sähkökytkennät

uytr

kuinka kytketään voima virta tai valovirta olisiko kytkentä ohjetta jossain?

15

25414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähkölaitos

päälle kun urakoitsijasi sitä pyytää ja mittaritaulu on asennettu. Huolehdi vain laskun maksamisesta.

• ip68

minkälaista kytkentää olet tekemässä, pääkeskuksesa, alakeskuksessa vai ihan jatkojohtoa ?

• kytketään

yleensä jollakin akkuvempeleellä, helppoa ja nopeaa. Tietysti ne kytketään myös oikein.

• käy hakemassa

jos et netistä löydä ohjeita ? niin varmasti löytyy kirjastosta,kytkennät on kirjassa missä on sähkölait,ilmestyy lähes joka vuosi.ammattikoulujen kirjat myös ym sellaiset, missä ne on.

• tehty tosissaan.....

Jos joku tälläistä kysyy, niin sähkötyöt pitää jättää suosiolla ammattilaisille.

• kyt kyt

Voima voimaan, valo valoon, loput kannen alle riviin

• rane

väri väriin ja loput saman ruuvin alle

• vastauksia

näillä ohjeilla, mitä on annettu pärjää jo pitkälle. Ja jos ei ole ymmärtänyt, niin pitää soittaa ammattiapua.

• Hanna Karttunen ins.

L1 = L1 seen ja L2-> L2 ja L3 -> L3: seen , värit usein musta , ru, ja ruva . samoin nolla johto usein sininen kytketään O ruuvinalle , sitten suoja maa kevi suojamaa kytkentäruuvinalle.

• puutttuu
        Hanna Karttunen ins. kirjoitti:

L1 = L1 seen ja L2-> L2 ja L3 -> L3: seen , värit usein musta , ru, ja ruva . samoin nolla johto usein sininen kytketään O ruuvinalle , sitten suoja maa kevi suojamaa kytkentäruuvinalle.

niin miten värit sitten kykettän?

• "insinööri" Kartt...

Älä kommentoi aiheita, jotka ovat selvästi sinulle vieraita. Tässä kun saa välillä ihan oikeidenkin insinöörien kunniaa puolustaa (omaa siinä ohessa), niin hukkaan menee sekin työ.

Jokainen oikea insinööri on sen verran joutunut kirjallisiin hommiin jo opiskeluaikana, ettei tuommoista määrää asia- ja kirjoitusvirheitä voi mitenkään syntyä.

Pidä huoli siitä ruuvinallestasi ja keskity vain siihen!

• on ruva

taitaa olla kysymyksessä kirjoitushäiriöinen lukihäiriö? Eikös ne värit (3-vaihe) olleet ennen EU:ta musta,musta (musta/valk),ruskea, sininen ja kevi.
        Nyt ovat ruskea, musta, valkoinen (harmaa),sininen,kevi.

• Paha Paavali
        on ruva kirjoitti:

taitaa olla kysymyksessä kirjoitushäiriöinen lukihäiriö? Eikös ne värit (3-vaihe) olleet ennen EU:ta musta,musta (musta/valk),ruskea, sininen ja kevi.
        Nyt ovat ruskea, musta, valkoinen (harmaa),sininen,kevi.

Sahköt saa nykyaan kytkea itse, mutta valtuutettu tarkastaja pitaisi kutsua tarkastamaan kytkennat.
        Ei sahköhommia opi koulunpenkilla, tarvii siihen alliakin!

Olen joutunut korjaamaan sahköasentajan virheellisia kytkentöjakin, joten osa osaa ja koululaiset vaan teorian!

Eihan sahkö hommat ole edes monimutkaisia, kunhan kytkee vasta paakatkasimen jalkeen.

Ja huomauttelioille, mulla ei ole a kirjainta pisteilla!

• Oikeinkirjoittaja
        Paha Paavali kirjoitti:

Sahköt saa nykyaan kytkea itse, mutta valtuutettu tarkastaja pitaisi kutsua tarkastamaan kytkennat.
        Ei sahköhommia opi koulunpenkilla, tarvii siihen alliakin!

Olen joutunut korjaamaan sahköasentajan virheellisia kytkentöjakin, joten osa osaa ja koululaiset vaan teorian!

Eihan sahkö hommat ole edes monimutkaisia, kunhan kytkee vasta paakatkasimen jalkeen.

Ja huomauttelioille, mulla ei ole a kirjainta pisteilla!

Ei a kirjaimessa ole pisteitä, pisteet ovat ä kijaimessa, mölli.

• sähkins
        Oikeinkirjoittaja kirjoitti:

Ei a kirjaimessa ole pisteitä, pisteet ovat ä kijaimessa, mölli.

johtimet kytketään näin: väri väriin ja loput maihin (kevi)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5514
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4830
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2761
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1482
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1456
    Aihe