Heips!
Ajattelin tässä kysellä onnistuuko hyasintin uudelleen kasvatus? Näyttäisi olevan aika heittää kuihtuneet sipulit pois vai voinko kenties saada ne elämään uudelleen? Kiitos vastauksista!
hyasintin uudelleen kasvatus
3
3251
Vastaukset
- tulee laita
Istuta keväällä kukkamaahan,voi olla että kesällä kukkii pieniä kukkia, ei niin komeasti kuin sisällä.Olen laittanut monta kertaa,mutta aina eivät kuki.
- talven ajan
Kiitti viestistä. On hyasintissa sen verran hyvä tuoksu, että voisin muulloinkin kuin jouluna haistella.
- kyllä
Hei!
Minä olen jo monena vuonna kasvattanut uudestaan jouluhyasinttini. Kun kukinta on ohi, leikkaan kukan pois ja jätän lehdet kuihtumaan itsekseen ja nostan ruukun jonnekin nurkkaan ja unohdan sen sinne kevääseen asti. Näin siementen kasvattamiseen ei meni ravintoa ja lehdistä ravinto menee sipuliin. Katkon ruskeat lehdet pois ja saatan kastella pari kertaa keväällä. Kun sipuliin nousee vihreä alku, istutan sen uudelleen n. 10 sentin syvyyteen ulos tai ruukkuun. Sieltä se kasvaa ja kukkii...
Kukkapenkissa viime kesänä sama sipuli kukki 2 kertaa, mutta toinen kerta oli niin myöhään syksyllä, että jouduin nostamaan sipulin kesken kukinnan pois eikä se kestänyt siirtoa ruukkuun. Joten kannattaa kyllä laittaa keväällä ulos kukkapenkkiin ja odotella josko se sieltä kasvaisi. Eihän se välttämättä aina onnistu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24014957
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?451915- 1811420
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1021310- 281199
- 122958
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30912Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex81774Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t80728- 75658