Työnarkomaani kun pysähtyy...

Viidessä vuodessa finaaliin...

Toista kymmentä vuotta olin kotona hoitamassa lapsiani. Tämän jälkeen ajattelin ajatella vähän itseänikin. Menin uudelleen koulutukseen. Tulin pois parhaiden joukossa. Menin töihin, etenin vauhdilla Esimieheksi. Lopulta olin jo yrittäjä. Kaiken tämän keskellä suoritin tutkinnon, toisen 2-vuotisen ja kolmannen 2-vuotisenkin kiitettävin paperein. Kotona minulla on edelleen pari alaikäistä lasta. Sain huonot kortit ja taistelin yrityksen kanssa lähes 2-vuotta yötäpäivää. Oli ukkokin lähtenyt kävelemään jossain vaiheessa. Tykkäsi kai nähdäkin joskus naistaan. Ympäristö kauhisteli ja lääkärit varoitteli vuorotellen. Tuli päivä jolloin älysin, ettei se homma enää toimi. Lopetin. Mitä tapahtuu kun ylikuumennut kone sammutetaan? Se rullaa vielä pitkän aikaa. Menee kauan ennen kuin se jäähtyy ja päästään aloittamaan kunnon huolto. Niin minulle kävi. Tähän asti olin syönyt ja nukkunut kuin tukki aina ja milloin vain. Vieläkin syön, mutten nuku. Kun lääkärille menin. En saanut ottaa yhteyttä omaisiini ja autokin, jolla minut olisi viety hoitoon oli oltava ambulanssi. Karkasin ennen sen tuloa. Seuraavana päivänä menin yksityiselle ja sain ns. normaalin paperit. Normaalin ihmisen, joka on sairastunut burn out:in. Kahden viikon päässä häämöttävä sopimus tuntui kuin möröltä. Teki mieli perua, koska en vaan jaksa mennä. En enää tiennyt sopiko lapseni mennä klo viisi kaverille? En osannut päättää? Olen nyttekin kuin krampissa. Pelkään (vaikka hyviä ovatkin) tälläisiä sivuja. Koen ne masentavina. Kun luin kirjoituksia. Olin puolesta ja vastaan. Lääkärit ihan oikeasti voi erehtyä ja potilaalla on oikeus kuulla toisen mielipidettä. Kun luin, ettei pääse hoitoon, olin kuullut siitä, mutta kokemus oli päinvastainen. Toisaalta samainen taho on järjestänyt minulle kiitettävän ripeästi sairaalaan keskusteluajankin. En oikein osannut vastata kenellekään. Ihminen on niin haavoittuvainen kun siihen koskee... jatkan myöhemmin...

4

689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelleen sama

kun luin tekstin työ uupumusesta ja vastauksesta siihen, että työuupus on rehellisemmin sanottuna laiskottelua. Tunsin melkein pyhää raivoa. Toisaalta, joku voi sitä käyttää tuohonkin, mutta ei pidä yleistää tai tuomita toista tuntematta. Nyt sitten lomailen minäkin tai laiskottelen. Työtä kuitenkaan ei ole. Haen kyllä aktiivisesti. Papereiden puolesta minun pitäisi syrjäyttää itse Karpelakin ministeri palliltaan.

En valitettavasti nyt voi ottaa työtä vastaan, sillä minä en kykenisi antamaan sitä vastinetta työyhteisölle mikä sille kuuluu palkkaani vastaan.

Tsemppiä kaikille masentuneille. Itse olen kamalan avoin, joten se varmasti helpottaa oloani. Tosin, tunnustan, etten kykene vastaamaan puheluihin. Se pelottaa minua edelleen sen kiivaan sykkeen jälkeen.

Yrittäkää kaikki jaksaa. Terveisiä erityisesti Rouvalle, joka oli miehestään huolissaan.

Yksi iso askel on tunnustaa sairautemme ja kyetä nauramaan sille... itselleen...

Terveisin, Yksi masentunut sivuille lisää.

• Ilkeä tunne

... nyt kun olen vapaa. Toivoisin, että jos joskus löydän mihen itselleni, että hän olisi terve mieleltään. Miksi??? Eikö juuri tälläinen ymmärtäisi minua parhaiten. Pelkäänkö sitä, että jonain päivänä hän murtuu ja tarvitsee minua, että masennun itsekin, koska kärsisin hänen pahasta olostaan??? Vai olenko itsekäs, enkä halua hänestä löytyvän tälläisiä heikkouksia??? Jos kuitenkin itsekin väheksyn toista ihmistä tällä tavalla, eikö minun pitäisi inhota sitten itseänikin. Vastaus on jossakin, en vaan tiedä missä???

• Kirjoituksestasi

Kirjoituksesi oli hieno. Minullakin oli työ uupumus ja jäin sairaslomalle, söin masennuslääkkeitä, mutta tilanteeni vain paheni olin 3kuukautta sairaalassa. Nyt olen ollut 2viikkoa pois sairaalasta ja yritän tottua tähän elämään.

• Viidessä vuodessa finaaliin

Kuinka paljon mahtuukaan noihin kolmeen kuukauteen? Kuinka paljon urheutta selvitä kaksi viikkoa jo kotonakin?

Jokainen päivä on tarpeellinen, jotta huomenna meillä olisi paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe