Mitäs mieltä olette kyseisestä leffasta? /=
Uinu uinu lemmikkini
21
4609
Vastaukset
- DeaE
mahdottoman kiva!
Katselin uinu,uinu lemmikkejä joskus ala-aste ikäisenä, ja olin silloin aivan fani...;)
Olen tässä aina sillon tällön miettiny, että pitäis kattoa taas pitkästä aikaa.
Ne on kyllä tosi hyviä!:D
Ala-asteella ne pelotti aivan hirveästi, mutta nyt ne on just sen takia hyviä:) - joopajoo
Yllättävän hyvä filmatisointi, mutta kun se kalpenee sille upealle kirjalle niin pahasti.
- parhaimmista
kauhuelokuvista 1 ja 2 nähny.
- Hurja meno
Se on klassikko. Mä tykkäsin erityisesti siitä kohdasta kun se Rachel muisteli menneitä kun sen piti hoitaa sitä siskoaan, jolla oli aivokalvon tulehdus... se oli aika pahannäköinen siinä sängyssä se sen sisko. Ihan oikeasti pelotti siinä kohdassa kun ekaa kertaa kattoin. Toisellakin kerralla vähän jänskätti :)
- pitkään...
Näin nuorempana tuon siskon usein silmissäni ja pelkäsin pitkään aivan mielettömästi. Omalla tädilläni oli lonkassa jotakin vikaa, hän käveli oudosti ja oli laiha, joten yhdistin naisen leffasta tätiini, joka oli tehnyt itsemurhan paria vuotta aikaisemmin...
Vieläkin tavallaan karmii kun ajattelen elokuvan sängyssä, kiemurassa kärsivää ihmismäistä olentoa...
Mahtava leffa todella! Pidän vieläkin!
- Mr.Ramone
Oikeesti yks parhaimpia kauhuelokuvia. Tunnelma oli just kohdallaan. Elokuvasta ei tehty liian rakaa, ja se vaan on hyvä juttu. Hyvän kauhuelokuvan tekee painostava ja pelottava tunnelma, ei veri. :)
Ja mikä parasta, leffassa oli hyvät musiikit :p
Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että kirja on parempi kuin elokuva.. vaikka kirjassa ei muistaakseni kaikkia pahimpia kohtauksia ollutkaan (esim. kantapään viiltämiskohta puuttui kirjasta kokonaan). - Turkka
Harvoja kauhuelokuvia jotka ovat pelottaneet... vaikka pelkään pimeää... katson pääasiassa kauhua, olen katsonut jotakuinkin kaikki kingin kirjoihin perustuvat filmatisoinnit.
Vaikka kaikki näyttelijäsuoritukset eivät olekaan oscarin arvoisia, on itse filmi nobel-kamaa. Tunnelmassa ensin ilo, sitten lannistava, musertava suru (jos osaa ajatella omalle kohdalleen), luovuttaminen ja ajautuminen hulluuteen. En tiedä toimisinko toisin jos omalle lapselle kävisi kuin gage greenille...
Ykkönen on rautaa. Itse ainakin pidän Uinu uinu lemmikki 1:sestä ja 2:sta!=) Varsinkin kun 2:sen katsoo,niin ei tee mieli olla vähään aikaan koiran lähellä..:D
- oders
ihan surkee. Ei mitään pelottavaa eikä mitään muutakaan. Pikemminkin yököttävä lopullisen verilöylyn takia. Kakkos osa oli entistäkin paskempi.
- iSPOILYOURLIFE
Itse olin serkuilla yötä ja huomasimme lehdestä, että telkkarista tulee yöllä Uinu, Uinu Lemmikkini 2. Päätimme tietenkin katsoa sen. Serkkuni ei hirveästi katsellut, sillä hän ei ole oikein mikään kauhuelokuvien ystävä, mutta itse katsoin sitä silmät pyöreinä ja ihastuin siihen elokuvaan. Uinu, Uinu lemmikkini 1 on vielä katsomatta ja aijon pian kirjankin lukea.
- Minä vain
Joo on se ihan hyvä elokuva se ensimmäinen osa. Omasta mielestäni kirja on silti parempi. Mutta toinen osa ei olekaan sitten niin hyvä. Mutta hyi että kun oli karmiva tarina kaikenkaikkiaan.
- möfmöf
ensimmäinen elokuva oli ihan katsottava, jatko-osa meni mielestäni vituralleen, oli aika tyhmä, mutta kyllähän niin vanha elokuva kuin tämä niin voi olla vähän omanlaatuinen :D
- horror-63
Niistä voi sanoa ainoastaan, että erinomaisia klassikoita ! Sekä 1 ja 2 pitää aina katsoa uudestaan n. 2-vuoden välein.
- mopsita
onko siinä elokuvassa zofie nimistä koiraa ku en oo saanu kattoo sitä ku oon 8v vast
- mopsita
nii?
- ei jaksa katsoa
Elokuva on katsottavissa
http://www.youtube.com/watch?v=77_ruLsWJ1g - dawqdqwqd
Niitä harvoja Stephen Kingin kirjoista (kauhu) onnistuneita filmatisointeja. Uinu uinu lemmikkini yltää melkein samaan tunnelmaan mitä kirjassa on, toisin kuin esim. Shining jonka loppuratkaisu päätettiin pilata, kun taas kirjassa hotelli paloi, sen sijaan Jack paleltui kuoliaaksi. Oikeastaan uinu uinu lemmikkini on kirjana onnistuneempi kuin elokuvana mutta filmatisointia pidän erinomaisena. Leffa kuuluu klassikoihin sanoo kuka mitä hyvänsä. Oma suosikkini kauhuelokuvista.
- Stephen king fani-00
Kirja oli mun mielestä vähä parempi mut khyl leffaki hyvä oli!
- Eeric
Parhautta!
- ekä stephenin kirja
lainasin kirjan tänää :)))
- fssdegfgd
Kirja parempi kuin leffa joka kuuluu klassikoihin. Jokaisen kauhufanin tulisi nähdä tämä onnistunut Kingin kirjasta filmatisointi joita on hyvin harvassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399