Minua kiinnostaisi tietää, onko tässä maassa tapana palauttaa sormukset avioliiton/ kihlauksen päätyttyä?
Asia ei varsinaisesti ole minulle ajankohtainen, mutta aloin eräänä päivänä miettiä tuota. Ja ymmärrän että tottakai aina on kysymys yksilöistä, eräät näin, toiset toisin, mutta mikä on ns. "tavallista"? Ja tottakai joku isoäidinäidin (tai -isän?) sormus on aina täysin (no ainakin pitäisi olla) eri asia, kuin "vain joku" sormus.
(Miehenä?) tätä ei kehtaa kysyä eronneilta ystäviltä, miten heidän tapauksessaan on toimittu.
Ja ANTEEKSI, jos joku loukkaantuu kysymyksestä, kuitenkaan en tarkoita kysymyksellä pelkkää materialismia, haluaisin vain todellakin tietää, mikä on tapa.
Sormusten palautus?
17
5012
Vastaukset
- joo
Voi jos joku loukkaantuu, se ei liene sinun suurin murheesi. En ole kuullut, että useinkaan palautettaisiin, mutta ehkä poikkeuksena juuri nuo sukusormukset. Itse ajattelin ensin jätettynä, että ikinä en vihkisormuksesta viisin timantein luovu, se on minulle tärkeä, muistuttaa aina rakkaudestamme ja tykkään siitä sormuksesta muutenkin. Nyt kun aikaa on kulunut, niin tajuan, että en vaan voi käyttää sitä enää, en oikeassa kädessäkään kuten ystäväni ehdotti. Sormus oli markka-aikaan yli 4000 arvoinen, nyt mietin kylmästi voisinko sen jotenkin muuttaa rahaksi? Timanteistahan sanotaan että ovat ikuisia. Voisihan ne periaatteessa jotenkin siirrättää uuteen sormukseen, mutta taitaisi maksaa ja tässä vaiheessa kaikki rahat tulevat menemään ihan asumiseen ja lapsiin, eli ei koruja huvin vuoksi juuri nyt... Osaako joku neuvoa timanttien uudelleenmyynnistä?
- Näin täällä...
Leskeksi jäätyäni luonnollisesti säästin kihla-sekä vihkisormuksen, jota käytän nyt oikean käden nimettömässä.
Erottuani toisesta liitostani, säästin kihlasormuksen, mutta 7 timantilla varustetun vihkisormuksen vein kultaliikkeeseen ja vaihdoin sen rahaksi.
Viimeisimmän kihlauksen päädyttyä palautin kihlasormuksen avomiehelleni. Katsoin etten halunnut sitä pitää ja hän oli molemmat sormuksemme maksanutkin.
Itse sen sydämessään tietää, miten toimia ja mikä tuntuu oikealta. - ne pitää
ihan vaan muistona, lapsille joskus annettavaksi?
- Yk-sin
Nyt ainakin kun lapset ovat ilmeisesti lähes tulkoon yhtä pahassa kriisissä niin minä, niin ajatus, että eroon päättyneen sormuksen antaminen tyttärelleni vihkisormukseksi aikanaan ei tunnu hyvältä. Sormukseen liittyy niin paljon epäonnistumisen ja pahan olon tunteita, tuskin se tytär sitä siis haluaisi?
- miten päädyit
Yk-sin kirjoitti:
Nyt ainakin kun lapset ovat ilmeisesti lähes tulkoon yhtä pahassa kriisissä niin minä, niin ajatus, että eroon päättyneen sormuksen antaminen tyttärelleni vihkisormukseksi aikanaan ei tunnu hyvältä. Sormukseen liittyy niin paljon epäonnistumisen ja pahan olon tunteita, tuskin se tytär sitä siis haluaisi?
tuohon päätelmään?
Kai tuleva aviopari haluaa ostaa omat sormukset. Mutta tosiaan, lapsille niillä sormuksilla voisi olla muistoarvoa sitten jookus. Eihän sun sitä nyt tartte antaa, vaan kun olet tästä yli päässyt ja lapsesi on jo aikuinen, omissa oloissaan elelevä. Jos hän sen silloin huolii.
Oma tyttäreni säästää kaiken mahdollisen muistona; on vauvaleluja, vaatetta, koriste-esineitä, koruja yms. Hän haluaa viedä ne kotiinsa sitten, kun täältä lähtee joskus.
olen sanonut, että vähempikin riittäisi, mutta tyttö tokaisi, että mistä minä tiedän, mikä muisto on hänelle tärkeä. Asiaa!
- galeina
Palautin sormukset, sekä kihla- että vihkisormukset, miehelleni, joka antoi ne tyttärellemme. Mies palautti minulle sormuksensa, jotka ovat säästössä. Poika saa sen aikanaan.
- miehelle
vihkisormukseni, joka oli tehty hänen isoisänsä sormuksesta, mutta johon olin itse maksanut timantit työn.
Mies oli niin härski, että kyni minut täysin erossa, minä tyhmä maksoin siitä ilosta, että sain eron.
Jälkeenpäin olen joskus miettinyt, onko mies antanut saman sormuksen toiselle vaimolleen.- hee,
toisen sormus toisen kädessä? Hah, etten paremmin sanois.
joo sormusten ja muiden kanssa on miettimistä, kun muutin harkinta-ajan alussa parkiksi kuukaudeksi pois antaakseni vaimolleni "tilaa" miettiä niin heti kun toi pojat luokseni käymään niin oli sormukset häipyny sormesta, no varmaan häiritsisi seurustelua uuden tyypin kanssa =))) no sitten lähti kyllä omakin kirjahyllyyn "varastoon".. oudosti kyllä vuosi sitten vaimolle lahjaksi ostamani tyyris lapponia sormus kyllä pysyy kädessä vaikka siinäkin on omistus kaiverrus, heh hee.. omaa sormustani en kyllä kadota tapahtui mitä tahansa kun olen sen ihan itse tehnyt..sormuksissa ja koruissa kyllä säilyy sitten myös niitä hyviäkin muistoja..
- nainen 43v
ei käyttöön vaan nimenomaan muistoksi yhdestä ajanjaksosta elämässä. Miehelle en antanut, kun olisi vienyt saman tein kaniin ja juonut kurkusta alas saamansa rahat.
- kanista
Tykkään lukea tällaisia realistisia viestejä. Itsekin olin 43 v., kun ukko lähti juomaan työkseen.
Sormukset ovat tallessa korulippaassa. Ostin uuden sormuksen vasempaan nimettömään. Saan olla rauhassa miehiltä.
- metsään
vaikkapa auton ikkunasta tai junasta jossain korvessa.
- galeina
Itse en kadu liittoani. Siinä oli paljon hyvää. Emme olleet toisillemme ne oikeat ikuisesti mutta sen ajan mitä olimme yhdessä olimme ne oikeat toisillemme. Hyviä muistoja. Eräs kirjoittaja sanoi, että vaimolle lahjaksi amtamansa sormus on edelleen käytössä. Niin minullakin on syntymäpäivälahjaksi saatu sormus sormessani. Miksi ei olisi? Sain sen lahjaksi mieheltä jota silloin rakastin. En näe syytä sitä ottaa pois.
- Paree
galeina kirjoitti:
Itse en kadu liittoani. Siinä oli paljon hyvää. Emme olleet toisillemme ne oikeat ikuisesti mutta sen ajan mitä olimme yhdessä olimme ne oikeat toisillemme. Hyviä muistoja. Eräs kirjoittaja sanoi, että vaimolle lahjaksi amtamansa sormus on edelleen käytössä. Niin minullakin on syntymäpäivälahjaksi saatu sormus sormessani. Miksi ei olisi? Sain sen lahjaksi mieheltä jota silloin rakastin. En näe syytä sitä ottaa pois.
unhoittaa. Sormuksesi, sen ikuisen rakkauden osoituksen, voisit jo hyvinkin viskata vaikka messään!
- antajalle
Palautin sormuksen sille, keneltä sen olin saanut eli miehelle. Mies palautti oman sormuksensa minulle. Se on tällä hetkellä vintissä sellaisten tavaroiden joukossa, jotka saa sitten perikunta joskus selvittää. En tiedä mitä mies on minun sormukselleni tehnyt. Heittänyt kaivoon, vienyt kultasepälle ja ostanut jotain muuta tilalle tai sulatuttanut, unohtanut pöytälaatikkoon... kaikki nämä mahdollista ja lukematon määrä muita vaihtoehtoja.
Eiköhän sille sormukselle yleensä tapahdu sen mukaan kuinka tunteellisesti tai järkiperäisesti ko. esineeseen suhtautuu. Mulle sormus oli merkki yhdestä elämänvaiheesta, vaikka sen olikin tarkoitus olla loppuelämäksi. Siellä se on "muistona" missä on kouluajoilta lähtien kaikenlaista roinaa jota tuskin koskaan käyn lävitse.- jotain jäi
halusin avioon ja myös sormukset molemmille ostimme yhdessä mutta minä olin se joka avioon halusin.Lopulta myös minä hain eron ja kun en saanut kaikkea omaisuuden jaossa,otin molempien sormukset.Eikä mies edes muista että sellaset oli,koskaan ei sormusta pitäny ja petti koko ajan.Hän olis varmaan roskiin heittäny jos olisin jättäny hänelle mutta minä ne pidän niin kauan kun jompi kumpi vielä elossa!Sormukset on tallessa ja pysyy.
- sormuksen lapsille
Eli vanhemmalle tyttärelle rippilahjaksi vihkisormukseni ja nuoremmalle pitää keksiä joku muu juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604856Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362209Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti581949- 1981928
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1701580Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2951502Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2061280- 881199
- 2071182
- 651154