hei jos on allerginen gerbiileille tai muille elukoille, niin millaiset oireet ovat? lääkäri epäili allergiaa, kävin kyllä poskiontelokuvissa, jos olisi vaikka tulehdus eikä allergia.
Vastaukset 3
- Allerginen nainen
Olen allerginen kissoille ja koirille, enkä tosiaan siedä mitään muitakaan karvaisia otuksia lähipiirissä, elukoista tulee oireita...
Silmät kutisevat ja vuotavat vettä, nenä kutisee, nenän limakalvot turpoavat, kurkussa saattaa myös kutista, aivastuttaa, nenä on tukossa, yskittää ja ahdistaa hengitettäessä eläinpölyä.
Hoida allergiasi kuntoon ettei muutu astmaksi. Joskus voi olla parasta luopua lemmikeistä ja asettaa terveys ykköseksi. - Gerbiilit sai jäädä
Meillä tuli meille vanhemmille allergiaa tyttäremme gerbiileistä heti. Nuhaa, silmäoireita ja sen sellaista.
Soitin eläinkauppaan ja kysyin, ottavatko he gerbiilit takaisin kun tuli allergiaa. Sieltä neuvottiin seuraavaa; vaihdamme purut haapahakkeeseen ja kissanhiekkaan ( eli laitamme molempia alusiksi ja purut roskikseen) ja vaihdamme aluset kaksi kertaa viikossa.
Noudatimme neuvoa ja niin hävisivät allergiaoireet. Selittyy sillä, että usein itse gerbiilit eivät allergisoi vaan niiden virtsasta ilmaan haihtuva ammoniakki. Noita puruja käytettäessä ammoniakkia leijuu kaiken aikaa ilmassa ja aiheuttaa juuri nenä-silmä-hengitysoireita.
Olemme siis niin allerginen perhe, että allergiaa tulee jo ihmisistä, joiden vaatteissa eläinkarvoja on. Ja meillä on ollut nuo gerbiilit jo yli vuoden (allergia tuli heti parissa päivässä tuolloin). Emme kyllä itse koske niihin, eli tytär, joka ei ole millekään allerginen, hoitaa ne itse. - gerbiilien omistaja
Olen tiedettävästi allerginen koiralle, kissalle, marsulle, heinille, siitepölyille yms. joista tulee nuhaa, kutinaa, huono olo. Mutta gerbiileitä voin pitää ilman allergiaoireita :) Käytän mörttiröpö nimistä purua, joka on juuri tuota haapaa. Käytin ennen kissanhiekkaa häkissä alusena, kuten joku mainitsi käyttäneensä, mutta sekin oli hyvin allergisoivaa vaikka kokeilin eri merkkejä ja eri koostumuksia. Sitten löysinkin tuon mörttiröpön :) Kysy lemmikkikaupasta sitä! Se on vähän kalliimpaa, mutta mielestäni pieni hinta kun voi pitää jotain eläimiä lähellään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.993161Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt492571Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.531399Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä3351170- 431131
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,154931Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi11911Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?587402 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk54710- 38695