Vaikuttaako lievä ylipaino raskauteen?
En kyllä ole vielä raskaana mutta olen ajatellut laihduttaa jos se helpottais raskaaksi tuloa.
Kokemuksia,kiitos=)
ylipaino ja raskaus
12
1204
Vastaukset
- anni
..ei tuo sun ylipaino taia kovin paha olla.. mutta jotta saat asiaan varmuuden ja itsellesi mielenrauhan niin käy toki juttelemassa jonkun ammattilaisen kans.. Onnea teille.. :)
- Isi
Uusin tutkimus sanoo, että odottavan äidin ylipaino on yhtä iso riski sikiölle kuin tupakointi. Sikiön komplikaatioiden riski kasvaa olennaisesti. Valitettavasti en muista mistä tämän tutkimuksen luin.
Lisäksi monet synnytykset alatiesynnytykset joudutaan keskeyttämään äidin huonon kunnon vuoksi. Eli lapsi leikataan, koska äiti ei jaksaa työntää lasta ulos.
Eli ei muuta kuin kuntoilemaan ja syömään terveellisesti. Raskaana olemisen viimeiset kuukaudet ovat raskasta ilman liikakilojakin!- Nainen
Siinä se isi vaan antaa neuvoja meille onnettomille, tietämättömille NAISILLE, miten raskausaikana tulisi käyttäytyä.
Kysymys kuuluu; montako kertaa olet itse ollut raskaana?
Ja kerron sinulle uutisen, joka ei perustu niin siihen, mitä "uusin tutkimus sanoo", vaan omaan kokemukseeni:
Paino nousee raskauden aikana ihan kunnolla, jolloin jokaisesta missistä tulee lihava! Ja tiedätkö, että tämä sinun liikunnan suosittelu ei oikein vain toimi raskaana oleville.
Olen 31. raskausviikolla ja jopa pelkästään kävely sattuu, kun vauva painaa alapään elimiä eikä pelkästään virtsarakkoa, joten yritä tässä nyt sitten urheilla.
Yritän sanoa:
Meillä raskaana olevilla NAISILLA on muutenkin aina huono omatunto siitä, että lihomme ja se miltä näytämme peilissä, saa meidät itkemään. Tiedämme tarkaan, kuinka paljon energiaa vaatii saada synnytyksen jälkeen lisäkilot pois. Joten jos meitä näin vielä syyllistetään, että vain hoikat ja treenatut kropat ovat ainoita oikeita normaaliin alatiesynnytyksiin, tekisi mieli antaa sinulle isi korvapuusti ja toivoa, että koet joskus itse raskauden ja synnytyksen.
Luulen, että pelkästään oluesta ja alkoholista kieltäytyminen 9 kk:n ajalle on suurimmalle osalle suomalaismiehiä liikaa. Naisilta vaan odotetaan, että he jopa vielä harrastaisivat urheilua raskauden aikana. - 160/74
..mäkin kuulin sen jutun sillä mä oikeestaan rupesinkin ajattelemaan vielä enemmän sitä laihdutusta ihan tosissaan.
Ei sit raskaana ollessa ole niin vaikeeta ,kun tähän vielä ajattelis kymmenenkin lisäkiloa.
Jos nyt kuitenkin tuun raskaaksi ennen laihdutusta niin voi sitä silloinkin liikkua kuntonsa mukaan ja vahtia mitä syö.
Ei saa antaa itttensä repsahtaa.=))
Kiitos tsempistä. - 160/74
160/74 kirjoitti:
..mäkin kuulin sen jutun sillä mä oikeestaan rupesinkin ajattelemaan vielä enemmän sitä laihdutusta ihan tosissaan.
Ei sit raskaana ollessa ole niin vaikeeta ,kun tähän vielä ajattelis kymmenenkin lisäkiloa.
Jos nyt kuitenkin tuun raskaaksi ennen laihdutusta niin voi sitä silloinkin liikkua kuntonsa mukaan ja vahtia mitä syö.
Ei saa antaa itttensä repsahtaa.=))
Kiitos tsempistä...isille noi kiitokset=)
- Milla
Moi! Olen 175cm ja 85kg, ja ajattelin laihduttaa n.20kg, ennen kuin yritän hankkiutua raskaaksi. Ennen tätä uusinta tutkimustulostakin suunitelmani oli selvä: näin lihavana en lapsia tee! Millainen norsu olisinkaan sitten raskaana ollessani, kun olo tuntuu nytkin lehmältä.
- Mammuska
Jos on ylipainoa, on suurempi riski sairastua raskausajan diabetekseen. Tämä taas tarkoittaa suurempaa riskiä sairastua aikuisiän diabetekseen.
Mulla oli vain 5kg "ylipainoa" ns. normaalipainon yli ja kävin sokerirasitustestissä - todettiin raskausajan diabetes. Se oli onneksi sen verran lievä, että se hoitui ruokavaliolla. Lihoin raskauden aikana lähes 20kg, joista n. 10kg lähti synnytyksen jälkeen ilman laiduttamista. Vielä olisi 10kg jäljellä 5kg:n ylipaino. Nyt vaan pitää tarkastaa oma ruokavalio ja alkaa liikkumaan vauvan kanssa säännöllisesti, että saan kilot pois. Aikuisiän diabetes ei ole mikään kiva tauti ja jos sairastumisriskiä voi vähentää sillä, että on normaalipainoinen ja -kuntoinen, niin kannattaa yrittää!
Mitä taas tulee raskauden aikaiseen liikuntaan, ensimmäisen ja viimeisen kolmanneksen aikana kannattaa olla vähän varovaisempi. Esim. sauvakävely on hyvä liikuntamuoto, ku siinä saa koko kroppa liikuntaa. Kuntosalitreenaus sopii myös hyvin, kun pyytää ohjaajalta "mammaohjelman", jossa ei ole ponnistuksia tai mahaa "puristavia" liikkeitä.
Ennen raskautta kannatta alkaa treenaamaan myös lantiopohjan lihaksia, sillä ne on aikas löysät synnytyksen jälkeen... Voip aiheuttaa esim. virtsan karkailua - onnex itse oon säästynyt siltä ongelmalta : )! Treenatut lantiopohjan lihaksen vaikuttaa myös seksiin positiivisesti.
Onnea laihduttamiselle ja tulevalle raskaudelle! - Tuleva äiti
...painan 90 kiloa ja pituutta on 164. Olen nyt 8. viikolla raskaana. Tulokkaasta en voisi onnellisempi ollakkaan. Laihdutin kun totesin olevani raskaana ja lopetin siihen. Totta kai katson edelleenkin mitä syön, mutta en aio edes yrittää painonpudotusta tässä vaiheessa enää, se minulta jo kiellettiin. Ylipaino ei ole maailman pahin asia, ovat ne muakin lihavammat lapsia saaneet, ihan alakautta, ja kunnossa ovat!! Tiedän että kuulun diabetes riskiryhmään, etenkin nyt, mutta aion itse neuvolassa pyytää kaiken neuvon ja tuen jottei painoni nousisi taivaisiin. Lapsi on kuitenkin siunaus, ja minä ja mieheni iki-onnellisia raskaudesta!! Tsemppiä kaikille laihoille ja lihaville. Itsehän kiloni kannan.... Ihanaa syksyä kaikille!!
- KosminenAurinko
Että laihduttaa ennen kun yrittää raskautta?! Laihduttaminenkin rasittaa elimistöä. Itse ei tullut mieleenkään, että ylipainoni olisi jotenkin este raskaudelle ja/tai synnyttämiselle. Tulin heti ensi yrittämällä raskaaksi. Ja uskon vakaasti ettei se ole painosta kiinni, vaan ihan jostain muusta! Jokainen toki saa tehdä niin kuin hyvältä tuntuu. Mielestäni kuitenkin nykyään vouhotetaan aivan liikaa tuon pituus/paino -suhteen kanssa. Olkoon jokainen sellainen kuin missä olonsa hyväksi tuntee. On aika kamalaa kun kuulee 10-vuotiaan tytön olevan huolissaan linjoistaan! Siihen tämä kaikki painon vahtaaminen on johtanut. Sitäpaitsi, kuten erittäin hoikka ystäväni totesi, laihuuskin voi olla terveysriski. Onnellista odotusta kaikille, painoon katsomatta! =)
- N23
Olen nyt rv32. Pituutta löytyy 169cm ja painoa on n.85kg (hävettää ku painan niin paljon). Ennen kun sain tietää raskaudesta olin päättänyt laihduttaa n.15kg pois kesää varten (silloin painoin vähän reilu 70kg). En edes ehtinyt aloittaa laihdutuskuria kun sain sitten tietää raskaudesta. Neuvolassa käskettiin olla laihuttamatta. Nyt niitä kiloja tulee vaan lisää koko ajan. Marraskuun 13 on laskettu aika enkä malta odotta että pääsen siihen laihdutuskuurille, vaikka tiedän että siinä voi mennä jonkin aikaa ennen kun pystyn siihen jos paikat ovat arat synnytyksen jälkeen.
Mun yks kaveri sai terveen tytön toukokuussa ja mun kaveri on vähän isompi kun minä (hän on ollu aina vähän pullea). Vauva syntyi normaalisti alapään kautta. - sarppa
tiedan eraan naisen joka onreilusti ylipainoinen, ja odottaa viidetta lastaan. niin, ja mita eras terveydesopettaja kertoi, oli se, etta lievasti ylipainoiset ihmiset ovat terveempia kuin laihat. tottahan huima liikalihavuus on epaterveellista, mutta siis lieva ylipaino ei ole ollenkaan pahasta, ja viela kun muistaa syoda terveellisesti, ihan lapsenkin takia. niin, ja aikana jolloin imettaa. eli ei laihdutusta raskauden aikana eika imettamisen aikana. tsemia! :)
- Pipa
Miksi ihmeessä tänä päivänä ylipainoisia ihmisiä syyllistetään??? Itse olen aina ollut ylipainoinen, välillä reilusti ja välillä vähemmän mutta kuitenkin. Ja onnellinen! Ja suosittu! Ja vientiä on ollut miesten puolesta!
Ja nyt pitäisi isompien naisten ruveta jo miettimään sopiiko sitä lapsia tehdä!!! Kautta aikojen ne rintavat ja leveälanteiset naiset ovat olleet parhaita lapsentekijöitä, eivät ne laihat, kalpeat ja ah niin henkevät laiheliinit (anteeksi karikointi).
Ole ylpeä kiloistasi ja muodoistasi ja ajattele miten mukava on lapsesikin kiivetä äidin pehmeään syliin kun eivät luut pientä päätä kolhi...
Itse olen aina tullut raskaaksi kun on ollut siihen halua, eivät ne kilot siinä ole haitanneet!!!
Tsemppiä yrityksellesi ja kaunista syksyä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214