Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Se on 15 sekuntia

ja kaikki on päin

persettä,niinkuin joku julkkis sanoi taannoin.Minun pahoinvointi alkaa just tuolla viiveellä kun kohtaan jonkun haisulin joka löyhkää yhdelle lemulle jonka merkkiä en tiedä.Saan niin huonon olon ja rankan migreenin ja silmien kirvelyn että taju on lähteä.En voi valittaa,koska tupakoin ja sen kestän,kestän myös hien,pien,paskan,kukkasien ,kissojen,koirien,pakokaasujen,ym.lemut,mutta kaikille pesuaineissa ja dödöissä oleville löyhkille minun elimistöni sanoo seis.On todella omituista?Voi nyt helvetti miksi näitä hajuja pitää tunkea esim pyykinpesuaineisiin?en ymmärrä.Itse joudun käyttämään kalliita lv tuotteita tämän takia.Siis kuinka saadaan pesupulveri halvemmaksi lisäämällä siihen väri ja hajuste aineet?

7

1415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allergikko myös

      Pesuaineista sen verran, että itse en käytä lv-pesuaineita sen takia, etteivät ne puhdista tarpeeksi. Olen kokeillut kyllä.

      Ja toisille tulee tupakansavusta allergiaoireita.

    • kuin kestä

      Kyllä tupakka haisee miljoonakertaa pahemmalle, kuin raikkaat puhtaat tuoksut. Arvaapa kuinka moni saa yrjötyksen tupakanhajustasi? Minkä vuoksi sitä tupakan hajua pitää levittää joka paikkaan!

      Sitä paitsi se on mitä todennäköisemmin vika korviesi välissä, tuo herkkyys hajuille. Mietipä miksi se sinua ahdistaa.

      • Hajusteintolerantti

        Tupakka on tasan tarkkaan verrattavissa hajusteisiin. Se että asiasta ei ole Suomeksi tietoa, ei ole tae turvallisuudesta.
        Kuinka moni kärsii työpaikalla tupakansavusta?
        Entä bussissa, junassa, jne?
        Elokuvissa, teatterissa, konserteissa?

        Hajusteita on nykyään joka paikassa, ihmiset joutuvat hengittämään muiden hajusteita, ns. passiivinen käyttö.

        Voit aloittaa opiskelun täältä:
        www.fpinva.org


      • valitettavan

        vaikeaa sellaisen ihmisen ymmärtää jolla tätä hajusteongelmaa ei ole.Minä yritän kaikkeni etten tupakalla häiritsisi muiden elämää.Tietoisesti valitsin asuntonikin niin ettei yläpuolellani ole asuntoja ym..Ei sen puoleen keksin tänään hyvät keinot siihen,miten huoneistooni ei tunge enää dödöjen katkut.Säätelemällä ilm.venttiilejä sain imun sellaiseksi ettei se ime huoneilmaan rappukäytävän löyhkää ikä vessan ilmaa.


      • tuo:

        vika korviesi välissä.
        Minä olen myös sellainen, jonka elämää haittaavat nämä dödöt ja hajuvedet ja se pahoinvointi tulee tosi nopeasti.

        En muuten tiedä ketään, jolle tupakansavusta tulisi samantyyppisiä oireita, vaikka muutoin reagoivat tupakansavuun. (Itse en polta)


    • Hajusteintolerantti

      Hajusteilla peitetään raaka-aineen ominaishaju.
      Hajusteettomissa tuotteissa on oltava laadukkaampaa raaka-ainetta, siksi ovat kalliimpiakin.
      Hajustekemikaalit ovat pääosin synteettisiä tänä päivänä, ts. ei vastinetta luonnossa.
      Synteettisiä on halpaa valmistaa ja ovat tasalaatuisia. Siksi on varaa lisätä joka paikkaan.
      Turha luulla, että mainosten appelsiinikukat antavat
      pyykinpesuaineille 'tuoksun', ehei, ihan syntteettinen teollisuuskemikaali on kyseessä.
      Terveysvaikutuksista ei ole tietoa, pääasia, etteivät aiheuta ihoallergiaa testeissä - eläinkokeet ja terveet nuoret miehet, jos ihmisillä yleensä testataan.
      Hengitysvaikutuksia ei edes testata, ei tarvitse.

      • iski minuun??

        Hei. Olen lopettanut tupakoinnin 2 viikkoa sitten. Syynä se, että aloin ensin olla kaikille kemikaaleille yliherkkä, pesuaineet vaihtui hajuttomiksi. Hajuvedet ja dödöt pois, ei edes tuoksuvaa muotovaahtoa hiuksiin, ja olin silti tupakoija. No.. Oireet meni siihen pisteeseen, että aina kun poltin tupakan, tuli kauhea päänsärky otsaan ja kädet alkoi täristä ja sydän hakata tuhatta ja sataa. En enää jaksanut tätä ja lopetin. Apuna mulla oli kirja nimeltä : Vihdoinkin vapaa tupakasta, Kirjoittanut Allen Carr. Lainasin kirjastosta. Mulla ei ollut oikeastaan vieroitusoireita, mutta silloin tällöin tulee mieleen. Nyt yököttää jos joku puhaltelee savua päin. Ymmärrän nyt kuinka paljon olen pilannut ilmaa. Esim. Kun poltin pankkiautomaattijonossa tai kaupan edessä ennenkuin menin sinne. Luulen että kyseessä on allergia savun jollekkin ainesosalle. Nikotiinia ei tee mieli, maistoin nicorettea viime syksynä ja kieli ja nielu tuli täyteen tummanpunaisia pilkkuja. Menin terveyskeskukseen ja lekuri oli ihmeissään moisesta taudista, ennenkuin selkis että olin syönyt nicorettea. Lukekaa toi kirja jos olette lopettamassa, mua se auttoi..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe