nielurisaleikkaus

ninna@

8-vuotias lapseni on menossa nielurisaleikkaukseen,kauanko sairasloma kestää ja miten hoito järjestyy työssäkäyviltä vanhemmilta?palkatonta vapaatako?

9

11100

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kreeta

hei!

itseltäni leikattiin nielurisat vuonna 2000
      itse olin viikon sairaslomalla koulusta. mutta toipuminen on ihan yksilöllistä kurkku voi aluksi olla kipeä ja on hyvä ottaa jotain kipulääkettä. tähän hoito asiaan en osaa ottaa kantaa kannattaa kysellä työnantajalta sitä asiaa miten se vapaa juttu menee.

• jenni

kerrotko jälkeenpäin miten leikkaus/toipuminen sitten sujui.meidän 2v on tod näk sama edessa..kiitos etukäteen!

• ninna@

hei!leikkaus noin kuukauden päästä,kerron kyllä
        sitten kuulumisista

• ninna@

Moi!
        Nielurisaleikkaus on ohi ja kaikki meni todella hyvin.mentiin sairaalaan aamulla ja leikkaus oli iltapäivällä,seuraavana päivänä kotiin.kipulääkettä sai koko ajan ja leikkauspäivä menikin nukkuessa.kahteen viikkoon ei saa harrastaa liikuntaa eikä syödä lämpimiä ja karkeita ruokia.t:ninna

• äiti x 3

Meidän lapselta leikattiin nielurisat 6-vuotiaana. Operaatio sujui hyvin, mutta leikkaus päivänä kivut oli aika kovat joskin suonensisäisellä lääkityksellä olo pysyi melko hyvänä. Leikkauspäivän iltana sai syödä jäätelöä (mikä onkin mieluisin muisto siitä sairaalareissusta) ja seuraavana päivänä jo viileää soseutettua ruokaa. Seuraavana päivänä lapsemme sai vielä Panodolia poreena, mutta sen jälkeen ei kipulääkkeitä enää tarvittu. Yö oltiin sairaalassa ja kipulääkeiden ansiosta se sujui hyvin. (Itse jouduin olemaan aika tiukkana siitä, että sain jäädä lapsen kanssa yöksi osastolle). Kotiinlähtötarkastuksessa lääkäri kirjoitti minulle viikon sairasloman, jotta sain hoitaa lasta kotona toipilasajan. Ulkoilusta ja liikkumisesta saimme myös sairaalasta ohjeet.

• xarah

itse olin nielurisaleikkauksessa lukioikäisenä, noin 4 v. sitten. Sain viikon sairasloman, mutta en voinut olla pois lukiosta niin kauaa.. kipu oli valtava viikon ajan, söin säännöllisesti kipulääkkeitä (panacod poretabletti ja lisäksi vielä burana 600mg, molempiin sain lääkäriltä reseptin). kipu säteili leukoihin ja korviin. karkeiden ruokien syöminen oli ensimmäisen viikon aikana tuskaa (esim. jauheliharuuat tms), jugurtti meni hyvin. jokus kun kurkku tuntui tosi kipeältä, ei suutakaan pystynyt aukaisemaan kovin isoksi, niin otin ennen ruokaa hieman jäätelöä, se "puudutti" kurkkua vähän, että pystyin syömään edes jotain. äänikin oli käheä n. viikon ajan.

kipu on tietysti yksilöllistä, joillakin voi olla että kipuja ei ole lainkaan, ja toisilla taas kovat kivut, kuten minulla..

• äiti x 3

Meille lääkäri sanoi, että mitä pienempänä nielurisaleikkaus tehdään, sitä pienimmillä kivuilla pääsee. Lapsen limakalvot, kudokset yms kun uusiutuvat ja paranevat huomattavasti nuorta tai aikuista nopeammin. Ja onneksi tosiaan nykyisin kipulääkettä saa niin paljon kun on tarvis!!!!

• Hanna

Viime keväänä 3 vuotiaalta pojaltani leikattiin nielurisat. Sairaalasta päästiin samana päivänä pois. Hoitoon ei saanut mennä viikkoon. Sain sairaalasta muistaakseni B-lausunnon tms. sairaan lapsen kotihoidon tuen hakemiseen Kelalta, koska meillä ei työnantaja olisi maksanut siltä viikon ajalta palkkaa. Päiväraha olisi ollut ansiosidonnainen. Lapseltani kuitenkin tulehtui korva ja se katsottiin meillä äkkinäiseksi eikä leikkauksesta johtuvaksi, joten hoidin sitten 3 päivää itse ja mummola 2 päivää niin ei tarvinnut hakea kelasta korvausta.

• -ville-

no niin tänää on keskiviikko ja mulla leikattii nielurisat tasan kuus päivää sitte.leikkauksen jälkeen oli hyvä fiilis ku oli talon mömmöis,mut sit kotona alko särky. panacodei ja ketoriinii ku popsii tunnin välein ja nukkuu valveunta,selvii just ja just. nyt viimeset kaks yötä oon räkini ja kurlannu kurkkuu verellä..viime yönä omaks onneks huomasin kitalaessa suuren mustan paiseen muotosen pallon,mikä on siellä tälläkin hetkellä se on nyt sitä kudosta sitten.toiselta puolelta kitalakea se on ottanu jo hatkat.oksensin sen ku heräsin tos tunti sitten. vaihdon lääkkeet itse burana 800mg ja panadol 500mg..yks burana ja kaks panadolia kolme/neljä kertaa päiväs on loistava ja toimiva yhdistelmä..mikäli ja sikäli jos tykkää pyörii seesteisis sekiksis ni kandee ruinaa niit panacodei tapuina eikä poretapletteina! ne on paljon vahvempii..

T: jättäkää keskushermosto rauhaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1659
    Aihe