Kuvitellaan että rakennettaisiin kopio ihmisestä atomi atomilta juuri samanlaiseksi.
Niin kysyn eläisikö tämä ihmisen kopio?
Mielipide kysely ihmisestä...
10
575
Vastaukset
- Nassen
tuo kopio ymmärtäisi kirjoittaa sanoja 'mielipide' ja 'kysely' yhteen.
Jos kopio sen tekisi, hän olisi luojaansa fiksumpi.tarkoittanee että kopio on elävä. Epäilen myös että tämä kopio jos se on elävä osaisi myös tiivistää tarkoituksen "kyllä" vähän tiiviimpään muotoon...
tämä palsta taitaa olla täsmällisempi sinun keskustelumieltymyksillesi.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020&conference=1500000000000154&subcat=741
- ruoska
Jos atomi atomilta rakennettaisiin jonkinlaisessa laboratoriossa, niin väittäisin, että ei eläisi. Tietoisuus ei ole pelkkää atomien liikettä, eikä tiede tätä väitettä pysty kumoamaan.
"Tietoisuus ei ole pelkkää atomien liikettä, eikä tiede tätä väitettä pysty kumoamaan."
Eikä myöskään todistamaan, mutta mitä sitten siittä kopiosta puttuu koska se ei elä?
Kyllä eläisi...
- Empiristi
"Kuvitellaan että rakennettaisiin kopio ihmisestä atomi atomilta juuri samanlaiseksi.
Niin kysyn eläisikö tämä ihmisen kopio?"
Tämän rakentumisen pitäisi tapahtua nopeasti jotta tietyt biokemiallista toimintaa vaativat rakenteet pysyisivät "liimaantumattomina" ja aktiivisina. Monet toiminnot, kuten verenkierto pitäisi käynnistää samanaikaisesti niitä tarvitsevien prosessien kanssa. Kaipa tämä olisi ainakin periaatteessa mahdollista.ajattelin enemmän sitä että riittääkö se "atomi kokoonpano" elämään vai onko ihmisessä jotain "suurenpaa".
Jos olisin kysynyt suoraan siihen oltaisiin vastattu suoraan uskonnolliselta kannalta eikä tehty tätä "ajattelukoetta", tai jotain sinnepäin :D
- mie vaan
Kyllä se eläisi, eihän sillä ole muuta mahdollisuutta jos se olisi täydellinen 1/1 suhteeseen rakennettu kopio.
- squirrel
Eläisi,jos "saataisiin sähköt päälle samalla".
Mikään havainto kun ei selity olettamalla,että eliistö olisi muuta,kuin solujen "kemiallis/fysikaalisten" reaktioiden summa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437