Tuli tarvittua KRAV MAGA taitoja.

Gradu 4.

On tullu aika monta vuotta treenattua Krav Magaa ja nyt jouduin ensimmäistä kertaa tositilanteeseen missä tarttin opittuja taitoja. Olin avovaimon kanssa tulossa tampereen keskustaa kohti ja siinä Laaksosen kulmilla tuli 4 nuorempaa miestä (läheltä 25 alle) vastaa ja käveli kadun leveydeltä niin ettei mahuttu ohi. No yks niistä sano mulle "heitä äijä yks rööki" Vastasin etten polta mihin tää kaveri sano "älä puhu paskaa, sähä näytät iha röökin polttajalta". Sanoin etten polta ja jos sopii ni jatketaan matkaa muijan kanssa. No sehän ei niille sopinu ja oltiiki äkkiä käsirysyssä. Avovaimo on treenannut yli 2 vuotta potkunyrkkeilyä. Oli siinä sitte nauramine muutaman hetken päästä ku 4 nuorta makas maassa eikä ollu etes mitää risuja vaan iha normi vartaloisia. Avovaimo löi yheltä tajun pois ja ite löin kyynärpäälyönnillä ekaa kaveria naamaan niin et se rojahti selällee katuu ja sit tuli toinen päälle ni peruutin vähän ja potkasin peruspotkun munille. Oliha näky kattoo ku se tipahti vatsallee katuun ja sit yks tuli päälle vielä ni sen tipautin suoralla. Poliisille ei ilmotettu asiasta. Saipaha opetukse.

27

8655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiaa!

      Upeesti tehty!

      • JUke

        aiotko kertoa kellekkään tästä esim. opettajallesi.miten hän suhtautuisi asiaan koska juuri tämän takiahan näitä opetellaan.


    • mitenkä

      kirjoitit, että "oltiiki äkkiä käsirysyssä"
      SIis, yrititkö puhua loppuun asti, tai miten tilanne kehittyi tuohon asti, jäi epäselväksi.

      • Gradu 4.

        Taidanpa jättää asiasta mainitsematta. Eipä ole tietoa mitä näille kavereille loppupeleis kävi. Tiedä vaik ois käyny pahemminki. Sinne ne jäi korjailee luitaan ku me jatkettiin matkaa.
        Ja tilanne eteni siis näin jos jäi epäselväksi. Porukka tuli vastaan, ei mahuttu ohi, pummi röökiä mitä ei meillä ollu, pyysin väistymään että voidaan muijankaa jatkaa matkaa, ei väistäneet vaan röökin pummija nappas rinnan kohilta takista kiinni ja veti nyrkin taakse niinku aidot nakkikioski tappelijat tekee. En jääny odottaa lyömistä vaa pamautin samaten kyynerpäälyönnillä kasvoihin sitä, se tipahti maaha, taaempana yks niistä kävi muijalle uhittelee ja koitti lyödä sitä, muija torju ja pamautti sitä oikeen käden koukulla leukaan ja se tipahti, kolmas tuli kohti raivonvallassa, peräännyin ja peruspotku munille (eikä ollut muuten mikään hiljanen potku), se tippu siihen mahalleen, viimenen kaveri rynni kohti , takakäden suoralla naamaan ja samantien sillä oliki vintti pimeenä.
        Kuvittelivat varmaa ettei tälläne 182cm/88kg pysty mihkään. Kaikki liikkeet ja toiminnat tuli samantien selkärangasta ja näyttihän ne toimivanki. Vaikka ei mitää kummempia liikkeitä tarttenu alkaa tekemään.


      • Gradu 4.
        Gradu 4. kirjoitti:

        Taidanpa jättää asiasta mainitsematta. Eipä ole tietoa mitä näille kavereille loppupeleis kävi. Tiedä vaik ois käyny pahemminki. Sinne ne jäi korjailee luitaan ku me jatkettiin matkaa.
        Ja tilanne eteni siis näin jos jäi epäselväksi. Porukka tuli vastaan, ei mahuttu ohi, pummi röökiä mitä ei meillä ollu, pyysin väistymään että voidaan muijankaa jatkaa matkaa, ei väistäneet vaan röökin pummija nappas rinnan kohilta takista kiinni ja veti nyrkin taakse niinku aidot nakkikioski tappelijat tekee. En jääny odottaa lyömistä vaa pamautin samaten kyynerpäälyönnillä kasvoihin sitä, se tipahti maaha, taaempana yks niistä kävi muijalle uhittelee ja koitti lyödä sitä, muija torju ja pamautti sitä oikeen käden koukulla leukaan ja se tipahti, kolmas tuli kohti raivonvallassa, peräännyin ja peruspotku munille (eikä ollut muuten mikään hiljanen potku), se tippu siihen mahalleen, viimenen kaveri rynni kohti , takakäden suoralla naamaan ja samantien sillä oliki vintti pimeenä.
        Kuvittelivat varmaa ettei tälläne 182cm/88kg pysty mihkään. Kaikki liikkeet ja toiminnat tuli samantien selkärangasta ja näyttihän ne toimivanki. Vaikka ei mitää kummempia liikkeitä tarttenu alkaa tekemään.

