Smaragdipuuboa /ala lajit?

Käärmeidenihanuus

Onko lemmikkikäärmeissä saman tyyppistä lajia kuin smaragdipuuboa?Se ei tietääkseni ole lemmikki.
Kellään tietoa niin kertokaa ihmeessä.
Omistan jo kaksi viljakäärmettä,sukkanauhakäärmeen ja bythonin..

11

2432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amaterasu20

      Eipä taida moista matoa suomesta ihan heti löytyä :/
      Taisit nähdä saman pirahna ohjelman kuin minä jossa kyseinen käärme vilahti..



      Vihreä puupyton (Morelia viridis)
      Vihreä puuboa
      Viherkarkeakäärme (Opheodrys aestivus)(syö hyönteisiä) Tätä lajia löytyy suomestakin aikas helposti ja edullisesti..

      Tälläisestakin lajista olen kuullut
      Green Bush Ratsnake(Elaphe prasina)..

      Jospa noista jotain hyötyä oli..

      • Amaterasu20

        Siis tuossa luettelin vain joitakin vihreitä käärmeitä joita tiedän... ;)


      • mä vaan

        Btw, smaragdiboa = vihreä puuboa = Corallus caninus


    • epä

      Käärmeissä ei tämä lemmikkijaottelu mene ihan samalla tavalla, kuin että koirat ovat lemmikkejä ja sudet eivät. Käärmeet eivät ole lemmikkejä ollenkaan sanan varsinaisessa merkityksessä. Silti melkein mitä tahansa käärmeitä pitävät asiaan perehtyneet ihmiset terraarioissaan, jos vain jostain sellaisen käsiinsä saavat. Kysymys ei siis ole siitä, onko smaragdipuuboa lemmikki, vaan onko sitä saatavilla. Ja tietenkin myös, että mitä se vaatii.

      vilkuilepa www.herppi.net sivuston käärmekeskustelua. Siellä on joskus muistaakseni tästä kyseisestä lajista ainakin ollut puhetta.

    • snakefan

      On tolla mun kaverilla smaragdiboa jonka olen nähnytkin

    • käärme hullu

      meiän kaverilla on smaragdiboa ja vihreäpuupyton ja viherkarkeakäärme.ja sarvirottakäärme(=ja sit joku kolme metrinen vihreä laiha käärme (ehkä vihermamba)on sil sit gaboni kyitöä ja muita kyrkkyjä(=

    • Ja yhä edelleen sellasta käärmettä ei oo olemassakaan ku smaragdipuuboa. Se on Smaragdiboa eli vihreä Puuboa, Green tre boa eli Corallus caninus.

    • dfghjklöv

      mistä voi ostaa

      • ostaa?

        Ei ainakaan ison ketjun lemmikkikaupasta


    • gaga77

      Ruotsista tuntui saavan helpommin ostettua mutta sellaisen Suomeen tuonti onkin ehkä haastavampaa

    • louku

      mullaon smaragdiboa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe