Haluaisin itslleni isohkon sammakon tai konnan, mutten kuitenkan sarvisammakkoa. Sen lajin tunnen, ja se on vain paikallaan täysin apaattisena aina, kuin muovieläin.
Jokin konna kiinnostaisi, mutta isompi kuin pantterikonna, jokin 15cm pituiseksi kasvava.
Onko lemmikkieläinkaupoissa muita bufoja kuin pantterikonnaa?
Suomessa on älyttömän huono valikoima, jos vain pieni pantterikonna on ainoa kaupallinen laji...
MRR!
Miten jokin bufo marinus?
Saatavuus? Hinta?
Aiemmin omistin sarvisammakon, mutta annoin sen ystävälleni, jolla ennestään yksi. Konnat kiinnostavat enemmän.
Isoa tekee mieli. Marinus olisi nettihaun mukaan oikein mukava.
Isohkoja sammakoita/konnia
1
450
Vastaukset
- Niina
Bufo marinus- konnaa (suomeksi tunnetaan mm. agakonnana) tavataa nykyään, ainakin Etelä-Suomen eläinkaupoissa, miltein jatkuvasti. Hintaa en muista.
Konnista voi lukea lisää http://www.sammakolampi.net/konnamaiset .
Eri sammakkolajien saatavuus Suomessa on heikko muttei mahdoton. Useimmat eläinkaupat tilaavat pyynnöstä erikoisempiakin lajeja jos vain tukkurilta niitä löytyy. Myös itse voi harastaa maahantuontia. Jo rajanaapurissamme Ruotsissa konnamarkkinat ovat aivan toisenlaiset kuin täällä. Ruotsin tarjontaa voi netissä seurata mm. http://www.repti.net sivuston kautta.
Sanoit sarvisammakkoa apaattiseksi. Niinhän se ehkä on mutta se tarkoittaa sitä, että se käyttäytyy lajilleen tyypillisesti.
Kokemuksesta voin sanoa etteivät konnatkaan niin kovin aktiivisia ole joten ei kannata liikaa odotella.
Niina
www.sammakkolampi.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662747
- 2011997
- 711746
- 921648
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.451514Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91471- 791151
- 811060
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes193976