IsoFarkku Primera 1.6 vai Skoda Octavia 1.6 MPI

longhorn

Mietin nyt auton hankintaa noiden kahden pelin välillä. Nämä farmarit on suurinpiirtein sopivaa kokoluokkaa tarpeisiini. Myös hintataso on about sama. Kehukaas nyt kumpi kannattaa ostaa ja miksi. Pelkän merkin perusteella en valintaa tee. Kokemusta on molemmista ja sen perusteella voisin ostaa kumman tahansa.

Nissanissa olisi parempi takuu ja ilmeisesti ketjulla varustettu nokkapyörä verrattuna Skodaan.
Skodassa on tuossa MPI mallisssa nokkaremmi, mutta taas pidempi huoltoväli (30000km)

Paperilla Nissan on koneeltaan inan tehokkaampi kuin Skoda, mutta käytännössä tehottomampi Skoda tuntuu jopa vähän suorituskykyisemmältä.

Skodassa on isompi takakontti, Nissanin sisätilat muuten ovat taas aavistuksen isomman tuntuiset.

Kulutus noissa on suurinpiirtein samaa luokkaa.

Niin, kertokaapas nyt mielipiteitänne ja vertailkaa muitakin ominaisuuksia mitä tiedossanne on. Kiitollisena odottelen asiallisia vastauksia.

17

4649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fagsahfd

jos otat primeran, ni ota 2.0L koneella...1.6 ja 1.8 koneilla varustetuissa primeroissa on kuulemma paljon vikoja :/ itelläni on primera tekna traveller 2.0 -04. mitään vikaa ei ole ollut reilun 50 000 km aikana.

itse en ottaisi skodaa...aina mulla on ollut japsi, ja nissan on japseista paras.

• LOL

2 litrasen Tekna Primeran hinnalla saa jo autonkin !
        On sua on taidettu kusettaa pahemman kerran ;o)

• nassin

Mulla kanssa on -04 2.0 tekna farkku ja vikoja on ollut ihan riitävästi, joten ei se moottori kesää tee.

• 1.6

jos otat primeran, ni ota 1.6L koneella...1.8 ja 2.0 koneilla varustetuissa primeroissa on kuulemma paljon vikoja :/ itelläni on primera 1.6 -03. mitään vikaa ei ole ollut reilun 50 000 km aikana.

Eli kopsasin tarkoituksella ton edellisen vastauksen. Parempi perustaa faktaan vastaukset eikä mihinkään "kuulemma" asioihin. Itselläni on siis 1.6 eikä vikoja ole ollut mutta en osaa sanoa muista moottorivaihtoehdoista. Suosittelen itse isomman koneen valintaa jos ajelet maantieajoa.

• dsadfasdsa

korjataan:

jos otat primeran, ni ota 2.0L koneella...1.6 ja 1.8 koneilla varustetuissa primeroissa on suomi24:n keskustelujen mukaan paljon vikoja :D :D itelläni on primera tekna traveller 2.0 -04. mitään vikaa ei ole ollut reilun 50 000 km aikana.

• 1.8

Joo taas 2,0 bensalotkon palvoja äänessä...

Samaa puuta vähävikaisuudessa on 1,6, 1,8 kuin myös 2,0. 1,6 ja 1,8 myydään vain huomattavasti enemmän.

Ei ole omassa 1,8 vikoja ollut. Piste.

• Kutiainen

Moottoria ja joissain versioissa vaihteistoa lukuunottamatta Primerat kasataan samoista osista ja samalla tehtaalla.

Jos joku muuta haluaa uskoa niin eläköön sitten harhojensa kanssa.

Ainoa noihin mainittuihin eroavaisuuksiin liittyvä ongelma mistä olen "Esson baarissa" kuullut on, joidenkin 1.8 yksilöiden öljynkulutus, eikä sitäkään taida epidemiaksi asti olla.

• prime-time
        Kutiainen kirjoitti:

Moottoria ja joissain versioissa vaihteistoa lukuunottamatta Primerat kasataan samoista osista ja samalla tehtaalla.

Jos joku muuta haluaa uskoa niin eläköön sitten harhojensa kanssa.

Ainoa noihin mainittuihin eroavaisuuksiin liittyvä ongelma mistä olen "Esson baarissa" kuullut on, joidenkin 1.8 yksilöiden öljynkulutus, eikä sitäkään taida epidemiaksi asti olla.

Se ykskasien öljynkulutus on hölynpölyä minkä joku provo on tänne kirjoittanut. Ei siis edes sekään vika totta.

• nassin
        prime-time kirjoitti:

Se ykskasien öljynkulutus on hölynpölyä minkä joku provo on tänne kirjoittanut. Ei siis edes sekään vika totta.

Tuttavapiiriin on osunut yksi öljyä kuluttava 1.8
        eli näitä on ihan oikeasti olemassa.
        Siitä kuinka yleinen vika on kyseessä, ei ole tietoa.

• Kriisikippo

Jos nyt todella olet ostamassa Primeraa tai sitä Skodaa, niin älä ainakaan perusta sitä Suomi24:n keskustelufoorumeihin.

Minulla on 1.6 Primera ja hyvin pärjää kaupungissa sekä maantiellä silloin harvoin, kun sinne tulee lähdettyä.

Skoda kiinnosti viime vuonna autoa vaihtaessa, mutta päädyin pidemmän takuun ja tutun kauppiaan vuoksi taas Nissaniin.

Mikäli molemmat tuntuvat yhtä hyviltä, etkä osaa päättää, niin ota se jonka saat edullisemmin.

• Mika_

Yksi ääni tälle puheenvuorolle. Älä perusta päätöstäsi tämän palstan varaan: täällä vastuu on vain kuulijalla.

• valita

noiden kahden väliltä, mutta tässä täysin objektiivinen mielipiteeni asiasta.

Kummalakaan en ole ajanut. Erilaisia uusia/uudehkoja volkkareita on kyllä tullut kokeiltua ja niissä on minusta luokkansa parhaimmistoon kuuluvat ajo-ominaisuudet. Tästä syystä piste golfin pohjalevylle tehdylle Skodalle.

Huollot takuuaikana kustantavat suurinpiirtein saman verran, mutta uskoisin tuon jälkeen Primeran edullisemmaksi.

Molemmissa arvo tippuu melko nopeasti. Tosin eihän auton ostaja mitään tuottoa sijoitukseltaan odota. Tuossa suhteessa edullisempiakin vaihtoehtojakin löytyy.

Ulkonäkö/sisätilat on Skodassa kyllä vähän paremmat, joskaan ei se mikään silmiä hivelevä tuotos ole. Itse en kyllä Primeraa voisi ostaa kun se on niiiin ruma ja mittaristokin on pitänyt siirtää keskelle:-(

Tuossa hintaluokassa koeajaisin kyllä itse vielä Golfin ja Focuksen. Jos budjettia on vähän vara venyttää valinta olisi ehdottomasti Mazda6.

• Jake.

1.6 primera on luokkansa laiskin kulkija joten jos ajat maantiellä paljon panosta isompaan koneeseen. 1.6 octavia kulkee vielä paremmin kuin 1.8 primera, kertoo jotain nissanin moottoreiden ominaisuuksista.

• Ei ole yksiselitteistä

Jos katsot paperiarvoja eri merkeillä niin kyllä primera on niissä aivan samaa tasoa kuin kilpailijansakkin suoritusarvoiltaan.

Primera koneessa on muuttuva venttilien ajoitus, mikä tekee vääntökäyrästä tasaisemman laajemmalla kierrosalueella. Tämä lienee yksi syy, miksi auto ei tunnu niin tehokkaalta, kun edeltävien moottorien kaltainen tehopiikki puuttuu. Loppupeleissä kuitenkin kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin ennekin.

Yksi asia missä nissanin moottoreita ei kannata verrata VW on luotettavuus ja öljykulutus. Siinä nissan on ehdoton 1.

Alla vielä teknistätietoa:
        Nissan Primera 1.6 Visia Traveller
        Paino (kg):   1300
        Suorituskyky
        Teho (kW):   80
        Max vääntö (Nm):   144
        Huippunopeus (km/h):   185
        Kiihtyvyys (sek/0-100):   12.6
        Kulutus (l/100km):   6,0 7,2 9,3

Skoda 1,6Mpi
        Paino (kg):   1330
        Suorituskyky
        Teho (kW):   75
        Max vääntö (Nm):   148
        Huippunopeus (km/h):   190
        Kiihtyvyys (sek/0-100):   12.3
        Kulutus (l/100km):   5,7 7,2 9,7

• Prim
        Ei ole yksiselitteistä kirjoitti:

Jos katsot paperiarvoja eri merkeillä niin kyllä primera on niissä aivan samaa tasoa kuin kilpailijansakkin suoritusarvoiltaan.

Primera koneessa on muuttuva venttilien ajoitus, mikä tekee vääntökäyrästä tasaisemman laajemmalla kierrosalueella. Tämä lienee yksi syy, miksi auto ei tunnu niin tehokkaalta, kun edeltävien moottorien kaltainen tehopiikki puuttuu. Loppupeleissä kuitenkin kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin ennekin.

Yksi asia missä nissanin moottoreita ei kannata verrata VW on luotettavuus ja öljykulutus. Siinä nissan on ehdoton 1.

Alla vielä teknistätietoa:
        Nissan Primera 1.6 Visia Traveller
        Paino (kg):   1300
        Suorituskyky
        Teho (kW):   80
        Max vääntö (Nm):   144
        Huippunopeus (km/h):   185
        Kiihtyvyys (sek/0-100):   12.6
        Kulutus (l/100km):   6,0 7,2 9,3

Skoda 1,6Mpi
        Paino (kg):   1330
        Suorituskyky
        Teho (kW):   75
        Max vääntö (Nm):   148
        Huippunopeus (km/h):   190
        Kiihtyvyys (sek/0-100):   12.3
        Kulutus (l/100km):   5,7 7,2 9,7

Ei tuo Nissanin kone merkittävästi huonompi ole. Ennemminkin kai pitäisi syyttää Nissania ylipainosta ja pitkähköistä välityksistä. Todellisuudessa Primera on Octaviaa reilut 50kg painavampi.

Se kyllä on sanottava että Nissanin tapauksessa muuttuvasta venttiiliajoituksesta ei ole saatu mitään etua kilpailijoihin nähden. Primeran kone (1.6/1.8) on perusrakenteeltaan varsin iäkäs ja sen seuraaja komeilee jo Micran nokalla. Sanottakoon vielä että uudessa koneessa ei ole muuttuvaa venttiiliajoitusta. Vääntöä sen sijaan on tullut lisää koko kierrosalueelle.

• Sami_

Muuten näytit pitävän melko tasaväkisinäm, joten varustelun puolesta Datsun vaoittaa.

• ja nissan voitti

Ajelin ja vertailin
      Ajelin ja vertailin
      .....
      Mutta nissan voitti
      Molemmissa on sama lankku alla kuten rellun lagunassa. Ei juuri ihmeitä eroja.
      Nissani vaan oli entuudestaan "luotettavampi" merkki ja varustelutaso oli parempi.
      Myös huoltohinnat ratkaisivat pelin.
      En ole katunut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4421
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2325
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2297
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2058
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1647
    6. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1411
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1044
    Aihe