Ahdistus kaulan alueella

Huolestunut1

Eli missä mahtaa mättää, kun saa koko päivän haukkoja henkeä ja vetää keuhkot täyteen ilmaa. Tätä on jatkunut jo vähän yli vuoden, eikä vaan tunnu loppuvan. Astmatesteissä ei todettu astmaa ja keuhkot tuntuisivat muutenkin olevan kunnossa. Tämä hengenahdistus siis on aina välillä pahempaa ja välillä taas ei, aikaa ja paikkaa katsomatta. Tunne on kaulan alueella ja olenkin huomannut, että liikun aatminomenaa aina välillä ja ns. "kurnutan" liikuttamalla kurkkua "hapen haukkomisen" lomassa. Terveydenhoitaja epäili kilpirauhasta, mutta kävin kilpirauhaskokeissa ja kaikki näytti olevan ok. Kysyin mikä muu kurkun alueella voi mättää eikä koululääkäri oikeen muuta keksinyt kuin kilirauhasen. Ei myöskään kokenut spirometriaa tarpeelliseksi, eikä kilpirauhasultraa vaikka itse olisin molemmat halunnut.

Nyt kysyisinkin teiltä, kannattaisiko yksityiselle mennä ja pyytää lähete spirometriaan ja varsinkin ultraan? Ja että mikä muu kaulan alueella voisi mättää eli mikä muu siinä voisi esim. painaa hengitysteitä tai häiritä muuten? Kenelläkään ollut samanlaisia oireita?

31

33508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miltei samanlaista

      En ole lääkäri, mutta vaikuttaisi sinulla olevan jonkinsorttista allergiaa?! Onko sinulla mahdollisesti liman rykimisen tarve kurkussa? Vai miksi kakot?
      Mene yksityiselle, sieltä saat avun.

      Itsellä oli samanlaista kurkunpään rykimistä ja hengenahdistusta n.3v sitten.
      Olen tähän vaivaan käyttänyt antihistamiineja ja auttaneet ovat. Ei valu lima kurkkuun, eikä ole nenä tukkoinen.
      Allergiaa ei ollut, muta yliherkkyyttä jollekin?On tutkittu Paimion Sairaalassa; josta sain lääkkeiksi Flexotideä, sekä Ventolinea. Myös nämä ovat auttaneet jos on hengenahdistusta tullut...

    • Kilppari..

      kilpirauhasultraan! Eivät verikokeet kerro suinkaan kilpparin tilanteesta kaikkea, sinulla voi olla esim. sisäänp.kasvava struuma.

      • Huolestunut1

        Juu heti huomenna tarkoitus soittaa kyllä yksityikselle ja lähete ultraan ja spirometriaan (tosin tuota spir. epäilen itsekkin mutta ompahan ainakin pois suljettu). Semmoinenkin asia kun nauraminen ahdistaa. Katsoin juuri televisioita ja heti kun alkoi naurattamaan jokin vitsi niin oli pakko lopettaa kun alkoi heti ilma loppumaan =|


      • lasikaappi
        Huolestunut1 kirjoitti:

        Juu heti huomenna tarkoitus soittaa kyllä yksityikselle ja lähete ultraan ja spirometriaan (tosin tuota spir. epäilen itsekkin mutta ompahan ainakin pois suljettu). Semmoinenkin asia kun nauraminen ahdistaa. Katsoin juuri televisioita ja heti kun alkoi naurattamaan jokin vitsi niin oli pakko lopettaa kun alkoi heti ilma loppumaan =|

        Minulla on astma ja allergioita ja sitten vielä kurkku tukossa. Kurkku ei kestä aina naurua jne. Olen käynyt siis kaikissa astma kokeissa ja saanut astmadiagnoosin, mutta astma ja allergiat eivät selvitä täysin tätä kaula ongelmaa. Minut on ultralla kuvattu terveyskeskuksessa ja otettu kilpirauhasverikokeet. Verikokeista ei selvinnyt mitään. Ultrassa näkyi kolme kasvainta. Nämä siis ilmeisesti aiheuttavat oireita ihan päivittäin. Joskus yöllä tuntuu. että tukehdun, mutta henki on kulkenut nenän kautta.
        Olen iloinen kun löysin tämän jutun ja voin taas muistuttaa Terkkaria uudesta kontrollikuvasta.


      • vajis
        lasikaappi kirjoitti:

        Minulla on astma ja allergioita ja sitten vielä kurkku tukossa. Kurkku ei kestä aina naurua jne. Olen käynyt siis kaikissa astma kokeissa ja saanut astmadiagnoosin, mutta astma ja allergiat eivät selvitä täysin tätä kaula ongelmaa. Minut on ultralla kuvattu terveyskeskuksessa ja otettu kilpirauhasverikokeet. Verikokeista ei selvinnyt mitään. Ultrassa näkyi kolme kasvainta. Nämä siis ilmeisesti aiheuttavat oireita ihan päivittäin. Joskus yöllä tuntuu. että tukehdun, mutta henki on kulkenut nenän kautta.
        Olen iloinen kun löysin tämän jutun ja voin taas muistuttaa Terkkaria uudesta kontrollikuvasta.

        ovatko nuo kasvaimesi cystia vai mitä? Biopsiahan sinulta on tietysti otettu niiden laadun selvittämiseksi.


      • lasikaappi
        vajis kirjoitti:

        ovatko nuo kasvaimesi cystia vai mitä? Biopsiahan sinulta on tietysti otettu niiden laadun selvittämiseksi.

        Kiitos kun kysyt. Minulta ei ole otettu ohutneulanäytettä. Lääkäri sanoi, että kasvaimet ovat hyvänlaatuisia ja jos kuitenkin otetaan ohutneulanäyte tulokseksi tulee sellainen tieto, että joudun leikkaukseen. Kaulanalueen leikkaukset ovat hankalia ja saattavat vahingoittaa puhetta. Lääkäri antoi minun päättää otetaanko neulanäyte vai ei. Päädyin että ei oteta. Hän määräsi ultran noin puolen vuoden välein (he kutsuvat). Nyt on kuitenkin kulunut yli vuosi tai kaksi viimeisestä ultrasta. Kaulassani on päivittäin tukahduttava tunne ja joskus yöllä jopa tukehduttaa samoin väärät pään asennot tukkivat kurkkua. Siis minun on otettava valitettavasti yhteyttä Terkkariin ja kysyttävä koska tulen kuvaukseen, minkä sovimme. On hiukan pelottavaa mennä sinne ja siksi on hyvä, kun voin kirjoittaa tänne. Mitä sanotte? Onko muilla kaulassa (aataminomen k0ohdalla) kasvaimia? Onko leikattu?


      • haukottelija
        Huolestunut1 kirjoitti:

        Juu heti huomenna tarkoitus soittaa kyllä yksityikselle ja lähete ultraan ja spirometriaan (tosin tuota spir. epäilen itsekkin mutta ompahan ainakin pois suljettu). Semmoinenkin asia kun nauraminen ahdistaa. Katsoin juuri televisioita ja heti kun alkoi naurattamaan jokin vitsi niin oli pakko lopettaa kun alkoi heti ilma loppumaan =|

        Kerroppa palstalle heti, saitko avun lääkäriltäsi!!Minä olen haukkonut henkeäni ja haukotellut yli kaksi vuotta joten tuskin se kuolemaksi on vaikka TOSI kiusallista ja rasittavaa. Haukottelemalla saan niinku happea otettua riittävästi ja ihmiset ihmettelee, et mikä mua vaivaa ku täytyy haukotella ja vetää henkee.Spirometria tehty, keuhkot kuvattu, rasituskoe tehty ja sydämen ultra otettu, mutta mitään vikaa ei löydy,paitsi kaikkien tutkimuksien keskellä huomasivat korkean verenpaineen, jolla tuskin mitään tekemistä on ko oireiden kanssa.En kyl usko että hulluksikaan olen tulossa. Lääkärit pyörittelee päätään ja on ehdoteltu pakkoliikkeistä lähtien kaikenlaista.Mutta oli "mukavaa " huomata etten ole yksin niinku kala kuivalla maalla.


