vinkkejä 206 tuunaukseen

apua tarvitseva

mitä kannattaa laittaa, kohtuu halvalla,, yhteispaketti kaikenkaikkiaan n. 15000mk. miten sillä saisi gti stä hienon näköisen. voiko netistä katsoa jostain kuvia mm. levikkeistä

7

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikki H

      Enpä osaa sanoa mitä kannattaa laittaa. Mutta seuraavassa lista mitä minä laitatin 206 GTI:hin, kun tein kaupat 1,5 kuukautta sitten. Noi hinnat on ulkomuistista, kun ei tässä nyt käsillä tilaussopimusta.

      - takaspoileri (n.2000,-) maalattuna
      - aluvanne 16" ouragan (4000,-) sarja
      - kesätassut 16" 205/45 (n.4000,-)
      - etu/takapuskuri-sarja malli GT (n.7000) asennus ja maalaus
      - metallinen pohjapanssari (1200,-)
      - madallus -20 mm ja asennus (2000,-) sis. etujouset ja perän laskemisen

      Muutakin oli, mutta ei liity nyt sun kysymykseen. Mutta eiköhän tuosta listasta jotain tietoa löytynyt sulle.

      Samin kotisivulta löydät aika kattavan linkkilista 206 aiheesta myös tuning-linkkejä.
      http://netti.nic.fi/~slaaksoh/

      Itse kyselin 206:een helma, puskuri ym. tarvikeita suomesta. Eipä mulla oikein tärpännyt, en kylläkään tosissaan etsinyt.

      • apua tarvitseva

        tieto oli hyvää. jos luet tämän tai joku muu ni onko sunmielest gt puskurit hienot, ja onko spoileri iso. minkä värinen sun pösö on tai mikäon yleisesti lukijoitten mielestä paras väri


      • tPete
        apua tarvitseva kirjoitti:

        tieto oli hyvää. jos luet tämän tai joku muu ni onko sunmielest gt puskurit hienot, ja onko spoileri iso. minkä värinen sun pösö on tai mikäon yleisesti lukijoitten mielestä paras väri

        Mun henk.koht. mielipide:

        KORISARJA:
        GT sarja on mielestäni muhkeen näköinen. Etupuskuri on tosi magee mut takapuskuri on ehkä ihan hiukan liian massiivinen (ei ole silmä vielä tottunut). Tosin perästä saa tasapainoisemman näköisen kun asentaa spoilerin.

        Normaali peugeotin tarvike spoileri on mun mielestä ihan hyvä mutta WRC spoileri on katukäytössä aivan liian massiivinen. Normaali spoileri ei tosin ole niin huomattava kuin WRC mutta sopii GT puskureihin ihan hyvin. Eihän GT sarja ole täysin WRC:tä vastaava muutenkaan vaikka onkin aika lähellä!

        GT on käsitykseni mukaan hieman kapeampi kuin alkuperäinen WRC mutta pituus on sama. Pääkaupunkiseudulla on liikenteessä muutama alkuperäinen numeroitu hopeanvärinen GT ja ei sitä ihan heti 206:seksi erota, mutta kyllä se tosi komee on!!!

        VÄRI:
        Alunperinhän GT on hopean värinen ja hopea sopiikin mielestäni hyvin GT malliin - tosin Suomi on täynnä hopeisia autoja ja muutenkin hopea sopii mielestäni isompiin perheautoihin paremmin!

        Itselläni on metallin sininen (Tivoli Blue) ja olen tykästynyt tähän väriin. Näyttää tosi menevältä GT sarjan kanssa (tosin en omista gt sarjaa - ainakaan vielä). Jos värin valinta tuottaa ongelmia niin otappa Photoshop esiin ja kopioi vaikka GT:een kuva netistä - Kikkaile hieman värisäätöjen kanssa ja löydä silmääsi miellyttävä 206:sen väri!!!

        Näin yhdellä nettisivulla peruspunaisen XS:än johon oli laitettu GT sarja ja puskurit maalattu - oli muuten erittäin tyylikäs! Hieman Ferrarin meininkiä!!!

        --------------------------------------

        Väri ei taida kuitenkaan olla se kaikkein tärkein. Kun pitää autonsa puhtaana ja laittaa sitä hyvän maun mukaan (ei liikaa härveleitä ja karvanoppia muuten menee pilalle) on 206 erittäin hyvän näköinen. Pitää vain löytää se hyvänmaun raja eikä ylittää sitä!


      • Heikki H
        apua tarvitseva kirjoitti:

        tieto oli hyvää. jos luet tämän tai joku muu ni onko sunmielest gt puskurit hienot, ja onko spoileri iso. minkä värinen sun pösö on tai mikäon yleisesti lukijoitten mielestä paras väri

        GT-etupuskuri on fiksu, mutta se takapuskuri ehkä ei ole tyylikäs. Normaali tarvike spoileri on jees (jonka valitsin). Toi WRC-malli on liian huomiota herättävä, ainakin omalta kohdaltani.

        Itse valitsin 206:n mustana. Tää väri juttu oli vainkein valinta. (Bleu de Chine) ja (Gris Iceland) olivat vahvoilla loppuun asti. Valintaan vaikutti se, kun ollut muutama musta (eikä osaa vaihtaa väriä)

        Mielestäni 16" vanne sopii parhaiten 206 GTI:n tyyliin. Vertailin 17" malleja, ehkä pari mallia olisi ollut minun makuu.

        Hinnat mitä eilen laitoin, oli autoliikkeen hintoja. Renkaat ja vanteet löytyy muista liikkeistä ehkä halvemmalla. Ehkä pösön omia (Quragan)ei löydy tarvikeliikkeistä. Takaspoleri (tarvikemalli) hinta sisälsi maalauksen sekä asennuksen (yht.2000,-)

        Madallus voisi olla -40mm, jos laittaa 17" vanteet. Itse tyydyin 16" vanteilla -20mm. Mielestäni (40 mm tai yli) madalluksessa voisi vaihtaa myös iskunvaimentimet.

        Myöhemmin jos löytyy fiksuja helma sarjoja, voin harkita sellaisten laittoa. Ehkä seuraavanlaiset helmat:

        http://www.nivoboxtel.nl/86fpsj.HTM
        Tolla sivulla on fiksusti laitettu XS (myynnissä).


    • Heikki H
      • e.n

        voi vaikka kysellä polar-autovarusteesta. Liike sijaitsee tampereella ja oulussakin on myös liike (kai). Tampereelta saa myös jotain korikittejä.


    • Anonyymi

      kaikki on hyviä kiitti ideoista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      51
      3636
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2098
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1434
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1391
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1312
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe