Katsoin kyseisen pätkän. Täytyy myöntää, että putosin kärryiltä muutamassa kohdassa.
Mikä on teidän tulkintanne, mitä leffassa todellisuudessa tapahtui?
LOST HIGHWAY?
9
1358
Vastaukset
- Mikael
Kuulunee samaan sarjaan Avaruusseikkailu 2001:n kanssa eli elokuvaan ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa "ratkaisua" vaan sen voi tulkita monella tavalla.
Ehkä suosituin tulkinta johon itsekin olen taipuvainen kallistumaan on, että elokuvan jälkipuolisko tapahtuu vain päähenkilön mielessä, mutta jotenkin tämä tuntuu aivan liian "helpolta" selitykseltä.
"Ihmiset eivät itse tajua sitä, mutta salaisuuksien paljastuessa heidän sisällään kuolee jotakin.
Näiden asioiden tietäminen ei tuo onnea. On onni olla tietämättä."
-David Lynch-- Mikael
Kannattaa muutenkin tutustua Lynchin tuotantoon. Mulholland Drive on samantyyppinen pätkä Lost Highwayn kanssa. Yksi helpommin lähestyttävä Lynchin tuotos on Elefanttimies, sitä suosittelen lämpimästi.
- Marisa
Mikael kirjoitti:
Kannattaa muutenkin tutustua Lynchin tuotantoon. Mulholland Drive on samantyyppinen pätkä Lost Highwayn kanssa. Yksi helpommin lähestyttävä Lynchin tuotos on Elefanttimies, sitä suosittelen lämpimästi.
Siitä ei ole kauaa, kun katsoin Mulholland Driven. Olin siitä ihan yhtä pihalla. Moniulotteiset leffat eivät ilmeisesti ole minulle tarkoitettuja.
- Kokkoko
Marisa kirjoitti:
Siitä ei ole kauaa, kun katsoin Mulholland Driven. Olin siitä ihan yhtä pihalla. Moniulotteiset leffat eivät ilmeisesti ole minulle tarkoitettuja.
Vaikka Lost Highway tehtiin paljon Mulhollandia aiemmin, se näyttää olevan edistyneempi versio samasta teemasta. Jos Mulholland meni yli hilseen, niin Lost Highway on melko varmasti käsittämätön. Toisaalta Lost Highwayn selvittäneille Mulholland lienee liiankin ilmeinen.
- J2Pee
Kokkoko kirjoitti:
Vaikka Lost Highway tehtiin paljon Mulhollandia aiemmin, se näyttää olevan edistyneempi versio samasta teemasta. Jos Mulholland meni yli hilseen, niin Lost Highway on melko varmasti käsittämätön. Toisaalta Lost Highwayn selvittäneille Mulholland lienee liiankin ilmeinen.
just, just
Vitut sä mitään tajua. Sun mielestä on vaan vitun siistiä kun leffan juoni on "täynnä kääpiö kävelee takaperin arvotuksia", millä ei oo mitään tekemistä minkään kanssa. Osta kuule idiotti palapeli ja lopeta paskanjauhaminen - Lischi
Marisa kirjoitti:
Katsokaapas huviksenne Lynchin eka .Eraserhead. ja kertokaa sitten mitä siinä oikeasti tapahtuu.. siinä on melko omituinen ääniraitakin.. ja tyylikäs letti päähenkilöllä
Lost Highway on moniulottenen leffa. Minä en ainakaan rupea vaivaamaan päätäni liikaa sen tulkinnoilla, nautin vain elämyksestä. :) Hienoa, että USAstakin löytyy David Lynchin kaltainen persoonallisen ohjaaja.
- totta, elämys on tärkein
täysin turhaa yrittää väkisin ymmärtää jotain, mikä on noinkin sekopäistä kuin lynchin jotkin leffat. senkus vaan katselee ja antaa leffan viedä, nauttii tunnelmasta, kuvista, mielikuvista, äänestä... leffasta.
- Poetwarrior
Aivan, uskon että sinä itse luot elokuvan merkityksen.
LH on muuten ainoa elokuva jossa päähenkilö vaihtuu kesken elokuvan! vain lynch.
p.s. Mulholland drive aivan mahtava, SILENCIO!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3743214Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151526En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33857