Palstan linjasta

Ilmoitan nyt selkeästi, että palstalla ei ole mitään virallista teologista linjaa.
Tämä on tarkoitettu keskusteluun lestadiolaisuudesta ja sen liepeillä olevista asioista.

Kirjoittajat ovat tasa-arvoisia eikä ole olemassa vääriä ja oikeita mielipiteitä. On vain sopivia ja sopimattomia.

Jokaisen kirjoittajan on syytä ottaa huomioon, että jokaisella kirjoittajalla on samat oikeudet olla mukana.

Toivon, ettei näihin menettelytapakysymyksiin tarvitsisi enää palata, että toiseen kirjoittajaan ei henkilönä kajota.

Mikäli toiminnassani arvelette olevan huomauttamista, tehkää se palautteena ylläpidolle ja asianne tulee kunnollisesti huomioiduksi.

Julkinen arvostelu häiritsee yhteistoimintaamme.

Mikäli olette sitä mieltä, että joku toinen selviytyisi paremmin sheriffin tehtävästä, siitäkin voi tehdä esityksen ylläpidolle tai itse voi laittaa hakemuksen, jonka ylläpito käsittelee.

Näin voidaan hoitaa asioita asiallisesti.

9

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuin

      Mietin vähän tuota teologista linjaa. Itse edustan luterilaista uskonnäkemystä ja pidän että se on kaikista lähimpänä Raamatun opetusta
      kaikessa siinä mitä tulee kristinopin ydinkysymyksiin. Vanhurskauttaminen pyhitys
      Kaste seurakunta, etc.

      Missääntapauksessa en pidä muita käsityksiä esim Kasteesat oikeina.

      Ongelmaksi muodostuu nyt se, että en voi sanoa juu, jos uskon että ei.

      Miten minun tulisi menetellä Jakossa?

      • Minun mielestäni kenenkään ei tarvitse luopua omasta ymmärryksestään, vasta sitten, kun oivallus antaa siihen kehotuksen.

        Kun vastaamme kysymyksiin ja mielipiteisiin, voisimme opetella, että aina vastaamme tuntemattomalle henkilölle. Silloin ei voi olla ennakkokäsitystä, onko hän oikeassa vai ei.

        Jos päästäisi henkilöistä irti ja voisimme keskustella asioista asioina, olisi paljon mukavampaa.


      • Nuin
        vihne kirjoitti:

        Minun mielestäni kenenkään ei tarvitse luopua omasta ymmärryksestään, vasta sitten, kun oivallus antaa siihen kehotuksen.

        Kun vastaamme kysymyksiin ja mielipiteisiin, voisimme opetella, että aina vastaamme tuntemattomalle henkilölle. Silloin ei voi olla ennakkokäsitystä, onko hän oikeassa vai ei.

        Jos päästäisi henkilöistä irti ja voisimme keskustella asioista asioina, olisi paljon mukavampaa.

        Olen viime viikkojen aikana lukenut ristimänimeni ja asuinkaikkani koskevia tietoja tältä palstalta useaan eri kertaan. Tämä henkilö nimittelee julkisesti minua myös sudeksi ja muulla halveksittavalla tavalla. Hänen viestinsä täyttävät herjauksen tunnusmerkistön juridisesti.

        Miten näin törkeästi käyttäytyvä henkilö voisi olla minua tuntematon? Hän siis kirjoittaa todennäköisesti (esikoislestadiolainen henkilö) tuntemalleen henkilölle tällä tavoin? Ilmoittamatta kuitenkaan omaa nimeään.

        Oudointa tässä on että juuri tällaiset henkilöt ovat mielestään parhata kristittyjä! Ja kirjoittavatkin juuri siinä ominaiusuudessa.

        Mielestäni tällaiset kirjoittajat tulisi jäljittää ja bannata tämä henkilö.


      • mysteeriö
        Nuin kirjoitti:

        Olen viime viikkojen aikana lukenut ristimänimeni ja asuinkaikkani koskevia tietoja tältä palstalta useaan eri kertaan. Tämä henkilö nimittelee julkisesti minua myös sudeksi ja muulla halveksittavalla tavalla. Hänen viestinsä täyttävät herjauksen tunnusmerkistön juridisesti.

        Miten näin törkeästi käyttäytyvä henkilö voisi olla minua tuntematon? Hän siis kirjoittaa todennäköisesti (esikoislestadiolainen henkilö) tuntemalleen henkilölle tällä tavoin? Ilmoittamatta kuitenkaan omaa nimeään.

        Oudointa tässä on että juuri tällaiset henkilöt ovat mielestään parhata kristittyjä! Ja kirjoittavatkin juuri siinä ominaiusuudessa.

        Mielestäni tällaiset kirjoittajat tulisi jäljittää ja bannata tämä henkilö.

        Taitaa nyt pata kattilaa soimata, muista se.


      • Copy/paste
        mysteeriö kirjoitti:

        Taitaa nyt pata kattilaa soimata, muista se.

        En missään tapauksessa nimittele ketään eläimiksi täällä. Älä edes yritä puolustella.

        Minä tiedän mistä mallisi(?) on.
        Kuulin julistusta sioista ja vuohista Helsingistä muutama vuosi sitten, ja silloin kylvetty "usko" on näemmä syttymässä liekkiin.


      • taivas on uskoni määrä
        Copy/paste kirjoitti:

        En missään tapauksessa nimittele ketään eläimiksi täällä. Älä edes yritä puolustella.

        Minä tiedän mistä mallisi(?) on.
        Kuulin julistusta sioista ja vuohista Helsingistä muutama vuosi sitten, ja silloin kylvetty "usko" on näemmä syttymässä liekkiin.

        Eikö juuri raamatussa kirjoiteta, koirista, sudesta, sioista, lampaista, karitsoista, käärmeistä, aaseista, kyyhkyistä, taivaan linnuista, joten ei tuossa mitään uutta ole.


      • Cpy/paste
        taivas on uskoni määrä kirjoitti:

        Eikö juuri raamatussa kirjoiteta, koirista, sudesta, sioista, lampaista, karitsoista, käärmeistä, aaseista, kyyhkyistä, taivaan linnuista, joten ei tuossa mitään uutta ole.

        Ei koskaan. Mutta kylläkin sellaisista susista puhutaan jotka pyrkivät erottamaan Jeesuksen lampaita pois Jeesuksesta. Minne kaikkialle muualle, mutta ei uskolla ansiottomana ja ilmaiseksi omistamaan ainoata oikeata syntiuhria, joka on uhrattu jokaisen syntien edestä joka uskoo, kaikkien syntien edestä.

        Herätkää hyvät ihmiset valvomaan ja katsokaa minne teitä yritetään liekanarussa kiskoa.
        Tekojen oppiin, traditioihin, ihmisoppeihin ja luottamaan erehtyviin ihmisiin, Jumalan sanan sijasta.

        Ei tämä mikään leikin asia todellakaan ole.


    • Leeviläinen

      Oikeastaan, vaikkakin toimintaasi viime syksynä arvostelin ja irvistelinkin, Vihne, niin olet kuitenkin osuva sheriffi tähän foorumiin. Salaa olen kurkistellut kannanottoja, ottamatta itse kantaa asioihin, joista en mitään ymmärrä. Toimintasi sovittelevana sensuurina saa puoleltani hyvän arvosanan. Jatka samaan malliin, niin hyvä tulee. Joskus taas, kun sielunvihollinen mieltäni kalvaa, tulen tänne foorumiin viekastelemaan, mutta sitäkin jo etukäteen anteeksipyydän?

    • siion

      Olen kirjoittanut muutamia keroja keskustelupalstalle, ja sähköpostiini on tullut tieto, että niihin on vastattu. Onko joku oikotie, että löydän nämä vastaukset, ettei tarvitse selata sivuja moneen kertaan.
      Odotan vastaustasi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe