Elikkä nyt ysin jälkeen olisi tarkoitus suunnistaa lukion puolelle. Nyt vain ongelmana mihin niistä päätyisin. Toivoisin siis mielipiteitä ja kertomuksia omista lukiokokemuksista Espoon sisällä, varsinkin espoonlahdesta ja Kauniaisista, sekä Tapiolan lukioista.
Millä periaatteella lähditte lukioon?
Miksi valitsitte juuri sen lukion?
Millaista kyseisessä lukiossa on ollut? ja monia muita kysymyksiä, joihin toivoisin vastauksia.
Onko lukion valinnalla oikeastaan väliä? Jos on hyvä ka. (n.8,7), heittääkö sen hukkaan menemällä lukioon, johon otetaan paljon alemmalla ka.:lla? Itse kävin tänään tutustumassa Espoonlahden lukioon, ja se vaikutti ihan mukavalta paikalta. Kaverit vain sanovat, että älä ny sinne mee, sä pääset paljon parempaan! Onko Espoonlahti nyt Niin paljon huonompi? Vaikutti nimittäin ihan mukavalta paikalta.
Eli nyt omia kokemuksia peliin, kaikista espoon lukioista yms. :)
Espoon lukiot, Espoonlahti, Tapiola, Viherlaakso, Kauniainen?
2
3234
Vastaukset
- Kokemusta on
Ihan mukava peruslukio! Tänne vaan! Ihan on itsestä kiinni se miten "hyvä" lukio on. Siis oma panostus ratkaisee. Myönteinen ja rento meininki on hyvä tausta opiskeluille. Liika kilpailu ja stressi liittyvät usein yhteen.
- abi2012
Olen pahoillani, mutta kyllä, keskiarvosi menee hukkaan jos menet huonompaan lukioon. Tutun tuttu kirjotti hauskan jutun opon tunnilla opiskelumotivaatiostaan.
Lähellä kotiani on risteys, vasemmalla on Tapiola. Siellä ovat siis Tapiolan, Etelä-Tapiolan sekä Pohjois-Tapiolan lukiot. Risteyksestä oikealle on Espoonlahti, Viherlaakso sekä Leppävaara. Kavereillani oli hyvät keskiarvot, he menivät risteyksestä vasemmalle, minulla ei keskiarvo riittänyt joten käännyin oikealle.
Toi ihan hyvin kuvastaa sitä, että noi 3 on aika paljon tasostaan jäljellä joo. Varsinkin Etelä-Tapiolan lukio on erityisen elitistilukio ja siellä on yleensä isompi opiskelumotivaatio, seura kun tekee kaltaisekseen. Pohjois-Tapiola on tunnettu biletyslukio, jonka opiskelijat kuitenkin pääsevät suhteellisen hyvin jatko-opiskelupaikkoihin. Tapiola taas on jotain siitä väliltä. Kauniainen on myös tietojeni mukaan hyvätasoinen lukio.
Eli en suosittele Espoonlahtea, Viherlaaksoa tai Leppävaaraa, jos tahdot panostaa, mene Etikseen. Muuten valitse noista kolmesta jäljelle jäävästä.
Itse olen Pohjois-Tapiolan lukiossa, kadun etten mennyt Tapiolaan tai Etikseen kun en tuosta biletyksestä erityisemmin pidä, valitsin sen koska oli lähellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077716
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085901- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582908
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036