Politiikka hiertää

Ilona

suhdettamme.

Olemme 50 seurusteleva pariskunta, rakastamme toisiamme ja meillä menee yhdessä oikein mukavasti.

Nyt on tullut esille presidentin vaalien alla erilaiset näkemykset politiikasta ja se on alkanut hiertämään mieltäni.
En tiedä, pystynkö nielemään ne kaikki niin kovin eriävät mielipiteet. Ei minun tietysti tarvitse olla samaa mieltä, mutta jonkunlainen yhteisymmärrys ja kunnioitushan pitäisi kuitenkin olla.

Eipä ollut 18 v. tällaisia ongelmia!

24

599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoin ukolle että jos se vaan meinaa äänestää väärää ehdokasta,köytän sen sohvaan kiinni äänestyspäivänä...;)

• koskee myöskin

kotona,ei ole pakko kertoa ketä äänesti!

• koskee myöskin kirjoitti:

kotona,ei ole pakko kertoa ketä äänesti!

ukko lauloi heti ketä meinaa äänestää...hyvä ku varoitti...ehdin puhua sen ympäri tai viime hädässä käyttää tuota toista keinoa...:)

• Ilona
        mii-su kirjoitti:

ukko lauloi heti ketä meinaa äänestää...hyvä ku varoitti...ehdin puhua sen ympäri tai viime hädässä käyttää tuota toista keinoa...:)

pelkästään ole syynä, vaan laajemmat eriäväisyydet poliittisissa mielipiteissä.

Esim. pakolaispolitiikka, eu, ay-liike, aluepalautukset. Aika isoja asioita, jotka tulevat joka päivä jossain muodossa esiin.

• Juniperus
        Ilona kirjoitti:

Esim. pakolaispolitiikka, eu, ay-liike, aluepalautukset. Aika isoja asioita, jotka tulevat joka päivä jossain muodossa esiin.

Ihmissuhteissa vaaditaan suvaitsevuutta. Jos toinen on suvaitseva ja toinen totaalisen suvaitsematon, esim. rasisti, on yhteiselämä melko mahdotonta.

Fanaatikot sopivat vain samoin ajattelevien kumppaneiksi.

• Ilona kirjoitti:

ei niin puhuta tuosta politiikasta,paitsi nyt kun on nuo pressanvaalit...molemmat äänestettiin ekalla kierroksella eri henkilöä mutta ei siitä riitaa tullut ja en yleensäkään ala ton ukon kans väittelemään ku se saa mut nii kihisemään kiukusta niillä mielipiteillään..;)parempi jutella vaan sellasista asioista missä ukko vaan myöntelee ku ei uskalla olla eri mieltä..:)

• olemaan sellasia että
        mii-su kirjoitti:

ei niin puhuta tuosta politiikasta,paitsi nyt kun on nuo pressanvaalit...molemmat äänestettiin ekalla kierroksella eri henkilöä mutta ei siitä riitaa tullut ja en yleensäkään ala ton ukon kans väittelemään ku se saa mut nii kihisemään kiukusta niillä mielipiteillään..;)parempi jutella vaan sellasista asioista missä ukko vaan myöntelee ku ei uskalla olla eri mieltä..:)

niiden mielipiteet ärsyttää jokatapauksessa, oli ne sitten mistä tahansa aiheesta. ;)

#

• olemaan sellasia että kirjoitti:

niiden mielipiteet ärsyttää jokatapauksessa, oli ne sitten mistä tahansa aiheesta. ;)

#

Ja ne inttää ihan päivänselvää asiaakin...mut mä pidän aina huolen,että mä sanon sen viimesen sanan..;))

• mii-su kirjoitti:

Ja ne inttää ihan päivänselvää asiaakin...mut mä pidän aina huolen,että mä sanon sen viimesen sanan..;))

Se on hyvin hyyyyvin täkeää, että saa sen viimeisen sanan..:))

• Pirrejuupas kirjoitti:

Se on hyvin hyyyyvin täkeää, että saa sen viimeisen sanan..:))

Mä sanon sen viimesen sanan vaikka oven raosta ja sit laitan oven kiinni...:))

• minäkin ;)
        mii-su kirjoitti:

Mä sanon sen viimesen sanan vaikka oven raosta ja sit laitan oven kiinni...:))

aivan varmasti sanon # ;))
        ja vielä muutaman valitun sanan siihen päällekki...

• minäkin ;) kirjoitti:

aivan varmasti sanon # ;))
        ja vielä muutaman valitun sanan siihen päällekki...

on sit ku tilanne on vähän rauhottunu,panna vielä puheillaan ukon pää lopullisesti pyörälle...;)) kestää sen jälkeen tosi kauan ennenku se viittii alkaa mun kaa taas inttämään...:D näin säilyy sopu perheessä...

• anu

ite oon kepulainen, ukko lienee sossu, mutta politiikasta ei riijellä. paitsi että ukko ossaa olla hiljaa kun minä paasaan.

• -nainen-

Äänestyskopissa olet yksin ja vain sinä tiedät, ketä äänestät. Sukulaiseni ovat jo uhanneet, että jos en muuta kantaani, niin he eivät halua olla kanssani missään tekemisissä. Pääsenpähän passaamisesta eroon, kun kyläreissut loppuu.

Säästä parisuhdetta ja äänestä ketä äänestät, mutta jätä se kertomatta.

• Remmari ek

Nuoruuteni kotikaupungissa oli kunnallisvaalit. Eräs tuttu ehdokas sai yhden äänen: Vaimo ei siis ollut äänestänyt miestään. Olisinpa ollut kärpäsenä katossa kuuntelemassa sen huushollin keskusteluja ääntenlaskennan jälkeen.

• -nainen-
        Remmari ek kirjoitti:

Nuoruuteni kotikaupungissa oli kunnallisvaalit. Eräs tuttu ehdokas sai yhden äänen: Vaimo ei siis ollut äänestänyt miestään. Olisinpa ollut kärpäsenä katossa kuuntelemassa sen huushollin keskusteluja ääntenlaskennan jälkeen.

Hitsi, aika paha veto. Minä olen muuten kysyjille vastannut, -presidenttiä kävin äänestämässä-. Ketä sinä?

• remmari
        -nainen- kirjoitti:

Hitsi, aika paha veto. Minä olen muuten kysyjille vastannut, -presidenttiä kävin äänestämässä-. Ketä sinä?

joka kysyisi "ketä äänestit".

Se on varmaan jonkinlainen perinne niitten ihmisten parissa, jotka minä tunnen. Sitä pidettäisiin todella huonona käytöksenä. En itse julkeaisi kysyä sitä keneltäkään, en edes kaikkien lähimmiltä.

Olenhan minä vapaaehtoisesti joskus kertonut, että viime kerralla äänestin sitä-ja-sitä, mutta nyt en oikein tiedä.

• jos joku

on niin juntti että utelee ketä toinen on äänestänyt niin silloin voi olla niin juntti ja valehdella ketä on äänestänyt.Vai onko valehtelu syntiä?:)

• ei hierrä

ollenkaan, vaikka eräs pariskunta on täysin eri puoluekantaa. Olleet yhdessä parikymmentä vuotta ja toinen on vahva kokoomuslainen - vaikuttanut myös kunnallispolitiikassa ja toinen ehdoton vasemmistopuolueen kannattaja.Sitä on moni ihmetellyt, mutta huumorilla vissiin pärjäävät...

• Onko pakko olla kaikista asioista samaa mieltä?

Arvomaailman kysymykset voivat tietysti olla joskus todella vaikeita hyväksyä. Toisaalta olette molemmat jo aikuisia, joten yritä hyväksyä miehesi "heikkous" tässä asiassa.

Itse olen sitä mieltä, että jos joku ystävistä on vakuuttunut oman kummallisen tai vaikka kamalankin näkökantansa oikeellisuudesta, en enää jatka keskustelua ko. aiheesta hänen kanssaan. Eihän siitä olisi mitään hyötyä ja kunnioitan ihmisen oikeutta omaan erilaiseen näkemykseensä.

Ellet hae tekosyytä suhteenne etäännyttämiseksi, yritä hyväksyä hänen oikeutensa erilaiseen näkemykseen tässä asiassa. - Kun on kysymys ihmisestä, jota kukaan ei meistä tunne - voitte molemmat olla väärässä. Sitäpaitsi presidentillä ei ole kovinkaan paljon ihan oikeata valtaa asioihin. ;)

Poliitiikan ei pitäisi antaa erottaa ihmisiä, jotka rakkaus on yhdistänyt. ;))

• Ilona

samaa mieltä asioista, sehän meistä ihmisistä tekee niin kiehtovia toistemme silmissä.
        Joskus vaan epäröin kun hänellä on niin ehdottomat mielipiteet (kapeat) joistain asioista. Hippunen suvaitsevaisuutta ei olisi pahasta.
        Vaikka nythän itse osoitan sitä samaa suvaitsemattomuutta, heh heh.

En hae syytä etääntymiseen, rakastan edelleen.

• Ilona kirjoitti:

samaa mieltä asioista, sehän meistä ihmisistä tekee niin kiehtovia toistemme silmissä.
        Joskus vaan epäröin kun hänellä on niin ehdottomat mielipiteet (kapeat) joistain asioista. Hippunen suvaitsevaisuutta ei olisi pahasta.
        Vaikka nythän itse osoitan sitä samaa suvaitsemattomuutta, heh heh.

En hae syytä etääntymiseen, rakastan edelleen.

Olen itsekin huomannut saman asian. Tuntuu että miehillä on usein vähemmän humaani ja suvaitsevainen arvomaailma kuin naisilla. (On poikkeuksiakin.)
        Kuka tietää, jos vaikka voisit vähitellen hitusen saada hänen päätään käännetyksi. ;))

Itse väittelin nuorempana intohimoisesti erilaisista asioista, nyt olen oppinut jo välillä kieltäytymään keskustelemasta tietyistä aiheista tiettyjen ihmisten kanssa. - Ystäviltäkään ei kai pitäisi vaatia täydellisyyttä.

• Ilona
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Olen itsekin huomannut saman asian. Tuntuu että miehillä on usein vähemmän humaani ja suvaitsevainen arvomaailma kuin naisilla. (On poikkeuksiakin.)
        Kuka tietää, jos vaikka voisit vähitellen hitusen saada hänen päätään käännetyksi. ;))

Itse väittelin nuorempana intohimoisesti erilaisista asioista, nyt olen oppinut jo välillä kieltäytymään keskustelemasta tietyistä aiheista tiettyjen ihmisten kanssa. - Ystäviltäkään ei kai pitäisi vaatia täydellisyyttä.

kummallista, miten nuorempana jaksoi jauhaa jotain asiaa aamuyöhön jonkun toisinajattelijan kanssa ja sitten tunsi käyneensä älyllistä ja antoisaa keskustelua?
        Nyt ei todellakaan enää viitsi liiemmälti vääntää peistä jos ei ole ihan pakko tai todella kiinnostava aihe.

Kai sitä ajattelee, että tuo nyt on mikä on. Eli hyväksyy tosiasiat ja erilaisuuden ystävissä ja rakkaissa.

Selvää "kehitystä" on jo tapahtunut, vaikka epämiellyttävältä sekin tuntuu, että toinen alkaisi muuttaa itseään mieleisekseni. Siihen erilaisuuteen ja persoonallisuuteenhan rakastuin.

• Ilona kirjoitti:

kummallista, miten nuorempana jaksoi jauhaa jotain asiaa aamuyöhön jonkun toisinajattelijan kanssa ja sitten tunsi käyneensä älyllistä ja antoisaa keskustelua?
        Nyt ei todellakaan enää viitsi liiemmälti vääntää peistä jos ei ole ihan pakko tai todella kiinnostava aihe.

Kai sitä ajattelee, että tuo nyt on mikä on. Eli hyväksyy tosiasiat ja erilaisuuden ystävissä ja rakkaissa.

Selvää "kehitystä" on jo tapahtunut, vaikka epämiellyttävältä sekin tuntuu, että toinen alkaisi muuttaa itseään mieleisekseni. Siihen erilaisuuteen ja persoonallisuuteenhan rakastuin.

Sanotaan , että hyvä viini paranee vanhetessaan ja joillekin ihmisille käy samoin. Taitaa tuntua mukavalta huomata itse kuuluvansa siihen joukkoon. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1689
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      16
      1063
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1007
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      942
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      91
      784
    6. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    7. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      749
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      671
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      661
    Aihe