      • tiedän tapauksia..
        lasikaappi kirjoitti:

        Kiitos kun kysyt. Minulta ei ole otettu ohutneulanäytettä. Lääkäri sanoi, että kasvaimet ovat hyvänlaatuisia ja jos kuitenkin otetaan ohutneulanäyte tulokseksi tulee sellainen tieto, että joudun leikkaukseen. Kaulanalueen leikkaukset ovat hankalia ja saattavat vahingoittaa puhetta. Lääkäri antoi minun päättää otetaanko neulanäyte vai ei. Päädyin että ei oteta. Hän määräsi ultran noin puolen vuoden välein (he kutsuvat). Nyt on kuitenkin kulunut yli vuosi tai kaksi viimeisestä ultrasta. Kaulassani on päivittäin tukahduttava tunne ja joskus yöllä jopa tukehduttaa samoin väärät pään asennot tukkivat kurkkua. Siis minun on otettava valitettavasti yhteyttä Terkkariin ja kysyttävä koska tulen kuvaukseen, minkä sovimme. On hiukan pelottavaa mennä sinne ja siksi on hyvä, kun voin kirjoittaa tänne. Mitä sanotte? Onko muilla kaulassa (aataminomen k0ohdalla) kasvaimia? Onko leikattu?

        Neuvoisin kaikkia joilla on kilpirauhaskasvaimia vaatimaan ultraäänen lisäksi ohutneulanäytteen ottamista, koska lääkäri voi ilman sitä vain arvailla mikä on kysymyksessä, ja hehän ovat vain ihmisiä, siis erehtyväisiä.Parempi kai leikata ja tarvittaessa käydä puheterapiassa kuin jättää hoitamatta ja antaa pahentua.


    • pituri

      Minulla myöskin vastaavanlaista oiretta vuoden päivät, astma tutkittu, ei todettu. Lääkäri ei oikein ota todesta oireitani, siltä tuntuu, hymähtelee vaan. Kilpirauhasverikokeita kontrolloidaan 2kk välein, arvot heittelee, mutta mitään selvää oiretta ei ole. Aamulla heti, kun syö tai juo jotain, vähän ajan kuluttua tulee puristava tunne kurkkuun, tykyttää, yskittää, pyörryttää.

      • Vieraileva henkilö

        Juu. Kesänä 2005 ampiainen, tai jonkin sortin pörriäinen pisti minua kilpirauhasen tienoille kaksi kertaa. Tämän jälkeen tuli huono olo ja tunsin kuinka kaulaani alkoi ahdistamaan. Ahdistus on todella kiusallinen. Aivan kuin kaulan lihakset olisivat pingottuneet kireälle.
        Välillä se menee ohi ja välillä tulee takaisin. No, on tämän kanssa eletty noin vuosi, joten se ei voi olla hengenvaarallinen, kiusallinen kyllä.
        Ehkäpä jonakin kauniina päivänä se menee ohitse.


      • minä
        Vieraileva henkilö kirjoitti:

        Juu. Kesänä 2005 ampiainen, tai jonkin sortin pörriäinen pisti minua kilpirauhasen tienoille kaksi kertaa. Tämän jälkeen tuli huono olo ja tunsin kuinka kaulaani alkoi ahdistamaan. Ahdistus on todella kiusallinen. Aivan kuin kaulan lihakset olisivat pingottuneet kireälle.
        Välillä se menee ohi ja välillä tulee takaisin. No, on tämän kanssa eletty noin vuosi, joten se ei voi olla hengenvaarallinen, kiusallinen kyllä.
        Ehkäpä jonakin kauniina päivänä se menee ohitse.

        Kannattaa seurata mitä syö ja milloin kurkku turpoaa. Ei muuta kuin testeihin ruoka-allergia voidaan testata.


      • Riutuva

        Samat oireet yli puolivuotta. Laihtunut yli 10kg vaikka en edes roteva koskaan ole ollutkaan.Yöllä ei mittää, nukun hyvin. Herättyä muutaman tunnin päästä alkaa kuristaa ja se palan tunne voimistuu. Kaulalla tykyttää selvemmin ja pullottaa. Äänihuulet, vatsa oirehtii, keliakia, rinbtaranka vai sydän? Siis mistä se johtuu. On tukittu,vatsa ja neurologia vaan puuttuu enää.
        Toivon vaan, että pääsis eroon vaivasta.
        Yhdistys pitäs olla meille, kovin yksin saa vaivojaan vaikertaa.


    • Minä

      Voisi se olla kilpisrauhasen vajaa- tai liika toimintaa.

      Tai sitten allergiaa jos kurkku turpoaa.

      Ei kannata jäädä kotiin miettimaan kaikki voidaan tutkia nykyisin ja myös on olemassa hyvät lääkkeet

      Kannattaisikko kokeilla antihistamiiniä , saa ilman lääkärin määräystä apteekista.

      Olisi kait tarkkailtava mm. mitä syöt koska ruoka-allergiakin on mahdollinen.

    • KURKKUA

      Hei!

      Mulla on aivan vastaavaa vaivaa jatkunut n.1,5kk. jokainen päivä on elettävä kerrallaan, kun hengenahdistus saattaa yllättää hetkenä minä hyvänsä. Rasitusastma on todettu. Tosin keuhkot ovat kunnossa ja röörit pitäisi kuulemma olla lääkärien mukaan auki. Ahdistus tosiaan tuntuu sille kuin joku lihas kiristyisi kurkun alueella. kaikista tukalinta on olla kuumalla junassa tai autossa. Myös liikkuminen aikaansaa tulpan tunteen. Spirometriassa, keuhkokuvissa eikä kaulanalueen ultrassakaan löytyny mitään. Myös kilpirauhasarvot on verikokeilla katottu. Astmalääkkeetkään ei tunnu aina auttavan paljoa.
      Pakko tästä on jotenkin vaan päästä eroon ja selvittää mikä tää on. Nyt on alkanu jo epäilyttää ettei vaan kämpässä ois hometta jossain. Asuntona on nimittäin rinneratkasu ja makuuhuone on alakerrassa.

      • nasslei

        Heippa,

        Itse käsin samasta oireesta monta vuotta kunnes se oikea syy löytyi. Kyse olikin kuin olikin niskassa.Kaularangan virheasennosta siis johtui. Kävin kiropraktikolla ja hieronnassa ja kuristuksen tunne loppui. Jos muusta ei syytä löydy niin suosittelen käymään vaikkapa fysiatrilla tai suoraan kiropraktikolla tai OMT-terapeutilla.


      • hengenveto
        nasslei kirjoitti:

        Heippa,

        Itse käsin samasta oireesta monta vuotta kunnes se oikea syy löytyi. Kyse olikin kuin olikin niskassa.Kaularangan virheasennosta siis johtui. Kävin kiropraktikolla ja hieronnassa ja kuristuksen tunne loppui. Jos muusta ei syytä löydy niin suosittelen käymään vaikkapa fysiatrilla tai suoraan kiropraktikolla tai OMT-terapeutilla.

        No joo, meikäläisen vuosien hengenhaukkomiset loppu ku aloitettiin "pää-lääkitys" eli lääkitys masennusta-ja paniikihäiriötä vastaan, lääkäri meinas että on paniikkihäiriöitä ja niin kai tuo sit oli ku oireet lähti.


      • henkee
        hengenveto kirjoitti:

        No joo, meikäläisen vuosien hengenhaukkomiset loppu ku aloitettiin "pää-lääkitys" eli lääkitys masennusta-ja paniikihäiriötä vastaan, lääkäri meinas että on paniikkihäiriöitä ja niin kai tuo sit oli ku oireet lähti.

        Pää-lääkettä vaan niin loppuu vaivat...Minäkin sain masennhuslääkkeitä, ni johan loppui "haukottelemiset", ahdistustahan toi sit oli...


      • jlko
        henkee kirjoitti:

        Pää-lääkettä vaan niin loppuu vaivat...Minäkin sain masennhuslääkkeitä, ni johan loppui "haukottelemiset", ahdistustahan toi sit oli...

        Moikka!

        Olen kärsinyt "hengenahdistuksesta" n.12 vuotta (nyt olen 24) ja olen todennut ilman lääkärikäyntejä, että se tulee kun sitä ajattelee. Välillä sitä on päivittäin/viikoittain, mutta kerrankin se oli yli 2 vuotta poissa yhteen putkeen.

        Eli hyvinkin voi liittyä paniikki/ahdistushäiriöön, jos ei fyysistä/elimellistä syytä löydy. Sen olotilan pystyy kyllä psyykkaamaan pois, jos tahtoa löytyy. Mutta ei se tosiaan aina onnistu.


    • minävaan123

      Kerrankin löytää jonkun, joka tietää millaista on kun kaulan alueella joku turpoaa.
      Viimein vinguttuani moneen otteeseen lääkärillä käydessäni sain ajan kaulan ultraan,
      mutta tuli mieleen että ehkei siinä kaikkea näy..
      Tuntuu juuri sille, että kuristaa sisäänpäin ja joku puhui tuossa sisäänpäin kasvavasta struumasta niin alkoi mietityttää..
      Minullakaan ei astmaa, kilpirauhasen liika/vajaa toimintaa (verikokeiden mukaan), allergia testit otettu mutta vain lapsena, eli niihinkin aion hakeutua uudestaan..
      Tämä vaiva oikeasti vie voimia, yli kolme vuotta kärsinyt, eli melko paljon nuoruudesta kun olen nyt 19v. Puhumalla sain tosiaan ajan ultraan, kun ei niitä lääkäreitä tunnu kiinnostavan.
      Epäillään vain ahdistusta.

    • tiina..--

      hei ! minulla oli samaa oloa elokuussa ja kaikenlaista..hikoilua, väsymystä ja ääni ei riittänyt paljon mihinkään. tehtiin uä ja neulanäyte niin oli 1 cm kasvain kaulassa. se siinä ahisti !! sit leikattiin ja radiojodihoito. nyt sitten koitetaan saada lääkitystä kuntoon..se se vasta onkin hommaa kun koko keho sekaisin kun kilppari kokonaan pois. ihanaa saada hengittää jälleen !!

      • Katyalicious

        huh hurjaa, mulla ollu samanlaisia oireita ku täällä. täytynee varaa aikaa ultraa. jaksa enää. voimia teille kaikille.


      • nnnnnnnnnnnnnn
        Katyalicious kirjoitti:

        huh hurjaa, mulla ollu samanlaisia oireita ku täällä. täytynee varaa aikaa ultraa. jaksa enää. voimia teille kaikille.

        Tuntuu ku suomessa olisi nykyajan evoluutio menossa , kun porukan annetaan heittää veivinsä ihan tutkimatta. Tutkimusaikoja ei saa kuin polvillaan rukoilemalla, ja onkos nää lääkärit nyt jotain jumalia sitten vieläkin olevinaan. Kummaa meininkiä. Itse meinaan kyllä laittaa taas lääkärin vaihtoon. Itsellä aikoinaan kysta kaulassa (3v sitten) ja tuolloin lääkäri sanoi että sitten kontrollikuviiin. Nyt kun vaihtanut paikkakuntaa (minä) -niin uusi tk-lekuri ei anna lähetettä kun ei lue papereissa tuota kontrollipyyntöä. Voiko siis näiltä tk-tyypeiltä odottaa minkäänlaista älyn välkettä..kyllä huonolta tuntuu. Ei siis itse osaa päätellä asiaa mukamas... Mutta kyseessä lienee normaaalit "säästötoimet" - ja ihmiset saavat sairastella tai kuolla ihan vapaasti. Sitten varattoman pitäisi laittaa niitä roposiaan yksityiselle. Uskomatonta höttöä.
        Joskus tuo haukottelu saattanee olla sitä psykosomaattista, mutta sitäkään ei yksikään lääkäri saisi siksi diagnostisoida ennen ns. "poissulkututkimuista"....mutta sehän on taas sitä "turhaa" tutkimista..hohoijaa.
        EI muuta ku muistutusta ylilääkärille ja valitus sisään. Ei tunnu mikään muuten muuttuvan.


      • yz
        nnnnnnnnnnnnnn kirjoitti:

        Tuntuu ku suomessa olisi nykyajan evoluutio menossa , kun porukan annetaan heittää veivinsä ihan tutkimatta. Tutkimusaikoja ei saa kuin polvillaan rukoilemalla, ja onkos nää lääkärit nyt jotain jumalia sitten vieläkin olevinaan. Kummaa meininkiä. Itse meinaan kyllä laittaa taas lääkärin vaihtoon. Itsellä aikoinaan kysta kaulassa (3v sitten) ja tuolloin lääkäri sanoi että sitten kontrollikuviiin. Nyt kun vaihtanut paikkakuntaa (minä) -niin uusi tk-lekuri ei anna lähetettä kun ei lue papereissa tuota kontrollipyyntöä. Voiko siis näiltä tk-tyypeiltä odottaa minkäänlaista älyn välkettä..kyllä huonolta tuntuu. Ei siis itse osaa päätellä asiaa mukamas... Mutta kyseessä lienee normaaalit "säästötoimet" - ja ihmiset saavat sairastella tai kuolla ihan vapaasti. Sitten varattoman pitäisi laittaa niitä roposiaan yksityiselle. Uskomatonta höttöä.
        Joskus tuo haukottelu saattanee olla sitä psykosomaattista, mutta sitäkään ei yksikään lääkäri saisi siksi diagnostisoida ennen ns. "poissulkututkimuista"....mutta sehän on taas sitä "turhaa" tutkimista..hohoijaa.
        EI muuta ku muistutusta ylilääkärille ja valitus sisään. Ei tunnu mikään muuten muuttuvan.

        ainoastaan potilaan lompakon sisältö. Ja lääkärit diagnosoi vian korvien väliin ja syöttää turhia psyyke-lääkkeitä, vaikka oireet ainoastaan on korvien välissä, kun varsinainen vika on seinien välissä!
        ----------------------------------------------------------
        =>KVHT-altistuneen oiretesti


      • ihanatitiöt
        yz kirjoitti:

        ainoastaan potilaan lompakon sisältö. Ja lääkärit diagnosoi vian korvien väliin ja syöttää turhia psyyke-lääkkeitä, vaikka oireet ainoastaan on korvien välissä, kun varsinainen vika on seinien välissä!
        ----------------------------------------------------------
        =>KVHT-altistuneen oiretesti

        Home aiheuttaa monesti näitä oireita ja myös sitä paniikkihäiriötä, eli te jotka kärsitte näistä epämääräisistä oireista joita lääkitään paniikkihäiriönä, niin ottakaa huomioon että home voi olla se mikä aiheuttaa oireet.

        Itselläni ollut ihan samankaltaisia oireita ja paniikkihäiriötä, kun lapsi alkoi yskimään jatkuvasti ja naapureista osa sairasti usein niin alkoi palaset loksahtamaan kohdilleen.


    • kokemusta on

      aiheuttaa samanlaista. Hyvin moni meistä hengittää pinnallisesti keuhkojen yläosalla.
      Hapenpuutteen tunne saa aikaan sen, että hengitetään sisään liikaa, jolloin myös hiilidioksidia kertyy elimistöön. Se taas aiheuttaa lisää hapenpuutteen tunnetta ja ilmaa vedetään taas lisää.
      Keuhkot pitäisi saada tyhjäksikin.

