Voisiko joku kertoa minkälaisia oireita on kilpparisyövässä?
Kilpirauhassyövän oireet
9
6889
Vastaukset
- kilpparikonna
mitään oireita, monella se löytyy satunnaistarkastuksessa.
- tietämätön teija
Mutta jos olisi oireita niin minkälaisia.
- irmeli64
ëi muuta kuin kyhmy kilpirauhasessa. Mut joson levinnyt nin sit luustokipuja ja turvonneita imusilmukkeita..
- 5 vuotta tarkkista
Näin minulla:
10 vuotta kilprauhasen vajaatoimintaa ja sitten lääkitys. 10v.
Sitten äänen menetys joskus päivän ajaksi. Menee ohi.
Struuma joka leikataan pois ja samalla stekataan syöpä.
Siis minulla oli ja koko kilippari pois ja "koppia" eli sädehoito.
Ei siinä ole mitään oireita.
Kaikki hyvin jos ei mene imusolmukkeisiin. - kil99is
Niinkuin kaikki alla ovat vastanneet. Kilpirauhassyöpä voi olla kavala ja oireeton. Väsymys, hikoilu, saamattomuuden tunne ja palelu voi olla oireita, mutta kenelläpä noita ei sillointällöin olisi ja hankala rajata milloin ne ovat vaikeita oireita. Verikokeista eikä edes kilpirauhasarvoista syöpää näe. Levitessään aiheuttaa luustokipuja esim. lonkkakipua,voi levitä myös keuhkoihin ja imusolmukkeisiin, Ajoissa ja riipuen syöpätyypistä voi olla hyvin hoidettavissa ,vain anaplastinen on armoton johon ei hoitoa olla vielä löydetty. Jos mietityttää niin varaa aika ihmeessä lääkäriiin äläkä pohdi yksin.
- Mymriken
Tavallisin kilpirauhassyövän löydös on kaulalla tunnettava kyhmy. Joskus kaulakyhmyn tunnustelussa voi tuntua kipua ja aristusta, mutta useimmiten tällainen kyhmy ei aiheuta tuntemuksia. Kaulalla todettu ja tunnustelussa havaittava kyhmy on aina tutkittava. Kilpirauhassyöpä voi aiheuttaa kaulalle imusolmukkeiden suurentumia. Kaulan rakenteisiin levinnyt syöpä voi aiheuttaa äänen käheyttä tai nielemishäiriöitä. Näillä oireilla saattaa kuitenkin olla myös muita syitä.
Että näin. - keijutyttö
Mulla ei oireillut mitenkään. Vähän tavallista väsyneempi olin. Löytyi rutiinitarkastuksessa. Nyt on leikattu pois ja olen saanut radiojodihoidon. Pari viikkoa sitten aloitin taas Thyroxinin syönnin ja nyt jatkuu toipuminen. Lääkäri sanoi, että tästä toipuu täysin.
- tuntematon7
S-TSH on 3.38 ja S-T4-V15. Kertokaa onko lääkitykseen aihetta olen epätietoinen
- tietämätön
Viittaakohan mun oireet mahdollisesti kilpirauhassyöpään? Itselläni tuntuu jokin ihme kyhmy aataminomenan alapuolella. Ääni on käheä ja sylkeä erittyy aika paljon. Väsymystä usein ja kasvot turvoksissa. Painokaan ei tahdo nousta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841