Taitaa tulla syys

Matti

Lieber Willy

Stephen Dorff löytyi Googlesta 30000 kertaa - en jaksanut katsoa linkeistä ainuttakaan.

Mielinäyttelijöitäni ovat tietysti Jeremy Irons, Anthony Andrews, Soli ja Rolf Labbart, Aku Korhonen, Marlene Dietrich, Keanu Reaves ...

Onhan näitä - hyvistä näyttelijöistä mainitsin tuossa ehkä 0,001 promillea.

Minä en ole siinä asemassa, että voisin "suosia" yhtäkään näyttelijää.


Alles Liebe für dich

Matti

29

4074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V

      Dear Matti..

      Sattuipas yhteen : luen par`aikaa Marlene Dietrichin elämänkertaa "Berliinitär", jonka Sinäkin varmasti tunnet. Dietrich kuuluu minunkin suosikkeihini, samoin kuin sielukas Keanu Reevers.

      "Can you feel the love tonight ?"

      Mikä veisu Eltonilta !

      Syssy tulloo.

      Ville

      • Matti

        Rakas Ville

        Valitettavasti en ole lukenut MD:n Berliinitärtä, mutta saatanpa sen kohta etsiä käsiini.

        Kuuluuko Waugh'n Brideshead Revisited sinun suosikkeihisi?


        Aivan kohta siirryn vaakatasoon, koska aamulla pitää olla pirteä.

        Lakanoihini kääriydyttyäni ajattelen sinua, Ville.

        Matti


      • Ville
        Matti kirjoitti:

        Rakas Ville

        Valitettavasti en ole lukenut MD:n Berliinitärtä, mutta saatanpa sen kohta etsiä käsiini.

        Kuuluuko Waugh'n Brideshead Revisited sinun suosikkeihisi?


        Aivan kohta siirryn vaakatasoon, koska aamulla pitää olla pirteä.

        Lakanoihini kääriydyttyäni ajattelen sinua, Ville.

        Matti

        Dear Matti..

        Tunnustan, että Evelyn Waugh, mikäli häntä tarkoitat, että hän(kin) on minulle yhtä kuin aukko sivistyksessä. Olenpa siis jäänyt taas jostakin hyvästä paitsi.

        Ajatuksia ja unia.

        Huomisiin,

        Ville


      • Ville
        Ville kirjoitti:

        Dear Matti..

        Tunnustan, että Evelyn Waugh, mikäli häntä tarkoitat, että hän(kin) on minulle yhtä kuin aukko sivistyksessä. Olenpa siis jäänyt taas jostakin hyvästä paitsi.

        Ajatuksia ja unia.

        Huomisiin,

        Ville

        ... - valveunia.

        Lähden tästä ulos - ihmettelemään avaruuden suuruutta ja ihmislapsen pienuutta....

        Huomenna on niska jumissa sitten.

        Ajattelen ajatuksia.

        Pitäisiköhän soittaa valkoinen kyyti... ?

        Sinun,

        Ville


      • Matti
        Ville kirjoitti:

        ... - valveunia.

        Lähden tästä ulos - ihmettelemään avaruuden suuruutta ja ihmislapsen pienuutta....

        Huomenna on niska jumissa sitten.

        Ajattelen ajatuksia.

        Pitäisiköhän soittaa valkoinen kyyti... ?

        Sinun,

        Ville

        Rakas Ville

        Jaksan yhä ihmetellä ajankäyttöäsi: lähteä nyt ulos klo 0.20!

        Illalla käärinliinoissani mietin, mitä olit sanonut sivistyksen aukoista. Jos sinä et tunne Waugh'n Mennyttä maailmaa, niin minä taasen en ole koskaan aikaisemmin kuullut Nick Cavesta. Vasta sinun kirjoituksiasi lukiessani olen tuohon nimeen törmännyt. Niin että tasoissa ollaan ...?

        Näitkö yöllä tähtiä? Tarkoititko valkoisella kyydillä taksia vai ambulanssia?

        Matti


      • Ville
        Matti kirjoitti:

        Rakas Ville

        Jaksan yhä ihmetellä ajankäyttöäsi: lähteä nyt ulos klo 0.20!

        Illalla käärinliinoissani mietin, mitä olit sanonut sivistyksen aukoista. Jos sinä et tunne Waugh'n Mennyttä maailmaa, niin minä taasen en ole koskaan aikaisemmin kuullut Nick Cavesta. Vasta sinun kirjoituksiasi lukiessani olen tuohon nimeen törmännyt. Niin että tasoissa ollaan ...?

        Näitkö yöllä tähtiä? Tarkoititko valkoisella kyydillä taksia vai ambulanssia?

        Matti

        Rakas Matti

        Miten on päiväsi sujunut ?

        Minä juon teetä ja kuuntelen Stingiä ja kirjoitan tätä. Ajatella, että pystyn yht`aikaisesti suoriutumaan peräti kolmesta asiasta..

        Kohta menen maata, mutten Sinun tapaasi torinolaisittain...

        Hyvää yötä,

        Sinun

        Sivistymätön


      • Matti
        Ville kirjoitti:

        Rakas Matti

        Miten on päiväsi sujunut ?

        Minä juon teetä ja kuuntelen Stingiä ja kirjoitan tätä. Ajatella, että pystyn yht`aikaisesti suoriutumaan peräti kolmesta asiasta..

        Kohta menen maata, mutten Sinun tapaasi torinolaisittain...

        Hyvää yötä,

        Sinun

        Sivistymätön

        Rakas Ville

        Kotikenkäni ovat jo saavuttaneet korkean iän ja käyneet tarkoitukseensa soveltumattomiksi. Siispä uusia ostamaan!

        Halusin sellaiset jalkineet, joita olen "aina" käyttänyt (hollannikkaan malliset, tekstiilipäällinen). Kysyin kaupasta, josta olin entiset ostanut - ei ollut. Seuraavaan kauppaan ja seuraavaan ja ...

        Kaksi tuntia myöhemmin: yhdeksännestä liikkeestä löysin haluamani kaltaiset - numeroa liian isot. Otin ne.

        Palattuani kysyin autotallissa istuneilta kotipääskysiltäni, huutaako niille koskaan avaruus. Ne katsoivat toisiaan ja pyörittivät päätään.

        Terveisin
        Torinolainen


      • Ville
        Matti kirjoitti:

        Rakas Ville

        Kotikenkäni ovat jo saavuttaneet korkean iän ja käyneet tarkoitukseensa soveltumattomiksi. Siispä uusia ostamaan!

        Halusin sellaiset jalkineet, joita olen "aina" käyttänyt (hollannikkaan malliset, tekstiilipäällinen). Kysyin kaupasta, josta olin entiset ostanut - ei ollut. Seuraavaan kauppaan ja seuraavaan ja ...

        Kaksi tuntia myöhemmin: yhdeksännestä liikkeestä löysin haluamani kaltaiset - numeroa liian isot. Otin ne.

        Palattuani kysyin autotallissa istuneilta kotipääskysiltäni, huutaako niille koskaan avaruus. Ne katsoivat toisiaan ja pyörittivät päätään.

        Terveisin
        Torinolainen

        Matti rakas

        Minunkin skottiruutuiset tohvelini vetelevät viimeisiään. Ikävää, sillä olen hyvin kiintynyt niihin.

        Kerro miltä se näyttää kun "kotipääskyset istuvat autotallissa" ? Siis istuvat ? Ja autotallissa ?
        -:)

        Anti-torinolainen

        Ville


      • Matti
        Ville kirjoitti:

        Matti rakas

        Minunkin skottiruutuiset tohvelini vetelevät viimeisiään. Ikävää, sillä olen hyvin kiintynyt niihin.

        Kerro miltä se näyttää kun "kotipääskyset istuvat autotallissa" ? Siis istuvat ? Ja autotallissa ?
        -:)

        Anti-torinolainen

        Ville

        Rakas Ville

        Haarapääskyt valtasivat keväällä autotallini. Kaikin keinoin yritin niitä estää, mutta kun ne olivat päättäneet tehdä pesänsä sinne, ne tekivät.

        Ensimmäisestä pesästä ilmoille lensi kuusi poikasta. Pari viikkoa ne opettelivat aerodynamiikkaa. Sitten emot teettivät poikasillaan uuden pesän, opetustarkoituksessa kenties.

        Vanha pariskunta - jota minä nyt siis kutsun kotipääskyikseni - teki uuden pesueen, toki vain kolme poikasta. Nyt näitä lapsia vielä ruokitaan, eivätkä ne vielä ole lähteneet tutustumaan ulkoilmoihin. Olen aika lailla huolissani pikkupääskyistä - selvinnevätköhän talvehtimisseuduille?

