Ei yhdistä samaan koneeseen

Server, Client

Olen tekemässä verkkochat tyylistä ohjelmaa jollaisia olen tehnyt ennenkin ja aina olen saanut ne toimimaan niin kuin nytkin mutta tällä kertaa ongelma onkin vähän erilainen.
Ohjelma nimittäin toimii kahdella eri koneella niin kuin se on tarkoitettukin toimivaksi, mutta samalla koneella se ei toimi.
Kokeilin luoda ihan uuden projektin ja senkin sain kyllä toimimaan tällä samalla koneella mutta tämä toinen projekti ei toimi kuin eri koneilla.
Ohjelmassa ei ole mitään erikoista koodia joka voisi sotkea sen joten olen ihan ymmälläni.
Ajattelin että jos joku muukin olisi törmännyt joskus samanlaiseen ongelmaan, olisi keksinyt ratkaisun siihen ja osaisi nyt auttaa minua tässä ongelmassa jonka takia pistinkin viestin tänne.
Niin Serverin kuin Clientin koodeissa ei pitäisi olla mitään kovin pahaa vikaa kun eri koneilla ne siis toimivat ilman mitään ongelmia.

Tämä voi jäädä ratkaisemattomaksi ongelmaksi koska en nyt oikein viitsisi kopioida ohjelmani koodia tänne jota on monta sataa riviä.

2

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdasd

      No tuon sun sepustuksen perusteella ei paljoa voi sanoa.

      Ainoa mikä tulee mieleen on että käyttäisit clientissä ja serverissä samaa porttia jolloin se tietenkään ei voi toimia samalla koneella..

      • asdasdasd

        Ihan vaan vastaisuuden varalle. Olisi hyvä mainita mahdollinen virheilmoitus ja jollei sellaista ole, mainita myöskin se seikka.

        Esim jos tuo porttijuttu nyt olisi vikana, sekin olisi selvinnyt helposti virheilmoituksesta. (Ellet sitten jostain kumman syystä hiljennä kaikkia virheilmoituksia).

        Yhtähyvin tässä voi teenpuruista ennustaa mikä on vialla :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe