Syytetylle on varattava tilaisuus puolustautua

Nuin

Minulta pyydettiin selvitystä siitä mitä "bisnestä "Nuin" nimimerkillä on tehty.

Kun kauniisti pyysit, niin kerrotaan sitten jotakin tästä "bisneksestä":

Ne ihmiset jotka kieltäytyvät näkemästä itseään rehellisesti sellaisina kun ovat, ovat luoneet fasadeja (= suojamuureja) oman minuutensa suojaksi.

Yksi tyypillisimmistä fasadeista on, että nähdään omat viat ja heikkoudet toisissa ihmisessä ja saadaan, syyllisyyttä pelkoa ja häpeää kohtaamatta, paheksua niitä hänessä/heissä.

Siksi on paljon niin sanottuja syntipukkeja.

Tämä on henkistä itsetyydytystä, se on pakoa todellisuudesta. Sellainen ei valitettavasti auta yhtään syyllistä itseään paranemaan ja kasvamaan sosiaalisesti ja hengellisesti!

Joitakin syntipukkeja voisin mainitakin.

Juutalaisilla Farisealaisilla oli publikaanit ja syntiset.

Suomalaisilla farisealaisilla on syntiset, juopot huorat huorimiehet varkaat etc. Ja tietenkin herkkuna pohjalla ovat papit ja piispat. Ja pisteenä iin päällä kaikki muut kristityt, paitsi he itse.
-----------
Monilla tämän palstan kirjoittajilla syntipukkina on nimimerkki "Nuin". (?aljon on ystäviäkin, kiitos teille rakkaudestanne).

Olipa kenen kirjoitus tahansa, jos se sattuu omaan tuntoon ja/tai loukkaa henkilön tai hänen edustamansa yhteisön omaavanhurskautta, niin se on "Nuin":in kirjoitus.

Sitten selvitetään kuka on Nuin, ja missä hän asuu. Näin tehdään - Häpeämättä -, vaikka ei tiedetä kuka todellisuudessa on kirjoituksen kirjoittanut.

Kun henkilö kykene omaa nimeään kirjoittamaan julkisesti, eikä omaa asuinpaikkaansa, niin miksi hän kirjoittaa minun vastaavat???

HALOO te KAIKKI ITSESTÄNNE PALJON PITÄVÄT VEIJARIT!!!! Tutkikaa sydämenne tila, ja ennen muuta se, mihin uskonne on ankkuroitu. Ja tämän sanon nyt vailla vihaa. Tämän sanon tovossa että edes yksi nukkuva veli taikka sisko heräisi.

Nämä ovat juuri niitä "tukossa" olevia ihmisiä, joilla on kova muutoksen torjunta (muutosvastarinta) päällä, eivät he vaivaudu tutkimaan käyttäytymisensä perimmäisiä motiiveja (juurisyitä) koskaan.
He pitävät lapsenomaisesti (kouristaen) kiinni siitä ettei aikuisen vastuuta tarvitsisi ottaa omasta aikuisesta elämästään. Siksi he mielellään ripustautuvat erilaisten saarnamiesten ja hengellisten (elävien ja kuolleiden) johtajien selkärepuiksi uskaltamatta edes kunnolla pierrä.

Täytyy sanoa etten kadehdi heitä. Pyrin olemaan rehellinen itseni ja vapaasti se joksi Jumala on minut luonut. Itsestään tietoisena ja Jumalan sanansa kautta tuntevana, vapaana Jeesuksessa Kristuksessa on niin onnellista elää, etten vaihtaisi osia tällaisten ihmisten kanssa.
Olen sen vaiheen itse elänyt lävitse ja tiedän ettei se herkkua ole.

Omia syntejään nämä veijarit eivät tunnista eivätkä tietenkään tunnusta, saati kadu (niitähän ei olekaan, ne ovat tuossa toisessa). He tarvitsevat ympärilleen ihmisiä joihin voivat omat syntinsä siirtää.

Kiitos Jeesukselle että minä saan elää Jeesuksessa Kristuksessa vanhurskaiden kypsien ihmisten keskellä.

Antakoon Jumala armossaan minulle rohkeutta julistaa täydellistä luottamusta Jumalan kirjoitettuun sanaan. Ja julistaa vapautta Jeesuksessa Kristuksessa jokaiselle joka häneen uskoo ja luottaa! Tuli vastaan mitä tuli.