        Nämä vanhat pääskyt tuntevat minut ja autoni. Kulkuneuvoni saan ajaa autotalliin laittamani langan alle, ja pääskyt eivät hievahdakaan.
        Kun menen talliin jalan, tervehdin puheella näitä pitkäpyrstöjä. Uroksen erotan paitsi laiskuudesta, myös siitä, että sen toinen pyrstösulka on tuuman toista lyhyempi.

        Koskemattomuusraja niillä sentään on - kahtakymmentä senttiä lähemmäksi en ole saanut kättäni ojentaa.

        Kerroinko riittävästi kotipääskyistäni?

        Matti


      • Matti
        Matti kirjoitti:

        Rakas Ville

        Haarapääskyt valtasivat keväällä autotallini. Kaikin keinoin yritin niitä estää, mutta kun ne olivat päättäneet tehdä pesänsä sinne, ne tekivät.

        Ensimmäisestä pesästä ilmoille lensi kuusi poikasta. Pari viikkoa ne opettelivat aerodynamiikkaa. Sitten emot teettivät poikasillaan uuden pesän, opetustarkoituksessa kenties.

        Vanha pariskunta - jota minä nyt siis kutsun kotipääskyikseni - teki uuden pesueen, toki vain kolme poikasta. Nyt näitä lapsia vielä ruokitaan, eivätkä ne vielä ole lähteneet tutustumaan ulkoilmoihin. Olen aika lailla huolissani pikkupääskyistä - selvinnevätköhän talvehtimisseuduille?

        Nämä vanhat pääskyt tuntevat minut ja autoni. Kulkuneuvoni saan ajaa autotalliin laittamani langan alle, ja pääskyt eivät hievahdakaan.
        Kun menen talliin jalan, tervehdin puheella näitä pitkäpyrstöjä. Uroksen erotan paitsi laiskuudesta, myös siitä, että sen toinen pyrstösulka on tuuman toista lyhyempi.

        Koskemattomuusraja niillä sentään on - kahtakymmentä senttiä lähemmäksi en ole saanut kättäni ojentaa.

        Kerroinko riittävästi kotipääskyistäni?

        Matti

        Tänään piskuiset lopultakin aloittivat lento-opintonsa.

        Mainiota - kantakoot heidän siipensä!


      • Ville
        Matti kirjoitti:

        Tänään piskuiset lopultakin aloittivat lento-opintonsa.

        Mainiota - kantakoot heidän siipensä!

        Rakas Matti

        Kävinpä tervehtimässä lintuja minäkin - oli vanhoja leipiä kertynyt taas.

        Sorsista se, jonka nimi on Kalevi, hyppää makupalan kädestä kuin koira. Melko kesyjä ne toisetkin ovat - sorsat, lokit, ankat ja hanhet.

        Illaksi on tiedossa Stephen Dorffia yhden elokuvan verran. Earthly possenssions on leffan nimi - toivottavasti katsomisen arvoisen leffan.

        Mitä Sinulle kuuluu ?

        Ville


      • Matti
        Ville kirjoitti:

        Rakas Matti

        Kävinpä tervehtimässä lintuja minäkin - oli vanhoja leipiä kertynyt taas.

        Sorsista se, jonka nimi on Kalevi, hyppää makupalan kädestä kuin koira. Melko kesyjä ne toisetkin ovat - sorsat, lokit, ankat ja hanhet.

        Illaksi on tiedossa Stephen Dorffia yhden elokuvan verran. Earthly possenssions on leffan nimi - toivottavasti katsomisen arvoisen leffan.

        Mitä Sinulle kuuluu ?

        Ville

        Rakas Ville

        Onko ruokittaviesi joukossa myös Irene?

        Taisit ihastua Dorffin näyttelijänlahjoihin, kun taas aiot katsoa hänen suoritustaan.

        Mietiskelen tässä, katsoisinko tv:stä Kurjat - se on neliosainen ...

        Viime yönä näin somaa unta. Ehkä kerron siitä joskus. "En onnea pyydä, mut unet / suo nähdä mun uudelleen."

        Matti


      • Ville
        Matti kirjoitti:

        Rakas Ville

        Onko ruokittaviesi joukossa myös Irene?

        Taisit ihastua Dorffin näyttelijänlahjoihin, kun taas aiot katsoa hänen suoritustaan.

        Mietiskelen tässä, katsoisinko tv:stä Kurjat - se on neliosainen ...

        Viime yönä näin somaa unta. Ehkä kerron siitä joskus. "En onnea pyydä, mut unet / suo nähdä mun uudelleen."

        Matti

        Rakas Matti

        Tottakai on Kalevilla Irenensä, mutta myös jalkavaimoja melkoinen lauma.

        Dorffin leffa on edelleen katsomatta ; tuli illalla vähän muuta.

        "So long as men can breathe or eyes can see,
        So long lives this, and this gives live to thee."

        Unesi ?

        Sinun,

        Ville


      • Matti
        Ville kirjoitti:

        Rakas Matti

        Tottakai on Kalevilla Irenensä, mutta myös jalkavaimoja melkoinen lauma.

        Dorffin leffa on edelleen katsomatta ; tuli illalla vähän muuta.

        "So long as men can breathe or eyes can see,
        So long lives this, and this gives live to thee."

        Unesi ?

        Sinun,

        Ville

        Tervehdys

        Taas on yksi miellyttävä viikonloppu takana. Toivottavasti muillakin on ollut hauskaa.

        Kovin hiljaista tuntuu tällä palstalla olevan. Enemmän eloa ja iloa kaivattaisiin!

        Matti


      • Nainen74
        Ville kirjoitti:

        Rakas Matti

        Tottakai on Kalevilla Irenensä, mutta myös jalkavaimoja melkoinen lauma.

        Dorffin leffa on edelleen katsomatta ; tuli illalla vähän muuta.

        "So long as men can breathe or eyes can see,
        So long lives this, and this gives live to thee."

        Unesi ?

        Sinun,

        Ville

        Ja pyyntö Villelle ( jätin miestenkin osastoon ) että voisitko kirjottaa nopeasti noven tai
        pari -:)? *hymy teille*.. Miten viikon alku on lähtenyt käyntiin ?


      • Matti
        Nainen74 kirjoitti:

        Ja pyyntö Villelle ( jätin miestenkin osastoon ) että voisitko kirjottaa nopeasti noven tai
        pari -:)? *hymy teille*.. Miten viikon alku on lähtenyt käyntiin ?

        Kuinkahan Sinua, Nainen74, puhuttelisin ...

        Todella miellyttävää on saada tänne uusi keskustelija. Olemmehan tavallaan jo jutelleet novelleihin antamiemme kommenttien kautta.

        Villen puolesta en tietenkään voi puhua, mutta jokin aika sitten hän ilmoitti, että ei aio kirjoittaa novelleja ainakaan vähään aikaan. Kenties Sinä saat hänen mielensä muuttumaan?

        Noita hymiöitä en varsin osaa käyttää. Siksi vain sanallisesti kerron, että ilahduin suuresti ilmestymisestäsi tänne. Jatketaan yhteydenpitoa!

        Ystävällisesti
        Matti


      • Ville
        Matti kirjoitti:

        Tervehdys

        Taas on yksi miellyttävä viikonloppu takana. Toivottavasti muillakin on ollut hauskaa.

        Kovin hiljaista tuntuu tällä palstalla olevan. Enemmän eloa ja iloa kaivattaisiin!

        Matti

        Täällähän on elämää enemmänkin.

        V


      • Matti
        Ville kirjoitti:

        Täällähän on elämää enemmänkin.

        V

        Hyvää huomenta (klo 0.01?) Sinullekin, rakas Ville

        Tosin nyt on jo iltapäivä melko pitkällä.

        Miten vietit viikonloppusi, erotiikkamessuillako? Ainakin tämä palsta jäi vaille lämpöistä läsnäoloasi.

        Olen kaivannut Sinua

        Matti


      • Ville
        Matti kirjoitti:

        Hyvää huomenta (klo 0.01?) Sinullekin, rakas Ville

        Tosin nyt on jo iltapäivä melko pitkällä.

        Miten vietit viikonloppusi, erotiikkamessuillako? Ainakin tämä palsta jäi vaille lämpöistä läsnäoloasi.

        Olen kaivannut Sinua

        Matti

        Rakas Matti

        Viikonloppuna nautiskelin Shakespearen sonetteja, joista en eroon ole vieläkään päässyt. Olen avuttomasti koukussa näihin teksteihin, tähän mieheen joka oli, ei enempää eikä vähempää kuin nero - kuka hän nyt ikinä sitten olikaan.

        Mitä Sinulle kuuluu ? Kerro.


