Uinu uinu lemmikkini

Heka

Mitäs mieltä olette kyseisestä leffasta? /=

21

4576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DeaE

      mahdottoman kiva!
      Katselin uinu,uinu lemmikkejä joskus ala-aste ikäisenä, ja olin silloin aivan fani...;)
      Olen tässä aina sillon tällön miettiny, että pitäis kattoa taas pitkästä aikaa.
      Ne on kyllä tosi hyviä!:D
      Ala-asteella ne pelotti aivan hirveästi, mutta nyt ne on just sen takia hyviä:)

    • joopajoo

      Yllättävän hyvä filmatisointi, mutta kun se kalpenee sille upealle kirjalle niin pahasti.

    • parhaimmista

      kauhuelokuvista 1 ja 2 nähny.

    • Hurja meno

      Se on klassikko. Mä tykkäsin erityisesti siitä kohdasta kun se Rachel muisteli menneitä kun sen piti hoitaa sitä siskoaan, jolla oli aivokalvon tulehdus... se oli aika pahannäköinen siinä sängyssä se sen sisko. Ihan oikeasti pelotti siinä kohdassa kun ekaa kertaa kattoin. Toisellakin kerralla vähän jänskätti :)

      • pitkään...

        Näin nuorempana tuon siskon usein silmissäni ja pelkäsin pitkään aivan mielettömästi. Omalla tädilläni oli lonkassa jotakin vikaa, hän käveli oudosti ja oli laiha, joten yhdistin naisen leffasta tätiini, joka oli tehnyt itsemurhan paria vuotta aikaisemmin...
        Vieläkin tavallaan karmii kun ajattelen elokuvan sängyssä, kiemurassa kärsivää ihmismäistä olentoa...

        Mahtava leffa todella! Pidän vieläkin!


    • Mr.Ramone

      Oikeesti yks parhaimpia kauhuelokuvia. Tunnelma oli just kohdallaan. Elokuvasta ei tehty liian rakaa, ja se vaan on hyvä juttu. Hyvän kauhuelokuvan tekee painostava ja pelottava tunnelma, ei veri. :)
      Ja mikä parasta, leffassa oli hyvät musiikit :p

      Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että kirja on parempi kuin elokuva.. vaikka kirjassa ei muistaakseni kaikkia pahimpia kohtauksia ollutkaan (esim. kantapään viiltämiskohta puuttui kirjasta kokonaan).

    • Turkka

      Harvoja kauhuelokuvia jotka ovat pelottaneet... vaikka pelkään pimeää... katson pääasiassa kauhua, olen katsonut jotakuinkin kaikki kingin kirjoihin perustuvat filmatisoinnit.

      Vaikka kaikki näyttelijäsuoritukset eivät olekaan oscarin arvoisia, on itse filmi nobel-kamaa. Tunnelmassa ensin ilo, sitten lannistava, musertava suru (jos osaa ajatella omalle kohdalleen), luovuttaminen ja ajautuminen hulluuteen. En tiedä toimisinko toisin jos omalle lapselle kävisi kuin gage greenille...

      Ykkönen on rautaa.

    • Itse ainakin pidän Uinu uinu lemmikki 1:sestä ja 2:sta!=) Varsinkin kun 2:sen katsoo,niin ei tee mieli olla vähään aikaan koiran lähellä..:D

    • oders

      ihan surkee. Ei mitään pelottavaa eikä mitään muutakaan. Pikemminkin yököttävä lopullisen verilöylyn takia. Kakkos osa oli entistäkin paskempi.

    • iSPOILYOURLIFE

      Itse olin serkuilla yötä ja huomasimme lehdestä, että telkkarista tulee yöllä Uinu, Uinu Lemmikkini 2. Päätimme tietenkin katsoa sen. Serkkuni ei hirveästi katsellut, sillä hän ei ole oikein mikään kauhuelokuvien ystävä, mutta itse katsoin sitä silmät pyöreinä ja ihastuin siihen elokuvaan. Uinu, Uinu lemmikkini 1 on vielä katsomatta ja aijon pian kirjankin lukea.

    • Minä vain

      Joo on se ihan hyvä elokuva se ensimmäinen osa. Omasta mielestäni kirja on silti parempi. Mutta toinen osa ei olekaan sitten niin hyvä. Mutta hyi että kun oli karmiva tarina kaikenkaikkiaan.

      • möfmöf

        ensimmäinen elokuva oli ihan katsottava, jatko-osa meni mielestäni vituralleen, oli aika tyhmä, mutta kyllähän niin vanha elokuva kuin tämä niin voi olla vähän omanlaatuinen :D


    • horror-63

      Niistä voi sanoa ainoastaan, että erinomaisia klassikoita ! Sekä 1 ja 2 pitää aina katsoa uudestaan n. 2-vuoden välein.

    • mopsita

      onko siinä elokuvassa zofie nimistä koiraa ku en oo saanu kattoo sitä ku oon 8v vast

    • mopsita

      nii?

    • ei jaksa katsoa
    • dawqdqwqd

      Niitä harvoja Stephen Kingin kirjoista (kauhu) onnistuneita filmatisointeja. Uinu uinu lemmikkini yltää melkein samaan tunnelmaan mitä kirjassa on, toisin kuin esim. Shining jonka loppuratkaisu päätettiin pilata, kun taas kirjassa hotelli paloi, sen sijaan Jack paleltui kuoliaaksi. Oikeastaan uinu uinu lemmikkini on kirjana onnistuneempi kuin elokuvana mutta filmatisointia pidän erinomaisena. Leffa kuuluu klassikoihin sanoo kuka mitä hyvänsä. Oma suosikkini kauhuelokuvista.

    • Stephen king fani-00

      Kirja oli mun mielestä vähä parempi mut khyl leffaki hyvä oli!

    • Eeric

      Parhautta!

    • ekä stephenin kirja

      lainasin kirjan tänää :)))

    • fssdegfgd

      Kirja parempi kuin leffa joka kuuluu klassikoihin. Jokaisen kauhufanin tulisi nähdä tämä onnistunut Kingin kirjasta filmatisointi joita on hyvin harvassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe