Onko teillä miulla sellaisia oireita, että kohtaus yllättää melkein aina jos on jokin vähänhään jännittävä paikka ja on kylmää??? Siis jos olet vaikka jossain julkisella paikalla ja tule kylmä. Siitä kylmästä johtuva tärinä (kehon tärinä/pään nykiminen) jää ikään kuin päälle ja voimistuu vaikka itse kylmyys häviää. Se on ihan kamalaa!
Tärinä kylmässä
3
3811
Vastaukset
- kylmistynyt
kyllä
- Syö_kun_tutisee
Joo! Tulet sisälle. Silti ei tutinat lakkaa. Ei pysy kahvi kupissa kun kädet tärrää. Voi mennä tuntikin että tilanne tasoittuu. Joskus noita tilanteita tulee. Tukeva ruokailu auttaa.
- taky
Mulla samankaltaisia oireita. Vaatteita pukiessa syke oli jopa 140. Ruokaa laittamassa 130 ja istuessa 80 tai alle joskus yli sen jos olin tosi rasittunut. Voi olla posturaalista takykardiaa. Siinä syke nousee seisomaan noustessa tai seistessä yli 30 lyöntiä minuutissa. Eli se on hermoston toimintahäiriö. Sekoitetaa usein paniikkihäiriöön.. Englanniksi mlöytyy paljon tietoa posturaalista tachycardia syndrome. POTS Oireita mm juuri tuo sykkeennousu pyörrytys tai pyörtyminen virtsaamisen tarve pystyasennossa ahdistus voi olla kovaa paniikkikohtaustyyppiset kohtaukset tärinä kylmät jalat ja kädet lämmönsiedon heikentyminen esim kuuma suihku sauna tai helle provosoi oireita myös liikunta voi olla vaikeaa kun syke nousee korkealle. Joissain maissa mm Englannissa tähän käytetään muiden lääkkeiden lisäksi ssri ja ssni lääkkeitä joten Suomessa valitettavasti moni esim paniikkihäirlöstä kärsivä ei saa oikeaa diagnoosia ja hoitoa. Esim mulla todettiin ensin paniikkihäiriöön kun kassajonossa syke nousee sit tulee ahdistus ja pyöräyttää. Myös kävelylenkeillä tykyttelee. Mut tää ei ollutkaan paniikkihäiriöön vaan potsia. Tää selvisi ku tajusin et oireet tulee seisomaan noustessa tai jos on liikkeellä niin pysähtyessä. Ihan systemaattisesti. Silloin veri pakkautuu jalkoihin ja pyöräyttää ja sydän kompensoi aivojen hapen tarvetta sykkeen nostolla. Ja oli muutenkin jotenkin kropassa tunne et kaikki ei ole ok ja väsyttikin paljon. Kaikki poissulkevia tutkimukset mulla olleet normaaleja. Sen takia tulikin ensin väärä diagnoosi eli ahdistus ja paniikkihäiriöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338556Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5367824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647