kokemuksia...

lovedrive

Onko matkailu kokemuksia Ukrainan itäisten osien suhteen ? pitäisi keväämmällä mennä sielläpäin käymään , Luganskin kaupunkiin , mitähän on odotettavissa , mistähän voisi saada tietoja ...

8

1910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensinnäkin, kaupungin nimi venäjäksi Lugansk, ukrainaksi taas Luhansk. Sama kirjain, mikä Venäjällä g, on Ukrainassa h, sillä Ukrainan kielessä kaksi eri h-äännettä ja periaatteessa g-äännettä ei ollenkaan.
      Luhanskissa taas ei juuri Ukrainaa puhuta, vaan väestö käyttää 99-prosenttisesti venäjää kommunikaatiokielenä (se 1% käyttää sitten muita ex-neukkulan kieliä kuin ukrainaa...).
      Luhansk on iso kaupunki Donbassin kaivosalueella ja oman oblastinsa (vastaa lääniä) pääkaupunki. Väestö on homo sovjeticus -cocktailia ja käyttää keskenään venäjää eli mitään aidosti ukrainalaista et taatusti löydä. Varsinaista nähtävääkään Luhanskissa ei ole, tosin pari menopaikkaa ja ihan mukavia ihmisiä.
      Kaupunki sinällään on lievästi sanottuna ruma neuvostokaupunki.
      Miten olet menossa Luhanskiin? Autolla Venäjän kautta? Autolla Puolan kautta? Lentokoneella, junalla vai lentokone-juna-yhdistelmällä?

      Itse olen menossa Ukrainaan myös keväämmällä, mutta aikataulu vielä auki kun pitää sovittaa muihin menoihin ja jos en mene Venäjän kautta, tuskin niin kauas Itä-Ukrainaan sillä kertaa päädynkään.

      • lovedrive

        On tässä " vähän" vastaus viivästynyt, mutta tulee kuitenkin , ajattelin lentää ensin koneella Kiovaan ja sieltä sitten Luganskiin , pysyyköhän ne koneet edes siellä ilmassa , junat kun on kuulemma joskus aika huonokuntoisia ja tiet , sanoi yksi tuttu joka oli käynyt siellä , minkähänlaista olutta siellä muuten on ? kallista ? ajattelin että jos loppukesästä sinne lähtis ...


      • lovedrive kirjoitti:

        On tässä " vähän" vastaus viivästynyt, mutta tulee kuitenkin , ajattelin lentää ensin koneella Kiovaan ja sieltä sitten Luganskiin , pysyyköhän ne koneet edes siellä ilmassa , junat kun on kuulemma joskus aika huonokuntoisia ja tiet , sanoi yksi tuttu joka oli käynyt siellä , minkähänlaista olutta siellä muuten on ? kallista ? ajattelin että jos loppukesästä sinne lähtis ...

        Kiovasta Luhanskiin pääsee junalla, lentokoneella ja autolla kaikilla suht kätevästi. Ukrainassa maantiet hiukka huonommat kuin esim Suomessa, mutta joitain Länsi-Ukrainan seutuja lukuun ottamatta päätiet kutakuinkin OK kunnossa.
        Junat kulkevat ja kesähellettä lukuun ottamatta ihan mukavia jos otat itsellesi oman osaston tms ja vaikka hinnat 12.06. nousevat 50%, on junailu vielä hyvin edullista.
        Lentokoneet pysyvät ilmassa mutta jos ei hengenhätä niin suosittelisin junalla liikkumista. Autolla riippuu kuinka tykkää ajaa.
        Olut maksaa kaupassa 2 UAH ylöspäin 0,5 litraa ja kapakoissa 3-5 UAH on keskihinta huippupaikkoja ja Kiovaa lukuun ottamatta. 1 € on jonkin verran yli 6 UAH.


      • Enologi kirjoitti:

        Kiovasta Luhanskiin pääsee junalla, lentokoneella ja autolla kaikilla suht kätevästi. Ukrainassa maantiet hiukka huonommat kuin esim Suomessa, mutta joitain Länsi-Ukrainan seutuja lukuun ottamatta päätiet kutakuinkin OK kunnossa.
        Junat kulkevat ja kesähellettä lukuun ottamatta ihan mukavia jos otat itsellesi oman osaston tms ja vaikka hinnat 12.06. nousevat 50%, on junailu vielä hyvin edullista.
        Lentokoneet pysyvät ilmassa mutta jos ei hengenhätä niin suosittelisin junalla liikkumista. Autolla riippuu kuinka tykkää ajaa.
        Olut maksaa kaupassa 2 UAH ylöspäin 0,5 litraa ja kapakoissa 3-5 UAH on keskihinta huippupaikkoja ja Kiovaa lukuun ottamatta. 1 € on jonkin verran yli 6 UAH.

        Itse olen Ukrainassa kai 26. heinäkuuta alkaen elokuun loppupuolelle, eri puolilla, pisimpään Krimillä.


      • miu
        Enologi kirjoitti:

        Itse olen Ukrainassa kai 26. heinäkuuta alkaen elokuun loppupuolelle, eri puolilla, pisimpään Krimillä.

        Olen lähdössä Ukrainaan 17. heinäkuuta. En ole koskaan käynyt siellä, ja haluaisinkin kysyä, miten Ukraina poikkeaa esim. Venäjästä? Puhuvatko ihmiset ihan hyvin englantia? Käykö visa electron vai kannattaako ottaa käteisenä matkarahat? Entä yleinen siisteys, siis vessat ja pesumahdollisuudet ym.? Millainen hintataso? Kiitoksia vaan, jos joku asioista paremmin tietävä viitsii vastailla.


      • Ukrainasta
        miu kirjoitti:

        Olen lähdössä Ukrainaan 17. heinäkuuta. En ole koskaan käynyt siellä, ja haluaisinkin kysyä, miten Ukraina poikkeaa esim. Venäjästä? Puhuvatko ihmiset ihan hyvin englantia? Käykö visa electron vai kannattaako ottaa käteisenä matkarahat? Entä yleinen siisteys, siis vessat ja pesumahdollisuudet ym.? Millainen hintataso? Kiitoksia vaan, jos joku asioista paremmin tietävä viitsii vastailla.

        Nuoremmat puhuvat englantia. Vanhemmat eivät juurikaan.

        Alustassa ja Jaltassa Krimillä on ainakin lukuisia pankkiautomaatteja, joissa on Visa Electron tarrat. Tavalllisella Visalla niistä sai rahaa ongelmitta.

        Joidenkin harvojen kauppojen ovissa oli Visa ja Visa Electron tarrat. Ne eivät kuitenkaan välttämättä tarkoita että korttiosto on mahdollista. Se pitää joka kerran etukäteen tarkistaa.

        Hintataso on vähintäänkin edullinen: Alustassa sai lounaan (salatti, keitto, pääruoka) jopa 2 eurolla. Ravintolassa iso olut 40 sentistä ylöspäin, pullo kohtalaisen hyvää Krimiläistä Caberneta nelisen euroa. Big Mac Sevastopolissa 1,5 euroa.

        Simferopolin lentoaseman kahvila taitaa olla Euroopan halvimpia: Iso pullo-olut euron!

        Siisteyspuolella on parannettavaa. Osa ravintoloiden saniteettitiloista on kuin neuvostoliittoaikaan pahimillaan. Osa sensijaan kuin Suomessa.

        Ystävällisiä ihmisiä. Ravintoloissa sai oikein rahasta takaisin eikä laskuihin yritetty ujuttaa mitään ylimääräistä kuten Turkin Marmariksessa koitettiin jatkuvasti muutama viikko sitten.


      • lovedrive
        Ukrainasta kirjoitti:

        Nuoremmat puhuvat englantia. Vanhemmat eivät juurikaan.

        Alustassa ja Jaltassa Krimillä on ainakin lukuisia pankkiautomaatteja, joissa on Visa Electron tarrat. Tavalllisella Visalla niistä sai rahaa ongelmitta.

        Joidenkin harvojen kauppojen ovissa oli Visa ja Visa Electron tarrat. Ne eivät kuitenkaan välttämättä tarkoita että korttiosto on mahdollista. Se pitää joka kerran etukäteen tarkistaa.

        Hintataso on vähintäänkin edullinen: Alustassa sai lounaan (salatti, keitto, pääruoka) jopa 2 eurolla. Ravintolassa iso olut 40 sentistä ylöspäin, pullo kohtalaisen hyvää Krimiläistä Caberneta nelisen euroa. Big Mac Sevastopolissa 1,5 euroa.

        Simferopolin lentoaseman kahvila taitaa olla Euroopan halvimpia: Iso pullo-olut euron!

        Siisteyspuolella on parannettavaa. Osa ravintoloiden saniteettitiloista on kuin neuvostoliittoaikaan pahimillaan. Osa sensijaan kuin Suomessa.

        Ystävällisiä ihmisiä. Ravintoloissa sai oikein rahasta takaisin eikä laskuihin yritetty ujuttaa mitään ylimääräistä kuten Turkin Marmariksessa koitettiin jatkuvasti muutama viikko sitten.

        Olisin vähän kysellyt kun aikoisin lähteä sinne joskus lokakuun aikana kun en aiemmin pääse , minkä hintaista suunnilleen on lennot sinne kieviin , pitäsi kai sieltä jotenkin jatkaa Luhanskiin ,mikähän olisi paras jatkoyhteys ? ei kyllä ole mitään tietoa paikoista siellä ,ajattelin mennä ystävää sinne tapailemaan ... kai siellä kunnon olutta saa ,kuinkahan lämmintä siellä vielä silloin on ? mikähän on suunnilleen viikon hotellimajoituksen hinta , toimiikohan visa electron siellä idemmässä ...?


      • Maxim
        miu kirjoitti:

        Olen lähdössä Ukrainaan 17. heinäkuuta. En ole koskaan käynyt siellä, ja haluaisinkin kysyä, miten Ukraina poikkeaa esim. Venäjästä? Puhuvatko ihmiset ihan hyvin englantia? Käykö visa electron vai kannattaako ottaa käteisenä matkarahat? Entä yleinen siisteys, siis vessat ja pesumahdollisuudet ym.? Millainen hintataso? Kiitoksia vaan, jos joku asioista paremmin tietävä viitsii vastailla.

        Riippuu tietysti vähän minne päin Ukrainaa olet menossa, mutta kannattanee joka tapauksessa opetella ainakin hieman Venäjää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe