Sain tuttavalta pussillisen kärhön siemeniä, miten nyt sitten niiden idättäminen, onko jotain erityisiä niksejä mitä pitäisi tehdä ja milloin siemenet on parasta laittaa itämään. Lajike on Cyanea. Mikä on itävyys%, siemeniä on n. 30 kappaletta eli montakohan pitäisi laittaa multaa että saisi varmuudella edes muutaman taimen.
Kärhön siemenet
5
1979
Vastaukset
- en tiedä
Clematis alpina 'Cyanea',on helppo,siitä vaan multaan jo sisällä, vaikka heti ja taimet keväällä ulos.
Itävyysprosenteista en osaa sanoa, mutta laita useimpi nyt ja kylvä keväällä ulos loput.Mitä niitä siemeniä säästelemään,vanhaksi menevät.- Mammales
Eikö kärhöt tarvitse kylmäkäsittelyn?
Itse istutin multiin joulukuussa-05, ja aijon pitää kylmässä tuonne helmi-maaliskuulle, jonka jälkeen nostan ne aurinkoon ja lämpöiseen. - jääkaapissa
Mammales kirjoitti:
Eikö kärhöt tarvitse kylmäkäsittelyn?
Itse istutin multiin joulukuussa-05, ja aijon pitää kylmässä tuonne helmi-maaliskuulle, jonka jälkeen nostan ne aurinkoon ja lämpöiseen.Kylmäkäsittely 1-3 kk kärhöille.
itääkseen. Kylmäkäsittelyn aikana siemenn tai vastaavan lepo keskeytyy. Siemenet alkavat käsittelyn jälkeen itää kun ne siirretään lämpimämpään ja kosteaan.
Kylmäkäsittelyn voi tehdä esim. jääkaapissa.
Kannattaa laittaa siemenet syksyllä maahan tai ruukkuihin,silloin ei tarvi kylmäkäsitellä erikseen.
http://ess.fi/Article.jsp?article=28106&category=-1&main=21&days=0&dept=0
- hurjastelija
varaudu sitten siihen, että mikäli yleensä itävät, niin lopputulos voi olla hyvinkin erilainen kuin emokasvit, kärhöjen siemenlisäys alkuperäislajeja lukuunottamatta on sitä sun tätä.
- xpq
Sain tuttavalta kourallisen kahden seinustalla vierekkäin kasvaneen kärhön siemeniä. Onpa jännä nähdä kesällä, millaisia kärhöjä niistä sitten kasvaa ;) Sirkkalehtiä jo näkyvissä purkissa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34607- 1031392
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361350Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211014viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168885En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61833- 37799