Kung-fu/ karate?

Jerri

Harkitsen aloittavani jonkun kamppailulajin harrastamisen. pohdin karaten ja kung fun (choy lee fut) välillä? Oliskos näkökulmaa asiaan? Miten lajit eroavat toisistaan ja niiden hyvät ja huonot puolet? Hyvän kunnon ja itsepuolustustaidon lisäksi kiinnostaa henkisen kantin kehittäminen. Nämä kaksi kiinnostavat päällimmäisenä. Kiitos vastauksista, jos joku vastaa.

8

1338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kung fu miäs

      ihmisten on vähän vaikea vastata kun et tarkenna tuota karatea, että mikä koulu ja tyylisuunta on kyseessä? Muutenki useimmiten perinteisien lajien kohdalla asia on niin että se riippuu opettajasta paljon enemmän kuin itse tyylistä kuinka hyvin sielä opit tappelemaan.

      • Jerri

        Yuishinkai olisi karaten tyyli. Kun kerran asiantuntija olet, niin voisitkos kertoa miten tuo tyyli eroaa Shorin-ji ryu -tyylistä?


      • kung fu miäs
        Jerri kirjoitti:

        Yuishinkai olisi karaten tyyli. Kun kerran asiantuntija olet, niin voisitkos kertoa miten tuo tyyli eroaa Shorin-ji ryu -tyylistä?

        Minä en paljoa karate tyyleistä tiedä. Kysyin vain valmiiksi tuon tyylisuunnan että sitten kun joku karatemies näkee tämän niin saat vastauksen nopeammin.


      • kung fu miäs
        Jerri kirjoitti:

        Yuishinkai olisi karaten tyyli. Kun kerran asiantuntija olet, niin voisitkos kertoa miten tuo tyyli eroaa Shorin-ji ryu -tyylistä?

        Jos täällä ei tule vastausta niin tule toki kysymään tänne: http://www.potku.net/forum/ , saat varmasti tyhjentävän vastauksen.


      • Jerri
        kung fu miäs kirjoitti:

        Jos täällä ei tule vastausta niin tule toki kysymään tänne: http://www.potku.net/forum/ , saat varmasti tyhjentävän vastauksen.

        No moro! Siellä mä olinkin oikein urakalla äsken surffailees. Hyvät sivut, olin niistä aikasemminkin kuullut. Huvittavaa kun miehet vaan änkee sinne naisten sivuille.
        Matrix-leffassa oli hyvä se kone, jolla voi ladata itseensä taistelutaitoja.


      • Jerri
        kung fu miäs kirjoitti:

        Jos täällä ei tule vastausta niin tule toki kysymään tänne: http://www.potku.net/forum/ , saat varmasti tyhjentävän vastauksen.

        Tssiisas äijä reenaa! Hienoa, Im proud of you. Sul ei varmaan masennus pääse yllättämään ton liikunta-määrän jälkeen?


      • kung fu miäs
        Jerri kirjoitti:

        Tssiisas äijä reenaa! Hienoa, Im proud of you. Sul ei varmaan masennus pääse yllättämään ton liikunta-määrän jälkeen?

        Niin tällästä tää on kun ei oo muuta elämää :).


      • jerri
        kung fu miäs kirjoitti:

        Niin tällästä tää on kun ei oo muuta elämää :).

        No parempi niin päin, kuin että lukisit jonkun toisen treeniblogia...........


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe