Viisi vuotta sitten minulta poistettiin sappirakko tähystysleikkauksella.
Sitten alkoi yölliset mahakivut. Muutaman tunnin nukkumisen jälkeen herään mahan kovaan pakotukseen. Siihen ei auta muu kuin nousta söymään kaurapuuroa.
Sitten taas saa muutaman tunnin nukuttua.
Minulla todettiin vatsan tähystyksessä sappinestettä vatsalaukussa. Yöllä sitä valuu vaaka-asennossa ilmeisesti vielä enemmän, ja maha tulee kipeäksi.
Ruokavalio vaikuttaa jonkin verran; kahvi, omena, mentholi, jotkut mausteet, ym., joita päivän aikana olen nauttinut, pahentavat yöllistä kipua.
Onko tämä yleistä sappipotilailla?
Onko tämä lopun elämäni vaiva, ja voiko se lisätä esim. vatsasyövän kehittymisen mahdollisuuksia?
Olen 54-vuotias mies, ja tämä nukkumisvaiva haittaa työssä jaksamista.
Kertokaa toiset sappileikkauksen kokeneet onko vastaavia vaivoja.
epäonnistunut sappileikkaus?
3
1830
Vastaukset
- annim36
multa leikattiin sappi 4.v sitten tähystysleikkauksessa ja sen jälkeen ei ole ollut mitään vaivoja.
- Lekuri
Kahvin jättäisin pois kokonaan, kokeiles, elämä muuttuu paljon mukavammaksi :)
- uni pätkissä
kahvin poisjättämistä, olin kolmisen vuotta ilman kahvia.
Yölliset kivut eivät poistuneet silloinkaan.
Mutta kyllä kahvin juonti vaikuttaa, varsinkin mitä myöhemmin illalla sitä juo, niin varmemmin ja aikaisemmin yöllä joutuu heräämään.
Nykyisin olen juonut yhden kupin kahvia iltapäivällä, se piristää ja antaa sellaista hyvänolon tunnetta.
Mutta kahvikupillinen päivässä ei yksin lisää tai poista niitä kipuja.
Mikä on vatsalaukkuun valuvan sappinesteen osuus niihin yöllisiiin kipuihin, olisi mielestäni jotenkin selvitettävä.
Olisiko nimimerkki "lekuri" asioista tietoinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904