hyasintin uudelleen kasvatus

onnistuukohan?

Heips!
Ajattelin tässä kysellä onnistuuko hyasintin uudelleen kasvatus? Näyttäisi olevan aika heittää kuihtuneet sipulit pois vai voinko kenties saada ne elämään uudelleen? Kiitos vastauksista!

3

3265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee laita

Istuta keväällä kukkamaahan,voi olla että kesällä kukkii pieniä kukkia, ei niin komeasti kuin sisällä.Olen laittanut monta kertaa,mutta aina eivät kuki.

• talven ajan

Kiitti viestistä. On hyasintissa sen verran hyvä tuoksu, että voisin muulloinkin kuin jouluna haistella.

• kyllä

Hei!
      Minä olen jo monena vuonna kasvattanut uudestaan jouluhyasinttini. Kun kukinta on ohi, leikkaan kukan pois ja jätän lehdet kuihtumaan itsekseen ja nostan ruukun jonnekin nurkkaan ja unohdan sen sinne kevääseen asti. Näin siementen kasvattamiseen ei meni ravintoa ja lehdistä ravinto menee sipuliin. Katkon ruskeat lehdet pois ja saatan kastella pari kertaa keväällä. Kun sipuliin nousee vihreä alku, istutan sen uudelleen n. 10 sentin syvyyteen ulos tai ruukkuun. Sieltä se kasvaa ja kukkii...
      Kukkapenkissa viime kesänä sama sipuli kukki 2 kertaa, mutta toinen kerta oli niin myöhään syksyllä, että jouduin nostamaan sipulin kesken kukinnan pois eikä se kestänyt siirtoa ruukkuun. Joten kannattaa kyllä laittaa keväällä ulos kukkapenkkiin ja odotella josko se sieltä kasvaisi. Eihän se välttämättä aina onnistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      150
      2054
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      306
      1749
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1567
    4. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      79
      1214
    5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1210
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1160
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1071
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1017
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      966
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      23
      957
    Aihe