Peruutin autolla lauta-aitaan ja oikean takarenkaan lokasuojaan tuli vaakasuoria naarmuja. Kuin olis hiekkapaperilla pyyhkäissyt. Millä sen saisi pois? Naarmut ihan pinnassa, tummansininen metalliväri, näkyy ilkeästi. Peltiin asti eivät ole menneet, mutta vaha ja maalipinta ehkä rikki. Onko helppoa keinoa jolla amatööri saisi naarmut piiloon? Asiallisia vinkkejä kiitos!
Naarmut pois - millä?
14
12248
Vastaukset
- Jamppa1
sattuu.
"Onko helppoa keinoa jolla amatööri saisi naarmut piiloon?"
-Ei. Fiksari saa yleensä parannettua, jos ei niin pitää maalata.- Anonyymi
Lähtee sillä millä on tullutkin. Ajat eteenpäin aidasta.
- kde76
Olen toiminut"automeikkarina" muutaman vuoden ajan.Täällä kysyttiin vastaavaa apua naarmujen poistoon,jolloin vastasinkin miten menettelen työssäni naarmujen poistamiseksi.Vastaukseni sai aikaan vittuiluja,ettei noin saa tehdä,menee auto pilalle.No,senverran otin itseeni etten enää neuvoja jakele.Jos ajat automaaleja myyvään liikkeeseen,sieltä saat oikeat aineet sekä käyttöopastusta.Joku voi myös vilkaista autoasi,onko ehkä maalaus ainoa keino korjaukseen.
- Rolf
Joo,oli osasto mikä tahansa missä pitäisi vaihtaa tietotaitoa,kokemuksia,neuvoja jne.niin kyllä kaikenlaiset täysin asiaa tuntemattomat "nerot" ja "kaikki tietävät Gurut" hyppäävät langoille Vittuilemaan! Nytkin olis kaverille varmaan neuvot kelvanneet,mutta alkaa mennä tunne tästä koko keskustelu palstasta noiden mulkkujen takia.He eivät itse edes pysty minkäänlaiseen opastukseen,mutta ääni pitää saada kuuluville.Luultavasti tieliikenteessä nämä puskurissa roikkujat edustaa täällä keskusteluryhmässä samaa henkilöitymää !
- vittua
Rolf kirjoitti:
Joo,oli osasto mikä tahansa missä pitäisi vaihtaa tietotaitoa,kokemuksia,neuvoja jne.niin kyllä kaikenlaiset täysin asiaa tuntemattomat "nerot" ja "kaikki tietävät Gurut" hyppäävät langoille Vittuilemaan! Nytkin olis kaverille varmaan neuvot kelvanneet,mutta alkaa mennä tunne tästä koko keskustelu palstasta noiden mulkkujen takia.He eivät itse edes pysty minkäänlaiseen opastukseen,mutta ääni pitää saada kuuluville.Luultavasti tieliikenteessä nämä puskurissa roikkujat edustaa täällä keskusteluryhmässä samaa henkilöitymää !
te luulette tietävänne vastauksen kaikkeen. Ärsyttää tollaset tärkeilijät.
- Anonyymi
vittua kirjoitti:
te luulette tietävänne vastauksen kaikkeen. Ärsyttää tollaset tärkeilijät.
Ja sinä kusimutteri luulet olevasi viisas. Älä tule tänne aukomaan päätä, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa!
- tapa on...
moi kannattaa mennä automaalaamolle näyttään naarmua niin ammattimies tietää mitä pitää tehä..
- Make
Kokeile suihkauttaa vaurioituneeseen kohtaan kirkasta lakkaa -ei maksa paljoa. JOS maalipinta ei ole rikki ja naarmut ovat vain lakassa niin uusi lakkakerros meikkaa naarmut niin että ne eivät näy niin selkeästi. Jos menee piloille niin tuore lakka lähtee helposti pois tarvittaessa. Muista puhdistaa naarmuuntunut kohta ennen lakkausta.
- Mä vaan
Käy kysymässä jostain auto fiksaamosta. Minä tein aikoinani fiksaus hommia ja pienet naarmut lähti myllytyksellä.
- Make
Mä vaan kirjoitti:
Käy kysymässä jostain auto fiksaamosta. Minä tein aikoinani fiksaus hommia ja pienet naarmut lähti myllytyksellä.
Alkuperäinen kysyjä kysyikin millä amatööri voisi (itse?) saada naarmut pois. Harvalla amatöörillä on myllytysvehkeitä kotonaan :-)
- Jusu
Make kirjoitti:
Alkuperäinen kysyjä kysyikin millä amatööri voisi (itse?) saada naarmut pois. Harvalla amatöörillä on myllytysvehkeitä kotonaan :-)
..myllytysvehkeitä. Naarmut on todennäköisesti vain lakkapinnassa, ehkä saattaa hieman hieraisseen maalipintaakin. Naarmut huomaa vain jos katsoo kohtaa tarkasti puolen metrin päästä. =) Eli ei isot, mutta kun toisen ihmisen autosta on kyse, niin hoidan sen kuntoon. Harmittavaa että täällä on jotkut mulkut aukoneet päätään turhasta, olis todellakin neuvoja kaivattu. Mutta ajelempa ammattimiehen puheille, halvemmaksi se olis muilla keinoin tullut. En viitsi kokeilla mitään lakkaamista, turhaa työtä, jos ei tulekaan hyvä. Se on tärkein että maalipinta on yhtä hyvä kuin ennen. Mutta kiitos asiallisista kommenteista! Parempi näin, ilman turhia väittelyitä. Raivostuttaa itse kutakin turha päänaukominen aiheista, joista ei välttämättä tiedetä, mutta on vain jokin ihme tarkoitus päteä.
- Härski-Hartikaisen autokorj...
En tiedä näkemättä autosi "vamman" laatua, mutta olen itse kokeillut seuraavaa konstia omiin ja muidenkin autoihin, ja useimmiten lopputulos on ollut kohtuullinen, ellei peräti hyvä. Konsti toimii lieviin naarmuihin ja hankauksesta tarttuneisiin maali- ym. jälkiin.
Pese ensin maalipinta hiekasta ym. liasta puhtaaksi. Kokeile sen jälkeen poistaa jäljet puhdistavalla autovahalla. Käytä hankaamiseen pehmeää kiilloitustrasselia. Jos ei lähde, niin kokeile nestemäisellä cleanerilla. Käytä taas kiilloitustrasselia. Älä hankaa liian kovaa, sillä cleanerin hiovien ainesosien takia maali voi tulla laikukkaaksi tai peräti lähteä liian raskaan käden ansiosta.
Jos naarmut lähtivät cleanerilla, niin sen jälkeen peset puhdistetun kohdan. Kuivaa hyvin. Sen jälkeen vaha päälle. Käytä pehmeää kiilloitustrasselia vahaamiseen ja kiilloitukseen. - sepe
...niiltä löytyy hiontavahaa. clenerilla et varmaankaan saa naarmuja poistettua jos sulla ei koneellista kiilloitus laikkaa. automaali-liikkeestä saat varmaankin tarkemmat neuvot.
- Anonyymi
Niissä on ne pellit mitkä lie kuoret ettei naarmi kuontaloaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1177522- 525638
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72673Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2031494Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931129Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501091Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30966