        Piti vielä lisätä että, yksinkertaisimmat liikkeethän ne on noissa nopeasti ja tositilanteessa tapahtuvassa tilanteessa parhaimpia. Eli jos ei tartte niin ei kannata alkaa mitään ihmeellisiä erikoisjuttuja koittamaan. Kerran epäonnistuu ni voi olla että toista kertaa ei edes tule.


      • jooo...
        Gradu 4. kirjoitti:

        Piti vielä lisätä että, yksinkertaisimmat liikkeethän ne on noissa nopeasti ja tositilanteessa tapahtuvassa tilanteessa parhaimpia. Eli jos ei tartte niin ei kannata alkaa mitään ihmeellisiä erikoisjuttuja koittamaan. Kerran epäonnistuu ni voi olla että toista kertaa ei edes tule.

        ...juupas juu...ja sit sä heräsit peukku suussa ja laskit kissan ulos, vaimo siinä vieressä kuorsasi kuola suupielestä valuen. Mamman mummikset kiilautuneena paksujen kannikoiden välissä kuin paremmatkin stringit....tilanne jatkui mutta se olikin sitten K-18.


      • röökinpummaaja
        Gradu 4. kirjoitti:

        Piti vielä lisätä että, yksinkertaisimmat liikkeethän ne on noissa nopeasti ja tositilanteessa tapahtuvassa tilanteessa parhaimpia. Eli jos ei tartte niin ei kannata alkaa mitään ihmeellisiä erikoisjuttuja koittamaan. Kerran epäonnistuu ni voi olla että toista kertaa ei edes tule.

        mä olen yks noista turpaansasaaneista. sulle tulee poika tuomio, jos ei oikeudessa niin yläkerrassa. oli täysin härtävarjelun liioitteluia, pyysin tupakkia ja kun en sitä saanut ajattelin kävellä kavereideni kanssa matkoihin, sitten sä sun ruman muijakaverin?(me luultin sitä pikkuveljeksesi kun oli finnejä naamassa) aloitti hakata meitä!!


      • paskat
        röökinpummaaja kirjoitti:

        mä olen yks noista turpaansasaaneista. sulle tulee poika tuomio, jos ei oikeudessa niin yläkerrassa. oli täysin härtävarjelun liioitteluia, pyysin tupakkia ja kun en sitä saanut ajattelin kävellä kavereideni kanssa matkoihin, sitten sä sun ruman muijakaverin?(me luultin sitä pikkuveljeksesi kun oli finnejä naamassa) aloitti hakata meitä!!

        jos käyttäydyitte uhkaavasti niin mitä valitat?Turha sitä on odottelemaan jäädä.seuraavaksi voitte olla kysymättä tupakkia ja antaa ihmisille tietä kun tulevat vastaan.


    • Samppa86

      Kiva kuulla et joskus tollaset urpot saa ansionsa mukaan! Toivottavast sattu kunnolla.

    • Dekkaristi

      "Oli siinä sitte nauramine muutaman hetken päästä ku 4 nuorta makas maassa eikä ollu etes mitää risuja vaan iha normi vartaloisia. Avovaimo löi yheltä tajun pois ja ite löin kyynärpäälyönnillä ekaa kaveria naamaan niin et se rojahti selällee katuu ja sit tuli toinen päälle ni peruutin vähän ja potkasin peruspotkun munille."

      "Saipahan opetuksen."

      Kylläpä tuo Krav Maga on vaarallisen tehokas laji. Nyt voit ohjaajasi kanssa kilpaa retostella kuinka vedit uunoja turpaan. Muista, että jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä.

      Jee, jee, sinusta tulisi hyvä suomalainen dekkari kirjailija kun ensin kasvat aikuiseksi.

      • G1.

        Mulla oli tilanne sellanen että tuli kaveri kapakassa ryysyihin kunnola. Otin ranteesta samantien kiinni ja hieman omakehitys rannelukolla väänsin kaverin maahan kontilleen.
        Kävi hyvin ku tuttu ovimies näki homman ja vei kyseisen retkun pihalle viilentynääm.


      • Gradu 4.

        Dekkaristille vaan että luuletko ton kasva aikuiseksi jutun kiukuttavan? Oletkohan mahd. ajatellu ettei kaikkia satu kiinnostamaan moinen "aikuisuus". Otetaan iso asuntolaina, ostetaan koira, 2 autoa, hommataan monta rääkyvää lasta taloon, otetaan vastuuta, avioero, piloille menneet kersat, jotka pummii kadulla, saavat turpasaunan, etc.
        Mä oon valintani tehnyt. En halua lapsia ja panostan muuhun elämään. Mikä taas liittyy siihen että elämässä voi olla muitakin iloja/suruja. Se taas liittyy siihen että tunnen todellakin olevani nuorekas voisin sanoa jopa osittain lapsellinen, mitä varmasti jokainen mies on omalla tavallaan. Olkoon sitte prätkien/autojen tai minkä vaan kanssa. Mistä syystä en olekkaan mikään peukunimijä niin kuin varmaan moni muu "tosi aikuinen". Moni muu olisi tarjonnu jo muijaansa pimeällä kadulla näillekkin nuorille ettei itelle kävisi mitään. Minä en.
        Sitä saa mitä tilaa.


      • oisit
        G1. kirjoitti:

        Mulla oli tilanne sellanen että tuli kaveri kapakassa ryysyihin kunnola. Otin ranteesta samantien kiinni ja hieman omakehitys rannelukolla väänsin kaverin maahan kontilleen.
        Kävi hyvin ku tuttu ovimies näki homman ja vei kyseisen retkun pihalle viilentynääm.

        kirjottanu gradu 4 omalla nimellä, tampereel nyt niin montaa g nelosta ole...


      • ----
        Gradu 4. kirjoitti:

        Dekkaristille vaan että luuletko ton kasva aikuiseksi jutun kiukuttavan? Oletkohan mahd. ajatellu ettei kaikkia satu kiinnostamaan moinen "aikuisuus". Otetaan iso asuntolaina, ostetaan koira, 2 autoa, hommataan monta rääkyvää lasta taloon, otetaan vastuuta, avioero, piloille menneet kersat, jotka pummii kadulla, saavat turpasaunan, etc.
        Mä oon valintani tehnyt. En halua lapsia ja panostan muuhun elämään. Mikä taas liittyy siihen että elämässä voi olla muitakin iloja/suruja. Se taas liittyy siihen että tunnen todellakin olevani nuorekas voisin sanoa jopa osittain lapsellinen, mitä varmasti jokainen mies on omalla tavallaan. Olkoon sitte prätkien/autojen tai minkä vaan kanssa. Mistä syystä en olekkaan mikään peukunimijä niin kuin varmaan moni muu "tosi aikuinen". Moni muu olisi tarjonnu jo muijaansa pimeällä kadulla näillekkin nuorille ettei itelle kävisi mitään. Minä en.
        Sitä saa mitä tilaa.

        Asia ei minulle kuulu, mutta pakko kommentoida.

        Aikuisuus on jotain muuta kuin keskiluokkainen perhehelvetti farmari Volvoineen. Aikuisuus on vastuunottamista omista teoistaan. Kamppailulajeissa aikuisuus on sitä, että on hyvänä mallina nuoremmille harjoittelijoille. Rehentely väkivaltatilanteilla tai arvoilla (gradu 4)ei välttämättä ole aikuismasita.

        Kamppailijana kasvamiseen kuuluu olla välittämättä esim. sanallisista loukkauksista (vittuilusta). Monesti tilanteen voi välttää olemalla provosoitumatta ja puhumalla. Muistakaa, että kasvojen alueen korjailut (luusto ja hampaat) on kallista puuhaa maksavalle puolelle. Itsepuolustustilanne kun helposti heilahtaa hätävarjelun liioitteluksi jälkitarkastelussa.

        Älkää epäröikö puolustaa itseänne, mutta tehkää se ammattitaidolla.


      • santeri.
        ---- kirjoitti:

        Asia ei minulle kuulu, mutta pakko kommentoida.

        Aikuisuus on jotain muuta kuin keskiluokkainen perhehelvetti farmari Volvoineen. Aikuisuus on vastuunottamista omista teoistaan. Kamppailulajeissa aikuisuus on sitä, että on hyvänä mallina nuoremmille harjoittelijoille. Rehentely väkivaltatilanteilla tai arvoilla (gradu 4)ei välttämättä ole aikuismasita.

        Kamppailijana kasvamiseen kuuluu olla välittämättä esim. sanallisista loukkauksista (vittuilusta). Monesti tilanteen voi välttää olemalla provosoitumatta ja puhumalla. Muistakaa, että kasvojen alueen korjailut (luusto ja hampaat) on kallista puuhaa maksavalle puolelle. Itsepuolustustilanne kun helposti heilahtaa hätävarjelun liioitteluksi jälkitarkastelussa.

        Älkää epäröikö puolustaa itseänne, mutta tehkää se ammattitaidolla.

        Kerran kävi jengi mun kimppuu. Sit otin mun meisseli esii ja hakkasin niilt tajun pois. Aika kovaa.


      • Treenari--
        oisit kirjoitti:

        kirjottanu gradu 4 omalla nimellä, tampereel nyt niin montaa g nelosta ole...

        kirjottanu gradu 4 omalla nimellä, tampereel nyt niin montaa g nelosta ole...

        Eikö tämä ole G1.? Graduate 1? Ei tämä mainninnu olevansa tampereelta. Nyt ollaan hukassa kaikki, ja imi meidät periköön...


      • Reenari
        Treenari-- kirjoitti:

        kirjottanu gradu 4 omalla nimellä, tampereel nyt niin montaa g nelosta ole...

        Eikö tämä ole G1.? Graduate 1? Ei tämä mainninnu olevansa tampereelta. Nyt ollaan hukassa kaikki, ja imi meidät periköön...

        Eikös se kirjoittanut kanssa, että sen poikaystävä on kikpoksinkin mestari. Kieltämättä on varmaan ollut kauhea näky öisessä Tampereessa kun heebot on siellä käsikädessä kulkeneet. Onneksi he voimallisesti puolustivat oikeuksiaan.


      • Gradu 4.
        Reenari kirjoitti:

        Eikös se kirjoittanut kanssa, että sen poikaystävä on kikpoksinkin mestari. Kieltämättä on varmaan ollut kauhea näky öisessä Tampereessa kun heebot on siellä käsikädessä kulkeneet. Onneksi he voimallisesti puolustivat oikeuksiaan.

        Mä olen nainen tohelot. Missähän vaiheessa olen kertonut olevani mies? Kyllä ootte sitte sulkeutuneita ja ennakkoluuloisia.

        Eikö vieläkään muka voi olla mahollista että kaksi naista rakastaa toisiaan?


    • mister 35

      Olisit mennyt ostaan tupakkia nuorille.Nyt
      saatoitte vahingoittaa heitä lopuksi ikää.
      Olette vaimosi kanssa agressiivisia ja vaarallisia ympäristölle.

      • Gradu 4.

        Eipä muuta. Oon 14v.


      • nooho
        Gradu 4. kirjoitti:

        Eipä muuta. Oon 14v.

        menimmepä halpaan.voi vitsi sun kanssa!


      • Oikea Gradu 4
        Gradu 4. kirjoitti:

        Eipä muuta. Oon 14v.

        En tiedä mikä fakiiri heittää mun nikillä stooria. Tilanne ja henkilöt on totta. Näin vaan kävi, ikävä kyllä. Halusin tällä osoittaa, että Magan harrastajille ei kannata vittuilla.


      • Fake gradu 4
        Oikea Gradu 4 kirjoitti:

        En tiedä mikä fakiiri heittää mun nikillä stooria. Tilanne ja henkilöt on totta. Näin vaan kävi, ikävä kyllä. Halusin tällä osoittaa, että Magan harrastajille ei kannata vittuilla.

        Mun piti kirjottaa samalaine juttu ku sun.


      • Sensei.dan2
        Fake gradu 4 kirjoitti:

        Mun piti kirjottaa samalaine juttu ku sun.

        Tää juttu osottaa hyvin millasia pellejä tääläki on.
        Alkuperäseen juttuun en ota kantaa oli totta tai ei.


      • Oklahoma
        Sensei.dan2 kirjoitti:

        Tää juttu osottaa hyvin millasia pellejä tääläki on.
        Alkuperäseen juttuun en ota kantaa oli totta tai ei.

        Ole sinä sensei karate mikä lie itälajin harrastaja hiljaa. Tollaset itämaiste tae kwon do ja karate kaikki muut itälaji harrastajat sais työntää mummonsukkapuikot persuksiisa ja painuu jonnekki missä sais rauhas leikkiä niitä lasten ninja leikkejä.


      • kasvamaan
        Oklahoma kirjoitti:

        Ole sinä sensei karate mikä lie itälajin harrastaja hiljaa. Tollaset itämaiste tae kwon do ja karate kaikki muut itälaji harrastajat sais työntää mummonsukkapuikot persuksiisa ja painuu jonnekki missä sais rauhas leikkiä niitä lasten ninja leikkejä.

        Asiallista keskustelua on vaikee löytää...


      • Kasvattaja
        Sensei.dan2 kirjoitti:

        Tää juttu osottaa hyvin millasia pellejä tääläki on.
        Alkuperäseen juttuun en ota kantaa oli totta tai ei.

        Noniin, hopi hopi, läksyjä tekemään ja sitten iltasadulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe