Kärhön siemenet

Missu

Sain tuttavalta pussillisen kärhön siemeniä, miten nyt sitten niiden idättäminen, onko jotain erityisiä niksejä mitä pitäisi tehdä ja milloin siemenet on parasta laittaa itämään. Lajike on Cyanea. Mikä on itävyys%, siemeniä on n. 30 kappaletta eli montakohan pitäisi laittaa multaa että saisi varmuudella edes muutaman taimen.

5

1931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä

Clematis alpina 'Cyanea',on helppo,siitä vaan multaan jo sisällä, vaikka heti ja taimet keväällä ulos.
      Itävyysprosenteista en osaa sanoa, mutta laita useimpi nyt ja kylvä keväällä ulos loput.Mitä niitä siemeniä säästelemään,vanhaksi menevät.

• Mammales

Eikö kärhöt tarvitse kylmäkäsittelyn?
        Itse istutin multiin joulukuussa-05, ja aijon pitää kylmässä tuonne helmi-maaliskuulle, jonka jälkeen nostan ne aurinkoon ja lämpöiseen.

• jääkaapissa
        Mammales kirjoitti:

Eikö kärhöt tarvitse kylmäkäsittelyn?
        Itse istutin multiin joulukuussa-05, ja aijon pitää kylmässä tuonne helmi-maaliskuulle, jonka jälkeen nostan ne aurinkoon ja lämpöiseen.

Kylmäkäsittely 1-3 kk kärhöille.
        itääkseen. Kylmäkäsittelyn aikana siemenn tai vastaavan lepo keskeytyy. Siemenet alkavat käsittelyn jälkeen itää kun ne siirretään lämpimämpään ja kosteaan.
        Kylmäkäsittelyn voi tehdä esim. jääkaapissa.
        Kannattaa laittaa siemenet syksyllä maahan tai ruukkuihin,silloin ei tarvi kylmäkäsitellä erikseen.

http://ess.fi/Article.jsp?article=28106&category=-1&main=21&days=0&dept=0

• hurjastelija

varaudu sitten siihen, että mikäli yleensä itävät, niin lopputulos voi olla hyvinkin erilainen kuin emokasvit, kärhöjen siemenlisäys alkuperäislajeja lukuunottamatta on sitä sun tätä.

• xpq

Sain tuttavalta kourallisen kahden seinustalla vierekkäin kasvaneen kärhön siemeniä. Onpa jännä nähdä kesällä, millaisia kärhöjä niistä sitten kasvaa ;) Sirkkalehtiä jo näkyvissä purkissa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe