Hei!
Mulla on kämmenissä ihottumaa,välillä kädet ovat paremmassa kunnossa ja ajoittain aivan kauheat, ensin tulee rakkuloita jotka puhkeavat, jonka jälkeen ihosta lähtee nahka,tulee kipeitä halkeamia, punoittaa, kutittaa, käsiä ei pahemmin kehtaa pitää näytillä. Kaiken maailman koepalat ja allergiatestit on otettu, ei löytynyt ihottuman aiheuttajaa. Niinpä hoitona vain kortisoonirasvaa ja keinoiholla suojaaminen. Tämä ihottuma on ollut jo kaksi vuotta, niinpä itse olen järkeillyt voimakkaan stressin sen aiheuttajaksi, voiko olla? Onko kenelläkään kokemusta?
Stressistäkö ihottumaa?
4
1210
Vastaukset
- tinsku
stressi on yks suurimpia syitä ihottumaan.
Eikä kysymyksessä tarvii olla "pelkkä" työstressi.
Minulla on takanani rankka avioero ja samaan aikaan tuli ykskaks hirveästi kutiseva ihottuma otsaan.
Joka katosi miltei yhtä yllättäen vaivattuaan reilun puoli vuotta. - Erika
Kyllä stressistä voi tulla ihottumaa. Vältä kuitenkin propyleeni glygol -nimistä säilöntäainetta, jota on aika monessa suihkusaippuassa, shampoossa, ihovoiteessa ja meikeissä. Se on helposti allergioita aiheuttava aine. Jos peset käsin astioita, valitse herkälle iholle tarkoitettu. Minulle tulee mm. Fairysta aika ajoin ihottumaa. Tekstiilit kannattaa pestä esim. Miniriskillä. Kokeile myös syödä sinkkiä, joka voi auttaa iho-oireissa. Helokkiöljykään ei ole pahasta.
- Sieni
Katsottiinko sinulta sieni näytettä ? Kädessä oli minulla ja muualle ei levinnyt. Oikealla lääkityksellä lähti.
- kutka
Kyllä stressistä saa ihottumaa. Mullakin on ranteessa jo 3kk ollut hetkittäin kutiseva ihottuma joka kortisonivoide hoidosta huolimatta ärtyy aina kiireen ollessa pahimmillaan. Ihmettelenkin juuri että joudunko loppu työurani kärsimään moisesta vai lähtisikö se joskus itsekseen pois... lääkäri ei osaa voidetta lukuun ottamatta auttaa asiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178133Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996379Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722529
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402450- 452263
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222176Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 891927
- 481585