Jos elän taikka kuolen, niin Herran oma olen. Tämän uskon ja tähän luotan. Kiitos kaikesta Jeesus!!!

16

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näissä keskusteluissa ei pitäisi syntyä syytetty-syyttäjä tilanteita, joten tällainen esiintulo on turhaa.

      Asiallinen kirjoittelu ja järkevä nimimerkkien käyttö olisi hyvää keskustelukulttuuria.

      • Original Nuin

        Valitettavasti emme elä lasikaapissa. Toiveemme ja uskomuksemme omasta itsestämme ja muista eivät useinkaan vastaa todellisuutta.

        En suostu teeskentelemään muuta kuin olen.
        Minua rakastetaan tällaisena taikka sitten ei, en häviä siinä mitään, jos jotkut ihmiset hylkäävät, minulla on rakastava ja hyvä Iskä Jumalana taivaassa.

        Sen verran olen elämää kokenut mies, että uskallan jopa väittää, että mitä enemmän uskallamme tulla todellisiksi itseksemme, siksi jota olemmekin, niin sen paremmin menevät ihmissuhteet ja koko elämä.

        Mitä enemmän joudumme teeskentelemään vain miellyttääksemme muita, hylätyksi tulemisen pelossa, niin sen kierompia ja ennalta arvaamattomampia meistä tulee.

        Joistakin ihmisistä oikein ihmetellään, kun hän on aivan kuin eri henkilö erilaisissa tilanteissa. Tuttujuttu siis.

        Ihminen joka koko ajan suojautuu oman itsensä ilmitulolta, kuluttaa paljon energiaa pelkästään itsensä ja tekojensa puolustelemiseen. Mitä kaikkia nuo keinot ovatkin, mutta kipuja niistä tulee, sekä itselle että toisille.

        Vain rakastettu voi rakastaa. Hylätty voi vain hylätä. Me ihmispoloiset kun olemme sellaisia että me reagoimme meille tehtyyn syntiin synnillä.


      • hienoa
        Original Nuin kirjoitti:

        Valitettavasti emme elä lasikaapissa. Toiveemme ja uskomuksemme omasta itsestämme ja muista eivät useinkaan vastaa todellisuutta.

        En suostu teeskentelemään muuta kuin olen.
        Minua rakastetaan tällaisena taikka sitten ei, en häviä siinä mitään, jos jotkut ihmiset hylkäävät, minulla on rakastava ja hyvä Iskä Jumalana taivaassa.

        Sen verran olen elämää kokenut mies, että uskallan jopa väittää, että mitä enemmän uskallamme tulla todellisiksi itseksemme, siksi jota olemmekin, niin sen paremmin menevät ihmissuhteet ja koko elämä.

        Mitä enemmän joudumme teeskentelemään vain miellyttääksemme muita, hylätyksi tulemisen pelossa, niin sen kierompia ja ennalta arvaamattomampia meistä tulee.

        Joistakin ihmisistä oikein ihmetellään, kun hän on aivan kuin eri henkilö erilaisissa tilanteissa. Tuttujuttu siis.

        Ihminen joka koko ajan suojautuu oman itsensä ilmitulolta, kuluttaa paljon energiaa pelkästään itsensä ja tekojensa puolustelemiseen. Mitä kaikkia nuo keinot ovatkin, mutta kipuja niistä tulee, sekä itselle että toisille.

        Vain rakastettu voi rakastaa. Hylätty voi vain hylätä. Me ihmispoloiset kun olemme sellaisia että me reagoimme meille tehtyyn syntiin synnillä.

        ja erittäin opettavista tekstiä.


      • sanoa tämäkin

        Sheriffilläkin on lupa kasvaa ihmisenä, lupa avata ovia uuteen tietoon ja tietoisuuteen, jos se tähän saakka on jäänyt tekemättä.

        Pieni avarakatseisuus ei millään tavalla estä viranhoitoa sheriffinä.

        Me olemme olleet kovassa ahtaudessa, emme haluaisi sitä enää tänne. Tämän asian sanominen ei silti millään tavalla tarkoita sitä, että tänne haluttaisiin riitaa tai sopimattomuuksia.
        Tämän palstan aloitus oli aivan asiallinen ja keskustelupalstan henkeen sopiva.