        Ville


      • Ville
        Ville kirjoitti:

        Rakas Matti

        Viikonloppuna nautiskelin Shakespearen sonetteja, joista en eroon ole vieläkään päässyt. Olen avuttomasti koukussa näihin teksteihin, tähän mieheen joka oli, ei enempää eikä vähempää kuin nero - kuka hän nyt ikinä sitten olikaan.

        Mitä Sinulle kuuluu ? Kerro.


        Ville

        Eräät jotka istuvat autotallissa - kuinka ne voivat ?

        Ville


    • sini

      opiskelu käy hermoille. päätä särkee, selkä on jumissa ja nenä kirjassa.
      enkä ole täälläkään käynyt vähään aikaan.
      *iso halaus*
      on ikävä, ei kavereitakaan ehdi enää tavata kovin usein..
      opiskelu ei sovi minulle.
      pientä piristystä, kenties? ville? matti?

      • Matti

        Rakkahin Sini

        Opiskelujenko tähden olet ollut niin vaiti? Olen kaivannut Sinua.

        Yritän kaukohieroa niskaasi ja hartioitasi. Toivottavasti tunnet lähettämäni lämmön virtaavan ja päänsäryn katoavan.

        (Mutta missä on herra X, kun hän ei hoida velvollisuuksiaan?)

        Kirjat ovat kalliita, ehkä hankit Serlan liinoja, joihin niistät soman nöpönenäsi ...

        Sydämellisin terveisin
        Matti


      • Ville
        Matti kirjoitti:

        Rakkahin Sini

        Opiskelujenko tähden olet ollut niin vaiti? Olen kaivannut Sinua.

        Yritän kaukohieroa niskaasi ja hartioitasi. Toivottavasti tunnet lähettämäni lämmön virtaavan ja päänsäryn katoavan.

        (Mutta missä on herra X, kun hän ei hoida velvollisuuksiaan?)

        Kirjat ovat kalliita, ehkä hankit Serlan liinoja, joihin niistät soman nöpönenäsi ...

        Sydämellisin terveisin
        Matti

        Sinua on ollut ikävä.

        Sinua, Sini.

        Mutta missä on Mr. X ? Missä ?

        Ville


      • sini
        Ville kirjoitti:

        Sinua on ollut ikävä.

        Sinua, Sini.

        Mutta missä on Mr. X ? Missä ?

        Ville

        mr. X on eri paikkakunnalla. harmi.
        opiskelu vie aikani, viikonloput vietän X:än sylissä.
        ikävä on ollut teitäkin.
        tännehän on tullut uusi ihminen..
        hän voi korvata minut=)


      • Ville
        sini kirjoitti:

        mr. X on eri paikkakunnalla. harmi.
        opiskelu vie aikani, viikonloput vietän X:än sylissä.
        ikävä on ollut teitäkin.
        tännehän on tullut uusi ihminen..
        hän voi korvata minut=)

        Sini

        Kukaan ei korvaa ketään, eikä varsinkaan Sinua.

        Niin että edelleenkään et saa mennä pois.

        Suukkoja,

        Ville


    • Nainen74

      Moikat kaikille !:)
      Heräilen tässä ja ajattelin käydä täällä... Töihin kahdelta..*plääh*..ei yhtään huvittaisi.
      *väsyttää*.. :( syysmasisko on tulossa ?

      • Matti

        Moi, Seine

        Olen päättänyt kutsua Sinua Seineksi (74:ää mukaillen), koska varsinainen nimimerkkisi on aika lailla hankala, jos sitä joutuu käyttämään usein.

        Toivottavasti et pahastu tästä omavaltaisuudestani. Minusta ainakin olisi hienoa, jos olisin vuolaan virran kaima.

        Terveisin
        Matti


      • Nainen74
        Matti kirjoitti:

        Moi, Seine

        Olen päättänyt kutsua Sinua Seineksi (74:ää mukaillen), koska varsinainen nimimerkkisi on aika lailla hankala, jos sitä joutuu käyttämään usein.

        Toivottavasti et pahastu tästä omavaltaisuudestani. Minusta ainakin olisi hienoa, jos olisin vuolaan virran kaima.

        Terveisin
        Matti

        Voin olla Seine... :)Aurinko paistaa ja pitäisi käydä kaupassa. Laiskottais aina vaan... *halit* :)


    • Matti

      Ville rakas, olemme menneet liian syvälle.

      Tallipulut voivat hyvin, lentävät jo melko taitavasti. Pyrstö kun vielä kasvaisi, niin pikku hiljaa voisivat ruveta pakkaamaan.

      Matti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe