Moro, mä oon ostamas tommosta Peugeot 405 mi16
-89 , ajettu 180tkm...(hinta 35tmk). Minkälaisia
kokemuksia teillä on tosta tyypistä?
Peugeot 405 mi16 omistajat lukekaa!!!
11
3236
Vastaukset
- mrv
todella hyvä ajaa ja pirteä menopeli, varsinkin
kun toi ei ole katti-malli, tosin ylläpito
kustannukset on omaa luokkaansa. Kannattaa katsoa
aika tarkkaan että moottori/ruisku toimii niinkun
pitää ja jäähdytysjärjestelmä on ok. Peugeotin
paljon mainostetuista sähkövioista ei ole
ainakaan mulla mitään kokemuksia vaikka on toi
mi16 ollu pari vuotta.- Tykki
itsellä on -91 ja vaikka tyypit puhuu että
katti ei muka lähde niin kyllä mun mielestä
lähtee ihan riittävästi. Olen ollut tyytyväinen
pirssiin juuri kävin katsastamassa eikä ollut
onkelmia. Perä on mun omassa kunnossa - se
kannattaa ostaessa tarkistaa.
Hintapyynnön perusteella tuntus olevan helmi
kysymyksessä - käy kuitenkin tarkasti läpi,
jos on hyvässä kunnossa niin osta ihmeessä!
T: Tyytyväinen pösöilijä - jj
Tykki kirjoitti:
itsellä on -91 ja vaikka tyypit puhuu että
katti ei muka lähde niin kyllä mun mielestä
lähtee ihan riittävästi. Olen ollut tyytyväinen
pirssiin juuri kävin katsastamassa eikä ollut
onkelmia. Perä on mun omassa kunnossa - se
kannattaa ostaessa tarkistaa.
Hintapyynnön perusteella tuntus olevan helmi
kysymyksessä - käy kuitenkin tarkasti läpi,
jos on hyvässä kunnossa niin osta ihmeessä!
T: Tyytyväinen pösöilijäsiis mikä siellä auton perässä on vikana, ku
kaikki niin väittää? tarkoitatko perä iskareita?
jousia? jarruja ? laakereita? eikö pösö oo
etuveto, eli ei ainakaan voimansiirto oo
kyseessä? siis joku ripustuksissa? voiko joku
sanoo mahdollisimman tarkkaan, mitä perästä pitää
tarkistaa?? - Pugfan
jj kirjoitti:
siis mikä siellä auton perässä on vikana, ku
kaikki niin väittää? tarkoitatko perä iskareita?
jousia? jarruja ? laakereita? eikö pösö oo
etuveto, eli ei ainakaan voimansiirto oo
kyseessä? siis joku ripustuksissa? voiko joku
sanoo mahdollisimman tarkkaan, mitä perästä pitää
tarkistaa??Eli kyseessä on taka-akselissa olevien
laakereiden hajoaminen. 405:ssä käytetään kuten
monissa muissakin ranskalaisautoissa
vääntösauvajousitusta. Akseliputkeen on
kiinnitetty tukivarret, joiden päihin on
asennettu sitten pyörännavat ja renkaat. Vikaa
voi löytyä akseliputken ja tukivarsien välisistä
laakereista.
Akselin laakeroinnin hajoaminen johtuu siitä että
ennen faceliftiä valmistetuissa malleissa vesi
pääsi laakerointiin, ruostutti ja kulutti
laakerit.
Hajonneen akselin huomaa siitä että takaa katsoen
auton renkaat ovat selvästi //----\\ asennossa.
Akselin väljyyden voi tarkastaa esimerkiksi
pyörää ravistamalla tai rautatangolla
vääntämällä. Ajossa hajanainen akseli tuntuu
surkeana suuntavakavuutena, tuntuu kuin
takarenkaassa ei olisi ilmaa riittävästi.
