Kiinnostaisi tietää, millä talvirenkailla pösömiehet ajelevat.
Itse valitsin uuteen 206 GTI:hin kitkarenkaat hakkapeliitta Q, 15" 55x185.
Tässä ei nyt tarvitse väitellä renkaiden ominaisuuksista.
Itse pärjään kitkoilla, koska oman auton tarve ei jokapäiväistä. Eli voi huonolla kelillä pitää auton tallissa ja liikkua muilla autoilla.
Mutta rupesi joulun pyhinä mietityttämään, olin reissussa autollani (puma) ja kelit tuli talviseksi. Autossani on hiukan suditetut kitkat, tuli reissun aikana muutama huh huh tilanne. Jäi tämä rengasasia mietityttämään, jos sittenkin ...
Gallup: 206 talvirenkaat
8
835
Vastaukset
- PhaD
Ittellä on tuossa 206 GTi:ssä samanlaiset kumit alla. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia pidon kanssa. Ei liene sitten ollut vielä niin jäätävää keliä. Ainakin uutena tuntuvat pitävän aika hyvin. Vaikka ei kyllä vertailupohjaa itsellä muihin kitkoihin olekaan.
Joulunakin sentään tuli tuolla liukkailla ajeltua. Hyvin niillä kitkoilla pärjää.- PhaD
..kunhan on järki päässä.
Unohdin vaan tuon lisäyksen.
- 206
ja hyvin tuntuupi pitavan
- Topias
Minulla on nyt toista talvea 206:ssani Gislaved NordFrost II:t
Sama merkki on myös toisessa autossani (205 XS).
Hakkapeliitoissa on kyllä hyvä pito mutta mielestäni Gislavedit ovat hiljaisemmat ja siksi pidän niistä enemmän (ei ajo-ominaisuuksissakaan ole moittimista): rengasäänet tuntuvat olevan suurin melulähde 206:ssa.- Sami Laaksoharju
Ekassa hankitussa 206:ssa on Michelin ivalot ja toisessa on Nokian 1:t. Nokialaisilla on parempi ajettava. Misukka tuntuu taas hiukan hiljaisemmalta.
Ja noita rengasääniä saa helposti hävitettyä kun laittaa taakse kokonaiset sisälokarit ja laittaa niihin kunnolla äänieristemassaa molemmin puolin. Etu sisälokariin kannattaa kans. rusikuttaa äänieristemassaa.
- Heikki H
Näissä mun nykyisissä kitkoissa pito taitaa olla huonontunut (ajettu noin 15 000 km). Tarkistin tänään rekaiden kulutuspintaa, näytti hyvät vielä olevan.
Soitin tänään automyyjälle ja kysyin milloinka voin vielä vaihtaa renkaita tähän uuteen 206:een. Kehui että onnistuu siihen asti, kun auto tuodaan liikkeeseen laitettavaksi. (jolloin he vasta tilaavat renkaat) Onhan tässä sitten aikaa huhtikuun alkuun miettiä. Vaihtoehtona olisi Hakkapeliitta 2 (185/55/15"), joka samanhintainen Q:n kanssa.
Seuraan nyt tilannetta keväälle, melkovarmaan palaan takaisin nastoihin. Ihmetyttää vaan toi pidon huonontuminen, verrattuna eka talveen kun rengas uusi.- Heikki H
Unohdin mainita nykyisen autoni kitkarenkaan tyypin:
Contineltal Winter Contact 185/55/15"
- Kulperi
En tiedä saako 206:n kitkanastoja, mutta 406 gw mallissa ne toimivat pidon suhteen hyvin. Ajettavuus ei ihan sitä huippuluokkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415