Garmin 60 CX j a 60 CSX

Pirkanmaan retkeilijä

Olinkin jo ihmeissäni mikä mahtaa olla syynä lievään ale myyntiin, lisääntyvine oheistuotteineen Garmin 60c ja 60cs:n kohdalla - Oulun suunnalla?
Onko kenelläkään vielä kokemuksia laitteista 60cx tai 60csx ?

14

34906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CSX

      Ei tunnu olevan mutta ainakin hakusanalla huutonetistä sellaisen löytää!

    • ceeäsäx

      Hommasin taannoin 60CSx:n. Tuntuu olevan hyvä peli ja herkkä antenni. Parhaimmillaan näyttää avoimessa maastossa kahden metrin tarkkuudella sijaintia. Muistikorttiuudistus oli tervetullut lisä tähän koneeseen. Karttaa mahtuu koneeseen vaikka kuinka paljon.

      • jääkarhu

        pohjoissuomalainen garmin-kauppias levittää huhua että 60 cx:llä tulee ulkoisen muistikortin kanssa ongelmia Suomen pakkasissa. Onko kokemusta jo?


      • ceeäsäx
        jääkarhu kirjoitti:

        pohjoissuomalainen garmin-kauppias levittää huhua että 60 cx:llä tulee ulkoisen muistikortin kanssa ongelmia Suomen pakkasissa. Onko kokemusta jo?

        No mulla on laite ollut povitaskussa, kun olen ulkoiluttanut sitä. Silloin tällöin vilkaisemalla suuntaa gepsistä ja laite takaisin taskuun - systeemillä ei ole tietenkään ongelmia ilmaantunut.
        Pitääpä kokeilla ilman taskulämmitystä. Paristothan varmasti hyytyvät, mutta miten se kylmyys muistikorttiin vaikuttaisi ? Toimiihan kännykkäkin pakkasella ja niissäkin on muistikortteja. Kokeilen ja annan infoa pakkastestien jälkeen.


      • jääkarhu
        ceeäsäx kirjoitti:

        No mulla on laite ollut povitaskussa, kun olen ulkoiluttanut sitä. Silloin tällöin vilkaisemalla suuntaa gepsistä ja laite takaisin taskuun - systeemillä ei ole tietenkään ongelmia ilmaantunut.
        Pitääpä kokeilla ilman taskulämmitystä. Paristothan varmasti hyytyvät, mutta miten se kylmyys muistikorttiin vaikuttaisi ? Toimiihan kännykkäkin pakkasella ja niissäkin on muistikortteja. Kokeilen ja annan infoa pakkastestien jälkeen.

        Kovasti minäkin epäilen että jäätyminen tulis ongelmaksi ulkoisella kortilla. Tämä kauppias oli kehunut kumminkin olleensa mukana garminin kenttätesteissä, jossa 60 CX:n jäätyminen oli todettu.


      • Pirkanmaan retkeilijä
        ceeäsäx kirjoitti:

        No mulla on laite ollut povitaskussa, kun olen ulkoiluttanut sitä. Silloin tällöin vilkaisemalla suuntaa gepsistä ja laite takaisin taskuun - systeemillä ei ole tietenkään ongelmia ilmaantunut.
        Pitääpä kokeilla ilman taskulämmitystä. Paristothan varmasti hyytyvät, mutta miten se kylmyys muistikorttiin vaikuttaisi ? Toimiihan kännykkäkin pakkasella ja niissäkin on muistikortteja. Kokeilen ja annan infoa pakkastestien jälkeen.

        Jään mielenkiinnolla odottamaan, josko vielä tulisi pakkasia enen juhannusta.
        Kuten jo todettu, tuntuu merkilliseltä muistikortin viluherkkyys.


      • ceeäsäx
        Pirkanmaan retkeilijä kirjoitti:

        Jään mielenkiinnolla odottamaan, josko vielä tulisi pakkasia enen juhannusta.
        Kuten jo todettu, tuntuu merkilliseltä muistikortin viluherkkyys.

        Olen nyt kuskaillut 60csx:ää mukana näillä pikkupakkasilla mitä maaliskuulla on ollut täällä e-suomessa. Ainoa mikä hyytyy on patterit. Näyttö ja muistikortti pelittävät ihan hienosti.


      • kysyväpöhkö
        ceeäsäx kirjoitti:

        Olen nyt kuskaillut 60csx:ää mukana näillä pikkupakkasilla mitä maaliskuulla on ollut täällä e-suomessa. Ainoa mikä hyytyy on patterit. Näyttö ja muistikortti pelittävät ihan hienosti.

        Miten näkee 60CSx:n muistin tilan laitteessa ja muistikortilla, en löydä mistään laitteen valikoista kohtaa josta voisi nähdä muistikortin. Kuinka muistikortille voi ladata vaikkapa erätukun topo suomiplus kartan?


      • samanlainen
        kysyväpöhkö kirjoitti:

        Miten näkee 60CSx:n muistin tilan laitteessa ja muistikortilla, en löydä mistään laitteen valikoista kohtaa josta voisi nähdä muistikortin. Kuinka muistikortille voi ladata vaikkapa erätukun topo suomiplus kartan?

        No, ensin karttojen lukitusauki cd-levyltä mukana tulleilla koodeilla. Sitten karttojen siirto kovalevylle, josta mapsource ohjelman avulla siirto gepsin muistiin usb-piuhalla.
        Siinä se kaikessa karuudessaan. Härveli kyllä ilmoittaa, kun muistiin ei enää sovi enempää.


      • Pirkanmaan retkeilijä
        Pirkanmaan retkeilijä kirjoitti:

        Jään mielenkiinnolla odottamaan, josko vielä tulisi pakkasia enen juhannusta.
        Kuten jo todettu, tuntuu merkilliseltä muistikortin viluherkkyys.

        Mistä Te ootte ostanut näitä X versioita?
        Erätukulla taitaa olla vanhaa mallia riittävästi varastossa vielä.


      • tuolta
        Pirkanmaan retkeilijä kirjoitti:

        Mistä Te ootte ostanut näitä X versioita?
        Erätukulla taitaa olla vanhaa mallia riittävästi varastossa vielä.

        lohenette nimisestä nettikaupasta..


      • Pirkanmaalta
        ceeäsäx kirjoitti:

        Olen nyt kuskaillut 60csx:ää mukana näillä pikkupakkasilla mitä maaliskuulla on ollut täällä e-suomessa. Ainoa mikä hyytyy on patterit. Näyttö ja muistikortti pelittävät ihan hienosti.

        Vaikka pakkaset ovat ohi kysyn . Olisiko mahdollista kytkeä ulkoisen virtalähteen paikalle (reikään) paristopaketti, joka olisi johdon päässä asusteiden sisimmässä taskussa lähellä ruumiin lämpöä?


      • kik
        Pirkanmaan retkeilijä kirjoitti:

        Mistä Te ootte ostanut näitä X versioita?
        Erätukulla taitaa olla vanhaa mallia riittävästi varastossa vielä.

        Ostin Jenkeistä.
        GPS City-kaupasta


    • CANADASTA

      ESKO KAIKKONEN VASTAA KIRJOITUKSEENNE NETISSÄ.

      PALASIN JUURI CANADASTA JOSTA HANKIN AIKAISEMMIN GARMIN 60CX GPS LAITTEEN. KÄYTIN SITÄ TUHANSIEN KILOMENTRIEN MATKOILLA SIELLÄ (KOSKA OLIN HYLJÄNNYT MAGELLANIN KÄYTTÖKELVOTTOMANA JA KORVANNUT SEN GPSII LAITTEELLA JA OLIN 100% TYYTVÄINEN SIIHEN JOTEN... KOKEILIN 60CX SEURAAVIN TULOKSIN)...

      HUONOT PUOLET ...
      EI ASETU KOJELAUDALLE KUTEN GPSII
      EI VOI KÄÄNTÄÄ NÄYTTÖÄ 90 ASTETTA KUTEN GPSII
      ISOHKO KOKO (TASKUUN)
      PAINO

      HYVIÄ PUOLIA OLIVAT ... MM,
      LISÄKORTTIA EI VOI REPUSSA/KOJELAUDALLA/TASKUSSA TUHOTA TAHATTOMASTI NIITÄ NÄPPYLÖITÄ PAINELEMALLA MITENKÄÄN VAAN KAIKKI TRACKIT TALTIOITUVAT SINNE PYSYVÄSTI JA VAIN TIETOKONEELLA NE SAA KOPIOITUA TAI POISTETTUA KORTIN LATAAMALLA TAI VAIHTAMALLA..
      VÄRINÄYTTÖ (VAIN PIENI PLUSSA)
      SUUREMPI OMAKONE MUISTI (HUOM EI SD-CARD MUISTI)
      HIVENEN KÄYTTÖKELPOISET WPT MERKISTÖT

      EI SUOSITELTAVAA...
      LÄHETTÄÄ ISOÄITIÄ POHJOISNAVALLE (EI KARTTAPOHJAA PERUSKONEESSA KUMMINKAAN MUTTA ...)
      HYVIN PITKÄKSI AIKAA SILLÄ KUN HÄNELTÄ TÄYTTYI REITTIPISTEET (1000 KPL) TULI HÄNELLE HÄTÄ JA PITI POISTAA KAIKKI KERRALLA POIS (TIETOKONEELLE TALLENNUKSEN JÄLKEEN) EI SITÄ LÖYDY VALIKOISTA (AINAKAAN HELPOSTI ... HÄDÄSSÄ)...
      JOTEN LÄHETÄT HÄNELLLE OHJEKIRJAN (N. 100 SIVUISEN JA KAIKKI MUUTKIN OPASKIRJAT GILETTIN PARTAKONEEN TERIENKÄYTÖSTÄ ASTI KENGÄN NAUHOJEN KÄYTTÖOHJEKIRJAAN --- 1500$/HR HELICOPTERILLA) JA KIRJAN LUETTUAAN HÄNELLÄ OLI TOSI HÄTÄ... SIITÄ EI LÖYTYNYT OHJEITA KUIN ... POISTA YKSI KERRALLAAN TUHANNESTA JA TOSI KAUAN AIKAA SITÄKIN)
      JOTEN SILLE OLI SAATAVA NÖRTTI-SANA ETTÄ EI NIITÄ SIINÄ KIRJASSA AINAKAAN LÖYDY JA KOKEILEE JOTAIN SIIHEN TYYLIIN ETTÄ ...
      .. KARTTANÄYTTÖSIVULLA OLLEN

      PAINA .. FIND (ON MAP PAGE):
      PRESS: ENTER
      PRESS: MENU ............ SELECT: ALL

      JA POISTA KAIKKI KERRALLA..
      NÄMÄ OHJEET ON VÄHÄN EPÄSELVÄT KUN MUORI PALASI SEN SATEENVARJO TEKI HUTIN JA OSUI MUISTITIKKUUN JA NÄMÄ OHJEET ON AINOAT JOTKA SIITÄ VIELÄ LÖYTYI...EHYENÄ... JOTEN ...
      TOIVOTTAVASTI TOIMII...

      MUUTEN OLEN JOKSEENKIN TYYTYVÄINEN SEN KÄYTTÖÖN
      ... KOKEILTU RAAMTTULENTOLEHTISTEN POSTILAATIKOIHIN JAOSSA KANADASSA ...
      ... MALMINÄYTTEIDEN OTOSSA (VAATII MIN. 5M TARKKUUDEN KAIKKIALLA)
      .. JA IHAN TAVALLISESSA FILMAUKSISSA TUHANSIEN KILOMETRIEN MATKAILLA...
      -- VALOKUVIEN OTOSSA SEN PAIKANTAMISEEN REITTIPISTEILLÄ (SANA-ELIMET KUN OLISI JO VAATINEET KOLMANNEN KÄDEN NIITÄ KÄYTTÄMÄÄN JA PYSÄYTTÄMÄÄN AUTON LENNOSTA)..
      ... LENTOKONEISSA REITTIEN TALTIOINTIIN (MISSÄ LUPA SEN KÄYTTÖÖN OLI ANNETTU KONEESSA)...
      ... JA IHAN TAVALLISISSA JOKAPÄIVÄN TOUHUSSAKIN OLI AIKAA SITÄ VEIVATA...

      TÄSSÄ MUUTAMIA KOMMENTTEJA SIITÄ..
      MUORIEN TAKIA KÄYTÄN SILTI VIELÄ GPSII
      TERVEISIN ESKO KAIKKONEN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe