VOR paattien räpellys maailman merillä jatkuu:
www.volvooceanrace.org:
Brasil 1 is attempting to create a jury rig before heading for Western Australia after it was dismasted in calm weather, 1,300 miles from Eclipse Island this morning at 0630GMT. Torben Grael has issued the following statement directly from the boat,“At 06.30GMT Brasil 1 dismasted in position: 40,47.61S, 89,18.36E. At the time Brasil 1 was sailing downwind in a WNW breeze of about 18 knots under clear sunny skies.
“The mast broke in three pieces after what seems to be a fitting failure at the lower end of the port V1 (vertical shroud). The turnbuckle eye broke horizontally across with half of the fitting remaining on the boat and half on the shroud. No other signs of failure have been found so far.
Brasil1 menetti rikin!
16
2612
Vastaukset
- Kivi
Voi kuinka mukavaa. Kertoisitko taas mitä tästä voidaan päätellä sponsorina olevan automerkin laadusta? On päässyt unohtumaan.
- Viki
Ei ole mukavaa, hyvänen aika mikä pösilö edes kehtaa sanoa tuollaista kun venekunta on merihädän partaalla keskellä valtamerta!
- mättää ?
Viki kirjoitti:
Ei ole mukavaa, hyvänen aika mikä pösilö edes kehtaa sanoa tuollaista kun venekunta on merihädän partaalla keskellä valtamerta!
Tapasin viime viikolla sen suomalaisen kaverin, joka pelastettiin kesken RORC Fastnet kilpailua Australiasta päin... sanoi, ettei näitä Volvo-luokan veneitä voitaisi edes hyväksyä olosuhteiden vuoksi R_F kilpailuihin.
Itse olen näissä melko maallikko, ainoastaan lehdestä lukenut ettei nämä "Volvo" veneet tahdo kestää ja että kipparit vaatineet korjauksia. - BruceF
Mikä on kyseisen kavhimerkin suhde liikenneturvallisuuteen?
ABN:t jatkavat ilman ongelmia voitosta voittoon! - Kivi
Viki kirjoitti:
Ei ole mukavaa, hyvänen aika mikä pösilö edes kehtaa sanoa tuollaista kun venekunta on merihädän partaalla keskellä valtamerta!
Tunnut mielelläsi raportoivan VOR-beneiden ongelmista ja nytkin olit kärppänä paikalla oikein huutomerkin kera. Oletin, että koet itse jotenkin mukavaksi kun näitä vastoinkäymisiä tulee. "Mitäs minä sanoin!". Omasta mielestäni se ei toki ole ollenkaan mukavaa. Tuskinpa vene missään merihädän partaalla on. Meni aika kevyessä kelissä ja ammattimiehistö saanee hätärikin rakennettua.
Aikaisemmin olet aika kivasti saanut yhdistettyä näiden veneiden ongelmat sponsorina olevan automerkin laatuun. Sitä jäin nyt kaipaamaan. Tosin tästä haverista voineekin ehkä päätellä, että kahvi on huonolaatuista, niinkuin tuossa jo joku kerkisi leikkimielisesti toteamaan. - Viki
Kivi kirjoitti:
Tunnut mielelläsi raportoivan VOR-beneiden ongelmista ja nytkin olit kärppänä paikalla oikein huutomerkin kera. Oletin, että koet itse jotenkin mukavaksi kun näitä vastoinkäymisiä tulee. "Mitäs minä sanoin!". Omasta mielestäni se ei toki ole ollenkaan mukavaa. Tuskinpa vene missään merihädän partaalla on. Meni aika kevyessä kelissä ja ammattimiehistö saanee hätärikin rakennettua.
Aikaisemmin olet aika kivasti saanut yhdistettyä näiden veneiden ongelmat sponsorina olevan automerkin laatuun. Sitä jäin nyt kaipaamaan. Tosin tästä haverista voineekin ehkä päätellä, että kahvi on huonolaatuista, niinkuin tuossa jo joku kerkisi leikkimielisesti toteamaan.Seurailen kisaa, ja raportoin jos jotain tapahtuu. Vaikka onkin tuollainen tynkäkisa, niin netti antaa eri mahdollisuudet seurata kuin Whitbrediä aikanaan.
Totaalinen rikivaurio keskellä valtamerta on aina vakava asia. Toivotaan että hätäriki onnistuu, kuten viimeisistä viesteistä voineekin päätellä. Pidetään peukkuja, siellä on ihmisiä meren keskellä!
Volvo panostaa tällä sponssauksella imagon muutokseen. Ei Volvo ole mikään "turvallinen laatuauto papparaiselle" vaan "extreme fiiliksiä nuorekkaalle hurjapäälle". Se oli aiemman viestini aihe, mutta tämän kisan kokemukset saattavat saada markkinointiosaston uusiin aatoksiin? Tuleekohan tämän jälkeen vielä VOR neljän vuoden kuluttua? (Tässä tämä pohdinta sponssauksen olemuksesta nyt sitten uusiksi, kun sitä jäit kaipaamaan - kertaus on opintojen äippä :-) - Kivi
Viki kirjoitti:
Seurailen kisaa, ja raportoin jos jotain tapahtuu. Vaikka onkin tuollainen tynkäkisa, niin netti antaa eri mahdollisuudet seurata kuin Whitbrediä aikanaan.
Totaalinen rikivaurio keskellä valtamerta on aina vakava asia. Toivotaan että hätäriki onnistuu, kuten viimeisistä viesteistä voineekin päätellä. Pidetään peukkuja, siellä on ihmisiä meren keskellä!
Volvo panostaa tällä sponssauksella imagon muutokseen. Ei Volvo ole mikään "turvallinen laatuauto papparaiselle" vaan "extreme fiiliksiä nuorekkaalle hurjapäälle". Se oli aiemman viestini aihe, mutta tämän kisan kokemukset saattavat saada markkinointiosaston uusiin aatoksiin? Tuleekohan tämän jälkeen vielä VOR neljän vuoden kuluttua? (Tässä tämä pohdinta sponssauksen olemuksesta nyt sitten uusiksi, kun sitä jäit kaipaamaan - kertaus on opintojen äippä :-)Kiitos kaipaamastani "informaatiosta". Ihan vaan tiedoksi, että muillakin kisasta kiinnostuneilla saattaa olla netti käytössä.
- Tosiukko
Kivi kirjoitti:
Kiitos kaipaamastani "informaatiosta". Ihan vaan tiedoksi, että muillakin kisasta kiinnostuneilla saattaa olla netti käytössä.
netti käytössä ja VORia seurataan nyysseissä ja Virtual Spectatorin kautta. Viki tässä nyt yrittää olla sosiaalinen ja avata keskustelua myös tällä foorumilla ko. kisan vaiheista. Suomalaiskansalliseen tyyliin tämä avaus sitten tyrmätään, suomalaiset seuraavat itse kisaa omasta netistään ja muille ei sitten siitä saa puhua mitään :-)
Asiaan, itse myös ihmettelen näitä rikkoutumisia, toisaalta kärki ( ABNnät) tuntuvat porskuttavan ilman ihmeempiä viiveitä. Eikös ne olleet eniten treenanneita ? - seilori-
Tosiukko kirjoitti:
netti käytössä ja VORia seurataan nyysseissä ja Virtual Spectatorin kautta. Viki tässä nyt yrittää olla sosiaalinen ja avata keskustelua myös tällä foorumilla ko. kisan vaiheista. Suomalaiskansalliseen tyyliin tämä avaus sitten tyrmätään, suomalaiset seuraavat itse kisaa omasta netistään ja muille ei sitten siitä saa puhua mitään :-)
Asiaan, itse myös ihmettelen näitä rikkoutumisia, toisaalta kärki ( ABNnät) tuntuvat porskuttavan ilman ihmeempiä viiveitä. Eikös ne olleet eniten treenanneita ?http://www.plaanaa.com/phpBB/viewtopic.php?t=483&postdays=0&postorder=asc&start=90 tuolta löytyy tuttuun tyyliin uutisointia Suomeksi.
- Kaptah
Tosiukko kirjoitti:
netti käytössä ja VORia seurataan nyysseissä ja Virtual Spectatorin kautta. Viki tässä nyt yrittää olla sosiaalinen ja avata keskustelua myös tällä foorumilla ko. kisan vaiheista. Suomalaiskansalliseen tyyliin tämä avaus sitten tyrmätään, suomalaiset seuraavat itse kisaa omasta netistään ja muille ei sitten siitä saa puhua mitään :-)
Asiaan, itse myös ihmettelen näitä rikkoutumisia, toisaalta kärki ( ABNnät) tuntuvat porskuttavan ilman ihmeempiä viiveitä. Eikös ne olleet eniten treenanneita ?Muistaakseni eniten ennen kisaa oli harjoitellut Ericsson ja näin ollen se oli suosikki ennen kisaa...
Kaptah
- vikiä
On miehellä pirun vähän tekemistä.Cnn uutisetkin voisit referoida.
- seilori-
Anna toisen referoida. Itse olen ainakin tykännyt lueskella plaanaa.comissa olevia uutisia Suomeksi VOR:sta.
Jos olet englanninkielen guru senkun luet enkku-uutisia mutta kannattaako tosiaan tulla vit**ilemaan jos joku viitsii niitä Suomeksi kääntää tai keskustella niistä?
- pojat
tietävät mitä on panoksena.
Jos nirri menee, se ei ole mitenkään suuri tapahtuma, kaikki ovat tietoisia tästä mahdollisuudesta! Kautta ihmiskunnan historian, gladiaattoreita on tarvittu! Aikaisemmin ne taistelivat Rooman Colosseumilla, nykyään F1-radoilla tai VOR70-oceanracessä.- zzz
Kyllä huomaa, että meri on jäässä, ehkäpä hieman seiloritkin. Tai itse asiassa en tiedä seiloreista, ehkäpä tarkennan palstan aktiiveiksi. Kaikki tietävät jotakin, mutta perustelut ja faktat ovat hieman hataria.
"Muistaakseni" on lähes samaa kuin mutu, mutu on huhu ja huhujen levittäjä on paskan puhuja. Mutta kunnioitan tietenkin noitakin mielipiteitä. Jos joku putoaa Fastnet-race:ssa Englannin länsirannikolla veneestä ja pelastetaan Australian läheltä, niin enpä väitä tapausta mahdottomaksi, kun en varmasti tiedä.
Pitäisikö kumminkin olla niin, että jos ei vanhan kansan malliin ole munaa pistää kahta sormea asian todenperäisyyden takaamiseksi peliin, niin oltaisiin mieluummin hiljaa. Tai vaivauduttaisiin edes sen verran tarkentamaan niitä muistikuviaan ja tapaamisiaan, että puhuttaisiin edes samalla pallonpuolikkaalla olevasta kisasta.
Luetun ymmärtämistäänkin kannattaisí hieman harjoittaa, ettei sotke nimimerkkien sanomisia keskenään ja vuodattele sitten reikiä omaan päähänsä.
Jos VOR:eissa ei ole mitään hyvää, niin sittenhän niissä ei ole mitään hyvää. Sillä, että ovat kokoluokkansa yksirunkoisista ylivoimaisesti nopeimpia veneitä, ei liene mitään virkaa, kun kumminkin kaikki hajoavat. Näin tunnutaan ainakin muutamankin nimimerkin takana toivottavan. Eikä kaverit ole edes treenanneet tarpeeksi. Ai ai ai... Kun yhden veneen kannelta löytyy kokemusta hätäisesti laskettuna kuudestatoista maapallonkierrosta kilpaa purjehtimalla, viidet olympialaiset, Atlannin ylityksen nopeusennätykset multi- ja yksirunkoisilla, America's-cup kippari ja miehistöä, kansallisia mestaruuksia sekalaisissa veneluokissa iso säkillinen ja kovien yksittäisten avomerikisojen huippunimiä, niin kyllä selvää on, että treenata pitäisi. Ja kaikissa veneissä tuntuu olevan saman kaliberin äijiä. Jotkut sanovat, että kilpaileminen on purjehtijalle parasta harjoitusta, mutta se ei kai sitten pätene näihin seilaajiin. Ehkäpä kunnon lenkki umpihankeen huonolla suksella ja vähän mustikkasoppaa rinnuksille auttaisi. En tiedä, mutta jos joku todistaa, että auttaa, niin kunnioitan mielipidettä. Toisaalta kyseessähän on tynkäkisa, jonka painoarvo ei liene kummoinen. Withbreadin ajoista miehistöjen keski-ikäkin on noussut selvästi, mikä lie gubbisten jäähdyttelykilpailu. Ja tuskin kisaa edes enää järjestetään. Sillä kaikkihan sen ymmärtää, että näin paljon puhuttua ja seurattua tapahtumaa tuskin kannataa enää jatkaa. Toista on peräkylän visan pussihyppypuolimaratoonitkierteellä, joiden jatkuvuus on taattu viimeisen talkoolaisen viimeiseen korahtelevaan hengenvetoon saakka.
Siinä, että kärjessä taistellaan viidentuhannen seilatun merimailin jälkeen sijoituksista lähes rinta rinnan, ei ole mitään jännittävää. Kyllä se on niin, että jännitys löytyy murtsikkakisojen tapaan sieltä sijoilta 24-57. Siellä puristetaan tosissaan ja sitten katsellaan, että mihin se riitti. Ja ollaan tyytyväisiä. Kun on osallistuttu. Eihän ole mitään järkeä repiä vehkeitään, kun on viimeisenä. Näille seiloreille, joille viimeiseksi jääminen on kaikkein kamalinta elämässä, pitäisi määrätä joku yleishyödyllinen lääkitys. Ei kilpailu voi tietenkään noin totista olla. Jos vaikka nyt vähän henkensä kaupallakin joutuu ajelemaan merialueilla, joilla on vaarallista ja epämukavaakin, niin leikkiähän tuo on. Satoja miljoonia palaa rahaa ja kaikki vaativat tuolle rahalle jotain vastinetta. Kyllä sponsorit kumminkin ymmärtää, että isojen poikien lelut nyt vaan on hieman kalliimpia, mutta ei niillä leikkimisessä tarvitse mitään ammattimaista asennetta olla.
Saati, että tosissaan kilpailtaisiin, kalustorikkojen uhallakin.
Ymmärrän, että talvi masentaa. Se ei kumminkaan muuta sitä tosiasiaa, että positiivisille ihmisille tapahtuu positiivisia asioita. Nyt en puhu moderneista kansantaudeista, vaan purjehtimisesta. Koti-ilmapiiristä. Henkilökohtaisista onnistumisista. Ja siitä, että meininki on kaikkinensa aika simppeliä, lähetä shittiä, niin vastaanotat shittiä. Epäilijät, kokeilkaapa vaikkapa avovesikauteen saakka. Mikäli olette varmoja, että olen väärässä, niin sitten olen. Kunnioitan tuota mielipidettänne, mutta jatkan taatusti seilaamistani onnistumisistani nauttien ja onnistumisia muille toivoen. - Viki
zzz kirjoitti:
Kyllä huomaa, että meri on jäässä, ehkäpä hieman seiloritkin. Tai itse asiassa en tiedä seiloreista, ehkäpä tarkennan palstan aktiiveiksi. Kaikki tietävät jotakin, mutta perustelut ja faktat ovat hieman hataria.
"Muistaakseni" on lähes samaa kuin mutu, mutu on huhu ja huhujen levittäjä on paskan puhuja. Mutta kunnioitan tietenkin noitakin mielipiteitä. Jos joku putoaa Fastnet-race:ssa Englannin länsirannikolla veneestä ja pelastetaan Australian läheltä, niin enpä väitä tapausta mahdottomaksi, kun en varmasti tiedä.
Pitäisikö kumminkin olla niin, että jos ei vanhan kansan malliin ole munaa pistää kahta sormea asian todenperäisyyden takaamiseksi peliin, niin oltaisiin mieluummin hiljaa. Tai vaivauduttaisiin edes sen verran tarkentamaan niitä muistikuviaan ja tapaamisiaan, että puhuttaisiin edes samalla pallonpuolikkaalla olevasta kisasta.
Luetun ymmärtämistäänkin kannattaisí hieman harjoittaa, ettei sotke nimimerkkien sanomisia keskenään ja vuodattele sitten reikiä omaan päähänsä.
Jos VOR:eissa ei ole mitään hyvää, niin sittenhän niissä ei ole mitään hyvää. Sillä, että ovat kokoluokkansa yksirunkoisista ylivoimaisesti nopeimpia veneitä, ei liene mitään virkaa, kun kumminkin kaikki hajoavat. Näin tunnutaan ainakin muutamankin nimimerkin takana toivottavan. Eikä kaverit ole edes treenanneet tarpeeksi. Ai ai ai... Kun yhden veneen kannelta löytyy kokemusta hätäisesti laskettuna kuudestatoista maapallonkierrosta kilpaa purjehtimalla, viidet olympialaiset, Atlannin ylityksen nopeusennätykset multi- ja yksirunkoisilla, America's-cup kippari ja miehistöä, kansallisia mestaruuksia sekalaisissa veneluokissa iso säkillinen ja kovien yksittäisten avomerikisojen huippunimiä, niin kyllä selvää on, että treenata pitäisi. Ja kaikissa veneissä tuntuu olevan saman kaliberin äijiä. Jotkut sanovat, että kilpaileminen on purjehtijalle parasta harjoitusta, mutta se ei kai sitten pätene näihin seilaajiin. Ehkäpä kunnon lenkki umpihankeen huonolla suksella ja vähän mustikkasoppaa rinnuksille auttaisi. En tiedä, mutta jos joku todistaa, että auttaa, niin kunnioitan mielipidettä. Toisaalta kyseessähän on tynkäkisa, jonka painoarvo ei liene kummoinen. Withbreadin ajoista miehistöjen keski-ikäkin on noussut selvästi, mikä lie gubbisten jäähdyttelykilpailu. Ja tuskin kisaa edes enää järjestetään. Sillä kaikkihan sen ymmärtää, että näin paljon puhuttua ja seurattua tapahtumaa tuskin kannataa enää jatkaa. Toista on peräkylän visan pussihyppypuolimaratoonitkierteellä, joiden jatkuvuus on taattu viimeisen talkoolaisen viimeiseen korahtelevaan hengenvetoon saakka.
Siinä, että kärjessä taistellaan viidentuhannen seilatun merimailin jälkeen sijoituksista lähes rinta rinnan, ei ole mitään jännittävää. Kyllä se on niin, että jännitys löytyy murtsikkakisojen tapaan sieltä sijoilta 24-57. Siellä puristetaan tosissaan ja sitten katsellaan, että mihin se riitti. Ja ollaan tyytyväisiä. Kun on osallistuttu. Eihän ole mitään järkeä repiä vehkeitään, kun on viimeisenä. Näille seiloreille, joille viimeiseksi jääminen on kaikkein kamalinta elämässä, pitäisi määrätä joku yleishyödyllinen lääkitys. Ei kilpailu voi tietenkään noin totista olla. Jos vaikka nyt vähän henkensä kaupallakin joutuu ajelemaan merialueilla, joilla on vaarallista ja epämukavaakin, niin leikkiähän tuo on. Satoja miljoonia palaa rahaa ja kaikki vaativat tuolle rahalle jotain vastinetta. Kyllä sponsorit kumminkin ymmärtää, että isojen poikien lelut nyt vaan on hieman kalliimpia, mutta ei niillä leikkimisessä tarvitse mitään ammattimaista asennetta olla.
Saati, että tosissaan kilpailtaisiin, kalustorikkojen uhallakin.
Ymmärrän, että talvi masentaa. Se ei kumminkaan muuta sitä tosiasiaa, että positiivisille ihmisille tapahtuu positiivisia asioita. Nyt en puhu moderneista kansantaudeista, vaan purjehtimisesta. Koti-ilmapiiristä. Henkilökohtaisista onnistumisista. Ja siitä, että meininki on kaikkinensa aika simppeliä, lähetä shittiä, niin vastaanotat shittiä. Epäilijät, kokeilkaapa vaikkapa avovesikauteen saakka. Mikäli olette varmoja, että olen väärässä, niin sitten olen. Kunnioitan tuota mielipidettänne, mutta jatkan taatusti seilaamistani onnistumisistani nauttien ja onnistumisia muille toivoen.- 19,3 C, ja laskee...
"Ymmärrän, että talvi masentaa. Se ei kumminkaan muuta sitä tosiasiaa, että positiivisille ihmisille tapahtuu positiivisia asioita.", kirjoitti lopuksi zzz.
Kiitti tuosta positiivisen ajattelun pläjäyksestä, tuli ihan hyvälle tuulelle kun luki vuodatuksesi. Kyllä välittämälläsi positiivisella energialla lähes saunan huomenissa lämmittää! Tänksistä - seilori-
Viki kirjoitti:
- 19,3 C, ja laskee...
"Ymmärrän, että talvi masentaa. Se ei kumminkaan muuta sitä tosiasiaa, että positiivisille ihmisille tapahtuu positiivisia asioita.", kirjoitti lopuksi zzz.
Kiitti tuosta positiivisen ajattelun pläjäyksestä, tuli ihan hyvälle tuulelle kun luki vuodatuksesi. Kyllä välittämälläsi positiivisella energialla lähes saunan huomenissa lämmittää! TänksistäPuhut paljon mutta asiaa.
Monologisi vetänee "tynkäkisamiehet" hiljaiseksi. On syytäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803