pitääkö paikkansa että 1.6 litran moottori
kehittää 103 heppaa ja kiihtyy 0-100 10 sek. ja
kulkee 200??auto on vuosimallia 88!kertokaa
tekniset tiedot tästä autosta???
peugeot 309 XS
4
935
Vastaukset
- Pugfan
Vakiotehoisena vm. 1988 Peugeot 309 XS:ssä on
moottorista, siis käytännössä
valmistusajankohdasta riippuen joko 78 tai 92 hp.
Moottorit nelisylinterisiä 8-venttiilisiä,
iskutilavuus 1580 ccm. Ne ovat kaasutinmalleja,
vanhemmissa Solexin tai Weberin kaasutin,
uudemmissa käytetty vain Solexia.
Kiihtyvyys 0-100 km/h on muistini mukaan
molemmilla moottoreilla vähän yli 10 sekuntia
mutta huippunopeudessa on eroja. 92-
hevosvoimainen 309 XS on melko ripeäkulkuinen
mutta tarkkaa huippunopeutta en muista.
Eri asia ovat sitten uudemmat XSi ja SXi, niissä
on viimeisissä vuosimalleissa käytetty 1.9-
litraista 110 hp yksipistesuihkullista moottoria.
Aluksi (vm. 1990) niissä oli 1.6-litrainen
suihkutusmoottori, teholtaan 89 hp.
Joissakin maissa 309 XS on ollut saatavana 1.9-
litraisella kaasutinmoottorilla, teholtaan 105
hp. Moottori on siis sama kuin Suomessa myydyssä
309 GT:ssä.- Sami L.
Meillä oli tollanen 1.6 vm.89 ja se kulki
kevyesti 180km/h. Kierroksia se otti aivan
hirveesti ! 8000 rpm/min olis varmaan enempikin
ottanut.. Sit isäntä jo huusi vierellä et älä
poika huuata sitä konetta !
- 309
Itselläni on -89 kolmiovinen. 309 XS 1.6 3d
Tuossa jotain...
Tyyppi myynnissä: 1988 - 1990
Viimeisin ovh: 89400,-
Autotyypin tekniset tiedot:
Korimalli: Monikäyttö
Ovet: 3
Vaihteet:5
Henkilöt: 5
Moottori: 1580 ccm
Käyttövoima: Bensiini
Teho: 68 kW
Huippunopeus: 180 km/h
Kiihtyvyys: 10.7 sek/0-100km
Max vääntö:
Kulutus: 5.3-6.8-8.8 l/100km
Paino: 910 /1285 - Pösö309
Ihan pirteäkulkuisia vehkeitähän nuo on. Mulla on vm -90 oleva 309 1.6i moottorilla oleva ja mukavasti kuleksii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560