Miten mahtaisi toimia kasvihuone, joka on tehty vanhoista ikkunoista? Kestävätkö puiset karmit kattona, kun kosteus käsittääkseni väkisin pääsisi lasien alle? Toisaalta onhan kasvihuone koko ajan tuulettuva rakenne...
Lehdissä silloin tällöin näkee ihania rakennelmia, mutta miten ne käytännössä tehdään ja miten ne toimivat?
Kasvihuone vanhoista ikkunoista?
3
8302
Vastaukset
- Rouge vif
Heippa. hyvin toimii tuollainen vanhoista ikkunoista rakennettu kasvihuone. Täytyy vain muistaa rakentaa hyvä ja tukeva kehikko johon lasit sitten kiinnittää (karmeineen tai ilman). Myös jonkinlainen Perustus olisi hyvä rakentaa niin karmit ja lasit eivät joudu ihan maata vasten. Meillä tuollainen kasvihuone palveli 5 vuotta mutta sitten huonosta perustuksesta johtuen (tai siis sen puutteesta)osa laseista rikkoutui. Tänä vuonna täytyy rakentaa uusi ja tällä kertaa kunnon perustuksen kanssa. Upeat tomaatit ja kurkut saatiin kuitenkin monena vuonna...
Ohjeita löytyy vanhoista kotipuutarha ja viherpiha lehdistä. Tee itse lehdessäkin taisi viime vuonna olla joku ohje ja jos en ihan väärin muista niin taisipa tuollainen pyöreä kasvihuone olla jossakin kotivinkissä tms. Ei muuta kuin kirjastoon penkomaan varastoja. Keväisin noita ohjeita alkaa aina ilmestymään lehtiin...
Muistelisin että me rakensimme oman huoneen ihan ilman mitään ohjeita. Ensin kunnon kehikko ja sitten ikkunat karmeineen akkuporakoneella kehikkoon ja toisiinsa kiinni. Kyllä tuollaisen kasvihuoneen saa varmaan hyvinkin kestäväksi jos vain kunnolla panostaa sen rakentamiseen. Me vähän hutiloimme ja siitä nyt sitten opimme...- maija
Hei, mulla myös tekeillä kasvihuone vanhoista ikkunoista. Ajattelin tehdä kevytsoraharkoista kasvihuoneelle perustuksen, mutta milloin tuon työn voisi aloittaa. Ei kai valuhommiin ihan talvella voi ryhtyä, vai voiko ? Mulla olisi vaan nimenomaan nyt pari kuukautta vapaata, mutta keväämmällä voi olla muita kiireitä.
- Ansari
maija kirjoitti:
Hei, mulla myös tekeillä kasvihuone vanhoista ikkunoista. Ajattelin tehdä kevytsoraharkoista kasvihuoneelle perustuksen, mutta milloin tuon työn voisi aloittaa. Ei kai valuhommiin ihan talvella voi ryhtyä, vai voiko ? Mulla olisi vaan nimenomaan nyt pari kuukautta vapaata, mutta keväämmällä voi olla muita kiireitä.
En ole asiantuntija mutta en lähtisi valuja tekemään ennenkuin routa on sulanut maasta,varmaankin toukokuun puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305740- 345150
- 292944
- 342424
- 372098
- 152048
- 301768
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons361593