      • sanoa tämäkin kirjoitti:

        Sheriffilläkin on lupa kasvaa ihmisenä, lupa avata ovia uuteen tietoon ja tietoisuuteen, jos se tähän saakka on jäänyt tekemättä.

        Pieni avarakatseisuus ei millään tavalla estä viranhoitoa sheriffinä.

        Me olemme olleet kovassa ahtaudessa, emme haluaisi sitä enää tänne. Tämän asian sanominen ei silti millään tavalla tarkoita sitä, että tänne haluttaisiin riitaa tai sopimattomuuksia.
        Tämän palstan aloitus oli aivan asiallinen ja keskustelupalstan henkeen sopiva.

        Keskustelupalstalla ei ole syytetyitä eikä syyttäjiä. Jos näin on, on jotain pahasti vialla.

        Syyttäjät ja syytetyt kuuluvat raastupaan.


      • §§§
        vihne kirjoitti:

        Keskustelupalstalla ei ole syytetyitä eikä syyttäjiä. Jos näin on, on jotain pahasti vialla.

        Syyttäjät ja syytetyt kuuluvat raastupaan.

        "Syyttäjät ja syytetyt kuuluvat raastupaan."

        "raastupaan."

        ei ole ollut Suomessa yli 10 vuoteen.


      • Ja korjauksen lisäys
        vihne kirjoitti:

        Keskustelupalstalla ei ole syytetyitä eikä syyttäjiä. Jos näin on, on jotain pahasti vialla.

        Syyttäjät ja syytetyt kuuluvat raastupaan.

        En tiedä, mitkä sheriffin pätevyysvaatimukset ovat, mutta tynnyrissä kasvanutta ei pitäisi ainakaan tulevaisuudessa valita.

        Syytettyjähän täällä on koko joukko ja niin on syyttäjiäkin.
        Jos joku kokee persoonansa tuleen halvennetuksi, pitäisi hänellä olla oikeus kertoa se, miltä hänestä tuntuu.
        Syytettynä oleminen.

        Täällähän suorastaan vainotaan erästä kirjoittajaa.

        Sanon tämän, vaikka en ole edes viitsinyt lukea tämän palstan aloitusjuttua kokonaan.
        Puolustan vain vapautta sanoa.


      • Ja korjauksen lisäys kirjoitti:

        En tiedä, mitkä sheriffin pätevyysvaatimukset ovat, mutta tynnyrissä kasvanutta ei pitäisi ainakaan tulevaisuudessa valita.

        Syytettyjähän täällä on koko joukko ja niin on syyttäjiäkin.
        Jos joku kokee persoonansa tuleen halvennetuksi, pitäisi hänellä olla oikeus kertoa se, miltä hänestä tuntuu.
        Syytettynä oleminen.

        Täällähän suorastaan vainotaan erästä kirjoittajaa.

        Sanon tämän, vaikka en ole edes viitsinyt lukea tämän palstan aloitusjuttua kokonaan.
        Puolustan vain vapautta sanoa.

        Toistan vain sitä, että keskusteluissa on joku pahasti pielessä, jos tällaisia asetelmia syntyy.

        Kukaan ei pitäisi olla syytettynä mielipiteittensä vuoksi, sitä merkitsee sananvapaus.


      • Vieno Siviä Rauhanlehto
        Ja korjauksen lisäys kirjoitti:

        En tiedä, mitkä sheriffin pätevyysvaatimukset ovat, mutta tynnyrissä kasvanutta ei pitäisi ainakaan tulevaisuudessa valita.

        Syytettyjähän täällä on koko joukko ja niin on syyttäjiäkin.
        Jos joku kokee persoonansa tuleen halvennetuksi, pitäisi hänellä olla oikeus kertoa se, miltä hänestä tuntuu.
        Syytettynä oleminen.

        Täällähän suorastaan vainotaan erästä kirjoittajaa.

        Sanon tämän, vaikka en ole edes viitsinyt lukea tämän palstan aloitusjuttua kokonaan.
        Puolustan vain vapautta sanoa.

        Täällähän suorastaan vainotaan erästä kirjoittajaa.

        En nyt aivan heti allekirjoittaisi tuota väittämää. Sellainen tyyli olkoon keneltä tahansa jossa on narsistinen sävy herättää väistämättä vasta reaktioita, eiköhän tuossa ole jo paljon selitystä "vainoamiseen". Jos esiinnytään toisia kunnioittaen ja hillitysti niin kuin eräs "setä", vaikka ollaankin eri mieltä ei tule edes mieleen esiintyä töykeästi ja sopimattomasti. Tässä on opin paikka edelliselle puolustautujalle.


      • eliza
        vihne kirjoitti:

        Keskustelupalstalla ei ole syytetyitä eikä syyttäjiä. Jos näin on, on jotain pahasti vialla.

        Syyttäjät ja syytetyt kuuluvat raastupaan.

        Tämä syyttäminen - puolustautuminen, käräjänomainen ajattelumalli taitaa olla suomalaisille tyypillistä.


      • Puhuu vielä kerran
        Vieno Siviä Rauhanlehto kirjoitti:

        Täällähän suorastaan vainotaan erästä kirjoittajaa.

        En nyt aivan heti allekirjoittaisi tuota väittämää. Sellainen tyyli olkoon keneltä tahansa jossa on narsistinen sävy herättää väistämättä vasta reaktioita, eiköhän tuossa ole jo paljon selitystä "vainoamiseen". Jos esiinnytään toisia kunnioittaen ja hillitysti niin kuin eräs "setä", vaikka ollaankin eri mieltä ei tule edes mieleen esiintyä töykeästi ja sopimattomasti. Tässä on opin paikka edelliselle puolustautujalle.

        Ei kysymys ole narsismista.

        Minkä joku voi sille, että hänen ylivertaiset tietonsa ja kykynsä esittää itseään kirjallisesti herättää syytöksen ylpeydestä ja narsismista?

        Vastakkain on lisäksi kaksi opillista linjaa.
        Perinnelinja ja perusteltu linja.

        Narsimisyytöksen kanssa tänne tulevat ovat valitettavasti täysin kykenemättömiä perustelemaan omaa uskonnäkemystään.

        Jääräpäisyydestä voisi pikemminkin syyttää.
        Olisiko ihmisen muita miellyttääkseen luovuttava mielipiteistään?

        Pahin jääräpää on kuitenkin sellainen kirjoittaja, joka työkseen pyrkii täällä kaikkien suosioon. Hän ei ole erehtynyt elämässään milloinkaan.


      • nuin ei tarvitse
        Puhuu vielä kerran kirjoitti:

        Ei kysymys ole narsismista.

        Minkä joku voi sille, että hänen ylivertaiset tietonsa ja kykynsä esittää itseään kirjallisesti herättää syytöksen ylpeydestä ja narsismista?

        Vastakkain on lisäksi kaksi opillista linjaa.
        Perinnelinja ja perusteltu linja.

        Narsimisyytöksen kanssa tänne tulevat ovat valitettavasti täysin kykenemättömiä perustelemaan omaa uskonnäkemystään.

        Jääräpäisyydestä voisi pikemminkin syyttää.
        Olisiko ihmisen muita miellyttääkseen luovuttava mielipiteistään?

        Pahin jääräpää on kuitenkin sellainen kirjoittaja, joka työkseen pyrkii täällä kaikkien suosioon. Hän ei ole erehtynyt elämässään milloinkaan.

        puolestapuhujaa, hän hoitaa kyllä itse hyvin ponnekkaasti puolustuksensa, ja samalla mollaa muita,jotka yrittävät myös sanoa sanottavansa.

        Ei ole niin ylivertaista kuin on herra nuin,ja hänen kaikki sivupersoonansa.


      • Ja sanoja ei ole ollenkaan
        nuin ei tarvitse kirjoitti:

        puolestapuhujaa, hän hoitaa kyllä itse hyvin ponnekkaasti puolustuksensa, ja samalla mollaa muita,jotka yrittävät myös sanoa sanottavansa.

        Ei ole niin ylivertaista kuin on herra nuin,ja hänen kaikki sivupersoonansa.

        Ei se Nuinin ylivertaisuus yksin taidoista johdu.

        Suurin syy on Nuinin vastustajien typeryys ja tietämättömyys Jumalan sanasta ja Kristuksen opista. Tunnen sieltä pari reppanaa. Kova lapsuus.


      • Nuin
        nuin ei tarvitse kirjoitti:

        puolestapuhujaa, hän hoitaa kyllä itse hyvin ponnekkaasti puolustuksensa, ja samalla mollaa muita,jotka yrittävät myös sanoa sanottavansa.

        Ei ole niin ylivertaista kuin on herra nuin,ja hänen kaikki sivupersoonansa.

        Kiitos tarjouksesta, mutta syntinen ei voi toista syntistä helvetistä pelastaa. Ainoastaan Kristus voi, ja hänen vanhurskautensa jonka lahjaksi sain riittää minulle ja riittäisipä vielä sinullekin. Kokemuksesta suosittelen sinuakin ottamaan armon vastaan lahjana.


    • oikeilla uskovilla

      Täällä on kyllä helppoa nimimerkin suojassa meluta, kuin uskoakin tunnustaa, sekä toisia tuomita ja solvata. Mutta menkää kaduille ja kujille ja pyytäkää heitä tulemaan suurelle ehtoolliselle, silloin huomaamme todelliset uskon sankarit, jotka rohkenevat soimata todellisia synnintekijöitä, niin kuin Johanneskastaja aikanaan. Johannes saikin maksaa omalla hengellään, jotkut eivät kestä edes pienintäkään loukkausta tai syytöstä "väärennöksistä", jo noustaan takajaloilleen puolustamaan ns. vanhan kristityn kunniaa.

    • Nuin

      Hän salli minulle tilaisuuden vastata, kiitos siitä.

      Joku mainitsi jotakin vanhan kristityn kunniasta, en tiedä mitä hän tarkoitti.

      Minä ymmärrän vanhalla kristityllä sellaista hengellisen nimen varjon alla esiintyvää jäykkyyttä, joka ei perinteistä luovu, vaikka Jumalan sana selkeästi edellyttäisi muutosta.

      Ihminen ei pelastu millään muulla tavalla, kun ottamalla hänelle Jumalan sanan kautta tarjotun Kristuksen vanhurskauden vaatteen lahjaksi, uskon kautta.

      Kiisteleminen sellaisen askeesin määrästä, joka jo mahdollisesti riittäisi vanhurskauttamaan ihmisen, on lihan jälkeen elämistä ts. hyvää uskonnollisuutta, mutta ei tuo rakkautta vaan sairaan kilpailun ja tuomitsemisen kristittyjen välille.

      Sellainen kilpailu ei tuo rakkautta ja lempeyttä, vaan vihaa. Tämän todistaa hyvin kaikkiaan 17 eri lestadiolaisjoukkoa.

      Mutta kun olen tämän todennut, niin monet valtaa raivo koska he näkevät peilistä sen, jota eivät suostu näkemään.
      ----------------
      Kristuksen verellä ostetut ovat joka tapauksessa uusia ja tuoreita kristittyjä joka aamu ja päivä, sillä Jeesus elää tänäänkin. Jeesus ei hylkää syntistä. Miten sellaisen käy joka näkee enemmänkin vain muut syntisinä. Eikä julista heille pelastusta Kristuksen kautta, julistaa vaan omia tuomioitaan traditionsa tuomalla varmuudella. Ja sitten juoksee karkuun niin paljon kun kintuista lähtee.

      Jokainen Jeesuksen opetuslapsi on hänen silmäteränsä, sen sohiminen ei tee kivaa Jeesukselle. Sen tietävät kaikki joiden silmäterään on jokin esine osunut. Jos nämä epäluuloiset ja tuomitsevat ihmiset nörtyisivät tutustumaan muihinkin kristityihin, niin he tapaisivat aivan itsensä kaltaisia, armoon turvautuvia syntisiä. Mutta sanon painokkaasti, he tapaisivat monessa mielessä paljon itseään ahkerampia kilvoittelijoita, jotka pyyteettä uhraavat itsensä rukouksin ja lahjoituksin evankeliumin eteenpäinviemiseen.

      Siksikin minua oikein hävettää monesti tuollainen yhteisössäni vallitseva taitamattomuus, jossa ihmisiä tuomitaan summittais sioiksi ja vuohiksi, vääräuskoisiksi, kuollutuskoisiksi etc. Vaikka koskaan ei ole epäluulojen vuksi nöyrrytty tutustumaan näihin ihmisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      366
      7990
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2284
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1672
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1529
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      119
      1251
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      78
      1251
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      345
      1091
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      985
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      51
      958
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      106
      875
    Aihe