Katsastuksessa ei hyväksytä kuin aivan pieni
väljyys, joten asianmukaisesti katsastettu auto
pitäisi olla taka-akseliltaan ehjä. Mutta olen
itse huomannut sen, että viikon vanhalla leimalla
varustetusta autosta voi löytyä täysin hajanainen
akseli, jota ei ole vaihdettu toisesta autosta
katsastuksen jälkeen...
Riittävän ajoissa korjatessa pelkkä laakerien
vaihto riittää. Jos akseliputki on päässyt
kulumaan vähänkin hajalle, täytyy myös se
vaihtaa. Akseliputki maksaa merkkiliikkeessä alle
2000 mk. (tarkemmin noin 1500 mk). Autoliikkeen
hintaan korjatessa akseli kunnostuu käyttäen
täysin uusia osia 3 tonnillla, jos huoltomies ei
töpeksi ja osaa hommansa. Tosin eräässä nimeltä
mainitsemattomassa liikeketjussa homma tahtoo
jostain kumman syystä kustantaa liki 6000 mk...
Jos kaipaat lisätietoa, käy osoitteessa
www.geocities.com/peugeotsivut . Sieltä löytyy
mm. 405-painotteinen keskustelupalsta. Eiköhän
sieltä löydy vastaus kun laitat kysymyksen... - 405 SRI
Pugfan kirjoitti:
Eli kyseessä on taka-akselissa olevien
laakereiden hajoaminen. 405:ssä käytetään kuten
monissa muissakin ranskalaisautoissa
vääntösauvajousitusta. Akseliputkeen on
kiinnitetty tukivarret, joiden päihin on
asennettu sitten pyörännavat ja renkaat. Vikaa
voi löytyä akseliputken ja tukivarsien välisistä
laakereista.
Akselin laakeroinnin hajoaminen johtuu siitä että
ennen faceliftiä valmistetuissa malleissa vesi
pääsi laakerointiin, ruostutti ja kulutti
laakerit.
Hajonneen akselin huomaa siitä että takaa katsoen
auton renkaat ovat selvästi //----\\ asennossa.
Akselin väljyyden voi tarkastaa esimerkiksi
pyörää ravistamalla tai rautatangolla
vääntämällä. Ajossa hajanainen akseli tuntuu
surkeana suuntavakavuutena, tuntuu kuin
takarenkaassa ei olisi ilmaa riittävästi.
Katsastuksessa ei hyväksytä kuin aivan pieni
väljyys, joten asianmukaisesti katsastettu auto
pitäisi olla taka-akseliltaan ehjä. Mutta olen
itse huomannut sen, että viikon vanhalla leimalla
varustetusta autosta voi löytyä täysin hajanainen
akseli, jota ei ole vaihdettu toisesta autosta
katsastuksen jälkeen...
Riittävän ajoissa korjatessa pelkkä laakerien
vaihto riittää. Jos akseliputki on päässyt
kulumaan vähänkin hajalle, täytyy myös se
vaihtaa. Akseliputki maksaa merkkiliikkeessä alle
2000 mk. (tarkemmin noin 1500 mk). Autoliikkeen
hintaan korjatessa akseli kunnostuu käyttäen
täysin uusia osia 3 tonnillla, jos huoltomies ei
töpeksi ja osaa hommansa. Tosin eräässä nimeltä
mainitsemattomassa liikeketjussa homma tahtoo
jostain kumman syystä kustantaa liki 6000 mk...
Jos kaipaat lisätietoa, käy osoitteessa
www.geocities.com/peugeotsivut . Sieltä löytyy
mm. 405-painotteinen keskustelupalsta. Eiköhän
sieltä löydy vastaus kun laitat kysymyksen.....ja akselisto on lähes ikuinen, kahden MI:n ja
kahden SRI 405:n kokemuksella.
Eikä yhtään laakeria ole mennyt!!!!! - jj
405 SRI kirjoitti:
..ja akselisto on lähes ikuinen, kahden MI:n ja
kahden SRI 405:n kokemuksella.
Eikä yhtään laakeria ole mennyt!!!!!voitko kertoo mahdollisimman tarkkaan mitkä
rasvanipat on? Voit kertoo aika tarkkaan miten ne
laitetaan, ku oon värkänny jonkun verran autojen
kans, en kuitenkaan pösöjen kans ikinä... - 405 SRI
jj kirjoitti:
voitko kertoo mahdollisimman tarkkaan mitkä
rasvanipat on? Voit kertoo aika tarkkaan miten ne
laitetaan, ku oon värkänny jonkun verran autojen
kans, en kuitenkaan pösöjen kans ikinä.....suojaputkeen kaksi pientä reikää joihin M5
kierre ja rasvanippa on eräänlainen tappi joka
kierretään tähän reikään. Rasvanipan kautta
työnnetään koko taka-akseliston suojaputki
täyteen jotain rasvaa esim. lithium, rasvanipassa
on jousikuormitteinen takaiskuventtiili joka
estää rasvan pois valumisen. Sitten kun vielä
kerran vuodessa tai kahdessa lisää rasvaa näiden
nippojen kautta on taka-akselisto ja laakerit
ikuisia. Operaatio maksaa noin 250mk ja sen
osaavat tehdä merkkiliikkeet ja muut Peugeot-
asiantuntijat. (Eivät kuitenkaan kaikki). - Kysyjä
405 SRI kirjoitti:
..suojaputkeen kaksi pientä reikää joihin M5
kierre ja rasvanippa on eräänlainen tappi joka
kierretään tähän reikään. Rasvanipan kautta
työnnetään koko taka-akseliston suojaputki
täyteen jotain rasvaa esim. lithium, rasvanipassa
on jousikuormitteinen takaiskuventtiili joka
estää rasvan pois valumisen. Sitten kun vielä
kerran vuodessa tai kahdessa lisää rasvaa näiden
nippojen kautta on taka-akselisto ja laakerit
ikuisia. Operaatio maksaa noin 250mk ja sen
osaavat tehdä merkkiliikkeet ja muut Peugeot-
asiantuntijat. (Eivät kuitenkaan kaikki).Omistan Fiat Punton, ja siinäkin on tyyppivikana,
että taka-akselin alatukivarren yläpäässä olevat
laakerit saattavat kulua todella nopeasti.
Siis "nivel", josta alatukivarsin on kiinni taka-
akseliin. Eli onko Pösössä vastaavanlainen
kiinnitys?? Ja riittääkö tuohon rasvanippojen
asennukseen, vain se, että poraa reiät nipoille,
ja asentaa kierteet, vai pitääkö alatukivarret
irrottaa porauksen ajaksi, jotta porauksessa
tuleva metallilastu ei menisi laakereihin? Vai
putoaako varovasti porattuna metallilastu pois,
ja sisään ei mene niin paljoa lastua, että se
haittaisi??
Vai olenko ymmärtänyt kaiken täysin väärin??
- NUUKA
GTI 16 valve on samalla tekniikalla varustettu
"pikkuserkku" Kannattaa käydä myös katsomassa
maksaa puolet pösön hinnasta- ksdfjksfj
se on BX 19 gti 16venttiiliä, sama kone ku mi16
160hp, mutta 89 vuosimallissa siis sitikassa on
absit, toisin kuin mi16pösössä - NUUKA
ksdfjksfj kirjoitti:
se on BX 19 gti 16venttiiliä, sama kone ku mi16
160hp, mutta 89 vuosimallissa siis sitikassa on
absit, toisin kuin mi16pösössäRiippuu paikasta, esim. rek.otteessa GTI 16v ja
auton takana lukee pelkästään GTI ja taka
tolpassa 16 v kun taas 8 v lukee 19 GTI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938676
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264838- 504288
- 623857
- 513236
- 503040
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.512607- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422345