Peugeot 407 Coupé

Carpe Diem

Kauniita 407-mallin Coupé-versioita saadaan huhtikuusta alkaen: Hinnat alkavat 2,2-litraisen 38.900 eurosta. Moottorivaihtoehtoina ovat lisäksi kolmelitrainen V& ja 2,7-litrainen V6 HDi, jonka yhteydessä on aina automaattivaihteisto.

6

1396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja tuo oli lähtöhinta

      tyylikkään näköinenhän tuo on mutta siis tuo hinta! pieneilläkin lisävarusteilla tuo 3.0 Pack tomaatilla maksaa kaupan ovelle ajettuna 60 000€ ja kyseessä on kuitenkin halvan keskiluokan ranskalaisen perheauton päälle nostettu kupeekori.

      Edes suoritusarvot eivät saksansivujen mukaan näytä kovin kaksisilta ja miksi näyttäisikään koska tuo 3.0 V6 on mukavasti vääntävä perheauton pappamoottori mutta mitään tekemistä premiumin kanssa tuolla moottorilla (tai autolla) ei ole.

      Kun katsoo vähän mitä muuta 60 000 eurolla saa, niin luulisi tukan nousevan pystyyn ainakin omalla rahallaan ostoa suunnittelevalta ellei muuten niin jälleenmyyntiarvoa miettessä.

      • cccp

        Tuota noin, mitähän lisävarusteita vielä haluat 3.0 A Pack malliin? Sillä on kuitenkin hintaa yli 16 000€ enemmän kuin malliston hinnat alkaen mallilla ja 5000€ enemmän kuin vastaavalla ilman Pack varusteita, joten voisi olettaa myös varustelun olevan melko täydellinen. Lisäksi hintaa todennäköisesti saa vähän tingattua alemmaksi.

        Miksi Coupé mallissa pitäisi olla yläkireä, tapiin viritetty kone? Moottorin ominaisuuksista ja sopivuudesta autoon ei kannata paljon tehdä päätelmiä ennen kuin itse pääsee autoa koeajamaan. Selvää tietenkin on ettei kiihtyvyys ole huippuluokkaa, mutta harvoinpa laiskemmistakaan ajokeista tulee kaikkea suorituskykyä revittyä käyttöön. Vai kuinka usein kiihdyttelet autollasi niin, että pääsisit edes lähelle tehtaan antamia 0 - 100 arvoja?

        60 000 eurolla todellakin saa aika paljon muutakin, esim. 3kpl 307 pösöjä tai BMW 330Ci:n. Luulisin kuitenkin, että sen joka laittaa pienehkön perheauton hinnan autonsa lisävarusteisiin, tuskin tarvitsee jälleenmyyntiarvoa mietiä. Ja taas pitänee kysyä mikä tekee autosta premium-auton?


      • coupekoreista
        cccp kirjoitti:

        Tuota noin, mitähän lisävarusteita vielä haluat 3.0 A Pack malliin? Sillä on kuitenkin hintaa yli 16 000€ enemmän kuin malliston hinnat alkaen mallilla ja 5000€ enemmän kuin vastaavalla ilman Pack varusteita, joten voisi olettaa myös varustelun olevan melko täydellinen. Lisäksi hintaa todennäköisesti saa vähän tingattua alemmaksi.

        Miksi Coupé mallissa pitäisi olla yläkireä, tapiin viritetty kone? Moottorin ominaisuuksista ja sopivuudesta autoon ei kannata paljon tehdä päätelmiä ennen kuin itse pääsee autoa koeajamaan. Selvää tietenkin on ettei kiihtyvyys ole huippuluokkaa, mutta harvoinpa laiskemmistakaan ajokeista tulee kaikkea suorituskykyä revittyä käyttöön. Vai kuinka usein kiihdyttelet autollasi niin, että pääsisit edes lähelle tehtaan antamia 0 - 100 arvoja?

        60 000 eurolla todellakin saa aika paljon muutakin, esim. 3kpl 307 pösöjä tai BMW 330Ci:n. Luulisin kuitenkin, että sen joka laittaa pienehkön perheauton hinnan autonsa lisävarusteisiin, tuskin tarvitsee jälleenmyyntiarvoa mietiä. Ja taas pitänee kysyä mikä tekee autosta premium-auton?

        Tuolle 407:n 3.0 A versiolle (55 000€) oikea vertailukohta olisi lähinnä tämä:

        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=017&model=002&car=0170026

        Hintaero vain on todella järkyttävä.

        Hyundain Coupe on aivan vastaava laite: halvan perheauton alustalle nostettu kivan näköinen coupekori. Kumpikaan ei ajo-ominaisuuksiltaan tai suorituskyvyltään eivät edes yritä olla urheiluautoja vaan pelkästään vähän suorituskykyisempiä ja paremman näköisellä korilla varustettuja keskiluokan perheautoja.

        Paitsi että korin takia kumpikaan ei sovellu mihinkään muuhun kuin yhden ihmisen työmatka-ajokiksi tai puhtaaksi leluksi.

        Kummassakaan autossa ei ole mitään premiumia eivätkä rahamiehet tuollaista osta varsinkaan kun BMW:tä tai jopa Porsche Boxteria saa vain vähän 407 coupen 3.0 tomaattia kovempaan hintaan. Noita ostavat tyypillisesti n. 50:iset keskiluokkaiset palkkaduunarit joilta lapset ovat muuttaneet kotoa ja rahat antavat juuri ja juuri myöden tällaiselle mutta eivät mihinkään oikeaan urheiluautoon.


      • ...ja kateus
        coupekoreista kirjoitti:

        Tuolle 407:n 3.0 A versiolle (55 000€) oikea vertailukohta olisi lähinnä tämä:

        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=017&model=002&car=0170026

        Hintaero vain on todella järkyttävä.

        Hyundain Coupe on aivan vastaava laite: halvan perheauton alustalle nostettu kivan näköinen coupekori. Kumpikaan ei ajo-ominaisuuksiltaan tai suorituskyvyltään eivät edes yritä olla urheiluautoja vaan pelkästään vähän suorituskykyisempiä ja paremman näköisellä korilla varustettuja keskiluokan perheautoja.

        Paitsi että korin takia kumpikaan ei sovellu mihinkään muuhun kuin yhden ihmisen työmatka-ajokiksi tai puhtaaksi leluksi.

        Kummassakaan autossa ei ole mitään premiumia eivätkä rahamiehet tuollaista osta varsinkaan kun BMW:tä tai jopa Porsche Boxteria saa vain vähän 407 coupen 3.0 tomaattia kovempaan hintaan. Noita ostavat tyypillisesti n. 50:iset keskiluokkaiset palkkaduunarit joilta lapset ovat muuttaneet kotoa ja rahat antavat juuri ja juuri myöden tällaiselle mutta eivät mihinkään oikeaan urheiluautoon.

        Taas paistaa tässäkin katkeruus ja kateus, kun mieli tekisi 407 Coupea, mutta kun ei oikein ole varaa.

        Miksi ihmeessä pitää yrittää epätoivoisesti perustella, ettei jollain tietyllä automallilla tee mitään? Jos joku maksaa 60 ke Peugeotista, ei se ole pois kenenkään toisen pussista; päinvastoin, valtion autoverokertymähän siinä kasvaa ja vielä tuplaten Hyundaihin nähden.

        Ei kaikkien tarvitse käyttää rahojaan Bemariin tai Porscheen. Ei se suorituskykykään ole kaikille maailman tärkein asia. On hienoa, että joku uskaltaa olla hieman enemmän individualisti ja ostaa tyylikkään ranskalaisen coupen. Tuskinpa sitä perheauton tilallekaan kukaan hankkii. Ja väitänpä, että 52000 euron 407 Coupe 3.0 kääntää useamman sivullisen pään kuin esim. 90000 e:n BMW 550i, vaikka siinä tehoakin vain puolet Bemarista. Bemari on kuitenkin niin _tavallinen_.

        Rahat vain tiskiin ja Pösö alle! Itselleni kelpaisi vanhempi 406 Coupekin jos vain elämäntilanne sen sallisi. Kun ei salli, niin joudun tyytymään 307 1.6 farkkuun... :-(


      • cccp
        coupekoreista kirjoitti:

        Tuolle 407:n 3.0 A versiolle (55 000€) oikea vertailukohta olisi lähinnä tämä:

        http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=017&model=002&car=0170026

        Hintaero vain on todella järkyttävä.

        Hyundain Coupe on aivan vastaava laite: halvan perheauton alustalle nostettu kivan näköinen coupekori. Kumpikaan ei ajo-ominaisuuksiltaan tai suorituskyvyltään eivät edes yritä olla urheiluautoja vaan pelkästään vähän suorituskykyisempiä ja paremman näköisellä korilla varustettuja keskiluokan perheautoja.

        Paitsi että korin takia kumpikaan ei sovellu mihinkään muuhun kuin yhden ihmisen työmatka-ajokiksi tai puhtaaksi leluksi.

        Kummassakaan autossa ei ole mitään premiumia eivätkä rahamiehet tuollaista osta varsinkaan kun BMW:tä tai jopa Porsche Boxteria saa vain vähän 407 coupen 3.0 tomaattia kovempaan hintaan. Noita ostavat tyypillisesti n. 50:iset keskiluokkaiset palkkaduunarit joilta lapset ovat muuttaneet kotoa ja rahat antavat juuri ja juuri myöden tällaiselle mutta eivät mihinkään oikeaan urheiluautoon.

        Sitähän kaikki Coupét ovat, tekniikka ja alusta perheautosta, kori hieman urheilullisempi ja käytännössä kaksipaikkainen, tavaratila pieni. Ei niitä ole edes tehty perheautoksi tai tavarankuljetukseen, sitä varten on sedanit ja farmarit. Edes 300-sarjan coupé BMW ei ole tästä poikkeus. Myös urheiluatot ovat aivan eri asia kuin urheilulliset Coupét.

        Huyndai maksaa 39 700€ joten oikea vertailukohta sille olisi 407 Coupé 2,2 joka maksaa 38 900€, eikä tuo 55 000€:n 3,0 A pac.

        "Kummassakaan autossa ei ole mitään premiumia..."

        Kerro nyt ihmeessä, mitä se premiumi on ja missä sitä on.

        "...eivätkä rahamiehet tuollaista osta varsinkaan kun BMW:tä tai jopa Porsche Boxteria saa vain vähän 407 coupen 3.0 tomaattia kovempaan hintaan."

        Rahamiehet ostavat sen minkä haluavat. Ne joilla ei oikeasti olisi varaa kalliiseen autoon joutuvat miettimään jälleenmyyntiarvoa. Ja onhan 407 Coupé huomattavasti persoonallisempi kuin BMW ja käytännöllisempi kuin Boxter. 407 tietenkin herättää vähemmän kateutta kuin BMW, koska monikaan ei arvaa kuinka kallis auto se on, mutta ei kai se mitään haittaa, vai haittaako?


      • ööö
        ...ja kateus kirjoitti:

        Taas paistaa tässäkin katkeruus ja kateus, kun mieli tekisi 407 Coupea, mutta kun ei oikein ole varaa.

        Miksi ihmeessä pitää yrittää epätoivoisesti perustella, ettei jollain tietyllä automallilla tee mitään? Jos joku maksaa 60 ke Peugeotista, ei se ole pois kenenkään toisen pussista; päinvastoin, valtion autoverokertymähän siinä kasvaa ja vielä tuplaten Hyundaihin nähden.

        Ei kaikkien tarvitse käyttää rahojaan Bemariin tai Porscheen. Ei se suorituskykykään ole kaikille maailman tärkein asia. On hienoa, että joku uskaltaa olla hieman enemmän individualisti ja ostaa tyylikkään ranskalaisen coupen. Tuskinpa sitä perheauton tilallekaan kukaan hankkii. Ja väitänpä, että 52000 euron 407 Coupe 3.0 kääntää useamman sivullisen pään kuin esim. 90000 e:n BMW 550i, vaikka siinä tehoakin vain puolet Bemarista. Bemari on kuitenkin niin _tavallinen_.

        Rahat vain tiskiin ja Pösö alle! Itselleni kelpaisi vanhempi 406 Coupekin jos vain elämäntilanne sen sallisi. Kun ei salli, niin joudun tyytymään 307 1.6 farkkuun... :-(

        Ja sisätilat ovat pienet, iso egoni ei mahdu autoon, tavaratilaan ei mahdu viiden lapsen lelut, iso vaimoni ei mahdu penkille...eikö nämä ole vakio palautteita katkerilta ihmisiltä jotka haaveilevat omasta elämästä ja saisivat hankkia mitä haluavat eikä sitä mi...

        Nauttikaa ihmiset elämästänne ostakaa 407 ja vaikka coupena, on hienoa toteuttaa haaveitaan ja saada elämäänsä iloa myös autoilusta.
        Antaa toisten valittaa ja provoisoida, minä ainakin nautin olostani ja vähät välitän miksi joku on autonsa ostanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      466
      3664
    2. Kaksi vuotta

      Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2726
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      276
      2114
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

      "Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      443
      1988
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

      En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1344
    6. Tekisin mitä vaan että

      Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1251
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

      Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1108
    8. Mies haluaisin sinun kanssa

      Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      1025
    9. Rakennetaanko yhdessä?

      Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      1008
    10. Onko hän elämäsi rakkaus?

      Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      999
    Aihe