Tervehdys!
Kysyisin teiltä kuinka olette pärjänneet elämässä ?
Onko vaikuttanut parisuhteeseen ?
Entä muuten sosiaaliseen elämään ?
Olisiko mukavaa että olisi joku samoista ongelmissa painiva tukena ja juttukaverina ?
Täällä olisi yksi joka haluais tutustua toisiin .
Elämä inkontinenssin kanssa
19
7345
Vastaukset
- Nimetön
Itellä onneksi aika lievä, mutta pienia suojia joudun käyttämään. Ei juurikaan ole häirinnyt elämääni eikä sosiaalistä elämääni. Kun asian tunnusti itselleen niin mikäs tässä. Jos joku asian huomaa, niin sitten huomaa. Tutut tämän tietää, eikä asiaa tarvitse piilotella, satunnaisissa 'irtosuhteissakaan' ei tämä ole ole ollut ongelma. joskus on joku seuralainen asiasta kysynyt, mutta saatuaan asialisen vastauksen on siihen tyytynyt. Ei tämä ole sen kummempaa kuin jos olisi vaikka kädessä rannetuki. Asia olisi taatusti toinen jos olisi paha inkontinenssi ja joutuisi käyttämään isoja suojia. Tsemppiä sinulle ja jaksamista.
- Yksinäinen mies
Kiitos vastauksesta.
Itselläni suuremmat vaipat käytössä.
Avioero ja hankaluus solmia suhteita.
Mutta eteenpäin vaan. - Ben
Yksinäinen mies kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Itselläni suuremmat vaipat käytössä.
Avioero ja hankaluus solmia suhteita.
Mutta eteenpäin vaan.Itse 30v mies. Suhteelisen suuria suojia joudun käyttään (myös vaippoja). Kyllä tämän kanssa oppii elämään, ok ei sitä nyt ravintolaan lähdetä tanssimaan vaipoissa mutta kun lähinmäiset tietää niin helpottaa.
Voimia - Yksinäinen mies
Ben kirjoitti:
Itse 30v mies. Suhteelisen suuria suojia joudun käyttään (myös vaippoja). Kyllä tämän kanssa oppii elämään, ok ei sitä nyt ravintolaan lähdetä tanssimaan vaipoissa mutta kun lähinmäiset tietää niin helpottaa.
VoimiaMiten työ ja harrastukset käy ?
- Beni
Miten työ ja harrastukset käy ?
Töistä olen muutamankerran joutunut lähtemään "hätävalheella" pois. Harrastukset sujuu ihan ok tosin vaatii hieman suunnitelua.
Miten sulta onnistuu? - Yksinäinen
Beni kirjoitti:
Töistä olen muutamankerran joutunut lähtemään "hätävalheella" pois. Harrastukset sujuu ihan ok tosin vaatii hieman suunnitelua.
Miten sulta onnistuu?Minullekkin sattunut parivahinkoa.Mutta pukukaapissa vaihtovaatteet.
Harrastukset jäänet vähemmälle.
Mutta uimassa käyn välillä.
Käy vain vessassa ottamassa ensin vaipan pois.
Ja vaippa päälle vessassa kun ensin pukeutunut.
Kiitos sinulle. - ben
Yksinäinen kirjoitti:
Minullekkin sattunut parivahinkoa.Mutta pukukaapissa vaihtovaatteet.
Harrastukset jäänet vähemmälle.
Mutta uimassa käyn välillä.
Käy vain vessassa ottamassa ensin vaipan pois.
Ja vaippa päälle vessassa kun ensin pukeutunut.
Kiitos sinulle.jos haluat vaihtaa ajatuksia, niin [email protected] on emeilini
- Eräs virtsankarkailusta kär...
Virtsankarkailusta olen kärsinyt nyt pyöreät kaksi vuotta. Ikää oli sen alkaessa noin 15. Aluksi se oli lievää, eikä se kamalasti haitannut, mutta pikkuhiljaa se meni pahempaan suuntaan, ja ennen pitkää koko rakko tyhjeni. Pahinta on, etten saa "varoitusta" kun on hätä, vaan rakko tyhjenee huomaamatta. Julkisilla paikoilla kastelu pelotti, joten jouduin vastahakoisesti turvautumaan vaippoihin. Internetistä löysin Metsäpolun, ja sieltä Tenan Slip Maxi-teippivaipat. Tein tilauksen ja paketti oli jo seuraavan päivänä oven takana. Aluksi vaippojen käyttö ja varisinkin niihin pissaaminen tuntui iljettävältä, ja julkisilla pakoilla tuntui, että kaikki katsovat. Mietin myös monesti, että miksi juuri minä. Mutta ajan myötä se helpotti, kun opin myöntämään itselleni tosiasiat: tarvitsen vaippoja. Ne ovat osa jokapäiväistä elämääni, eikä niitä aina edes ajattele. Eivätkä ne vaipat mikään maailmanloppu ole. Ne ovat vaan alushousut, jotka imevät pissaa. Ei sen kummempaa.
Voimia ja jaksamista kaikille inkontinenssista kärsiville.
- vaippaan muovihousussa
Olen pissannut aina housuni. Olen koko ikäni käyttänyt muovihousuja ja vaippoja. Olen oppinut elämään niiden kanssa ja olen monessa mukana.
Toki elämäni olisi muunlaista jos olisin oppinut kuivaksi. Olen valmis keskustelemaan kanssasi, anna e-mail.- JaJu
Onko sinulla todellakin joku niin vakava diagnoosi vai miten oikein on?
Luulenpa ettei ole todellista tarvetta moiseen. Kirjoittelusi on ollut sen tyylistä että on vaikea uskoa pidätyskykysi olevan noin huono.
No, mulle on ihan sama mitä teet mutta miksi aina olet tuputtamassa muille vain vaippaa ja muovihousuja.
Todettakoon vielä, että itselläkin on pidätyskyvyn kanssa ongelmia. On ollut niitäkin tilanteita jolloin täysi rakko (4-5dl) on tyhjentynyt kokonaan, eikä vaippakaan ole riittänyt(imukyky aika laskennallinen monesti, ei virtsa leviä tasaisesti). Sittemmin tilanne on kyllä parantunut, joskin ei 100%:sti. Aromitkaan ei yleensä parhaimmasta päästä.
Ei ns. terve aikuinen sinun "tyylilläsi" kyllä näitä asioita hoida. - Yksinäinen mies
JaJu kirjoitti:
Luulenpa ettei ole todellista tarvetta moiseen. Kirjoittelusi on ollut sen tyylistä että on vaikea uskoa pidätyskykysi olevan noin huono.
No, mulle on ihan sama mitä teet mutta miksi aina olet tuputtamassa muille vain vaippaa ja muovihousuja.
Todettakoon vielä, että itselläkin on pidätyskyvyn kanssa ongelmia. On ollut niitäkin tilanteita jolloin täysi rakko (4-5dl) on tyhjentynyt kokonaan, eikä vaippakaan ole riittänyt(imukyky aika laskennallinen monesti, ei virtsa leviä tasaisesti). Sittemmin tilanne on kyllä parantunut, joskin ei 100%:sti. Aromitkaan ei yleensä parhaimmasta päästä.
Ei ns. terve aikuinen sinun "tyylilläsi" kyllä näitä asioita hoida.Hei
Edelleen kysymykset voimassa. Ja todella toivon
asiallisia vastauksia kaikilta.
Ja saavat tietysti naisetkin kommentoida.
Olenkin saannut asiallista palautetta.Siitä kiitos. - JaJu
Hei
Edelleen kysymykset voimassa. Ja todella toivon
asiallisia vastauksia kaikilta.
Ja saavat tietysti naisetkin kommentoida.
Olenkin saannut asiallista palautetta.Siitä kiitos.Kyllähän inkontinenssiasiat ovat häirinneet kovastikin. Jossain määrin ollut välillä hyvinkin hankalia oireita. Eipä ole sosiaalinen elämä ollut kovin kaksista. Diagnooseja mm. cauda-tyyppinen oireisto (lievähkö, vähän miten sen nyt ottaa), diabetes insipidus, prostataoireet, usein vaikeus yöllä herätä virtsaamistarpeeseen kun tarvetta (tosin ei yleensä tarvetta, Minirin auttaa). Oireista voidaan vielä päätellä ettei ne aromitkaan aina "parhaasta päästä".
Niin,kuten totesit, naistenkin toivoisi kommentoivan. Onhan inkontinenssi määrällisesti enemmmän naisten tauti. - kuka Janne
JaJu kirjoitti:
Ei ns. terve aikuinen sinun "tyylilläsi" kyllä näitä asioita hoida.Minä herrajumala en ole tuputtanut kenellekään mitään, kerroin vain vaihtoehdon suojaukseen.
Mitä tulee 4-5dl:n pissamäärään niin minulla on aivan varmasti sellaisia vaippoja jotka kerää vaikka 4 litraa.
Tiedän suomessa olevan noin 150 ihmistä jotka käyttää muovihousuja vaipan päällä, se että onko teippivaippa vai suorakaidevaippa vai onko puuvillahousu jonka sisässä vaippa ja sen päällä muovihousu mutta sen sanon että muovihousu on hyvä apu silloin kun kaikki pissa tulee hosuun.
Täällä on kummallista kotipoliisia ja kontrolleria.
No antaa olla. - JaJu
kuka Janne kirjoitti:
Minä herrajumala en ole tuputtanut kenellekään mitään, kerroin vain vaihtoehdon suojaukseen.
Mitä tulee 4-5dl:n pissamäärään niin minulla on aivan varmasti sellaisia vaippoja jotka kerää vaikka 4 litraa.
Tiedän suomessa olevan noin 150 ihmistä jotka käyttää muovihousuja vaipan päällä, se että onko teippivaippa vai suorakaidevaippa vai onko puuvillahousu jonka sisässä vaippa ja sen päällä muovihousu mutta sen sanon että muovihousu on hyvä apu silloin kun kaikki pissa tulee hosuun.
Täällä on kummallista kotipoliisia ja kontrolleria.
No antaa olla.Eräs "vaippa-Janne" on tällä foorumilla hyvin usein suorastaan tuputtanut vaippaa vain hoidoksi/avuksi.
Monesti keskustelijat ovat kuitenkin halunneet lääketieteellistä syytä ja hoitoa inkontinenssiinsa.
Kyllä "vaippa-Jannen" kirjoittelu todellakin välillä on ollut paremminkin, kuten joku joskus totesikin, jollekin seksifoorumille kuuluvaa.
Enempää en tästä aiheesta sitten kirjoittele. - Janneitte
JaJu kirjoitti:
Eräs "vaippa-Janne" on tällä foorumilla hyvin usein suorastaan tuputtanut vaippaa vain hoidoksi/avuksi.
Monesti keskustelijat ovat kuitenkin halunneet lääketieteellistä syytä ja hoitoa inkontinenssiinsa.
Kyllä "vaippa-Jannen" kirjoittelu todellakin välillä on ollut paremminkin, kuten joku joskus totesikin, jollekin seksifoorumille kuuluvaa.
Enempää en tästä aiheesta sitten kirjoittele.Niin kauan kun lääkkeistä tai muusta ei ole apua ja kastelua on tarvitaan suojaa.
Muovihousut ja kunnon vaippa on todettu monelle erittäin hyväksi suojaksi ja edelleen tarjoan niitä, TARJOAN - EN TUPUTA.
Toki olisi suotavaa että kiusallisesta vaivasta pääsisi eroon jotta ei tarvitsisi läträtä vaippojen kanssa.
Toivoin kaikille terveyttä ja sinnikkyyttä.
Janne - JaJu
Janneitte kirjoitti:
Niin kauan kun lääkkeistä tai muusta ei ole apua ja kastelua on tarvitaan suojaa.
Muovihousut ja kunnon vaippa on todettu monelle erittäin hyväksi suojaksi ja edelleen tarjoan niitä, TARJOAN - EN TUPUTA.
Toki olisi suotavaa että kiusallisesta vaivasta pääsisi eroon jotta ei tarvitsisi läträtä vaippojen kanssa.
Toivoin kaikille terveyttä ja sinnikkyyttä.
Janneolen tältä osin samaa mieltä kanssasi mutta... no antaa olla.
Olet varmaan lukenut eri viestejäni tältä foorumilta joista voi todeta että kyllä minäkin tämän inkontinenssin kanssa tekemisiin joudun jatkuvasti.
- Lorella
Jos joku inkontinenssista, missä muodossa tahansa kärsivä (olen itse aika nuori) nainen haluaa naispuolisen ystävän jolla on sama ongelma, niin mailatkaa minulle: [email protected]
En usko, että sähköpostiosoitteeni laittaminen tähän on liian suuri riski. Toivon että se kannattaa! Vastaan kyllä kaikille, joiden viestit voi ottaa tosissaan!
Luuletko, että olisi mahdollista muodostaa kunnioittava ja hyvä ystävyyssuhde jonkun sellaisen kanssa, joka tietää ainakin suurinpiirtein millaista tämän asian kanssa eläminen on ja arvostaa sinua siksi ihmisenä?
Itse hermoilen aina että muut haistaa ja sen takia minulla ei olekaan kunnon ystäviä, koska työnnän heidät pois enkä kehtaa puhua tästä ongelmasta.
Haluaisin löytää jonkun, ja miksei useampiakin ihmisiä jonka kanssa harrastaa kaikkea ja viettää rennosti vapaa-aikaa. - JONTTU
TERVE EIPÄ SE AINKAA MUA OO HAITANNU
- Tyttö 26
sen kummempia ongelmia. Avosuhteessa elän, ja
elämä kukoistaa. Huonojakin päiviä on. Täytyy otta se mitä tulee vastaan. Ja kun puhuu asiasta, helpottaa..
tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?941855- 861313
- 1101143
- 761027
- 117986
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57863- 47781
- 36772
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693