Muutamassa ns. savuttomassa ravintolassa käyneenä en voi sanoa ravintolan olleen savuton!
Nurkkaan oli tehty pieni koppi jossa tupakoivat kävivät henkosilla. Ovi oli joko auki koko ajan tai jokaisen avauksen jälkeen savu tulvi savuttomaan tilaan ja haju senmukainen. Koppiin ei saanut viedä juomia eikä ruokaa.
Kuka hullu sinne nyt syömään menisi, saati asumaan juomalasin kanssa. Sellaisessa sankan savun peittämässä kopissa jossa on erittäin huono ilmanvaihto ei kukaan pysty syömään, mutta miksi sinne ei saa viedä juomia mukanaan? Ei siellä edes tupakoiva viihdy pitempään kuin tupakan verran, jos sitäkään. Kesällä terasseille saa viedä juoman mukanaan, miksi ei tupakkakoppiin?
Koko tupakkikoppi-idea on mielestäni erittäin huono, entä sinun mielestä?
Savuttomat ravintolat
148
3113
Vastaukset
- Ihmettelijä
Tupakkakopissa käydään savuilla,EI syömässä tai juomassa,samalla ei tupakoitsemattomien tarvitse pilata ravintolailtaansa sinun savuissasi!
- Savutar
En minä polta!
Ihmettelen miksei tupakoivat saa viedä juomiaan mukaan savuille mennessään. Ei kukaan nykyaikana uskalla jättää juomiaan pöytään vartioimatta.
Noiden omien kokemusten perusteella savua on savuttomassa tilassa vaikka kopissa poltetaankin. - Ihmettelijä
Savutar kirjoitti:
En minä polta!
Ihmettelen miksei tupakoivat saa viedä juomiaan mukaan savuille mennessään. Ei kukaan nykyaikana uskalla jättää juomiaan pöytään vartioimatta.
Noiden omien kokemusten perusteella savua on savuttomassa tilassa vaikka kopissa poltetaankin.Lopeta tupakointi?Mitä teit siellä savukopissa jos et muka polta,SAVUTAR?
- Savutar
Ihmettelijä kirjoitti:
Lopeta tupakointi?Mitä teit siellä savukopissa jos et muka polta,SAVUTAR?
Ystäväni joka polttaa tahtoi minut mukaansa. Kokemus sinänsä, karmea!
- Ihmettelijä
Savutar kirjoitti:
Ystäväni joka polttaa tahtoi minut mukaansa. Kokemus sinänsä, karmea!
Toivon että täysin savottomat ravintolat ovat tulevaisuudessa mahdollisia myös Suomessa jo henkilökunnankin takia,savuttelevat ravintoloitsijathan voisivat sitten perustaa omia savustusravintoloitaan joissa sekä henkilökunta että asiakkaat ovat suurtupakoitsijoita?
- Savutar
Ihmettelijä kirjoitti:
Toivon että täysin savottomat ravintolat ovat tulevaisuudessa mahdollisia myös Suomessa jo henkilökunnankin takia,savuttelevat ravintoloitsijathan voisivat sitten perustaa omia savustusravintoloitaan joissa sekä henkilökunta että asiakkaat ovat suurtupakoitsijoita?
Ns. savuttomat ravintolat tulevat Suomeen. Onko ne täysin savuttomia? Eivät ainakaan nuo missä olen käynyt.
- Ihmettelijä
Savutar kirjoitti:
Ns. savuttomat ravintolat tulevat Suomeen. Onko ne täysin savuttomia? Eivät ainakaan nuo missä olen käynyt.
USA:ssa ja Ruotsissa ovat!
- Ujokki
Ihmettelijä kirjoitti:
Ravintoloiden henkilökunta polttaa keskimäärin enemmän kuin muut ammattiryhmät.
- Savutar
Ihmettelijä kirjoitti:
USA:ssa ja Ruotsissa ovat!
Lue tuolta!
http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/3598/index.htx - labra
Ujokki kirjoitti:
Ravintoloiden henkilökunta polttaa keskimäärin enemmän kuin muut ammattiryhmät.
Tupakoitsijat saavat pitää "taukonsa"-entä me jotka emme polta? Montako työtuntia menee päivisin joka tunnin päästä olevaan tupakka-juoru taukoon?
Onko kukaan laskenut niitä?Palkasta pois tai muille palkkaa lisää,tai kellokortti tupakoitsijoille ajan mittaamiseksi. - Savutar
labra kirjoitti:
Tupakoitsijat saavat pitää "taukonsa"-entä me jotka emme polta? Montako työtuntia menee päivisin joka tunnin päästä olevaan tupakka-juoru taukoon?
Onko kukaan laskenut niitä?Palkasta pois tai muille palkkaa lisää,tai kellokortti tupakoitsijoille ajan mittaamiseksi.Kuinka paljon aikaa menee tupakoimattomien juoruilutaukoihin?
Osaamme mekin juoruta vaikka emme tupakalla käydäkään. - työn orja
Savutar kirjoitti:
Kuinka paljon aikaa menee tupakoimattomien juoruilutaukoihin?
Osaamme mekin juoruta vaikka emme tupakalla käydäkään.oman hommansa ilman ylitöitä, sama se juoruaako vai polttaako.
- lab
Savutar kirjoitti:
Kuinka paljon aikaa menee tupakoimattomien juoruilutaukoihin?
Osaamme mekin juoruta vaikka emme tupakalla käydäkään.aikaa edes ruokataukoon!
- ettei ole aikaa
lab kirjoitti:
aikaa edes ruokataukoon!
ruokataukoon! Jokainen järkevä ihminen hoitaa työnsä ja ruokataukonsa. Pidä kiinni siitä!
- eräs..
olet tyytynyt syömään kotonasi, kun vielä jokapaikassa saa savutella? Ankeeta sulla on ollut jos et ole meidän savuttajien takia koskaan pääsyt kotiasi pidemmälle syömään!
On se luojan lykky että et ole syntynyt sellaiseen taloon jossa kaikki muut tupakoi paitsi sinä. Nälkäiseksihän olisit jäänyt!
Ei ennenmuinoin (anteeksi se "muinoin" teille muille) seurahuoneellakaan ollut savuttomia pöytiä tms. paljosta olet jäänyt paitsi. tereisin ahkerasti seurahuoneella syömässä ja tanssimassa käynyt G - eräs..
Ihmettelijä kirjoitti:
samaa mieltä!
Toivottavasti perustetaankin! Ovelle vain lappu: "savuttomat painukoot muualle" tai "vain savua kestäville" (viim. parempi, sillä tiedän paljon ihmisiä joita ei häiritse toisten tupakointi. enemmän kuin näitä tupakoinnista niuhottajia!
Eli, tupakoimattomille riittäisi yksi ravintola/kaupunki ja olkaa onnellisia jos saatte ees sinne tarpeeksi savuttomia tarjoilijoita saati savuttoman omistajan! - eräs...
labra kirjoitti:
Onko kukaan laskenut niitä?Palkasta pois tai muille palkkaa lisää,tai kellokortti tupakoitsijoille ajan mittaamiseksi.nähnyt ja monta asiaa kuullut. (varsinkin kumpaakin)! Te tupakoimattomat vedätte ylipitkää ruokatuntia, käytte vastaamassa puhelimeen useamman kerran päivässä (ei työpuheluita vaan yksityisiä) paluumatkalla puhelimesta tai vessasta (jossa käytte useammin kuin tupakoitsijat) jäätte juoruamaan vastaantulleen tai pöytänsä ääressä istuvan golleekanne kanssa ja siis teidän vessassa käyntiin kuluu siis kolminkertainen aika vähintään kuin tupakoivan tupakalla käyntiin!
Aivan turha väittää vastaan, sillä tää on todettu jo parikyt vuotta sit oikein sekuntikellon kanssa usean viikon ajalta ja useammalta henkilöltä mitattuna. Syystä että tupakoitsevien tupakalla käynnit laskettiin, mutta ei teidän pissillä käyntejä. Ihme ja kumma teidän tupakoimattomien rakko toimii aina vasta tauon jälkeen, eikä sen aikana! - jos on
työn orja kirjoitti:
oman hommansa ilman ylitöitä, sama se juoruaako vai polttaako.
sellainen työpaikka jossa muut joutuvat tekemään enemmän töitä eli näiden lintsareidenkin edestä kun tupakkitauolla kävijät/ juoruilijat vain kuluttelevat aikaansa. On nimitäin paikkoja joissa näin käy.
- tupakoijat
eräs... kirjoitti:
nähnyt ja monta asiaa kuullut. (varsinkin kumpaakin)! Te tupakoimattomat vedätte ylipitkää ruokatuntia, käytte vastaamassa puhelimeen useamman kerran päivässä (ei työpuheluita vaan yksityisiä) paluumatkalla puhelimesta tai vessasta (jossa käytte useammin kuin tupakoitsijat) jäätte juoruamaan vastaantulleen tai pöytänsä ääressä istuvan golleekanne kanssa ja siis teidän vessassa käyntiin kuluu siis kolminkertainen aika vähintään kuin tupakoivan tupakalla käyntiin!
Aivan turha väittää vastaan, sillä tää on todettu jo parikyt vuotta sit oikein sekuntikellon kanssa usean viikon ajalta ja useammalta henkilöltä mitattuna. Syystä että tupakoitsevien tupakalla käynnit laskettiin, mutta ei teidän pissillä käyntejä. Ihme ja kumma teidän tupakoimattomien rakko toimii aina vasta tauon jälkeen, eikä sen aikana!sisäänpäin vai mitä tarkoitit tupakoimattomien pissitauoilla? Varo ettei rakko täyty liikaa niin että neste alkaa nousta ylöspäin.
- niiden
eräs.. kirjoitti:
samaa mieltä!
Toivottavasti perustetaankin! Ovelle vain lappu: "savuttomat painukoot muualle" tai "vain savua kestäville" (viim. parempi, sillä tiedän paljon ihmisiä joita ei häiritse toisten tupakointi. enemmän kuin näitä tupakoinnista niuhottajia!
Eli, tupakoimattomille riittäisi yksi ravintola/kaupunki ja olkaa onnellisia jos saatte ees sinne tarpeeksi savuttomia tarjoilijoita saati savuttoman omistajan!tupakkienne lisäksi omat sairaskulunne. Pitäis laittaa savustajat maksamaan omat verenpaine-, syöpä ,astma ym. lääkkensä ja hoitonsa itse. Ei virtaa veri enää raajoissa kunolla pippelistä puhumattakaan.
Törkeetä veronmaksajien hyväkskäyttöä. Sitten inistään happirikastimen kanssa että voi, voi, ja ai,ai kun elämä on raskasta. Sitten kun siihen keuhkoahtauma-asteelle on päässyt niin siitä ei enää paluuta ole. - Savutar
niiden kirjoitti:
tupakkienne lisäksi omat sairaskulunne. Pitäis laittaa savustajat maksamaan omat verenpaine-, syöpä ,astma ym. lääkkensä ja hoitonsa itse. Ei virtaa veri enää raajoissa kunolla pippelistä puhumattakaan.
Törkeetä veronmaksajien hyväkskäyttöä. Sitten inistään happirikastimen kanssa että voi, voi, ja ai,ai kun elämä on raskasta. Sitten kun siihen keuhkoahtauma-asteelle on päässyt niin siitä ei enää paluuta ole.Pitäisikö heidänkin maksaa omat sairaskulunsa tai alkoholistin omansa? Entäs diabeettiko?
- nämä
Savutar kirjoitti:
Pitäisikö heidänkin maksaa omat sairaskulunsa tai alkoholistin omansa? Entäs diabeettiko?
sairaudet on itse aiheutettu niin kyllä! Diabeteskin on usein elitapasairaus. Liikaa moskaruokaa, liikaa viinaa, jokainen on vastuussa omasta terveydestään. Ei voi laittaa muita maksumiehiksi jos ei edes haluta pitää huolta kunnostaan. Eikös nykyään lääkärit jakele liikuntareseptejäkin potilaille joiden pitäis lisätä liikuntaa?
- eräs..
tupakoijat kirjoitti:
sisäänpäin vai mitä tarkoitit tupakoimattomien pissitauoilla? Varo ettei rakko täyty liikaa niin että neste alkaa nousta ylöspäin.
me ehdimme hoitaa sekä pissimiset että tupakoinnin samalla tauolla, eli kahvitunneilla ja ruokatauoilla. Muta näillä tupakoimattomilla se rakko alkaa toimimaan vasta viisimin. kahvi tai ruokatauon jälkeen ja sit siinä joutuu tupakoiva hoitamaan kahden työt omiensa lisäksi!
(=tuuraamaan), joten ei pitäis valitella pienist savuist ainaka työaikamenetyksinä! - virtsatietulehdus
nämä kirjoitti:
sairaudet on itse aiheutettu niin kyllä! Diabeteskin on usein elitapasairaus. Liikaa moskaruokaa, liikaa viinaa, jokainen on vastuussa omasta terveydestään. Ei voi laittaa muita maksumiehiksi jos ei edes haluta pitää huolta kunnostaan. Eikös nykyään lääkärit jakele liikuntareseptejäkin potilaille joiden pitäis lisätä liikuntaa?
Sitähän ei välttämättä itse voi hankkia. Joutuu käymään useammin vessassa.
- Savutar
nämä kirjoitti:
Jos noin ajattelisi, joutuisi itse maksamaan monesta muustakin sairauskulut. Auto-onnettomuudesta jonka itse aiheuttaa jne. Löytyy monia muitakin syitä.
Tuo mielipiteesi on hiukan ahdasmielinen. En itse polta, mutta en syyllistä tupakoiviakaan. - eräs..
niiden kirjoitti:
tupakkienne lisäksi omat sairaskulunne. Pitäis laittaa savustajat maksamaan omat verenpaine-, syöpä ,astma ym. lääkkensä ja hoitonsa itse. Ei virtaa veri enää raajoissa kunolla pippelistä puhumattakaan.
Törkeetä veronmaksajien hyväkskäyttöä. Sitten inistään happirikastimen kanssa että voi, voi, ja ai,ai kun elämä on raskasta. Sitten kun siihen keuhkoahtauma-asteelle on päässyt niin siitä ei enää paluuta ole.omat sairaskulusi? Esimerkiksi siitä että verenpaineesi nousee tyhjästä stressin nostattamisesta siitä MITÄ MUUT TEKEE? Verenpainetaudit nykyään kun johtuvat suurimmaksi osaksi epätyydytetystä sosiaalielämästä, joka johtuu enimmäkseen siitä kun ei ole enää ketään kelle purkaa noita typeriä paineitaan (siitä mitä toi tai toi tekee tai teki tai tekemättä jätti), kun ystävät (joita ehkä ennen vielä oli) ovat kääntäneet selkänsä ikuiselle narisijalle (ei mikään ihme muuten) niin verenpaineesi nousee ja kansakunta maksaa ne pillerisi verorahoistaan. Itseaiheutetut ongelmasi, jotka enimmäkseen johtuvat loppujen lopuksi omasta psyykkeestäsi!
Maksatko myös omat hammalääkärikulusi, kun unohdit hampaasi tarpeeksi usein harjata? Maksoitko gynegologin/kätilön/sairaalakulut, kun itse aiheutit raskaaksi tulosi? (vai yhteiskuntako sinut raskaaksi pani?) ;D - kokeillut
virtsatietulehdus kirjoitti:
Sitähän ei välttämättä itse voi hankkia. Joutuu käymään useammin vessassa.
ostaa sianpuolukkajuttua luontaistuotekaupasta. Kyllä tehoo, kokeiltu rohto. Eikä uusiudu tauti. Eikä joudu muut tekemään sun töitä. Ja säästyy työnantajan rahat, se on tärkeintä tässä. ;)))
- eräs...
niiden kirjoitti:
Törkeetä veronmaksajien hyväkskäyttöä. Sitten inistään happirikastimen kanssa että voi, voi, ja ai,ai kun elämä on raskasta. Sitten kun siihen keuhkoahtauma-asteelle on päässyt niin siitä ei enää paluuta ole.että oi voi voi voi kun se syöpä tulee sellaisillekin jotka eivät eläissään ole tupakoineet ja oi voi kun se verenpainetauti on just teillä valittajilla eikä meillä, jotka olemme ITSEEMME ERITTÄIN TYYTYVÄISIÄ, toisin kuin te jotka ette ole. (se joka jaksaa valittaa ei ikipäivänä ole itseensä tyytyväinen)! oih ja voih oih voi vi voi kun reuna kaihertaa nilkkaa ja pohkeesta vetää suonta ja naapurillakin on uusi auto ja kesämökki, mutta kun ne polttaa tupakkia, kuin niil on varaa ja meillä vain tapolan halvinta makkaraa kaapissa... (yööööks)!
- eräs...
niiden kirjoitti:
Törkeetä veronmaksajien hyväkskäyttöä. Sitten inistään happirikastimen kanssa että voi, voi, ja ai,ai kun elämä on raskasta. Sitten kun siihen keuhkoahtauma-asteelle on päässyt niin siitä ei enää paluuta ole.entäs ne mielenterveyslääkkeet joita te muiden asioista huolehtijat varmasti tarvitsette kourakaupalla... kuka ne maksaa? Me veronmaksajatko?!
- kännissä
Savutar kirjoitti:
Jos noin ajattelisi, joutuisi itse maksamaan monesta muustakin sairauskulut. Auto-onnettomuudesta jonka itse aiheuttaa jne. Löytyy monia muitakin syitä.
Tuo mielipiteesi on hiukan ahdasmielinen. En itse polta, mutta en syyllistä tupakoiviakaan.ajelis niin ihan saletisti sais mun puolesta maksaa omat kulunsa. Joutuuhan se maksamaan vastapuolellekin korvausta jos aiheuttaa vammoja.
- Savutar
kännissä kirjoitti:
ajelis niin ihan saletisti sais mun puolesta maksaa omat kulunsa. Joutuuhan se maksamaan vastapuolellekin korvausta jos aiheuttaa vammoja.
Turhaa on spekuloida koska niin ei todellisuudessa tapahdu. Yhteiskunta kaiken maksaa.
- että ei
eräs.. kirjoitti:
me ehdimme hoitaa sekä pissimiset että tupakoinnin samalla tauolla, eli kahvitunneilla ja ruokatauoilla. Muta näillä tupakoimattomilla se rakko alkaa toimimaan vasta viisimin. kahvi tai ruokatauon jälkeen ja sit siinä joutuu tupakoiva hoitamaan kahden työt omiensa lisäksi!
(=tuuraamaan), joten ei pitäis valitella pienist savuist ainaka työaikamenetyksinä!ole sellaisia jotka pitää erikseen tupakki- ja pissitauot ja sitten vielä ruoka- kahvi ja juorutauot...
- eräs..
että ei kirjoitti:
ole sellaisia jotka pitää erikseen tupakki- ja pissitauot ja sitten vielä ruoka- kahvi ja juorutauot...
ainakaan osunut minun kohdalleni, en tiedä yhtään sellaista tapausta. Voi olla että sellaisia on, en minä sitä kiellä.?
- laskuri*
labra kirjoitti:
Onko kukaan laskenut niitä?Palkasta pois tai muille palkkaa lisää,tai kellokortti tupakoitsijoille ajan mittaamiseksi.jos työntekijä käy joka tunnin päästä tupakkatauolla, niin se tekee keskim 5 ylimäätäistä taukoa per päivä. 5x5min=25min/päivä....n.2h/viikko, n.8h/kk, n 88h/vuosi, eli vuodessa yli kaksi viikkoa työaikaa.
Jos työntekijä maksaa työnantajalle sivukuluineen esim 3000€/kk, niin nämä tupakkatauot tulevat maksamaan yhdestä henkilöstä n.1500€/kk. jos tupakoivia työntekijöitä on 10..niin ollaan jo aika suurissa ylimäätäisissä kustannuksissa.
Itse työnantajana suosin tupakoimattomia henkilöitä työväkeä palkatessani. - laskuri*
laskuri* kirjoitti:
jos työntekijä käy joka tunnin päästä tupakkatauolla, niin se tekee keskim 5 ylimäätäistä taukoa per päivä. 5x5min=25min/päivä....n.2h/viikko, n.8h/kk, n 88h/vuosi, eli vuodessa yli kaksi viikkoa työaikaa.
Jos työntekijä maksaa työnantajalle sivukuluineen esim 3000€/kk, niin nämä tupakkatauot tulevat maksamaan yhdestä henkilöstä n.1500€/kk. jos tupakoivia työntekijöitä on 10..niin ollaan jo aika suurissa ylimäätäisissä kustannuksissa.
Itse työnantajana suosin tupakoimattomia henkilöitä työväkeä palkatessani.edelliseen viestiin pääsi pieni virhe.
oikaisuna: Jos työntekijä maksaa työnantajalle sivukuluineen esim 3000€/kk, niin nämä tupakkatauot tulevat maksamaan yhdestä henkilöstä n.1500€/vuosi.... - Savutar
laskuri* kirjoitti:
edelliseen viestiin pääsi pieni virhe.
oikaisuna: Jos työntekijä maksaa työnantajalle sivukuluineen esim 3000€/kk, niin nämä tupakkatauot tulevat maksamaan yhdestä henkilöstä n.1500€/vuosi....Saavat kuulema käydä tupakalla vain tauoilla eli kolme kertaa päivässä. Monet tupakoitsivat eivät polta työpäivän aikana ollenkaan. Ei kannattaisi yleistää ja miksi pitää syyllistää tupakoitsijat joka asiasta?
Ei minua haittaa tupakoiva ihminen. Itse hän sen tietää mitä tekee. Minäkin syön suklaata vaikka olen sille allerginen eikä vatsani kestä sitä ja pakko on työnantajan piikkiin vessassa käydä. Kyllä meistä tupakoimattomistakin tulee kuluja samalla tavalla.
Meillä liikaa urheilua vapaa-aikanaan harrastavat ovat jatkuvasti sairaslomalla. Milloin on nilkka nyrjähtänyt tai akillesjänne poikki. Tupakoitsija yskii välillä ja jatkaa töitään. - laskuri*
Savutar kirjoitti:
Saavat kuulema käydä tupakalla vain tauoilla eli kolme kertaa päivässä. Monet tupakoitsivat eivät polta työpäivän aikana ollenkaan. Ei kannattaisi yleistää ja miksi pitää syyllistää tupakoitsijat joka asiasta?
Ei minua haittaa tupakoiva ihminen. Itse hän sen tietää mitä tekee. Minäkin syön suklaata vaikka olen sille allerginen eikä vatsani kestä sitä ja pakko on työnantajan piikkiin vessassa käydä. Kyllä meistä tupakoimattomistakin tulee kuluja samalla tavalla.
Meillä liikaa urheilua vapaa-aikanaan harrastavat ovat jatkuvasti sairaslomalla. Milloin on nilkka nyrjähtänyt tai akillesjänne poikki. Tupakoitsija yskii välillä ja jatkaa töitään.vaan kerroin faktat. Sairauspoissaolot ovat kuluja myös, mitta niistä ei ollut kyse edellisessä viestissä. Tässä keskityin pelkästään keromaan tupakkataukojen kulut.
Ei pidä ottaa itseensä. - laskuri'
Savutar kirjoitti:
Saavat kuulema käydä tupakalla vain tauoilla eli kolme kertaa päivässä. Monet tupakoitsivat eivät polta työpäivän aikana ollenkaan. Ei kannattaisi yleistää ja miksi pitää syyllistää tupakoitsijat joka asiasta?
Meillä liikaa urheilua vapaa-aikanaan harrastavat ovat jatkuvasti sairaslomalla. Milloin on nilkka nyrjähtänyt tai akillesjänne poikki. Tupakoitsija yskii välillä ja jatkaa töitään.että käytän viestissäni muotoa "jos", eli ehdollista muotoa. Tuosta sairastamisesta, tupakoitsijat sairastavat keskimäärin enemmän kuin tupakoimattomat. Ja vaikka sen tähän kirjoitan en syyllistä, vaan kerron taas faktoja.
- Savutar
laskuri* kirjoitti:
vaan kerroin faktat. Sairauspoissaolot ovat kuluja myös, mitta niistä ei ollut kyse edellisessä viestissä. Tässä keskityin pelkästään keromaan tupakkataukojen kulut.
Ei pidä ottaa itseensä.Minä tarkastelen tätä tupakoitsijoiden ja tupakoimattomien näkökulmasta. Itse en polta ollenkaan. Olen kyllä polttanut joskus kymmenen vuotta sitten, siten helppoa samaistua tupakoitsijoihin.
- Savutar
laskuri' kirjoitti:
että käytän viestissäni muotoa "jos", eli ehdollista muotoa. Tuosta sairastamisesta, tupakoitsijat sairastavat keskimäärin enemmän kuin tupakoimattomat. Ja vaikka sen tähän kirjoitan en syyllistä, vaan kerron taas faktoja.
Jos otan oman työpaikkani esimerkiksi. Meillä sairastaa keskimäärin eniten sellainen joka harrastaa vapaa-aikanaan liikuntaa, tupakoimaton ja terveellistä elämää viettävä perheellinen mies. Eniten flunssaa, vatsatauteja ja liikuntaelinten sairauksia.
Ei tilastot kerro koko totuutta. - laskuri*
Savutar kirjoitti:
Jos otan oman työpaikkani esimerkiksi. Meillä sairastaa keskimäärin eniten sellainen joka harrastaa vapaa-aikanaan liikuntaa, tupakoimaton ja terveellistä elämää viettävä perheellinen mies. Eniten flunssaa, vatsatauteja ja liikuntaelinten sairauksia.
Ei tilastot kerro koko totuutta.ei tee välttämättä oikeutta yksilölle, mutta antaa osviittaa asioiden tilasta suurella otannalla.
- Savutar
laskuri* kirjoitti:
ei tee välttämättä oikeutta yksilölle, mutta antaa osviittaa asioiden tilasta suurella otannalla.
Meillä tuon otannan mukaan sairastaa silloin eniten tupakoimattomat.
- laskuri*
Savutar kirjoitti:
Meillä tuon otannan mukaan sairastaa silloin eniten tupakoimattomat.
teillä,keskimääräisesti tilanne on toisin esim. Suomessa. Suottahan kiistelemme.
- Savutar
laskuri* kirjoitti:
teillä,keskimääräisesti tilanne on toisin esim. Suomessa. Suottahan kiistelemme.
Ei tästä tarvitse kiistellä. Kumpikin kerromme oman näkemyksemme.
- laskuri*
Savutar kirjoitti:
Ei tästä tarvitse kiistellä. Kumpikin kerromme oman näkemyksemme.
juuri tarkoitin edellisessä viestissäni.
Asioilla on puolensa ja puolensa, eikä minun sanani tee sinun sanaasi sen arvottomammaksi. Hyvää päivänjatkoa. - Tanja1965
eräs.. kirjoitti:
samaa mieltä!
Eli, tupakoimattomille riittäisi yksi ravintola/kaupunki ja olkaa onnellisia jos saatte ees sinne tarpeeksi savuttomia tarjoilijoita saati savuttoman omistajan!ravintolaan, niin siellä ei totta vieköön saa olla tupakoitsijoita viereisessä pöydässä.
Mikään ei ole niin inhottavaa kuin paksu tupakansavu juuri kun haukkaat pihviäsi.
Ja jos nyt pidetään nipottajana, niin voin ilmoittaa että poltin itsekin vielä vuosi sitten lähes askin päivässä. Siitä huolimatta en koskaan halunnut syömään paikkaa missä poltettiin.
Pitäsi näiden tupakka-intoilijoiden ajatella niitä ihmisiä, jotka ovat työssä ravintoloissa ja joutuvat tahtomattaan altistumaan jatkuvalle savulle.
Myös kaljakuppiloissa on työssä ihmisiä, ei ole nipottamista jos joutuu hengittämään päivästä toiseen tupakansavua, vaatteet haisevat, tukka haisee, ja te tupakoivat ette pidä sitä minään ongelmana.
Jokainen saa myrkyttää itsensä, mutta toisten myrkyttäminen on eri asia.
Parveketupakointi on ongelma monissa kerrostaloissa. Kun se savu ja haju pysyiskin vain omalla parvekkeella, mutta kun sillä on taipumus tulla sisään pienemmästäkin raosta.
Liika hajuvesi on sama asia!
Ottakaa huomioon myös toiset ihmiset!
Luin tutkimuksen jossa savuttomilla ravintoloilla menee huomattavasti paremmin, kuin savullisilla.
Yksi savullinen paikka/per kaupunki riittää mainiosti. - Tanja1965
eräs... kirjoitti:
entäs ne mielenterveyslääkkeet joita te muiden asioista huolehtijat varmasti tarvitsette kourakaupalla... kuka ne maksaa? Me veronmaksajatko?!
aika lailla kohdalleen.
Suomessa on sairausvakuutusjärjestelmä, jonka me veronmaksajat maksamme.
Se kattaa kaikki sairasvakuutuslain alaiset hoidot ja lääkkeet. - Savutar
Tanja1965 kirjoitti:
ravintolaan, niin siellä ei totta vieköön saa olla tupakoitsijoita viereisessä pöydässä.
Mikään ei ole niin inhottavaa kuin paksu tupakansavu juuri kun haukkaat pihviäsi.
Ja jos nyt pidetään nipottajana, niin voin ilmoittaa että poltin itsekin vielä vuosi sitten lähes askin päivässä. Siitä huolimatta en koskaan halunnut syömään paikkaa missä poltettiin.
Pitäsi näiden tupakka-intoilijoiden ajatella niitä ihmisiä, jotka ovat työssä ravintoloissa ja joutuvat tahtomattaan altistumaan jatkuvalle savulle.
Myös kaljakuppiloissa on työssä ihmisiä, ei ole nipottamista jos joutuu hengittämään päivästä toiseen tupakansavua, vaatteet haisevat, tukka haisee, ja te tupakoivat ette pidä sitä minään ongelmana.
Jokainen saa myrkyttää itsensä, mutta toisten myrkyttäminen on eri asia.
Parveketupakointi on ongelma monissa kerrostaloissa. Kun se savu ja haju pysyiskin vain omalla parvekkeella, mutta kun sillä on taipumus tulla sisään pienemmästäkin raosta.
Liika hajuvesi on sama asia!
Ottakaa huomioon myös toiset ihmiset!
Luin tutkimuksen jossa savuttomilla ravintoloilla menee huomattavasti paremmin, kuin savullisilla.
Yksi savullinen paikka/per kaupunki riittää mainiosti.Jos ravintola sallii tupakoinnin tietyissä tiloissa ei tupakoitsijoiden tarvitse ajatella toisia. Eihän tupakoimaton, runsaasti alkoholia nauttinut ja kovaääninen ihminen ajattele muita ravintolassa, noin karkeesti ajateltuna.
Jokainen tupakoimaton tarjoilija tietää mihin työhön on menossa ja mihin on altistumassa. Ei kukaan pakota. Ja ravintolan omistaja pitää tupakoinnin sallittuna niinkauan kun lakia ei ole.
Et voi yleistää, että vain tupakoitsijat haisevat. Mekin haisemme, jotka emme polta. Haisemme hajuvesille, partavesille, valkosipulille jne. aiheutamme samalla tavalla kanssaihmisille inhon tunteita. - töitään
Savutar kirjoitti:
Jos ravintola sallii tupakoinnin tietyissä tiloissa ei tupakoitsijoiden tarvitse ajatella toisia. Eihän tupakoimaton, runsaasti alkoholia nauttinut ja kovaääninen ihminen ajattele muita ravintolassa, noin karkeesti ajateltuna.
Jokainen tupakoimaton tarjoilija tietää mihin työhön on menossa ja mihin on altistumassa. Ei kukaan pakota. Ja ravintolan omistaja pitää tupakoinnin sallittuna niinkauan kun lakia ei ole.
Et voi yleistää, että vain tupakoitsijat haisevat. Mekin haisemme, jotka emme polta. Haisemme hajuvesille, partavesille, valkosipulille jne. aiheutamme samalla tavalla kanssaihmisille inhon tunteita.luuletko sä että se on kivaa tupakansavussa?
20 vuotta itse polttamatta ja jatkuvasti tupakansavulle altistuneena oon saanut astman ja nyt keuhkoista lötynyi varjostuma, ensi viikolla tutkimuksiin. En ole polttanu itse koskaan. Asiakkaat tämän on aiheuttaneet. Kiitos kaikille tupakoiville kännikaloille.Keuhkosyöpä toisten aiheuttamana ei kovin hauskaa.
Tarjoilija oli aikanaan toiveammattini ja tän siitä sai. - Aikuinen 50+
Savutar kirjoitti:
Jos ravintola sallii tupakoinnin tietyissä tiloissa ei tupakoitsijoiden tarvitse ajatella toisia. Eihän tupakoimaton, runsaasti alkoholia nauttinut ja kovaääninen ihminen ajattele muita ravintolassa, noin karkeesti ajateltuna.
Et voi yleistää, että vain tupakoitsijat haisevat. Mekin haisemme, jotka emme polta. Haisemme hajuvesille, partavesille, valkosipulille jne. aiheutamme samalla tavalla kanssaihmisille inhon tunteita.Ei tarjoilijoilla yleensä ole varaa valita missä ravintolassa haluavat työskennellä,poltit tai et
- Savutar
töitään kirjoitti:
luuletko sä että se on kivaa tupakansavussa?
20 vuotta itse polttamatta ja jatkuvasti tupakansavulle altistuneena oon saanut astman ja nyt keuhkoista lötynyi varjostuma, ensi viikolla tutkimuksiin. En ole polttanu itse koskaan. Asiakkaat tämän on aiheuttaneet. Kiitos kaikille tupakoiville kännikaloille.Keuhkosyöpä toisten aiheuttamana ei kovin hauskaa.
Tarjoilija oli aikanaan toiveammattini ja tän siitä sai.Ei kenenkään ole pakko tehdä töitä savuisessa ympäristössä ja varsinkaan jos sairastaa astmaa. Nyt kyllä perään sinulta jonkinlaista tajua huolehtia itsestäsi.
Keuhkosyöpää sairastavat myös tupakoimattomat. - Savutar
Aikuinen 50+ kirjoitti:
Ei tarjoilijoilla yleensä ole varaa valita missä ravintolassa haluavat työskennellä,poltit tai et
Silloin pitää miettiä uutta ammattia.
- Eräs...
töitään kirjoitti:
luuletko sä että se on kivaa tupakansavussa?
Tarjoilija oli aikanaan toiveammattini ja tän siitä sai.hakeutuu tarjoilijan alalle, tietää että siinä ammatissa altistuu savulle ja vielä kaikkein eniten. Oma vikasi siis, olisit valinnut "savuttoman" alan!
- joka ei aina
Savutar kirjoitti:
Ei kenenkään ole pakko tehdä töitä savuisessa ympäristössä ja varsinkaan jos sairastaa astmaa. Nyt kyllä perään sinulta jonkinlaista tajua huolehtia itsestäsi.
Keuhkosyöpää sairastavat myös tupakoimattomat.miellyttäiskään.
Ei kaikilla ole vara valita työpaikkaansa.
Voishan sitä tietenkin olla työttömänäkin ja antaa valtion elättää.
Typerä kommentti sulta Savutar.
ps.en ole tuo joka kirjoitti edellisen.
Keuhkosyöpää sairastavat myös tupakoimatomat, niin mistähän se mahtaa johtua? Tupakansavussa mäkin työni teen vaikka en ite poltakaan. Kyllä laki tupakanpolton kieltämisestä ravintoloissa on hurjan hyvä.
Arvaa vaan kuinka vaatteet ja tukka haisee joka työpäivän/yön jälkeen. Haju tulee kotiin asti vaikka pistän vaatteet heti pesuun ja menen suihkuun. Kotiini en haluais enää hajua kantaa. - ei aina voi noin vain
Eräs... kirjoitti:
hakeutuu tarjoilijan alalle, tietää että siinä ammatissa altistuu savulle ja vielä kaikkein eniten. Oma vikasi siis, olisit valinnut "savuttoman" alan!
valita alaa. kyllä elämä kuljettaa sinne minne kuljettaa. Pidän työstäni ja huudan hurraata koska meidänkin ravintolasta tuli savuton jokin aika sitten.
Asiakkaita on huomattavasti enemmän kuin ennen. Kukaan ei ole valittanut on tullut pelkästään positiivista palautetta.
Alan valitsin sen vuoksi että pidän ammatistani, en silloin nuorena ajatellut tupakansavun tuomia haittoja.
Olisiko kiva kun tarjoilija tupakka huulessa tulisi ottamaan tilauksesi? Myös heillä pitäisi olla vapaus polttaa työpaikallaan niinkuin asiakkaillakin.
Kuinka usein olet nähnyt tarjoilijan polttavan asiakkaiden aikana? - ja sillä
Savutar kirjoitti:
välin valtio elättää ja antaa työttömyyskorvausta, voi veljet sulla on omitunen käsitys työnteosta. Oletko koskaan itse tehnyt päivääkään työtä?
Luuletko tosiaan että uuden ammatin hankkiminen on niin yksinkertaista?
Kaupan kassalle saattais päästä osa-aikaiseksi, siinä tienaakin tosi hyvin, sillä elättää jo 4 henkisen perheen mainiosti!
Ota järki käteen ennekuin kirjotat idioottimaisuuksia. - Eräs...
joka ei aina kirjoitti:
miellyttäiskään.
Keuhkosyöpää sairastavat myös tupakoimatomat, niin mistähän se mahtaa johtua? Tupakansavussa mäkin työni teen vaikka en ite poltakaan. Kyllä laki tupakanpolton kieltämisestä ravintoloissa on hurjan hyvä.
Arvaa vaan kuinka vaatteet ja tukka haisee joka työpäivän/yön jälkeen. Haju tulee kotiin asti vaikka pistän vaatteet heti pesuun ja menen suihkuun. Kotiini en haluais enää hajua kantaa.mutta kyllä jokaikisellä on vara valita mihin ammattiin kouluttautuu. Tämän jo tuolla aiemmin sanoinkin. On olemassa montakin "savutonta" ammattia, mihin ei tarvita edes liiemmmin sitä rahaakaan, joten siitä ei ammatinvalinta voi olla kiinni. Sitäpaitsi tarjoilijaksi kouluttautuminen ei maksa juuri mitään, siksikö se on unelma-ammatti? Itse olen tarjoilija ammatiltani, itse olen ammattini valinnut tietäen nimenomaan sen että siinä ammatissa on hyvät ja huonot puolensa. Huonoista en ole löytänyt oikeastaan muuta kuin viikonloppu vuorot. Enää ei häiritse nekään, kun on tuota ikää tullut ja menot muuttuneet toisenlaisiksi.
- Eräs....
ei aina voi noin vain kirjoitti:
valita alaa. kyllä elämä kuljettaa sinne minne kuljettaa. Pidän työstäni ja huudan hurraata koska meidänkin ravintolasta tuli savuton jokin aika sitten.
Asiakkaita on huomattavasti enemmän kuin ennen. Kukaan ei ole valittanut on tullut pelkästään positiivista palautetta.
Alan valitsin sen vuoksi että pidän ammatistani, en silloin nuorena ajatellut tupakansavun tuomia haittoja.
Olisiko kiva kun tarjoilija tupakka huulessa tulisi ottamaan tilauksesi? Myös heillä pitäisi olla vapaus polttaa työpaikallaan niinkuin asiakkaillakin.
Kuinka usein olet nähnyt tarjoilijan polttavan asiakkaiden aikana?Jokainen valitsee itse alansa, siihen ei vaikuta kukaan muu kuin 'sinä itse'! ;D
Itse kerroit että "et ajatellut"... olisi ehkä pitänyt silloin jo ajatella, eikä mennä "muodin mukana" (toiset vaihtoehtosi ehkä olivat lentoemäntä tai kampaaja?) ;D
MISSÄ olet nähnyt tarjoilijan tulevan tupakka huulessa ottamaan tilaustasi vastaan??? (aika kaukaa haettua provoa nyt hei) ;D
Miten se tarjoilijan asiakkaan aikana polttaminen nyt liittyy itse aiheeseen? Olen kyllä joissakin bubeissa nähnyt tarjoilijan tulevan asiakkaiden puolelle tupakoimaan, vaikka se nyt ei mieletäni ole suotavaa ollenkaan.
Mutta tuokin oli aika kaukaa haettua provoa itse aiheeseen ja ammatinvalintaan.
Koittaisit edes pysyä asiassa. ;)) - Eräs...
ja sillä kirjoitti:
välin valtio elättää ja antaa työttömyyskorvausta, voi veljet sulla on omitunen käsitys työnteosta. Oletko koskaan itse tehnyt päivääkään työtä?
Luuletko tosiaan että uuden ammatin hankkiminen on niin yksinkertaista?
Kaupan kassalle saattais päästä osa-aikaiseksi, siinä tienaakin tosi hyvin, sillä elättää jo 4 henkisen perheen mainiosti!
Ota järki käteen ennekuin kirjotat idioottimaisuuksia.uuden ammatin hankkiminen kun sattuu olemaan yksinkertaista, jos vain sattuu tietämään mitä haluaa tehdä (ja viitsii). Niin ja jos on vaivautunut aikoinaan lukemaan itselleen hyvät todistukset, jotta edes pääsee opiskelemaan, mutta jos ei ole, niin sehän taas ei ole meidän tupakoivien vika eikä syy.
Opiskelun lomassahan ei kukaan estä tekemästä töitä ne kustantaakseen, jos ei ole älynnyt säästää jatko-opintoja varten. Jos ei ole,niin sekään ei ole tupakoimattomien syy. - Eräs...
Eräs... kirjoitti:
uuden ammatin hankkiminen kun sattuu olemaan yksinkertaista, jos vain sattuu tietämään mitä haluaa tehdä (ja viitsii). Niin ja jos on vaivautunut aikoinaan lukemaan itselleen hyvät todistukset, jotta edes pääsee opiskelemaan, mutta jos ei ole, niin sehän taas ei ole meidän tupakoivien vika eikä syy.
Opiskelun lomassahan ei kukaan estä tekemästä töitä ne kustantaakseen, jos ei ole älynnyt säästää jatko-opintoja varten. Jos ei ole,niin sekään ei ole tupakoimattomien syy.siis meidän tupakoivien syy. Ei ole ei. ;D
- Savutar
joka ei aina kirjoitti:
miellyttäiskään.
Arvaa vaan kuinka vaatteet ja tukka haisee joka työpäivän/yön jälkeen. Haju tulee kotiin asti vaikka pistän vaatteet heti pesuun ja menen suihkuun. Kotiini en haluais enää hajua kantaa.Typerä kommentti vai? Mitä järkeä on astmaisen ihmisen valittaa tekevänsä henkihieverissä töitä tupakansavuisessa ravintolassa. Ei minun vikani ole. Pitäisi tuossa tilassa ajatella terveyttään eikä syytellä toisia.
Keuhkosyöpään voi sairastua vaikkei ikinä olisi ollut lähelläkään tupakansavua, ja haisee minunkin vaatteeni ravintolaillan jälkeen tupakalle. Mitä siitä? Pesukone poistaa hajun. - Savutar
ei aina voi noin vain kirjoitti:
Kuinka usein olet nähnyt tarjoilijan polttavan asiakkaiden aikana?Ei minustakaan tullut konttoristia vaikka isä sitä kovasti halusi. Valitsin itse ammattini.
Tarjoilijat eivät ole koskaan tulleet ottamaan tilausta tupakka hampaissa. He polttavat tauoillaan. Useimmiten jossain muualla kuin asiakaspuolella. - omat
Savutar kirjoitti:
Typerä kommentti vai? Mitä järkeä on astmaisen ihmisen valittaa tekevänsä henkihieverissä töitä tupakansavuisessa ravintolassa. Ei minun vikani ole. Pitäisi tuossa tilassa ajatella terveyttään eikä syytellä toisia.
Keuhkosyöpään voi sairastua vaikkei ikinä olisi ollut lähelläkään tupakansavua, ja haisee minunkin vaatteeni ravintolaillan jälkeen tupakalle. Mitä siitä? Pesukone poistaa hajun.vaatteeni pesukoneeseen AINA ravintolaillan jälkeen.
- Reijo
joka ei aina kirjoitti:
miellyttäiskään.
Arvaa vaan kuinka vaatteet ja tukka haisee joka työpäivän/yön jälkeen. Haju tulee kotiin asti vaikka pistän vaatteet heti pesuun ja menen suihkuun. Kotiini en haluais enää hajua kantaa.Tuskin on mahdollisuutta nykytyöttömyyden aikana valita työpaikaansa jos haluaa töissä käydä
- Reijo
Savutar kirjoitti:
Vai vielä harkita uutta alaa jos olet 40-50wee ja koko ikäsi tarjoillut
- Reijo
Savutar kirjoitti:
Ei minustakaan tullut konttoristia vaikka isä sitä kovasti halusi. Valitsin itse ammattini.
Tarjoilijat eivät ole koskaan tulleet ottamaan tilausta tupakka hampaissa. He polttavat tauoillaan. Useimmiten jossain muualla kuin asiakaspuolella.Eivät läheskään kaikki tarjoilijat itse tupakoi
- eräs..
mieltä ja olenkin jo siirtynyt "lähikuppikuntaan", jossa ollaan päätetty että kun sinne se "koppi" joskus tulee,niin siirrymme toistemme luo ns. juhlimaan ja pitämään hauskaa. Muutaman kerran olemme tämän jo harjoituksen vuoksi niin sanotusti tehneetkin ja täytyy sanoa että mukavampaa oli kuin "baarissa". kotiin saa tehtyä myös tanssit (kun kutsuttiin naapuritkin mukaan) ja karaoke laitteet toi eräs ystävä tullessaan. Grillattiin muutakin kuin makkaraa ja talvella tämä onnistui myös. mihin tarvitsisimme oikeastaa "savutonta" kuppilaa, jossa vessaankin täytyy jonottaa niin et hyvä jos ei mee pissit housuun?! Mikä parasta, voimme päättää ketä kutsumme ja ketä emme. Tämä hyvä riitojen välttämiseksi!
No ehkä tämä ei onnistu kerrostalossa...- Savutar
Ei kyllä toimi kerrostaloissa, mut omakotitalossa ihan kiva idea.
Viina on nykyisin kallista ravintoloissa ja ihmiset juhlivat kotonaan melko myöhään ennen ravintolaan lähtöä.
Edelleen ihmetyttää miksi koppiin ei saa viedä juomaansa?? Tarjoilun kieltämisen siellä ymmärrän. Savutar kirjoitti:
Viina on nykyisin kallista ravintoloissa ja ihmiset juhlivat kotonaan melko myöhään ennen ravintolaan lähtöä.
Edelleen ihmetyttää miksi koppiin ei saa viedä juomaansa?? Tarjoilun kieltämisen siellä ymmärrän.vaan sellaiset kopit haisemasta. Ja haisevat asiakkaat kanssa!
Näille haisuleille kaikenlaisia koppeja ja muita korvikkeita keksitään, höh. Tupakkakielto vain joka paikkaan ja tarvittaessa ladonoven kokoinen kaveri hoitelemaan kiellon rikkojat. Tulee parempi ympäristö asiakkaille, työntekijöille ja ravintoloitsijakin sillä tienaa, kun sopii kopillisen verran pöytätilaa enemmän ja säästyy kopin ja sen (toimimattoman) ilmastoinnin rakennuskulut.- Savutar
sitroen kirjoitti:
vaan sellaiset kopit haisemasta. Ja haisevat asiakkaat kanssa!
Näille haisuleille kaikenlaisia koppeja ja muita korvikkeita keksitään, höh. Tupakkakielto vain joka paikkaan ja tarvittaessa ladonoven kokoinen kaveri hoitelemaan kiellon rikkojat. Tulee parempi ympäristö asiakkaille, työntekijöille ja ravintoloitsijakin sillä tienaa, kun sopii kopillisen verran pöytätilaa enemmän ja säästyy kopin ja sen (toimimattoman) ilmastoinnin rakennuskulut.Täytyyhän viinan himoonkin olla ravintola, ruoanhimoon jos jonkinlaista kuppilaa, ruokalaa, ravintolaa ja pizzeriaa. Miksi nikotiiniriippuvaiselle ei saisi olla paikka jossa tarpeensa tyydyttäisi?
Haisee viina ja ruokakin, valkosipuli, yöks! - eräs..
Savutar kirjoitti:
Edelleen ihmetyttää miksi koppiin ei saa viedä juomaansa?? Tarjoilun kieltämisen siellä ymmärrän.järkevästi, niin siihen kai on syynsä? Olettaisin, että ravintola ei voisi siellä sitten valvoa että kaadetaanko siellä ns. omia tuliaisiaan niihin laseihin, kerta se ravintola niin "raitista" muuten on??? Sinne joutuisivat hankkimaan sitten oman portieerin? en tajua kyllä sitä muuten?
- eräs..
sitroen kirjoitti:
vaan sellaiset kopit haisemasta. Ja haisevat asiakkaat kanssa!
Näille haisuleille kaikenlaisia koppeja ja muita korvikkeita keksitään, höh. Tupakkakielto vain joka paikkaan ja tarvittaessa ladonoven kokoinen kaveri hoitelemaan kiellon rikkojat. Tulee parempi ympäristö asiakkaille, työntekijöille ja ravintoloitsijakin sillä tienaa, kun sopii kopillisen verran pöytätilaa enemmän ja säästyy kopin ja sen (toimimattoman) ilmastoinnin rakennuskulut.sinulta, mutta olisihan se pitänyt arvata jo kun olet yleensäkin ihan kaikkea ja kaikkia vastaan (varsinkin naisia)...
Kenenkä luulet siellä ravintolassa enää tarjoilevan jos siellä ei tupakoida saa? Olen kuullut että tarjoilijatkaan eivät saisi sitten. TYiedoksesi sinulle että suurin osa tarjoilijoista ovat tupakoitsijoita ja lähtevät varmasti sellaisiin paikoihin töihin, jossa vielä saa tupakoida tai vaihtavat alaa... Teille ei jäisi tarpeeksi tarjoilijoita palvelemaan teitä nirppanokkia ja sitten olisitte jo karjumassa että missä se drikki tai ruoka viipyy? No mitäs sanoisit kun tulet saamaan vastaukseksi että meillä on täällä enään yksi tarjoilija töissä ja hänkin harkitsee itsensä irtisanoutumista ja harkitsee myös että viitsiikö tuoda nirppanokan pöytään mitään vauhdikkaasti, varsinkin kun nirppanokat ei koskaan anna edes tippiä!
T: Tarjoilija!
ps. voit hakea sen ruokasi itse keittiöstä,, minä lähden tupakkatauolle... - Savutar
eräs.. kirjoitti:
järkevästi, niin siihen kai on syynsä? Olettaisin, että ravintola ei voisi siellä sitten valvoa että kaadetaanko siellä ns. omia tuliaisiaan niihin laseihin, kerta se ravintola niin "raitista" muuten on??? Sinne joutuisivat hankkimaan sitten oman portieerin? en tajua kyllä sitä muuten?
Eihän terasseillakaan ole omaa portsaria ja sinne saa juoman viedä. Siellä se vasta vaara onkin että juomia annetaan muille esim. alaikäisille ja haetaan itse lisää. Terassille pääsee ulkokautta ketä vain ja pitävätkö ravintolan henkilökunta lukua keitä sinne menee sisäkautta, tuskin. Ei tuota vaaraa ole siellä kopissa.
Mikä ihmeen syy siihen voi olla ettei juomaansa voi viedä koppiin??? Pitää ehkä tehdä kysely lakialoitteen tekijöille. - eräs..
Savutar kirjoitti:
Eihän terasseillakaan ole omaa portsaria ja sinne saa juoman viedä. Siellä se vasta vaara onkin että juomia annetaan muille esim. alaikäisille ja haetaan itse lisää. Terassille pääsee ulkokautta ketä vain ja pitävätkö ravintolan henkilökunta lukua keitä sinne menee sisäkautta, tuskin. Ei tuota vaaraa ole siellä kopissa.
Mikä ihmeen syy siihen voi olla ettei juomaansa voi viedä koppiin??? Pitää ehkä tehdä kysely lakialoitteen tekijöille.enpä tullut tuota juuuri nyt ajatelleksi, vaikka usein olenkin (olen tarjoilija ollut)..
Yritin tässä vain hahmottaa että mitä he saattaisivat ajatella siitä drinkkien viemisestä sinne. Omasta mielestäni (suoraan sanottuna) se on perseestä ettei saa, sillä käydään me (no he) tarjoilijatkin ulkona ja haluavat tupakoida samalla kuin juovat. ja omasta mielestäni myös se että se laki on perseestä muutenkin, pistetään nyt aikuiset ihmiset johki huoneeseen kuin häpeämään SITÄ TUPAKOINTIAAN JA SIELLÄ HUONEESSAHAN VASTA SE TUPAKANHAJU TARTTUUKIN VAATTEISIIN (NIINKUIN SAIRAALOIDEN TUPAKKAHUONEISSAKIN) (hups jäi isot..)
ja se nyt ei paranna sitten kenenkään suhteita keneenkään tulla "haisevana" sieltä huoneesta vaikka oman kullan tai sen jota yrittää iskeä -viereen...
ihan pepusta koko laki! - Savutar
eräs.. kirjoitti:
enpä tullut tuota juuuri nyt ajatelleksi, vaikka usein olenkin (olen tarjoilija ollut)..
Yritin tässä vain hahmottaa että mitä he saattaisivat ajatella siitä drinkkien viemisestä sinne. Omasta mielestäni (suoraan sanottuna) se on perseestä ettei saa, sillä käydään me (no he) tarjoilijatkin ulkona ja haluavat tupakoida samalla kuin juovat. ja omasta mielestäni myös se että se laki on perseestä muutenkin, pistetään nyt aikuiset ihmiset johki huoneeseen kuin häpeämään SITÄ TUPAKOINTIAAN JA SIELLÄ HUONEESSAHAN VASTA SE TUPAKANHAJU TARTTUUKIN VAATTEISIIN (NIINKUIN SAIRAALOIDEN TUPAKKAHUONEISSAKIN) (hups jäi isot..)
ja se nyt ei paranna sitten kenenkään suhteita keneenkään tulla "haisevana" sieltä huoneesta vaikka oman kullan tai sen jota yrittää iskeä -viereen...
ihan pepusta koko laki!Mietin miten päin tahansa en löydä järkevää syytä miksi ei saa viedä juomaa koppiin???
Hajut sieltä kopista tulevat savuttomiin tiloihin, ainakin niissä missä olen käynyt.
Mihinkä tämä maailma vielä meneekään kaikkine kieltoineen? Sairauksia on kielloista huolimatta, ja varsinkin mielenterveyspuolella paljon. Tupakoimaton voi saada syövän siinä missä tupakoivakin. - tässä mistään
Savutar kirjoitti:
Täytyyhän viinan himoonkin olla ravintola, ruoanhimoon jos jonkinlaista kuppilaa, ruokalaa, ravintolaa ja pizzeriaa. Miksi nikotiiniriippuvaiselle ei saisi olla paikka jossa tarpeensa tyydyttäisi?
Haisee viina ja ruokakin, valkosipuli, yöks!pelkästä tupakan hajusta ole kyse vaan niistä kemiallisista haitallisista aineista joita tupakansavu sisältää ja joilla tupakoitsijat saastutavat tupakoimattomien hengitysilman. Passiivinen tupakointi on todettu tutkimuksissa haitallisemmaksi kuin jos itse tupakoi.
- eräs..
Savutar kirjoitti:
Mietin miten päin tahansa en löydä järkevää syytä miksi ei saa viedä juomaa koppiin???
Hajut sieltä kopista tulevat savuttomiin tiloihin, ainakin niissä missä olen käynyt.
Mihinkä tämä maailma vielä meneekään kaikkine kieltoineen? Sairauksia on kielloista huolimatta, ja varsinkin mielenterveyspuolella paljon. Tupakoimaton voi saada syövän siinä missä tupakoivakin.en ole onneksi moiseen paikaan törmännyt sillä tupakoin itse. Viimekeväänä (kylmä ku mikä) eräässä mukavassa paikassa oli tuuletin rikki ja kun menin sinne, niin myyjät kyllä tuopin minulle ystävällisesti myivät ja kun olin maksanut,niin vasta sitten sanoivat että tänään täällä ei saa tupakoida on mentävä ulos.
Se oli minusta väärin kun varmasti tiesivät että tupakoin kuin savupiippu. Join hieman siitä aj kun ystäväni tuli, työnsin hänet ulos samantein ja sanoin että menemme muualle tänään! Tuoppi jäi miltei koskemattomaksi, mutta ravintola tienasi tässä "piruuttaan" sillä miltei joka ikinen sen ravintolan asiakas tupakoi! - KIITOS
tässä mistään kirjoitti:
pelkästä tupakan hajusta ole kyse vaan niistä kemiallisista haitallisista aineista joita tupakansavu sisältää ja joilla tupakoitsijat saastutavat tupakoimattomien hengitysilman. Passiivinen tupakointi on todettu tutkimuksissa haitallisemmaksi kuin jos itse tupakoi.
että joku järkeväkin on vielä hereillä!!
- Savutar
tässä mistään kirjoitti:
pelkästä tupakan hajusta ole kyse vaan niistä kemiallisista haitallisista aineista joita tupakansavu sisältää ja joilla tupakoitsijat saastutavat tupakoimattomien hengitysilman. Passiivinen tupakointi on todettu tutkimuksissa haitallisemmaksi kuin jos itse tupakoi.
Ei niistä kopeista mitään hyötyä ole saastuttamisen kannalta. Kliseetä puhua mistään savuttomista ravintoloista jos niissä on koppi missä tupakoidaan.
- Savutar
eräs.. kirjoitti:
en ole onneksi moiseen paikaan törmännyt sillä tupakoin itse. Viimekeväänä (kylmä ku mikä) eräässä mukavassa paikassa oli tuuletin rikki ja kun menin sinne, niin myyjät kyllä tuopin minulle ystävällisesti myivät ja kun olin maksanut,niin vasta sitten sanoivat että tänään täällä ei saa tupakoida on mentävä ulos.
Se oli minusta väärin kun varmasti tiesivät että tupakoin kuin savupiippu. Join hieman siitä aj kun ystäväni tuli, työnsin hänet ulos samantein ja sanoin että menemme muualle tänään! Tuoppi jäi miltei koskemattomaksi, mutta ravintola tienasi tässä "piruuttaan" sillä miltei joka ikinen sen ravintolan asiakas tupakoi!Olen käynyt kahdessa ravintolassa jossa kokeillaan koppien käyttöä ja huonoa palautetta on tullut liian paljon.
- eräs..
tässä mistään kirjoitti:
tapahtuu, kannattaa passiivisen tupakoijan vaihtaa paikkaa raittiinpaan ilmatilaan. Ihan oman terveytensä tähden.
- eräs..
Savutar kirjoitti:
Olen käynyt kahdessa ravintolassa jossa kokeillaan koppien käyttöä ja huonoa palautetta on tullut liian paljon.
ihmetele. Kun kuulin että ruotsissa sellainen käytäntö jo on ja suomeen tulossa, ennustin että ei onnistu näin pienessä maassa. Useat ravintolat tulevat menemään konkurssiin asian takia. Sääli.
- Siis mielestäsi
eräs.. kirjoitti:
tapahtuu, kannattaa passiivisen tupakoijan vaihtaa paikkaa raittiinpaan ilmatilaan. Ihan oman terveytensä tähden.
tupakoitsemattomat eivät saisi käydä ravintoloissa ;DDD
- savuttomiin
ravintoloihin, mutta savuke pelasti aivan varmaan
hirvikolarilta kerran.
Pysähdyin levähdyspaikalle polttamaan ja kun olin lähtemässä, kaksi hirveä löntysteli tien yli.
Jos ei olis ollut niin hiljainen vauhti, olisi
törmäys ollut väistämätön.- Savutar
Miksi autolla ajaessa saa polttaa tupakkaa, lukea karttaa tai tehdä jotain muuta, mutta ei puhua kännykkään?????
Sinulla oli tuuria. - eräs..
Savutar kirjoitti:
Miksi autolla ajaessa saa polttaa tupakkaa, lukea karttaa tai tehdä jotain muuta, mutta ei puhua kännykkään?????
Sinulla oli tuuria.sitä navigaatoria ajaessaan. Montakohan kolaria se on...
Heiiii! montakohan kolaria on yks nalkuttava kanssamatkustaja aiheuttanut!? Itselläni on ollut sellaisista useammankin kerran vähältäpiti tapauksia, kun joku nalkuttaja on vieressäni ajanut puolestani! - Virve
Savutar kirjoitti:
Sinulla oli tuuria.että tupakkahuoneet "särkivät jäätä" muuten
jäykässä ilmapiirissä.
tosin olen nyt ollut polttamatta melkein 1,5 vuotta ja hyvin menee. Tuskin aloitan enään. - Virve
eräs.. kirjoitti:
sitä navigaatoria ajaessaan. Montakohan kolaria se on...
Heiiii! montakohan kolaria on yks nalkuttava kanssamatkustaja aiheuttanut!? Itselläni on ollut sellaisista useammankin kerran vähältäpiti tapauksia, kun joku nalkuttaja on vieressäni ajanut puolestani!olen monta kertaa meinannut ajaa päin ties mitä, kun äitini on ollut kyytissä ja kiljunut siinä vieressä.
- Savutar
Virve kirjoitti:
että tupakkahuoneet "särkivät jäätä" muuten
jäykässä ilmapiirissä.
tosin olen nyt ollut polttamatta melkein 1,5 vuotta ja hyvin menee. Tuskin aloitan enään.He ovat rentoa väkeä. Ilmankos minä olen jäykkä.
- Savutar
Virve kirjoitti:
olen monta kertaa meinannut ajaa päin ties mitä, kun äitini on ollut kyytissä ja kiljunut siinä vieressä.
Pahinta hermoleikkiä on aviomiehen asiantuntevat neuvot vieressä. Siinä hermo menee ja keskittymiskyky.
- Virve
Savutar kirjoitti:
He ovat rentoa väkeä. Ilmankos minä olen jäykkä.
tupakkahuoneet olivat aikoinaan karmeita paikkoja.
Ne olivat varmaan tarkoituksella saatu näyttämään
"ruumishuoneilta"! - Savutar
Virve kirjoitti:
tupakkahuoneet olivat aikoinaan karmeita paikkoja.
Ne olivat varmaan tarkoituksella saatu näyttämään
"ruumishuoneilta"!Siellä oli tupakkahuone erittäin näkyvällä paikalla. Se oli tehty viihtyisäksi paikaksi.
Sairaalan tupakkahuoneet olivat aina alakerrassa, useimmiten ruumishuoneen vieressä. - eräs..
Savutar kirjoitti:
Pahinta hermoleikkiä on aviomiehen asiantuntevat neuvot vieressä. Siinä hermo menee ja keskittymiskyky.
ne vasta meneekin. Oh ja voih! Miten ne jaksaakin jäkättää kun kyytiin pääsevät?
Olisivat onnellisia että ylipäätänsä pääsevät kyytiin! Mä annan kohta porttikiellon omalleni. - Savutar
eräs.. kirjoitti:
ne vasta meneekin. Oh ja voih! Miten ne jaksaakin jäkättää kun kyytiin pääsevät?
Olisivat onnellisia että ylipäätänsä pääsevät kyytiin! Mä annan kohta porttikiellon omalleni.Voisitko ystävällisesti olla hiljaa tai huomaat olevasi seuraavalla linja-autopysäkillä.
- korsteeni
Savutar kirjoitti:
Siellä oli tupakkahuone erittäin näkyvällä paikalla. Se oli tehty viihtyisäksi paikaksi.
Sairaalan tupakkahuoneet olivat aina alakerrassa, useimmiten ruumishuoneen vieressä.on alakerrasta lyhyt matka seuraavaan etappiin.
- eräs..
Savutar kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti olla hiljaa tai huomaat olevasi seuraavalla linja-autopysäkillä.
vain sanonut vaan tein sen myös. ;DD
Täytyy kertoa että hiljaa on istunut sen jälkeen.. - eräs..
Virve kirjoitti:
että tupakkahuoneet "särkivät jäätä" muuten
jäykässä ilmapiirissä.
tosin olen nyt ollut polttamatta melkein 1,5 vuotta ja hyvin menee. Tuskin aloitan enään.mikä se sun salaisuutes muuten oli tuol toises keskustelus? Avasin ja luin kyl sen linkin,mutta en löytänyt oikein juonta... :))
- eräs..
Savutar kirjoitti:
He ovat rentoa väkeä. Ilmankos minä olen jäykkä.
jäykkä, niin et sinä näin mukavasti täällä meidän kanssa keskustelisi. :))
- Virve
eräs.. kirjoitti:
mikä se sun salaisuutes muuten oli tuol toises keskustelus? Avasin ja luin kyl sen linkin,mutta en löytänyt oikein juonta... :))
oli, että olin hetken radiopuhelimena, kun miehille on joskus autot ja muut kapistukset niin tärkeitä, että naiset jää toiselle sijalle. Olen itse kokenut sen.
Sekoitin siis vähän faktaa ja fiktiota.
Pieni lainaus tekstistäni " hänen elämäänsä ei juuri muilla naisilla ole tilaa = virvelle = radiopuhelimelle.
Toisaalta haluasin, että minulla olisi tuollainen
hellä ja huomaavainen mies, joka välittäisi minusta ihan oikeasti.
Virve = radiopuhelin, heh, heh! - eräs..
Virve kirjoitti:
oli, että olin hetken radiopuhelimena, kun miehille on joskus autot ja muut kapistukset niin tärkeitä, että naiset jää toiselle sijalle. Olen itse kokenut sen.
Sekoitin siis vähän faktaa ja fiktiota.
Pieni lainaus tekstistäni " hänen elämäänsä ei juuri muilla naisilla ole tilaa = virvelle = radiopuhelimelle.
Toisaalta haluasin, että minulla olisi tuollainen
hellä ja huomaavainen mies, joka välittäisi minusta ihan oikeasti.
Virve = radiopuhelin, heh, heh!han.. oli, hehe, en olis kyl... voi voi. hyvä sinä! Hyvin snaijattu! ;DD
- eräs..
eräs.. kirjoitti:
han.. oli, hehe, en olis kyl... voi voi. hyvä sinä! Hyvin snaijattu! ;DD
anteeks, "tajuttu", tarkoitin.. :))
- Virve
eräs.. kirjoitti:
han.. oli, hehe, en olis kyl... voi voi. hyvä sinä! Hyvin snaijattu! ;DD
snaijaaamisen, mutta kiitos ja hyvää yötä,
nyt "virve" vaikenee ja odottaa uutta päivää. - eräs..
Virve kirjoitti:
snaijaaamisen, mutta kiitos ja hyvää yötä,
nyt "virve" vaikenee ja odottaa uutta päivää.ja anteeks...
ei kaikki ehkä olis, mistäs mä tiesin...
no öitäää... :)) - Savutar
korsteeni kirjoitti:
on alakerrasta lyhyt matka seuraavaan etappiin.
Kamalia paikkoja sairaalan alakerrat. Ruumishuone ja tupakkahuone vierekkäin. Mitähän tupakoitsijat miettivät siellä istuessaan? Karmeeta.
- Psyka
Savutar ja eräs... ovat itsekeskiesiä tupakoivia ihmisiä joiden mielestä tupakoimattomien pitää elää heidän nikotiinin väärinkäyttösääntöjensä mukaan,huolestuttavaa!
- Savutar
Olen monessa kommentissa sanonut ettei tupakkakopeista ole mitään hyötyä koska savu tulee ravintolan puolelle.
Itse en polta. - Tanja1965
eivät huomaa aiheuttamaansa haittaa.
Vaikka poltin itse paljon, niin siitä lähtien kun työpaikalle tuli tupakointikielto, olin polttamatta työaikana.
Siitä sainkin sen innostuksen ja kipinän lopettaa koko typerä rahantuhlaus. Olen hyvin kiitollinen työnantajalleni, joka teki lopun polttamisestani.
Huomaan kyllä omasta kunnostani kuinka paljon hyötyä lopettamisesta oli.
Ja suoraan sanotuna häpeän entistä kessutteluani, ei ole kaunis näky kun nainen polttaa, ei tosin polttava mieskään ole kaunis.
Ja vaatteiden kammottava haju ja tupakille haisevat pusut hyi!
Joskus kammottaa kun tupakoiva asiakas tulee lähelle ja henki haisee niin pahalle että oikein oksettaa, ja itse varmaan haisin yhtä pahalle silloin kun poltin.
Ymmärrän polttajia, ei ole helppo lopettaa, mutta se taatusti kannattaa, jo rahallisesti se on iso summa. Jos on muutenkin tiukkaa, niin en ymmärrä miksi ne rahat laitetaan tupakkaan. - haise
Tanja1965 kirjoitti:
Vaikka poltin itse paljon, niin siitä lähtien kun työpaikalle tuli tupakointikielto, olin polttamatta työaikana.
Siitä sainkin sen innostuksen ja kipinän lopettaa koko typerä rahantuhlaus. Olen hyvin kiitollinen työnantajalleni, joka teki lopun polttamisestani.
Ja suoraan sanotuna häpeän entistä kessutteluani, ei ole kaunis näky kun nainen polttaa, ei tosin polttava mieskään ole kaunis.
Joskus kammottaa kun tupakoiva asiakas tulee lähelle ja henki haisee niin pahalle että oikein oksettaa, ja itse varmaan haisin yhtä pahalle silloin kun poltin.
Ymmärrän polttajia, ei ole helppo lopettaa, mutta se taatusti kannattaa, jo rahallisesti se on iso summa. Jos on muutenkin tiukkaa, niin en ymmärrä miksi ne rahat laitetaan tupakkaan.hyvälle silakkalaatikkokaan.
- mutta
Tanja1965 kirjoitti:
Ymmärrän polttajia, ei ole helppo lopettaa, mutta se taatusti kannattaa, jo rahallisesti se on iso summa. Jos on muutenkin tiukkaa, niin en ymmärrä miksi ne rahat laitetaan tupakkaan.tuskin se raha sulta säästöön jää, harvalta jää, se menee sitten johonkin muuhun, ruokaan, leffaan, vaatteisiin. Ex-polttaja mäkin, ja rahaa on yhtä vähän kuin ennenkin.
- Tanja1965
haise kirjoitti:
hyvälle silakkalaatikkokaan.
haise se TUOKSUU ja hyvälle kaiken lisäksi.
Parin viikon vanhana voi¨haju olla jo aika kammottava. - Tanja1965
mutta kirjoitti:
tuskin se raha sulta säästöön jää, harvalta jää, se menee sitten johonkin muuhun, ruokaan, leffaan, vaatteisiin. Ex-polttaja mäkin, ja rahaa on yhtä vähän kuin ennenkin.
johonkin muuhun, mutta toivottavasti järkevämpään.
Alussa laitoin askirahan joka päivä säästöön ja kesällä ostin sillä rahalla oikein kunnollisen puutarhakeinun terassille.
Oli sekin järkevämpää kun savuna ilmaan polttaminen.
4 euroa päivässä tekee vuodessa jo suuren summan, pitäisi aloittaa säästäminen uudestan. - mutta
Tanja1965 kirjoitti:
Alussa laitoin askirahan joka päivä säästöön ja kesällä ostin sillä rahalla oikein kunnollisen puutarhakeinun terassille.
4 euroa päivässä tekee vuodessa jo suuren summan, pitäisi aloittaa säästäminen uudestan.että laittaa sivuun, sama joka jutussa. Empä sitä kritisoinut, parempi kun menee johonkin muuhun mihin tahansa. Empä silti ymmärrä tätä ajojahtia polttaviin kohdistettua, ne jotka nykyään valittaa savusta ym ym. ei ennen olleet moksiskaan. Allergiset on erikseen.
- tulenlieskat
Tanja1965 kirjoitti:
4 euroa päivässä tekee vuodessa jo suuren summan, pitäisi aloittaa säästäminen uudestan.Hirveä on meteli,
joku naruista veteli.
Tupakoitsiat omaan löösiin,
pikkuiseen ravintola söösiin.
Ei tarvis kiukutella tyhjää.
Vaan päättäjät kun nyhjää.
Kas asia on kii äänistä,
omasta hyvästä läänistä.
Erikseen vois heidät laittaa,
puoliksi jutun taittaa.
Tupakoiville oma kapakka,
ois päätös napakka.
Ei riitaa lain ,
iloa pelkkää vain.
Toinen tienais enemmän,
se toinen vähemmän.
Ois valinnan vapaus,
et, semmonen tapus.
miks - parempaan
mutta kirjoitti:
tuskin se raha sulta säästöön jää, harvalta jää, se menee sitten johonkin muuhun, ruokaan, leffaan, vaatteisiin. Ex-polttaja mäkin, ja rahaa on yhtä vähän kuin ennenkin.
kuin tupakkaan ;D
- Savutar
Tanja1965 kirjoitti:
4 euroa päivässä tekee vuodessa jo suuren summan, pitäisi aloittaa säästäminen uudestan.N. 1500 euroa vuodessa. Sillä tekee esim. kaksi halvempaa rantalomamatkaa.
Mihin sinun säästämäsi tupakka-askin hinta menee? - Aikuinen 50+
Savutar kirjoitti:
N. 1500 euroa vuodessa. Sillä tekee esim. kaksi halvempaa rantalomamatkaa.
Mihin sinun säästämäsi tupakka-askin hinta menee?En ole koskaan polttanut mutta en ennen ole ajatellut mihin ne "tupakkarahani" ovat menneet,nyt ansiostasi tajusin että juuri niihin matkoihin joita olen tehnyt kaksi tai kolmekin vuodessa jo 80-luvulta
- kuinka
Aikuinen 50+ kirjoitti:
En ole koskaan polttanut mutta en ennen ole ajatellut mihin ne "tupakkarahani" ovat menneet,nyt ansiostasi tajusin että juuri niihin matkoihin joita olen tehnyt kaksi tai kolmekin vuodessa jo 80-luvulta
paljon olisit saanut pitempiaikaista iloa jos olisit jättänyt nuo matkat tekemättä? Matkoista ei jää kuin valokuvat jotka nekin hukkuu ja haalistuu ja muistotkin katoo päästä pikkuhiljaa.
Muuten ihmettelen miks eläkeläiset poraa jatkuvasti milloin mistäkin mutta rahaa matkusteluun kyllä riittää. Ei haluttais maksaa lääkkeistä eikä hoidosta mitään mutta sitten jostain jonninjoutavasta kyllä. - Eräs...
Kautta aikain on tupakoitu ja tullaan tupakoimaan, mistä tämä viimevuosien nalkutus tupakoitsijoista on alkanut? Ykskakskohan ne syövät ovat tupakoimattomille alkanut tulemaan?
Ne jotka eivät tupakoi saavat puolestani ihan rauhassa säästellä keuhkojaan, mutta on heidänkin sallittava yhtälailla tupakoitsijoille omat tapansa!
On ravintoloita ja on työpaikkoja, joissa ei altistuta savulle. Onko sitten pakko työntää nokkansa paikkoihin joissa tupakointi ON SALLITTU!???
ONKO PAKKO HAKEUTUA ALALLE JOSSA VARMASTI ALTISTUU TUPAKANSAVULLE?!
En ymmärrä että niin tehdään ja sitten kun alalle päästään, aletaan narisemaan ammatin epäkohdista, vaikka varmasti on alunalkaen tiedetty mitä tuleman pitää!!!!
Sitä saa mitä tilaa, sopii tähän erittäin hyvin. - Eräs...
mutta kirjoitti:
että laittaa sivuun, sama joka jutussa. Empä sitä kritisoinut, parempi kun menee johonkin muuhun mihin tahansa. Empä silti ymmärrä tätä ajojahtia polttaviin kohdistettua, ne jotka nykyään valittaa savusta ym ym. ei ennen olleet moksiskaan. Allergiset on erikseen.
Yks joka osaa ajatella:
"ne jotka nykyään valittaa savusta ym ym. ei ennen olleet moksiskaan. Allergiset on erikseen".
kirjoitinkin tuosta jo tuonne johonkin väliin äsken. Niin, miksei ennen valitettu asiasta yhtälailla? Miksei se ennen häirinnyt? - Aikuinen 50+
kuinka kirjoitti:
paljon olisit saanut pitempiaikaista iloa jos olisit jättänyt nuo matkat tekemättä? Matkoista ei jää kuin valokuvat jotka nekin hukkuu ja haalistuu ja muistotkin katoo päästä pikkuhiljaa.
Muuten ihmettelen miks eläkeläiset poraa jatkuvasti milloin mistäkin mutta rahaa matkusteluun kyllä riittää. Ei haluttais maksaa lääkkeistä eikä hoidosta mitään mutta sitten jostain jonninjoutavasta kyllä.Matkamuistot ovat pääomaa joiden varassa jaksan sitten aikanaan hiljaiseloa vanhainkodissa,ei tarvitse ainakan katua mitä en ole tehnyt,siinä viimeisessä paidassa kun ei oletaskuja,sitäpaitsi olen saanut matkoillani elinikäisiä ystäviä
- Leenukka
Eräs... kirjoitti:
Yks joka osaa ajatella:
"ne jotka nykyään valittaa savusta ym ym. ei ennen olleet moksiskaan. Allergiset on erikseen".
kirjoitinkin tuosta jo tuonne johonkin väliin äsken. Niin, miksei ennen valitettu asiasta yhtälailla? Miksei se ennen häirinnyt?muistan kun odotin vanhinta lastani ja työpaikalla poltettiin ruokatunnilla vapaasti. Vaikka kävin oksentamassa kun haju teki niin pahaa, niin kukaan ei siitä, huolimatta piitannut vähääkään asiasta.
Naureskeltiin vain että kyllä odottava äiti on herkkä, ja sytytettiin uusi tupakki.
Savuttomien kanssa aloimme käydä yhdessä syömässä läheisellä grillillä ulkona, puistonpenkillä syöden, se oli ainoa tapa säästyä kuvottavalta tupakanhajulta.
Luuletko tosiaan että ennen ei valitettu?
Tupakoitsijat ovat vain niin sanomattoman itsekkäitä, etteivät välitä! - se pidempiaikainen ilo
kuinka kirjoitti:
Muuten ihmettelen miks eläkeläiset poraa jatkuvasti milloin mistäkin mutta rahaa matkusteluun kyllä riittää. Ei haluttais maksaa lääkkeistä eikä hoidosta mitään mutta sitten jostain jonninjoutavasta kyllä.olis sun mielestäs tullu?
Nyt puhutaan tupakan haitoista puolesta ja vastaan! - sun kanssasi
Aikuinen 50+ kirjoitti:
Matkamuistot ovat pääomaa joiden varassa jaksan sitten aikanaan hiljaiseloa vanhainkodissa,ei tarvitse ainakan katua mitä en ole tehnyt,siinä viimeisessä paidassa kun ei oletaskuja,sitäpaitsi olen saanut matkoillani elinikäisiä ystäviä
loma ja lomamuistot säilyy. Ja valokuvia on kiva selata talven kylmyydessä.
Tupakan sais lailla kieltää:) - laittaisin
Aikuinen 50+ kirjoitti:
Matkamuistot ovat pääomaa joiden varassa jaksan sitten aikanaan hiljaiseloa vanhainkodissa,ei tarvitse ainakan katua mitä en ole tehnyt,siinä viimeisessä paidassa kun ei oletaskuja,sitäpaitsi olen saanut matkoillani elinikäisiä ystäviä
rahat säästöön että pääsisin kunnolliseen hoivakotiin eikä tarvitsisi kituutella tavarat vaipoissa jossain kunnallisessa vanhaiskodissa. Jos iskee dementia niin eipä nuo kadotetut muistot paljon lämmitä mieltä eikä ruumista.
- Eräs..
Leenukka kirjoitti:
muistan kun odotin vanhinta lastani ja työpaikalla poltettiin ruokatunnilla vapaasti. Vaikka kävin oksentamassa kun haju teki niin pahaa, niin kukaan ei siitä, huolimatta piitannut vähääkään asiasta.
Naureskeltiin vain että kyllä odottava äiti on herkkä, ja sytytettiin uusi tupakki.
Savuttomien kanssa aloimme käydä yhdessä syömässä läheisellä grillillä ulkona, puistonpenkillä syöden, se oli ainoa tapa säästyä kuvottavalta tupakanhajulta.
Luuletko tosiaan että ennen ei valitettu?
Tupakoitsijat ovat vain niin sanomattoman itsekkäitä, etteivät välitä!voisit kiittää työpaikkasi tupakoitsijoita siitä. Sillä ethän muuten olisi varmaan lähtenyt ulos raittiiseen ilmaan kävelemään ja syömään? Kävelysi varmasti auttoi synnyttämisessäkin ja lapsesi sai raikasta ilmaa, mitä ei sisätiloissa saa, vaikkei siellä poltettaisikaan. Jos ei siellä tupakka haise, niin hiki ja muut kuonat ainakin ahtaassa ruokatilassa.
Etpäs osannut ajatella asiaa tältä kantilta? :)) - Reijo
laittaisin kirjoitti:
rahat säästöön että pääsisin kunnolliseen hoivakotiin eikä tarvitsisi kituutella tavarat vaipoissa jossain kunnallisessa vanhaiskodissa. Jos iskee dementia niin eipä nuo kadotetut muistot paljon lämmitä mieltä eikä ruumista.
Mihin tahansa muuhun kuin tupakkaan
- Leenukka
Eräs.. kirjoitti:
voisit kiittää työpaikkasi tupakoitsijoita siitä. Sillä ethän muuten olisi varmaan lähtenyt ulos raittiiseen ilmaan kävelemään ja syömään? Kävelysi varmasti auttoi synnyttämisessäkin ja lapsesi sai raikasta ilmaa, mitä ei sisätiloissa saa, vaikkei siellä poltettaisikaan. Jos ei siellä tupakka haise, niin hiki ja muut kuonat ainakin ahtaassa ruokatilassa.
Etpäs osannut ajatella asiaa tältä kantilta? :))kun oli liukuva työaika ja joutui kirjaamaan itsensä ulos kun lähti syömään, niin harvoin ehti takaisin sinä puolessa tunnissa. Joka päivä piti jäädä työhön kun savuttajat lähtivät kotiin.
Kumma juttu että nämä tupakkatauot annettiin sauhuttajille, mutta savuttomat saivat puskea töitä koko päivän, ja tehdä tupakoivien vuoksi pidentyneen ruokatuntinsa kun ilman myrkyttäjät lähtivät kotiin.
En ajatellut raitista ilmaa, sitä sain lenkkeilemällä vapaa-aikanani. Ajattelin sitä epäoikeudenmukaista asemaa mikä vallitsi tupakoimattomien ja tupakoivien välillä työelämässä.
Savuttomat saivat aina kärsiä, niin kahvitunnilla kuin ruokatunnillakin. Tavallinen kaunis pyyntö ei tehonnut koskaan siihen joka tupakan sytytti.
Onneksi nykyään ei enää useimmilla työpaikoilla saa polttaa.
Vauvani syntyi aika pienenkokoisena ja minulta kysyttiin heti olenko paljonkin polttanut odotusaikanani. En tiedä paljoko jatkuvassa savussa oleminen vaikutti vauvan kokoon, mutta tupakoitsijat harvemmin ajattelevat toisten hyvinvointia. Eivät edes omien lapsiensa, saatikka toisten.
Että niin helppoa on olla raskaana ja oksennella tupakansavun keskellä. Yksi näistä tupakoivista on kuollut keuhkosyöpään pari vuotta sitten.
Kahdelle on tehty ohitusleikkaus. Kaikkiaan tupakoivia oli työpaikallani 6 joten sairastumisprosentti on aika suuri. Meitä savuttomia oli 4. Pari on jäänyt jo eläkkeelle mutta me pari vielä jatkamme. itse kylläkin toisessa työpaikassa. - Eräs...
Leenukka kirjoitti:
kun oli liukuva työaika ja joutui kirjaamaan itsensä ulos kun lähti syömään, niin harvoin ehti takaisin sinä puolessa tunnissa. Joka päivä piti jäädä työhön kun savuttajat lähtivät kotiin.
Kumma juttu että nämä tupakkatauot annettiin sauhuttajille, mutta savuttomat saivat puskea töitä koko päivän, ja tehdä tupakoivien vuoksi pidentyneen ruokatuntinsa kun ilman myrkyttäjät lähtivät kotiin.
En ajatellut raitista ilmaa, sitä sain lenkkeilemällä vapaa-aikanani. Ajattelin sitä epäoikeudenmukaista asemaa mikä vallitsi tupakoimattomien ja tupakoivien välillä työelämässä.
Savuttomat saivat aina kärsiä, niin kahvitunnilla kuin ruokatunnillakin. Tavallinen kaunis pyyntö ei tehonnut koskaan siihen joka tupakan sytytti.
Onneksi nykyään ei enää useimmilla työpaikoilla saa polttaa.
Vauvani syntyi aika pienenkokoisena ja minulta kysyttiin heti olenko paljonkin polttanut odotusaikanani. En tiedä paljoko jatkuvassa savussa oleminen vaikutti vauvan kokoon, mutta tupakoitsijat harvemmin ajattelevat toisten hyvinvointia. Eivät edes omien lapsiensa, saatikka toisten.
Että niin helppoa on olla raskaana ja oksennella tupakansavun keskellä. Yksi näistä tupakoivista on kuollut keuhkosyöpään pari vuotta sitten.
Kahdelle on tehty ohitusleikkaus. Kaikkiaan tupakoivia oli työpaikallani 6 joten sairastumisprosentti on aika suuri. Meitä savuttomia oli 4. Pari on jäänyt jo eläkkeelle mutta me pari vielä jatkamme. itse kylläkin toisessa työpaikassa.minun lapseni ja tupakoivien ystävieni lapset ovat syntyneet ihan normaalipainoisina! Älä älä yritä vetää tupakoitsevien työkavereidesi syyksi nyt vielä sitäkin!
Et ajatellut raitista ilmaa, koska sait sitä riittävästi vapaa-aikanasi? No eikös sinun juuri raskaana ollessasi olisi täytynyt ajatella nimenomaan sitä raitista ilmaa?
Voi luoja teitä motkottajia ja valittajia...
Mul on nyt kiire, en kerkii tämän enempää, vaikka asiaa oliski... - on aina
Eräs... kirjoitti:
minun lapseni ja tupakoivien ystävieni lapset ovat syntyneet ihan normaalipainoisina! Älä älä yritä vetää tupakoitsevien työkavereidesi syyksi nyt vielä sitäkin!
Et ajatellut raitista ilmaa, koska sait sitä riittävästi vapaa-aikanasi? No eikös sinun juuri raskaana ollessasi olisi täytynyt ajatella nimenomaan sitä raitista ilmaa?
Voi luoja teitä motkottajia ja valittajia...
Mul on nyt kiire, en kerkii tämän enempää, vaikka asiaa oliski...itsekäs ihminen ja tupakoivat ihmiset ovat itsekkäitä.
Nikotiininhimo on niin suuri että ei ole minkäänlaista tajua siitä kuinka esim. astmaatikko kärsii tupakansavusta.
Sinä tunnut ihmiseltä joka viis veisaa kenestäkään muusta. Oma nahka on aina lähinnä.
Kyllä se sinunkin kohdalllesi joskus kolahtaa usko pois.
Elä siihen asti onnellista ja itsekeskeistä elämää.
Ja haise pahalta. - Eräs...
on aina kirjoitti:
itsekäs ihminen ja tupakoivat ihmiset ovat itsekkäitä.
Nikotiininhimo on niin suuri että ei ole minkäänlaista tajua siitä kuinka esim. astmaatikko kärsii tupakansavusta.
Sinä tunnut ihmiseltä joka viis veisaa kenestäkään muusta. Oma nahka on aina lähinnä.
Kyllä se sinunkin kohdalllesi joskus kolahtaa usko pois.
Elä siihen asti onnellista ja itsekeskeistä elämää.
Ja haise pahalta.tehdä minusta itsekästä ihmistä vain sen tähden että tupakoin ja osaan ajatella asiat hiukka laajemmalta kantilta kuin joku itsekäs tupakoimaton ihminen joka (kuten sinä) on keskittynyt vain oman itsensä hyvinvointiin.
Jos sinä olisit tämä "astmaatikko" niin sinä kiertäisit sellaiset paikat kaukaa jossa tupakoidaan, mikäli se sinua nyt muka oikeasti häiritsee! Olen nimittäin itse astmaatikko, pari kaveriani on myös, me tupakoimme ja kumma että se tupakka ei aiheuta astmavaivoja, vaan teidän itsekeskeisten akkojen kissat ja ihme heinät mitä te kodeissannne kasvatatte, teidän kotipölynne, mutta ei tupakka!
Et siis voi väittää järjellisesti että tupakoiva ihminen olisi itsekäs.
Epäilenpä ja moni voisi sen vaikka tarvittaessa todistaa että en ole itsekäs ihminen vaan hyvin lämmin ja osaa ottava/toisista välittävä persoona! Oma nahkani on viimeinen jota ajattelen ja sen voisi täällä palstallakin muutama jopa todistaa, mutta en vedä heitä tähän asiaan tämän enempää.
Minun kohdalleni on jo kolahtanut kaikenlaista, ei vois varmaan enempää enää kolahtaakka (et voi tietää, enkä repostele elämääni täällä todellakaan tämän enempää! -ei kuulu sinulle)
Minä elän juuri nyt sitä onnellista elämää, olen elänyt tähän asti ja tulen elämään sitä ihan varmasti elämäni hamaan loppuun asti ja tupakalle tuoksuen, ilman minkäänlaista sairauttattakaan.
Elämäni on reilassa, omani ja läheisteni. Sinulla taitaa olla aivan toisin? Puheistasi päätellen kukaan järkevä ihminen ei viihtyisi lähelläsi kauempaa kuin on ihan pakko ettei loukkaisi tunteitasi. Ne ihmiset tuskin kovin usein lähellesi enää tulevatkaan. Olen tässä nimittäin aivan oikeassa. Oletko huomannut joidenkin ihmisten karttavan sinua, ku olet edes kerran ollut heidän kanssaan tekemisissä?
Kannattaisi vilasta peiliin, siis omaan itseensä. Olet nimittäin tyhjän nipottaja ja jokaisen ärsyke. - Eräs...
Eräs... kirjoitti:
tehdä minusta itsekästä ihmistä vain sen tähden että tupakoin ja osaan ajatella asiat hiukka laajemmalta kantilta kuin joku itsekäs tupakoimaton ihminen joka (kuten sinä) on keskittynyt vain oman itsensä hyvinvointiin.
Jos sinä olisit tämä "astmaatikko" niin sinä kiertäisit sellaiset paikat kaukaa jossa tupakoidaan, mikäli se sinua nyt muka oikeasti häiritsee! Olen nimittäin itse astmaatikko, pari kaveriani on myös, me tupakoimme ja kumma että se tupakka ei aiheuta astmavaivoja, vaan teidän itsekeskeisten akkojen kissat ja ihme heinät mitä te kodeissannne kasvatatte, teidän kotipölynne, mutta ei tupakka!
Et siis voi väittää järjellisesti että tupakoiva ihminen olisi itsekäs.
Epäilenpä ja moni voisi sen vaikka tarvittaessa todistaa että en ole itsekäs ihminen vaan hyvin lämmin ja osaa ottava/toisista välittävä persoona! Oma nahkani on viimeinen jota ajattelen ja sen voisi täällä palstallakin muutama jopa todistaa, mutta en vedä heitä tähän asiaan tämän enempää.
Minun kohdalleni on jo kolahtanut kaikenlaista, ei vois varmaan enempää enää kolahtaakka (et voi tietää, enkä repostele elämääni täällä todellakaan tämän enempää! -ei kuulu sinulle)
Minä elän juuri nyt sitä onnellista elämää, olen elänyt tähän asti ja tulen elämään sitä ihan varmasti elämäni hamaan loppuun asti ja tupakalle tuoksuen, ilman minkäänlaista sairauttattakaan.
Elämäni on reilassa, omani ja läheisteni. Sinulla taitaa olla aivan toisin? Puheistasi päätellen kukaan järkevä ihminen ei viihtyisi lähelläsi kauempaa kuin on ihan pakko ettei loukkaisi tunteitasi. Ne ihmiset tuskin kovin usein lähellesi enää tulevatkaan. Olen tässä nimittäin aivan oikeassa. Oletko huomannut joidenkin ihmisten karttavan sinua, ku olet edes kerran ollut heidän kanssaan tekemisissä?
Kannattaisi vilasta peiliin, siis omaan itseensä. Olet nimittäin tyhjän nipottaja ja jokaisen ärsyke.pyyhkiä säännöllisesti jokapäivä ne pölyt kodistasi, sillä meitä on sellasiakin jotka tukehtuu pölyisissä asunnoissa! Ethän haluaisi kontollesi astmakohtausta vierailtasi? ###
Epäilempä että täysin pölytöntä teillä ei ole.
- RUMIA!
Tupakki vanhentaa ihoa niin paljon että jos laitetaan rinnakkain 20 vuotta jatkuvasti tupakoinut ja tupakoimaton nainen niin kyllä eron huomaa!! Tupakoivan Iho on ryppyinen ja kelmeä, hampaat keltaiset, sormetkin saattavat kellertää nikotiinista. Hyi hemmetti.
- niillä
tulee semmoset pystyviivat huulten ympärille kun ne koko ajan imee röökiä. Kaameeta.
- Savutar
niillä kirjoitti:
tulee semmoset pystyviivat huulten ympärille kun ne koko ajan imee röökiä. Kaameeta.
Kyllä tupakoivissa naisissa on kauniita ja itsestään huolehtivia.
Enemmän olen nähnyt ihmisiä joilla pystyviivat ovat silmien välissä. - Aikuinen 50+
Savutar kirjoitti:
Kyllä tupakoivissa naisissa on kauniita ja itsestään huolehtivia.
Enemmän olen nähnyt ihmisiä joilla pystyviivat ovat silmien välissä.Nämä mainitsemasi ihmiset ovat ajatelleet paljon jos nyt tiedät mitä sillä tarkoitetaan
MM Sibeliuksellahan Karin piirrosten mukaan tuli yksi pystyviiva lisää silmien väliin joka sinfonian jälkeen - Eräs....
että jo 25 vuotta tupakoineena ihoni on sileä,(ei pienintäkään ryppyä vielä!)se on myös normaalin värinen, hampaani kirkkaan valkoiset ja tasaiset(hammaslääkärikin kehui), eikä sormissakaan näy yhtään keltaisuutta.
Eiköhän se vähän riipu siitä miten itseään hoitaa, että miltä näyttää? - Eräs...
niillä kirjoitti:
valittajat, oletteko vilasseet viimeaikoina peiliin kuinka suupielenne kaartuvat rumasti alaspäin ja otsassanne ja silmienne ympärillä on kiukutusryppyjä ainaisesta valittamisesta ja nurinastanne?
- iho on
Eräs... kirjoitti:
valittajat, oletteko vilasseet viimeaikoina peiliin kuinka suupielenne kaartuvat rumasti alaspäin ja otsassanne ja silmienne ympärillä on kiukutusryppyjä ainaisesta valittamisesta ja nurinastanne?
ryppyinen ja keltainen ja 50 vuotiaana ja keuhkot muistuttaa mädäntynyttä haperoa.
Harvemmin oon nähny tupakoivien hymyilevän, yleensä niillä on hapan ilme ja suunympärillä kamalat juonteet imemisestä.
Sormet on keltaset samoin kynnet. Terveys reistailee ja savuttomatkin veronmaksajat maksavat heidän hoitonsa ja saattohoitonsa.
MEIDÄN pussista teidän savuttajien hoito maksetaan!
Puhumattakaan siitä montako viatonta joutuu hengittämään savua, onko sulla lapsia? Jos on niin kai ne on joutunu jo pienestä pitäen hengittämään epäterveellistä savua keuhkonsa täyteen.
Onneksi olkoon olet tärvellyt jo monet keuhkot.
Hymyilyttääkö se sua? - ainakaan
Eräs... kirjoitti:
ole ryppyjä ja senkös takia ne röökiä vetelevät kurttuset ikäsiskot onkin mulle kateellisia:)))))
- keuhkos
Eräs.... kirjoitti:
että jo 25 vuotta tupakoineena ihoni on sileä,(ei pienintäkään ryppyä vielä!)se on myös normaalin värinen, hampaani kirkkaan valkoiset ja tasaiset(hammaslääkärikin kehui), eikä sormissakaan näy yhtään keltaisuutta.
Eiköhän se vähän riipu siitä miten itseään hoitaa, että miltä näyttää?mahtaa näyttää? Niitä on vaikeempi peilailla. 25 vuoden tervat siellä,hyi helvetti! Äläkä vaan väitä että sulla on jotkin erikoikeuhkot joihin ei terva tartu :))))
- Eräs...
keuhkos kirjoitti:
mahtaa näyttää? Niitä on vaikeempi peilailla. 25 vuoden tervat siellä,hyi helvetti! Äläkä vaan väitä että sulla on jotkin erikoikeuhkot joihin ei terva tartu :))))
jos sinua kiinnostaa miltä keuhkoni näyttää, niin tule katsomaan.
Käsittääkseni nyt oli ulkonäöstä kyse eikä sisuskalujen näöstä, mitkä ei päälle päin näy?
Oikaise jos olen väärässä.
Enkä ole käsittääkseni missään vaiheessa kertonut montako tupakkaa olen polttanut elämäni aikana, tai päivässä, vai olenko? Ei se kaikki terva jää keuhkoihin mitä polttaa.
ps. voisit siistiä tervaista kielenkäyttöäsi. - Eräs...
iho on kirjoitti:
ryppyinen ja keltainen ja 50 vuotiaana ja keuhkot muistuttaa mädäntynyttä haperoa.
Harvemmin oon nähny tupakoivien hymyilevän, yleensä niillä on hapan ilme ja suunympärillä kamalat juonteet imemisestä.
Sormet on keltaset samoin kynnet. Terveys reistailee ja savuttomatkin veronmaksajat maksavat heidän hoitonsa ja saattohoitonsa.
MEIDÄN pussista teidän savuttajien hoito maksetaan!
Puhumattakaan siitä montako viatonta joutuu hengittämään savua, onko sulla lapsia? Jos on niin kai ne on joutunu jo pienestä pitäen hengittämään epäterveellistä savua keuhkonsa täyteen.
Onneksi olkoon olet tärvellyt jo monet keuhkot.
Hymyilyttääkö se sua?eikä se siitä rumaks muutu vaikka kuinka niin toivot. Olet ilmeisesti nähnyt hyvin vähän tupakoivia, sillä minä ainakin hymyilen juuri nytkin leveästi kirjoituksellesi ja hymyilen missä ikinä kuljenkin, jos vain sattuu hymyilyttämään. :D
Hoitoa en ole koskaan tarvinnut tupakoimiseni takia ja lääkäriä hyvin harvoin muutenkaan, joten ei ole veronmaksajien pussista pois. Tupakoitsijat, eivätkös he maksa veroja ollenkaan???????????????????? Minä ainakin maksan, joten jos sairastun, katson maksaneeni riittävästi veroja saadakseni siihen hoitoakin.
Menikös tämä nyt jakeluun?
Minua tosiaan hymyilyttää :)) - on ainaski
Eräs... kirjoitti:
jos sinua kiinnostaa miltä keuhkoni näyttää, niin tule katsomaan.
Käsittääkseni nyt oli ulkonäöstä kyse eikä sisuskalujen näöstä, mitkä ei päälle päin näy?
Oikaise jos olen väärässä.
Enkä ole käsittääkseni missään vaiheessa kertonut montako tupakkaa olen polttanut elämäni aikana, tai päivässä, vai olenko? Ei se kaikki terva jää keuhkoihin mitä polttaa.
ps. voisit siistiä tervaista kielenkäyttöäsi.räyh räyh.... Ei tuu ny tappelua, ottaaks päähän?
- Eräs...
on ainaski kirjoitti:
räyh räyh.... Ei tuu ny tappelua, ottaaks päähän?
en ole "räyh räyh", enkä kaipaa tappeluakaan. Ottaaks sua nyt sitten päähän? ;)
- rypytön
Eräs.... kirjoitti:
Eiköhän se vähän riipu siitä miten itseään hoitaa, että miltä näyttää?kaunis ja hoikka.
Selityksesi tuntuu hyvin teennäiseltä;DD - Eräs...
rypytön kirjoitti:
kaunis ja hoikka.
Selityksesi tuntuu hyvin teennäiseltä;DDtää nyt kuitenkin on totta. Sun taitaa käydä vähän kateeks vai? ;D
- netti on
Eräs... kirjoitti:
tää nyt kuitenkin on totta. Sun taitaa käydä vähän kateeks vai? ;D
suuri valehtelijoiden klubi. Katso itseäsi peiliin niin huomaat sen.
Olen itsekin 56 vuotiaana vielä 53 kiloinen ja muistutan ulkonäöltäni Pamela Andersonia, rintani ovat kiinteät ja suuret(ei silikonia, ihan luomua)
Kasvoni ovat sileät kuin vauvan peppu ja ihailijoita on joka kulman takana. huuleni ovat luonnollisen kauniit ja hiukseni ulottuvat vyötärölle ja ovat yönmustat, ei tippaakaan harmaata. Vyötäröni on kapea ja lantioni kauniin kaarevat. Ei selluliittia eikä ylimääräistä läskiä.
Kun en katso peiliin niin voin uskoakin tämän.
Uskon sinun kohdallasi olevan samoin:)
Totuus sekoitetaan unelmiin nettipalstoilla. Moni raukka uskoo olevansa sellainen kuin
kirjoittaakin. - Eräs...
netti on kirjoitti:
suuri valehtelijoiden klubi. Katso itseäsi peiliin niin huomaat sen.
Olen itsekin 56 vuotiaana vielä 53 kiloinen ja muistutan ulkonäöltäni Pamela Andersonia, rintani ovat kiinteät ja suuret(ei silikonia, ihan luomua)
Kasvoni ovat sileät kuin vauvan peppu ja ihailijoita on joka kulman takana. huuleni ovat luonnollisen kauniit ja hiukseni ulottuvat vyötärölle ja ovat yönmustat, ei tippaakaan harmaata. Vyötäröni on kapea ja lantioni kauniin kaarevat. Ei selluliittia eikä ylimääräistä läskiä.
Kun en katso peiliin niin voin uskoakin tämän.
Uskon sinun kohdallasi olevan samoin:)
Totuus sekoitetaan unelmiin nettipalstoilla. Moni raukka uskoo olevansa sellainen kuin
kirjoittaakin.En valehtele, enkä myöskään ole missään vaiheessa sanonut olevani jo 50v. Enkä ole väittänyt olevani "pamela Anderrssonin näköinen" (sehän on ryppyinen kasvoiltaan ja huonoihoinen, minä en).
Minun ei tarvitse sinulle eikä muillekaan täällä netisssä todistella yhtään mitään, mutta tämän viimeisen kerran kerron, että ei ole rypyn ryppyä minussa ja ne kaks harmaata karvaa nyppäsin jo pois. Ikää on 41v.
Katsotaan sitten 15 vuoden kuluttua, jos olis vaikka yks ryppykin jo tai yks harmaa karva lisää kun olen 56v? Täällä 50 palstalla en ihmettele jos niitä lisää tulisikin, silläpä en aio ottaa tavakseni täällä pistäytyäkkään. ;D
Pysyn mieluummin nuorekkaana itsenäni. Joo, itsenäni, enkä minään massatyyppinä. ;))
Niin ja minulla on kyllä oikeus kirjoitella täälläkin palstalla, vaikken 50 olekaan, täällä kun YLEENSÄ on yhtä fiksuja ihmisiä kuin minäkin. Toki on täällä poikkeuksiakin..
Päivänjatkoa. :))
Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2689653IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3076836Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?741705Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61421Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.941297- 1091161
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751079Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin41882Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23756MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk313748