Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mazda 626

1988 - 1992

Moi,

tollasta autoa olen itelle harkinnut. Eli 626 Matukka ysikytä luvun vaihteesta. Näyttää olevan ihan hyvin myynnissä. Mihin kannattaa ostaessa kiinnittää huomiota. Olen ymmärtäny, että kyseiset autot ovat suht luotettavia ja niillä ajelee paljonkin.. Eli tollasen 300000km ajetunkin vielä uskaltaa ostaa. Itse en tarvi autoa muuhun kuin satunnaiseen käyttöön, eli kilsoja tuskin mulla enää hirveesti kertyy. Kyseinen malli on usein myös aika kivasti varusteltukin..

Mitäs mieltä suuri yleisö on -90 -luvun taitteen 626:sta?=)

28

14514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosting

      Sanoisin kokemusteni perusteella että suurin ongelma on ruoste, sitten tulee ruoste ja kolmantena on vielä ruoste.

      Jos auto on kaasutinmalli niin se on sitten seuraavana ongelmana. Muuten kaikki toimii.

      • 2353523

        Aina voi hitsata, itsellä -90 626 eikä pariin viime vuoteen ole huomautettukaan ruosteesta katsastuksessa. Pari kertaa on hitsattu ja vetelin Dinitrolit pohjaan sen jälkeen.

        Kaasutin on ongelma lähinnä automaattiryypyn kanssa, omassa manuaaliryyppy eikä 350tkm mennessä ainuttakaan kaasutinongelmaa, lähtee käyntiin -25 asteessakin ilman lämmitystä. Manuaaliryypyllä ei tule kaasutinongelmia niin kauan kuin käsi toimii ja saa vedettyä ryypyn ulos.


    • mazdalogi

      Ainakin tankki(koska vaihdettu) ja täyttöputki sekä takalokasuojan iskarikotelot, erittäin alttiita ruostumiselle. Tekniikka ja koneet kyllä kestää.

      • 626logi

        että onko takatukivarsia vaihdettu. siinä vissii joku tyyppivika että ruostuu. tekniikka on kestävä, tosin venttiilit voivat naputtaa jonkun verran


    • sandor

      vanha paska. Osto tojota!

      • nivala seutukunta

        hauku mazdoja omalla kylälläs.


      • Anonyymi

        Ite ois kiva omistaa 929 323 626 ja 17 mazdaa


    • koneella

      Mua kiinnostaa kans tuon ikäiset 2.0-litraiset 626:t. Tais olla niin, että tuolla korimallilla kaasarikoneet on vuosimallia 1988-1989 ja sitten tuli katalysaattorimallit 1990-1991, jotka on ruiskuja, jolloin tehotkin putos pikkuisen katin myötä.

      Mazda 626 2.0-litrasissa tais olla tehot:

      2.0 GTi vm. 88-89 teho 109 kw (148 hv)
      2.0 GTi KAT vm. 90-91 teho 103 Kw (140 hv)

      2.0 vm. 88-89 teho 81 kW (110 hv)
      2.0i KAT vm. 90-91 teho 66 kW (90 hv)

      2.2i kat vm. 90-91 teho 85 kW (116 hv)

      • kaasari

        on -91 kaasarikone 12 venttiiliä. Tehot kirjan mukaan 109 hv. Kone tikkaa ihan kivasti, mitä nyt öljyä naukkailee sen litran tuhannella kilometrillä. Kylmänä venat nakuttaa hetken, ennenkuin öljy nousee yläkertaan. Ruoste vaivaa jonkin verran, mutta onhan autolla jo ikääkin. Hyvä ja varma auto, osta pois jos hyvän yksilön löydät.


    • moi!mul on 89 626 ajettu 332tuhat ja hyvin tua pelittää.

    • mazda626
    • mazdapoika

      Itselläni on 626 -89 glx ruiskuversiolla. Ajeltu 240 tuhatta. Tyytyväinen olen ollut ostokseen. Kuluttaa vähän ja kaikki toimii täydellisesti. Hyvät varusteet, olet oikeassa. Kuluvia osia vaihdettu ja kerran pohjaa jouduin hitsaamaan. Olen vuoden omistanut. Vähemmän vienyt oikeata rahaa kuin uusia autoja omistavilla ystävilläni. Korjaaminen on halpaa ja ostohinta edukas. Muista, että kaikki ovat yksilöitä.Mulla ostovaatimuksena oli täydellinen huolto- ja omistajahistoria. Löysin kuukauden etsittyäni.

      • mazda626

        tuossa edellinen kirjoittaja osui tärkeään juttuun. eli jos haluat 90-luvun vaihteen 626:sta pitkäaikaisen auton, käytä etsimiseen vähän aikaa ja rahaa. voihan olla, että jollain halpa ja hyvä myytävänä, mutta tuon ikäiset autot on todellakin yksilöitä. jos on hyvin pidetty, huollettu, ruostesuojattu, niin sellaisesta uskaltaa maksaa vähän enemmänkin. jotkut kysyy, että mitä järkeä on ostaa vanhaa autoa kovalla rahalla, kun samalla hinnalla saisi pari vuotta uudemman. niin no... jos samalla rahalla saa pari vuotta vanhemman, mutta isomman ja hyvin pidetyn auton, josta on suurin osa kulutusosista vaihdettu, niin minusta siinä on järkeä.

        ja kuten edellinen kirjoittaja, itsekin etsin nykyistä 626:stani pitkään. kun nykyisen autoni huomasin yhdessä merkkiliikkeessä juuri tulossa myyntiin, niin myyjä ei ehtinyt edes laittaa sitä myyntiin kun ostin sen. yksilöt joissa on paperit kunnossa, huollot hyvin tehty, ruostesuojattu, kohtuullisesti omistajia ja muutenkin hyvin pidetty on niin harvassa, että ostin heti. takana on 100 tkm reilussa parissa vuodessa, enkä ole hetkeäkään katunut. ja alla siis 626 -89.


      • piileskelee
        mazda626 kirjoitti:

        tuossa edellinen kirjoittaja osui tärkeään juttuun. eli jos haluat 90-luvun vaihteen 626:sta pitkäaikaisen auton, käytä etsimiseen vähän aikaa ja rahaa. voihan olla, että jollain halpa ja hyvä myytävänä, mutta tuon ikäiset autot on todellakin yksilöitä. jos on hyvin pidetty, huollettu, ruostesuojattu, niin sellaisesta uskaltaa maksaa vähän enemmänkin. jotkut kysyy, että mitä järkeä on ostaa vanhaa autoa kovalla rahalla, kun samalla hinnalla saisi pari vuotta uudemman. niin no... jos samalla rahalla saa pari vuotta vanhemman, mutta isomman ja hyvin pidetyn auton, josta on suurin osa kulutusosista vaihdettu, niin minusta siinä on järkeä.

        ja kuten edellinen kirjoittaja, itsekin etsin nykyistä 626:stani pitkään. kun nykyisen autoni huomasin yhdessä merkkiliikkeessä juuri tulossa myyntiin, niin myyjä ei ehtinyt edes laittaa sitä myyntiin kun ostin sen. yksilöt joissa on paperit kunnossa, huollot hyvin tehty, ruostesuojattu, kohtuullisesti omistajia ja muutenkin hyvin pidetty on niin harvassa, että ostin heti. takana on 100 tkm reilussa parissa vuodessa, enkä ole hetkeäkään katunut. ja alla siis 626 -89.

        Mitkäs noissa on niitä ruostepaikkoja jotka kannattaa tutkia?

        Itsellä on jo -89 mallinen 626 hatchback jossa varusteina kaikenmoista, onko tuo nyt sitten se GLX varustelu. Mukava auto etenkin kun sain sen ilmaiseksi hiljattain katsastettuna, uusilla talvirenkailla, hyvillä kesärenkailla, uudella tuulilasilla, pakoputkella, starttimoottorilla ja tankilla. Kaveri ei saanut sitä käyntiin ja tuskastui, viaksi paljastui imuilmavuoto kaasuttajan yhden kalvon petettyä.

        Niin, nyt auto tuntuu niin hyvältä että voisin tuolla ajella pidempäänkin, mutta... mistä sitä ruostetta kannattaa katsella sieltä alustasta. Päällepäin sitä on oikeassa takaovessa johon on ruostunut ihan rehellinen reikä, mutta muuten kori vaikuttaa jopa yllättävänkin siistiltä.


      • piileskelee
        piileskelee kirjoitti:

        Mitkäs noissa on niitä ruostepaikkoja jotka kannattaa tutkia?

        Itsellä on jo -89 mallinen 626 hatchback jossa varusteina kaikenmoista, onko tuo nyt sitten se GLX varustelu. Mukava auto etenkin kun sain sen ilmaiseksi hiljattain katsastettuna, uusilla talvirenkailla, hyvillä kesärenkailla, uudella tuulilasilla, pakoputkella, starttimoottorilla ja tankilla. Kaveri ei saanut sitä käyntiin ja tuskastui, viaksi paljastui imuilmavuoto kaasuttajan yhden kalvon petettyä.

        Niin, nyt auto tuntuu niin hyvältä että voisin tuolla ajella pidempäänkin, mutta... mistä sitä ruostetta kannattaa katsella sieltä alustasta. Päällepäin sitä on oikeassa takaovessa johon on ruostunut ihan rehellinen reikä, mutta muuten kori vaikuttaa jopa yllättävänkin siistiltä.

        tuossa itsellä on pihassa varaosamazda. jos katsottaisiin auto vain sisältä ja pellit päältä, niin auto olisi huippukuntoinen. entinen omistaja on ainakaan teettänyt pelleille ns. brialliant-käsittelyn, eli pellit kiiltää kuin uudessa. ruostetta on todella vähän takakaarissa. MUTTA... kun nostat auton pukille, niin totuus paljastuu. auto on käytännössä läpimätä - siksi se muuten onkin vain varaosa-auto. eli kyllä se heikkous on siellä auton alla. takapalkki, kaikki hepposet pyörän tuentaan liittyvät osat, pyöränkotelot ja mazdan tyyppivikana sen joidenkin jo mainitsema bensatankki (itsellä se ruostui sieltä tankin päältä, siellä on sellainen hiekan keräävä koloalue), tässä näin muutamia heikkouksia mainitakseni. käsittääkseni mazdassa, kuten muissakin japanin tuotteissa esim. pyöräntuentaan liittyvät osat ovat eurooppalaista hepposempaa tavaraa ja sitä kautta kunto pettää katsastusmiehen vasaran alla. eli jos mazdasta nyt pitäisi pari pahinta ruostekohtaa mainita, niin bensatankki ja takapalkki ja sen ympärillä olevat pyöräntuentaratkaisut. ne ovat ainakin jokaisen mazdani kohdalla erityisesti kiinnostaneet katsastusmiestä.


      • Anonyymi
        piileskelee kirjoitti:

        Mitkäs noissa on niitä ruostepaikkoja jotka kannattaa tutkia?

        Itsellä on jo -89 mallinen 626 hatchback jossa varusteina kaikenmoista, onko tuo nyt sitten se GLX varustelu. Mukava auto etenkin kun sain sen ilmaiseksi hiljattain katsastettuna, uusilla talvirenkailla, hyvillä kesärenkailla, uudella tuulilasilla, pakoputkella, starttimoottorilla ja tankilla. Kaveri ei saanut sitä käyntiin ja tuskastui, viaksi paljastui imuilmavuoto kaasuttajan yhden kalvon petettyä.

        Niin, nyt auto tuntuu niin hyvältä että voisin tuolla ajella pidempäänkin, mutta... mistä sitä ruostetta kannattaa katsella sieltä alustasta. Päällepäin sitä on oikeassa takaovessa johon on ruostunut ihan rehellinen reikä, mutta muuten kori vaikuttaa jopa yllättävänkin siistiltä.

        Ois kiva omistaa 626-87. 323-83 ja 929-85


    • Lippalakkimies

      Minulla on vuosimallia -91 626 LX-kori, eli ei paljon mitään varusteita ja hienouksia, moottori 1,8, eli se "välimalli", kaasari/Eurokat, ajettu vasta 234 tkm. Itse olen ajanut tällä kohta 8 v ja 100 tkm. Kone ei syö öljyä yhtään 10 tkm vaihtovälillä ja vain kuluvia osia, kuten renkaita, pakoputki, ajovaloja, jarrupalat, ym. on vaihdettu. Sähköpuoli on toiminut moitteetta. Tosiaan, tämän ikäisen Mazdankin alustan ja helmojen alla on hyvä käydä vaikka kerran vuodessa kurkkaamassa. Tuntuu olevan kaikilla tiedossa nuo tavallisimmat ruostekohdat. Vaihdossa ei näistä enää näköjään paljon hyvitetä autoliikkeissä, vain 1200-1800€. Yksityisiltä saa ehkä edullisemmin. Suosittelen!

    • matumies

      minulla on 1991 2,2i 4x4, ajettu 310.000 km. Venttiilit vähän nakuttaa, ei haittaa. Tyyppiviat: jarruvalojen rele (korjaus: juotetaan) ja vesi, joka tulee takajalkatilaan, jos takaiskarin ylätiivistekumi vuotaa. Takapään levyjarrut rassattava ja puhdistettava parin vuoden välein, kumisarjan vaihto riittää. Kulutus kesällä 7,5, talvella 8,5. Valmistaudu jarruputkien vaihtoon, itse vaihdoin viime kesänä. Sama juttu tämänikäisissä merkistä riippumatta.

      • Lippalakkimies

        Jarruputkea ei vissiin saa itse lyhentää ja tehdä oikeaoppinen helmi-kartioliitos ja vain se ruostunut loppupää uusia? Kats.ins. ei varmaan hyväksy...


      • SEPESUSI
        Lippalakkimies kirjoitti:

        Jarruputkea ei vissiin saa itse lyhentää ja tehdä oikeaoppinen helmi-kartioliitos ja vain se ruostunut loppupää uusia? Kats.ins. ei varmaan hyväksy...

        itselläni on 626-89HB pitäis vaihtaa jarruputket
        onkohan se minkälainen homma


      • mazza22
        SEPESUSI kirjoitti:

        itselläni on 626-89HB pitäis vaihtaa jarruputket
        onkohan se minkälainen homma

        on jos ei oo tilaa..
        kannattaa auto ottaa nosturille jos kaverilla on..
        menee varmaan pihallakin jos tarpeeks ylhällä--
        mutta vituttaa kun pientä oravaa


    • nivala seutukunta

      osta pois paras sen ikäinen auto. ja 2.0 koneella kannattaa ja glx malli meinaan toimii varmasti.gt koneella kulkee reiluun mutta paljon ajettuja ja kansi on heikko kohta. osta joku 250000 ajettu ja hitsaat pikkuruosteet niin ajelet huolettomia kilometrejä.

    • nainen 78

      itellä on vm.90 626 2.0 koneella ja hyvin pelittää,ajettu vajaat 400 000...bensa kyllä maistuu.tuttuni oli ajanu samaisella pelillä 600 000,sitte oli levinny...enkä oo heti vaihtamassa,tilaa on runsaasti,sopii pitemmätkin takana istumaan...se vaan että on yhen kerran pöllitty multa ja toisella kertaa jäi yritykseksi.kannattaa hommata joku rattilukko tms...olen kuullut että tuo 2 litran koneella oleva on kestävin näistä.

      • nainen 78

        joo ja kaasarimalli ja GLX,ei oo muuten ruostetta,liekkö syynä ku on pohjosen auto...toisilla ruostuu ja toisilla ei sitte millää...


    • senior53

      Pojallani on mazda 626/ 1,8 vsm. 1988.autolla on aiempia omistajia ainoastaan yksi.Ollut käytössä seniorilla.Autolla on ajettu 236,566 km.Auto kulkee kuin juna.Bensan kulutus n.5,5-6,o litraa 100 km:llä.Auton sisälle tuleva melusaaste todella vähäinen.Tämänikäiset hyvinpidetyt ja hyväkuntoiset ovat tietysti uniikkeja,mutta suosittelen kyllä kaikille niille jotka etsivät luotettavaa ja halpaa autoa .Uskon vakaasti liioittelematta , että tällä mazdalla ajetaan vielä vähintäänkin 300,000 km.Varaosia autoon on hyvin saatavissa ja korjaukset suhteellisen halpoja.Itselläni on chewrolet-camaro vsm.2001 5,7 litran V8 koneella ja kaikilla herkuilla,mutta bongailen vähän ajettua mazdaa joka ei ole ollut "kiertopalkintona".Vanhatkin autot kulkevat luotettavasti kun muistaa tärkeimmät nyrkkisäännöt elikkä säännölliset huollot ,katsastukset yms.sekä muistaa tankata bensaa tankkiin vähän väliä.Uusimmissa Mazdoissa pakkaa kori " kukkimaan" jopa muutaman vuoden käytön myötä.Moottorit ovat kyllä suhteellisen luotettavia uusimmissakin Mazdoissa.Mazdaa on hyvä myydä etiäpäin luotettevan maineensa ansainneena.Toki on muitakin lutettavia automerkkejä kuin mazda ,mutta kun itse olen ns. mazda-fani ja mazdakuumeessa,niin en edes haikaile muiden merkkien perään.Eipä muuta kuin hyvää kesää kaikille tämän viestin lukijoille ja ennenkaikkea kaikille mazdan omistajille,sekä mazda-faneille.Nyt mazdaa ostamaan ja tielle jaztsaamaan.

    • 6269618

      Ite ostin vuonna 1993 69 th ajetun 626 1,6 koneella. Ajoin 13 vuotta ja 500000 km. Autoon vaihdettiin iskarit,pakoputki ja laturin hiilet. Mun kaikkienaikojen kestävin auto ikinä!! Eri merkkejä on ollut 7 kpl, katotaan nyt onko 1996 malli yhtä luja. Helmapeltä hitsattiin loppuajasta tais olla 18 v ikää autolla, eikä koskaan jättänyt tielle. Ite huollin auton eli 10 th välein moottoriöljyt,100 th välein vaihteistoöljyt, 100 th välein nokkaremmi. Auto meni myyntiin 500 th ajettuna ja alkuperäisellä vesipumpulla :-)

    • Anonyymi

      Ite diggaan 626sta v 1983-1987. 1982-1986. 1983-1988. 1984-1989. 1985-1990. 1986-1991

    • Anonyymi

      Taitaa olla aika vanha, yli kolmekymmentä vuotta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe