Peugeot 405 mi16 omistajat lukekaa!!!

jj

Moro, mä oon ostamas tommosta Peugeot 405 mi16
-89 , ajettu 180tkm...(hinta 35tmk). Minkälaisia
kokemuksia teillä on tosta tyypistä?

11

3236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mrv

      todella hyvä ajaa ja pirteä menopeli, varsinkin
      kun toi ei ole katti-malli, tosin ylläpito
      kustannukset on omaa luokkaansa. Kannattaa katsoa
      aika tarkkaan että moottori/ruisku toimii niinkun
      pitää ja jäähdytysjärjestelmä on ok. Peugeotin
      paljon mainostetuista sähkövioista ei ole
      ainakaan mulla mitään kokemuksia vaikka on toi
      mi16 ollu pari vuotta.

      • Tykki

        itsellä on -91 ja vaikka tyypit puhuu että
        katti ei muka lähde niin kyllä mun mielestä
        lähtee ihan riittävästi. Olen ollut tyytyväinen
        pirssiin juuri kävin katsastamassa eikä ollut
        onkelmia. Perä on mun omassa kunnossa - se
        kannattaa ostaessa tarkistaa.
        Hintapyynnön perusteella tuntus olevan helmi
        kysymyksessä - käy kuitenkin tarkasti läpi,
        jos on hyvässä kunnossa niin osta ihmeessä!

        T: Tyytyväinen pösöilijä


      • jj
        Tykki kirjoitti:

        itsellä on -91 ja vaikka tyypit puhuu että
        katti ei muka lähde niin kyllä mun mielestä
        lähtee ihan riittävästi. Olen ollut tyytyväinen
        pirssiin juuri kävin katsastamassa eikä ollut
        onkelmia. Perä on mun omassa kunnossa - se
        kannattaa ostaessa tarkistaa.
        Hintapyynnön perusteella tuntus olevan helmi
        kysymyksessä - käy kuitenkin tarkasti läpi,
        jos on hyvässä kunnossa niin osta ihmeessä!

        T: Tyytyväinen pösöilijä

        siis mikä siellä auton perässä on vikana, ku
        kaikki niin väittää? tarkoitatko perä iskareita?
        jousia? jarruja ? laakereita? eikö pösö oo
        etuveto, eli ei ainakaan voimansiirto oo
        kyseessä? siis joku ripustuksissa? voiko joku
        sanoo mahdollisimman tarkkaan, mitä perästä pitää
        tarkistaa??


      • Pugfan
        jj kirjoitti:

        siis mikä siellä auton perässä on vikana, ku
        kaikki niin väittää? tarkoitatko perä iskareita?
        jousia? jarruja ? laakereita? eikö pösö oo
        etuveto, eli ei ainakaan voimansiirto oo
        kyseessä? siis joku ripustuksissa? voiko joku
        sanoo mahdollisimman tarkkaan, mitä perästä pitää
        tarkistaa??

        Eli kyseessä on taka-akselissa olevien
        laakereiden hajoaminen. 405:ssä käytetään kuten
        monissa muissakin ranskalaisautoissa
        vääntösauvajousitusta. Akseliputkeen on
        kiinnitetty tukivarret, joiden päihin on
        asennettu sitten pyörännavat ja renkaat. Vikaa
        voi löytyä akseliputken ja tukivarsien välisistä
        laakereista.

        Akselin laakeroinnin hajoaminen johtuu siitä että
        ennen faceliftiä valmistetuissa malleissa vesi
        pääsi laakerointiin, ruostutti ja kulutti
        laakerit.

        Hajonneen akselin huomaa siitä että takaa katsoen
        auton renkaat ovat selvästi //----\\ asennossa.
        Akselin väljyyden voi tarkastaa esimerkiksi
        pyörää ravistamalla tai rautatangolla
        vääntämällä. Ajossa hajanainen akseli tuntuu
        surkeana suuntavakavuutena, tuntuu kuin
        takarenkaassa ei olisi ilmaa riittävästi.

        Katsastuksessa ei hyväksytä kuin aivan pieni
        väljyys, joten asianmukaisesti katsastettu auto
        pitäisi olla taka-akseliltaan ehjä. Mutta olen
        itse huomannut sen, että viikon vanhalla leimalla
        varustetusta autosta voi löytyä täysin hajanainen
        akseli, jota ei ole vaihdettu toisesta autosta
        katsastuksen jälkeen...

        Riittävän ajoissa korjatessa pelkkä laakerien
        vaihto riittää. Jos akseliputki on päässyt
        kulumaan vähänkin hajalle, täytyy myös se
        vaihtaa. Akseliputki maksaa merkkiliikkeessä alle
        2000 mk. (tarkemmin noin 1500 mk). Autoliikkeen
        hintaan korjatessa akseli kunnostuu käyttäen
        täysin uusia osia 3 tonnillla, jos huoltomies ei
        töpeksi ja osaa hommansa. Tosin eräässä nimeltä
        mainitsemattomassa liikeketjussa homma tahtoo
        jostain kumman syystä kustantaa liki 6000 mk...

        Jos kaipaat lisätietoa, käy osoitteessa
        www.geocities.com/peugeotsivut . Sieltä löytyy
        mm. 405-painotteinen keskustelupalsta. Eiköhän
        sieltä löydy vastaus kun laitat kysymyksen...


      • 405 SRI
        Pugfan kirjoitti:

        Eli kyseessä on taka-akselissa olevien
        laakereiden hajoaminen. 405:ssä käytetään kuten
        monissa muissakin ranskalaisautoissa
        vääntösauvajousitusta. Akseliputkeen on
        kiinnitetty tukivarret, joiden päihin on
        asennettu sitten pyörännavat ja renkaat. Vikaa
        voi löytyä akseliputken ja tukivarsien välisistä
        laakereista.

        Akselin laakeroinnin hajoaminen johtuu siitä että
        ennen faceliftiä valmistetuissa malleissa vesi
        pääsi laakerointiin, ruostutti ja kulutti
        laakerit.

        Hajonneen akselin huomaa siitä että takaa katsoen
        auton renkaat ovat selvästi //----\\ asennossa.
        Akselin väljyyden voi tarkastaa esimerkiksi
        pyörää ravistamalla tai rautatangolla
        vääntämällä. Ajossa hajanainen akseli tuntuu
        surkeana suuntavakavuutena, tuntuu kuin
        takarenkaassa ei olisi ilmaa riittävästi.

        Katsastuksessa ei hyväksytä kuin aivan pieni
        väljyys, joten asianmukaisesti katsastettu auto
        pitäisi olla taka-akseliltaan ehjä. Mutta olen
        itse huomannut sen, että viikon vanhalla leimalla
        varustetusta autosta voi löytyä täysin hajanainen
        akseli, jota ei ole vaihdettu toisesta autosta
        katsastuksen jälkeen...

        Riittävän ajoissa korjatessa pelkkä laakerien
        vaihto riittää. Jos akseliputki on päässyt
        kulumaan vähänkin hajalle, täytyy myös se
        vaihtaa. Akseliputki maksaa merkkiliikkeessä alle
        2000 mk. (tarkemmin noin 1500 mk). Autoliikkeen
        hintaan korjatessa akseli kunnostuu käyttäen
        täysin uusia osia 3 tonnillla, jos huoltomies ei
        töpeksi ja osaa hommansa. Tosin eräässä nimeltä
        mainitsemattomassa liikeketjussa homma tahtoo
        jostain kumman syystä kustantaa liki 6000 mk...

        Jos kaipaat lisätietoa, käy osoitteessa
        www.geocities.com/peugeotsivut . Sieltä löytyy
        mm. 405-painotteinen keskustelupalsta. Eiköhän
        sieltä löydy vastaus kun laitat kysymyksen...

        ..ja akselisto on lähes ikuinen, kahden MI:n ja
        kahden SRI 405:n kokemuksella.
        Eikä yhtään laakeria ole mennyt!!!!!


      • jj
        405 SRI kirjoitti:

        ..ja akselisto on lähes ikuinen, kahden MI:n ja
        kahden SRI 405:n kokemuksella.
        Eikä yhtään laakeria ole mennyt!!!!!

        voitko kertoo mahdollisimman tarkkaan mitkä
        rasvanipat on? Voit kertoo aika tarkkaan miten ne
        laitetaan, ku oon värkänny jonkun verran autojen
        kans, en kuitenkaan pösöjen kans ikinä...


      • 405 SRI
        jj kirjoitti:

        voitko kertoo mahdollisimman tarkkaan mitkä
        rasvanipat on? Voit kertoo aika tarkkaan miten ne
        laitetaan, ku oon värkänny jonkun verran autojen
        kans, en kuitenkaan pösöjen kans ikinä...

        ..suojaputkeen kaksi pientä reikää joihin M5
        kierre ja rasvanippa on eräänlainen tappi joka
        kierretään tähän reikään. Rasvanipan kautta
        työnnetään koko taka-akseliston suojaputki
        täyteen jotain rasvaa esim. lithium, rasvanipassa
        on jousikuormitteinen takaiskuventtiili joka
        estää rasvan pois valumisen. Sitten kun vielä
        kerran vuodessa tai kahdessa lisää rasvaa näiden
        nippojen kautta on taka-akselisto ja laakerit
        ikuisia. Operaatio maksaa noin 250mk ja sen
        osaavat tehdä merkkiliikkeet ja muut Peugeot-
        asiantuntijat. (Eivät kuitenkaan kaikki).


      • Kysyjä
        405 SRI kirjoitti:

        ..suojaputkeen kaksi pientä reikää joihin M5
        kierre ja rasvanippa on eräänlainen tappi joka
        kierretään tähän reikään. Rasvanipan kautta
        työnnetään koko taka-akseliston suojaputki
        täyteen jotain rasvaa esim. lithium, rasvanipassa
        on jousikuormitteinen takaiskuventtiili joka
        estää rasvan pois valumisen. Sitten kun vielä
        kerran vuodessa tai kahdessa lisää rasvaa näiden
        nippojen kautta on taka-akselisto ja laakerit
        ikuisia. Operaatio maksaa noin 250mk ja sen
        osaavat tehdä merkkiliikkeet ja muut Peugeot-
        asiantuntijat. (Eivät kuitenkaan kaikki).

        Omistan Fiat Punton, ja siinäkin on tyyppivikana,
        että taka-akselin alatukivarren yläpäässä olevat
        laakerit saattavat kulua todella nopeasti.
        Siis "nivel", josta alatukivarsin on kiinni taka-
        akseliin. Eli onko Pösössä vastaavanlainen
        kiinnitys?? Ja riittääkö tuohon rasvanippojen
        asennukseen, vain se, että poraa reiät nipoille,
        ja asentaa kierteet, vai pitääkö alatukivarret
        irrottaa porauksen ajaksi, jotta porauksessa
        tuleva metallilastu ei menisi laakereihin? Vai
        putoaako varovasti porattuna metallilastu pois,
        ja sisään ei mene niin paljoa lastua, että se
        haittaisi??
        Vai olenko ymmärtänyt kaiken täysin väärin??


    • NUUKA

      GTI 16 valve on samalla tekniikalla varustettu
      "pikkuserkku" Kannattaa käydä myös katsomassa
      maksaa puolet pösön hinnasta

      • ksdfjksfj

        se on BX 19 gti 16venttiiliä, sama kone ku mi16
        160hp, mutta 89 vuosimallissa siis sitikassa on
        absit, toisin kuin mi16pösössä


      • NUUKA
        ksdfjksfj kirjoitti:

        se on BX 19 gti 16venttiiliä, sama kone ku mi16
        160hp, mutta 89 vuosimallissa siis sitikassa on
        absit, toisin kuin mi16pösössä

        Riippuu paikasta, esim. rek.otteessa GTI 16v ja
        auton takana lukee pelkästään GTI ja taka
        tolpassa 16 v kun taas 8 v lukee 19 GTI


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe