Olen tekemässä verkkochat tyylistä ohjelmaa jollaisia olen tehnyt ennenkin ja aina olen saanut ne toimimaan niin kuin nytkin mutta tällä kertaa ongelma onkin vähän erilainen.
Ohjelma nimittäin toimii kahdella eri koneella niin kuin se on tarkoitettukin toimivaksi, mutta samalla koneella se ei toimi.
Kokeilin luoda ihan uuden projektin ja senkin sain kyllä toimimaan tällä samalla koneella mutta tämä toinen projekti ei toimi kuin eri koneilla.
Ohjelmassa ei ole mitään erikoista koodia joka voisi sotkea sen joten olen ihan ymmälläni.
Ajattelin että jos joku muukin olisi törmännyt joskus samanlaiseen ongelmaan, olisi keksinyt ratkaisun siihen ja osaisi nyt auttaa minua tässä ongelmassa jonka takia pistinkin viestin tänne.
Niin Serverin kuin Clientin koodeissa ei pitäisi olla mitään kovin pahaa vikaa kun eri koneilla ne siis toimivat ilman mitään ongelmia.
Tämä voi jäädä ratkaisemattomaksi ongelmaksi koska en nyt oikein viitsisi kopioida ohjelmani koodia tänne jota on monta sataa riviä.
Ei yhdistä samaan koneeseen
Server, Client
2
271
Vastaukset
- asdasdasd
No tuon sun sepustuksen perusteella ei paljoa voi sanoa.
Ainoa mikä tulee mieleen on että käyttäisit clientissä ja serverissä samaa porttia jolloin se tietenkään ei voi toimia samalla koneella..- asdasdasd
Ihan vaan vastaisuuden varalle. Olisi hyvä mainita mahdollinen virheilmoitus ja jollei sellaista ole, mainita myöskin se seikka.
Esim jos tuo porttijuttu nyt olisi vikana, sekin olisi selvinnyt helposti virheilmoituksesta. (Ellet sitten jostain kumman syystä hiljennä kaikkia virheilmoituksia).
Yhtähyvin tässä voi teenpuruista ennustaa mikä on vialla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4886372Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2772355Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871984- 1241159
- 291087
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51084- 77902
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60894Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel83852- 39764