Hei!
Onko mahdollista saada jokin sukupuolitauti, kuten kondylooma, ilman sukupuoliyhteyttä ja limakalvokontakteja? Tiedän että kysymykseni on sinänsä typerä, mutta olen huomannut isojen ja pienten häpyhuulieni liittymäkohdassa useita pieniä, kovahkoja näppyjä, joista tulee puristettaessa valkoista ainetta. Näitä näppyjä minulla on ollut niin kauan kuin muistan, kauan ennen kuin menetin neitsyyteni tai olin ylipäätään minkäänlaisessa seksuaalisessa kanssakäymisessä. Voiko kyseessä olla jokin muu selitys kuin sukupuolitauti, esimerkiksi tukkeutuneet talirauhaset? Olen kuullut, että miehillä voi olla peniksessä tällaisia ns. normaaleja näppyjä, voiko niitä olla naisellakin alapäässä? Mitä näpyille voisi tehdä jotta ne häviäisivät? Kiitän asiantuntevista vastauksista.
Kondylooma ilman seksiä?
7
3262
Vastaukset
- N21
Kondylooma ei ainakaan voi tarttua ilman limakalvokosketusta,eikä minun tietääkseni mikään muukaan sukupuolitauti.Nuo sinun näppyläsi ikävä kyllä kuulostaa kovasti kondyloomalta. Oletko aivan varma,että sinulla on ollut niitä aina? Kannattaa kyllä ihan varmuuden vuoksi käydä näyttämässä lääkärille, sillä hoitamattomana kondylooma voi aiheuttaa kohdunkaulansyöpää ja näin ollen myös lapsettomuutta! Kondyloomahan on virus,eikä lähde elimistöstä ikinä, jos sen on kerran saanut. Lääkäriltä saa kyllä lääkkeitä joilla ikävät näpyt ja kutinan saa pois, (tai jos lääkkeet ei tehoa kondylooma-näpyt poltetaan laserilla) ja ehkä ne ei enää ikinä sen jälkeen tule takaisin..tai sitten tulee.Siitä ei ikinä voi olla varma. Ihan oman mielenrauhankin takia kannattaa käydä lääkärille näyttämassä. Toivottavasti asia selviää ja ehkä ne eivät edes ole mitään huolestuttavaa, mutta kannattaa käydä siellä lääkärillä:) Tsemiä!!
- nainen19
Kiitos neuvoistasi. Olen kuitenkin sataprosenttisen varma että näitä näppylöitä oli ennen minkäänlaista seksuaalista kanssakäymistä. Siksi epäilenkin voiko kyseessä todella olla kondylooma. Kenelläkään tietoa siitä, voisivatko olla ihan vaan talirauhasten tukkeutumia?
- .
nainen19 kirjoitti:
Kiitos neuvoistasi. Olen kuitenkin sataprosenttisen varma että näitä näppylöitä oli ennen minkäänlaista seksuaalista kanssakäymistä. Siksi epäilenkin voiko kyseessä todella olla kondylooma. Kenelläkään tietoa siitä, voisivatko olla ihan vaan talirauhasten tukkeutumia?
Neitsyilläkin... Joten voi olla mahdollista että se on kondylooma. Käy lääkärissä hoito on kyllä tehokasta nykyään.
- ?
. kirjoitti:
Neitsyilläkin... Joten voi olla mahdollista että se on kondylooma. Käy lääkärissä hoito on kyllä tehokasta nykyään.
...jotkut sukupuolitaudit voi saada huonossa lykyssä esim. huonohygienisestä vessan istuimesta.
- .
? kirjoitti:
...jotkut sukupuolitaudit voi saada huonossa lykyssä esim. huonohygienisestä vessan istuimesta.
se niin yleisestiottaen on että limakalvolle sen pöpön pitää päästä ja en tiedä mitä pitää tehdä että saa taudin vessanpöntöltä?
Kondyloomasta ollaan jopa sitä mieltä että suurella osalla aikuisväestöstä on papiloma-virus mutta eivät saa oireita.
Kondylooma on vähän semmonen mystinen juttu että tarttuukos se vai ei välillisesti eli esim. lauteilta saunassa. No joka tapauksessa peheveletti on hyvä varuste kaikille.
- nainen19
että joku valistaisi voiko naisilla olla ihan tavanomaisia talirauhasen tukkeutumia alapäässä, ei siis mitään tautia. Naiset ja miksei miehetkin, kokemuksia!!!
- doo
Ovat varmasti normaaleja rauhasia. Suurentavalla peilillä ne näkee itsekkin. Ei kaikilla miehilläkään nämä näy yhtä hyvin kuin joillain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693