      Suosittelen hengitysharjoituksia, joissa opetellaan hengittämään rauhallisesti keuhkojen alaosaan saakka,
      ja uloshengitystä pidennetään niin, että hiilidioksidi poistuu keuhkoista kunnolla.
      Itsekin harjoittelin Buteyko-menetelmällä. Myös jooga auttaa.

      Netistä löytyy tietoa esim.:
      http://www.astmapysakki.fi/hengittaminen.html

    • ldjjjedde

      Mulla oli aivan samanlainen tunne kaulalla ja nieltäessä tuntui kuin kurkussa ois jotain ja oli myöskin välillä vaikea hengittää. Sanoin lekurille, että minusta näyttää, että kilpirauhasten kohdalla ois selvää turvotusta,
      Lekuri totesi saman ja passitti ultraan, jossa samallla otettiin näyte,, tukehdus kilpirauhasissa.
      Kilpirauhasarvot olivat siinä ja siinä, mut aloitetiin lääkitys. Verikoe ei aina ole luotettava, selviä oireita voi olla vaikka arvot olisivat ok. Onko sulla muita oireita mitkä vois liittyä kipirauhasiin; Painonlasku tai pudotus, pahaa oloa, väsymystä, sydämen tykyttelyä, ruokahaluttomuutta, muistihäiriöitä,nevelsärkyä,ym.?? Näitä kaikkia ei tarvitse olla, mutta voi tulla kaikkikin. Itselläni oli kaikki mahdolliset vaivat, Paranemisiin,

    • autoimmuunityreoditi

      Minulla oli saman laisia oireita. (monen muun lomassa)
      Lopulta selvisi ja nyt syön thyroxinia kilpirauhasen vajaatoimintaan.

      Varmasti monesta muustakin voi aiheutua tuollaisia oireita,
      kuten joku tuolla mainitsi homeen ja allergian.
      Mutta ainakin minulla kilpirauhanen sai aikaan juuri tuollaiset
      oireet. Monesti henkeä ei edes ahdistanut, tuntui vain
      ettei ilmassa yksinkertaisesti ollut happea. Kuristava tunne
      on edelleen, lääkitystä kaksi viikkoa takana.

    • turhautu-nut

      Tässä hyvä - siis huono esimerkki aiheesta, joka on sotkeutunut astma-palstalle. Monissa selitetään, että ei ole astmaa, silloin pitää mennä jonnekin muualle kirjoittamaan. Aloitus on vuodelta 2006 ja nyt vielä 2011 vastaillaan2010 viesteihin. Kilpirauhasesta sekin ja puhutaan allergiasta. Ei siis astmasta. Näinhän teen minäkin, en astmasta vaikka se onkin, toivossa, että kirjitussarja loppuisi tähän.

      Hyvää vuoden 2011 loppua!

    • autoimmuunityreoditi

      Itse kirjoittelen tänne siinä toivossa, että kommenteistani olisi hyötyä.
      Satuin tähän ketjuun omien oireideni kautta, uskon että myös moni muu jolla on samanlaisia oireita, eksyy tänne. Vaikka aloittajalla olisi nyt lääkitys jokaiseen mainittuun sairauteen, niin se ei tarkota etteivät muut voisi hyötyä tästä keskustelusta. Turha aloittaa uutta samanlaista, jos vanhat ovat vielä voimissaan. Eli miksi tänne ei saisi kommentoida.
      Pahoitteluni jos aiheutin mielipahaa kommentoimalla vanhaan ketjuun.

      Erittäin hyvää -11 vuoden loppua sinullekkin.

    • Buteyko
    • Anonyymi

      Sama juttu! Koulu kun alkoi loman jälkeen niin kauhee kuristuksen tunne kaulalla.. töitä ja töitä. Oisko stressi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2742
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      241
      2668
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2366
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      201
      1857
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe