Tuleeko vaaleista punamullan riemuvoitto? Luin tuolta alempaa aina viisaiat kirjoittavan "Keskustademarin" näkemyksen, jossa Vanhasta kehutaan hyväksi yhteistyömieheksi. Vanhanen jätti rettelöinnin sikseen ja sen vuoksi Heinäluoman-Vanhasen punamulayhteistyötä voi verrata Sorsan-Virolaisen aikoihin.
Jos Vanhanen nousee kisan toiseksi, se on kyllä melkoinen luottamuslause myös punamultahallitukselle. Maassa olisi sitten todella suuri tyytyväisyys demarien politiikkaan, mitä Vanhasen Kepu on parhaan kykynsä mukaan toteuttanut.
On ymmärrettävää, että tilanne tuntuu myös hyvältä demarisilmin katsottuna. Jos Niinistö jää kolmanneksi, se on kylmää kyytiä myös oppositiopolitiikalle.
Riemuvoitto
3
225
Vastaukset
- "punamula"
Rauhoitu nyt jo. Sinullahan ihan näppäimistö riistäytyy hallinnasta. Jauhot saat vaan suuhusi niinkuin on jo alempana käynyt.
- Tarjan takia
Muista mitä täällä asiantuntevat Mielipidepankki ja JKKorhonen on hokeneet. Että halonen valitaan ensimmäisellä kierroksella. Sitten ne onhokeneet, että porvariyhteistyö ei kummminkaan toimi, vaikka ei Tarjaa valittasikaan. Ja kun ne on väärässä, niin sitten alkaa muu keskustan räkyttäminen. Ei niistä kannata välittää, kärpäsen surinaa.
- Keskustademari
Kiitos MPP:lle ystävällisistä sanoista.
Olen tismalleen samaa mieltä; Niinistön pronssi olisi punamullan vahvistusruiske. Kääntäen, Kokoomus olisi entistä syvemmällä opposotiossa ja sieltä pois pääsy voisi vaatia suurimman puolueen asemaa 2007 vaaleissa.
Lipposen hallitusten aikana olin itse tyytyväinen hallituksen, kuten nytkin. Ahon tapa, kuten Väyrysenkin tapa johtaa Keskustaa oli sellainen, että ei istunut suomalaiseen yhteistyöperinteeseen. Sinipuna/sateenkaari oli silloin paras vaihtoehto. Ahon hallituksen Kokoomus-ministeritkin muistelevat ihan muulla kuin kaiholla niitä Ahon hallituksen aikoja. Eikä pelkästään aikojen vaikeuden takia.
Katainenkin on ihan kelpo veikko, kunhan ikää ja kokemusta karttuu. Eikä ole mikään äärikyykyttäjä vaan edustaa pikemminkin Kokoomuksen sosiaaliliberaalia siipeä. Siitähän on pohjimmiltaan kysymys: maata on kehitettävä markinnatalouden hengessä yritysten toimintaedellytykset mielessä, mutta sosiaalisetkin näkökohdat muistaen. Sinipunakin on siis taas mahdollinen jatkossa.
Porvarihallitusta en toivo vanhoihin kokemuksiin viitaten..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731174
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?45619Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä301554Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t223532- 50514
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502