Hei!
Mulla on kämmenissä ihottumaa,välillä kädet ovat paremmassa kunnossa ja ajoittain aivan kauheat, ensin tulee rakkuloita jotka puhkeavat, jonka jälkeen ihosta lähtee nahka,tulee kipeitä halkeamia, punoittaa, kutittaa, käsiä ei pahemmin kehtaa pitää näytillä. Kaiken maailman koepalat ja allergiatestit on otettu, ei löytynyt ihottuman aiheuttajaa. Niinpä hoitona vain kortisoonirasvaa ja keinoiholla suojaaminen. Tämä ihottuma on ollut jo kaksi vuotta, niinpä itse olen järkeillyt voimakkaan stressin sen aiheuttajaksi, voiko olla? Onko kenelläkään kokemusta?
Stressistäkö ihottumaa?
4
1208
Vastaukset
- tinsku
stressi on yks suurimpia syitä ihottumaan.
Eikä kysymyksessä tarvii olla "pelkkä" työstressi.
Minulla on takanani rankka avioero ja samaan aikaan tuli ykskaks hirveästi kutiseva ihottuma otsaan.
Joka katosi miltei yhtä yllättäen vaivattuaan reilun puoli vuotta. - Erika
Kyllä stressistä voi tulla ihottumaa. Vältä kuitenkin propyleeni glygol -nimistä säilöntäainetta, jota on aika monessa suihkusaippuassa, shampoossa, ihovoiteessa ja meikeissä. Se on helposti allergioita aiheuttava aine. Jos peset käsin astioita, valitse herkälle iholle tarkoitettu. Minulle tulee mm. Fairysta aika ajoin ihottumaa. Tekstiilit kannattaa pestä esim. Miniriskillä. Kokeile myös syödä sinkkiä, joka voi auttaa iho-oireissa. Helokkiöljykään ei ole pahasta.
- Sieni
Katsottiinko sinulta sieni näytettä ? Kädessä oli minulla ja muualle ei levinnyt. Oikealla lääkityksellä lähti.
- kutka
Kyllä stressistä saa ihottumaa. Mullakin on ranteessa jo 3kk ollut hetkittäin kutiseva ihottuma joka kortisonivoide hoidosta huolimatta ärtyy aina kiireen ollessa pahimmillaan. Ihmettelenkin juuri että joudunko loppu työurani kärsimään moisesta vai lähtisikö se joskus itsekseen pois... lääkäri ei osaa voidetta lukuun ottamatta auttaa asiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841