Vuoden olen omistanut 206 GTi:n ja sanonpahan vain että olen tyytyväinen. Mitään vikaa ei ole ollut, auto menee eteenpäin ja lujaa! Parasta pösössä on ajettavuus! Kohta on taas kesä ja pääsee kurvailemaan hiljaisille, syrjäisille ja mutkaisille asfalttiteille :)
GTi
6
1050
Vastaukset
- Sami Laaksoharju
Hyvä auto tuo 206:Gti on, mutta varkaita se jotenkin kiinnostaa: esim. "poppikoneet ja sisätilan lämmittimen varkaat tahtoo viedä pois", kannattaa asennuttaa hälytin. ps. 206 GTI:ssä kannattaa eristää se huohotinputki ja käyttää koneessa 0w30 öljyä, maskiin peugeot merkin viereen niihin ritilöihin kannattaa laittaa jokin suoja ettei ajoviima jäädytä huohotinta kun se nyt on sellaisessa paikassa... Toivottavasti Maahantuoja pyytää GTI:t huohotinputki eristyksiin. LVI-liikkeistä kannattaa ostaa sellaista vesijohtoeristettä ja sillä eristää tuo putki.
http://netti.nic.fi/~slaaksoh/206gtmotor2.jpg- 206gti
Täytyy varmaan tehdä siten tuolle huohotinputkelle, jos vaikka tekisivät huollossa sen.
Nyt kun savu on laskeutunut, niin 60 % varmuudella vaihdan vm. 2001 olevaan GTi:hin. Onhan se hyvä auto, silloin kun se toimii ja pääsee taas Peugeot assintancepalvelun piiriin. Onneksi näissä uusissa GTi:ssä on paremmat penkit kuin vm. 99.
Mitenköhän tuo 206 HDI pitäisi lastuvirityksistä, olishan sekin yksi vaihtoehto GTi:lle?
Jos ei Peugeot niin Audi tai Seat, mutta kyllähän tämä leijona on ollut tosi mukava, etenkin se 106 GTi. Ei muuta kuin autokaupoille. :) - Sami Laaksoharju
206gti kirjoitti:
Täytyy varmaan tehdä siten tuolle huohotinputkelle, jos vaikka tekisivät huollossa sen.
Nyt kun savu on laskeutunut, niin 60 % varmuudella vaihdan vm. 2001 olevaan GTi:hin. Onhan se hyvä auto, silloin kun se toimii ja pääsee taas Peugeot assintancepalvelun piiriin. Onneksi näissä uusissa GTi:ssä on paremmat penkit kuin vm. 99.
Mitenköhän tuo 206 HDI pitäisi lastuvirityksistä, olishan sekin yksi vaihtoehto GTi:lle?
Jos ei Peugeot niin Audi tai Seat, mutta kyllähän tämä leijona on ollut tosi mukava, etenkin se 106 GTi. Ei muuta kuin autokaupoille. :)Niissä on kans huohotin ongelmia ja paljon ! Varsinkin volkkarin 1.4 16v moottori on herkkä ! Tiedän useita tapauksia joissa golfista on jäätynyt huohotin ja öljyt tuleet pihalle ja kone leikannut kiinni. Ikävää todeta että maksumieheksi saksalaismerkissä jää auton omistaja "80/20 % säännöllä !
- Ex-GTI
riivaa GTI Peugeotteja? Huohotinputki jäätyy... Luulin, että nämä jutut olisivat jo historiaa Pököteillä.
Minulla oli 205 GTI 1.9 ja se heitti öljyt n. kerran talvessa pihalle (tikusta) kun huohotinputki jäätyi tukkoon. Jätin auton suosiolla kotiin kun pakkasta oli -15c ja alaspäin. 405-malleissa jossa oli sama 1.9-kone, oli putkeen pistetty lämpövastus joka esti tukkeutumisen. Uudet öljyt / peitto edessä eivät minulla ainakaan auttaneet... mutta toivottavasti nämä ongelmat saadaan pois 206:sta! - Sami Laaksoharju
Ex-GTI kirjoitti:
riivaa GTI Peugeotteja? Huohotinputki jäätyy... Luulin, että nämä jutut olisivat jo historiaa Pököteillä.
Minulla oli 205 GTI 1.9 ja se heitti öljyt n. kerran talvessa pihalle (tikusta) kun huohotinputki jäätyi tukkoon. Jätin auton suosiolla kotiin kun pakkasta oli -15c ja alaspäin. 405-malleissa jossa oli sama 1.9-kone, oli putkeen pistetty lämpövastus joka esti tukkeutumisen. Uudet öljyt / peitto edessä eivät minulla ainakaan auttaneet... mutta toivottavasti nämä ongelmat saadaan pois 206:sta!Ei ongelmaa ole 206 1.1, 1.4, 1.9D, 2.0Hdi, ja 1.6 malleissa. Eikä tiedossani ole kuin yksi tapaus 206GTI:stä jossa on huohotin jäätynyt! mutta ennakkoon annettu varoitus ehkäisee tuon ongelman, kun putkeen laittaa eristeen... Tuota huohotinputken jäätymistä on nykyään todella monessa merkissä: esim. Volkkareissa (ja saman puljun muut merkit), mersussa, opelissa, fiatissa, Peugeotissa, citroenissa, toyotassa, mazdassa jne...) Öljyillä vaan on suuri merkitys tässä ongelmassa.
- Anonyymi
Up.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465691Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki492945- 1832615
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t102291- 272053
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121982törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151706- 1451305
- 131177
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2601130