Postiennakko!

Mitä mieltä...

Mitä mieltä olette postiennakosta? Sanokaa hyviä ja huonoja puolia.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!

44

46514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljon tilaileva

Onhan tuo ehkä sinänsä selvin muoto ainakin tilailla tavaraa, että kun ilmoitus tulee niin tasantarkkaan tiedät tavaran olevan silloin noudettavissa ja yhtälailla saat sen samantien kun maksat tuotteen "ulos" tai vaihtoehtoisesti haet sen henkilöllisyystodistusta vastaan, jos on esim. ilmainen.

Postiennakolla tilatessa tulee tietenkin aikalailla kalliiksi, etenkin jos paljon tilailee. Postimaksut aina sitä luokkaa, että alle 20e tavaraa ei välttämättä kannata tilailla lainkaan näin...Monesti pankkikortilla tai tilisiirrolla maksaessa ei tule kuin muutama euro käsittelykuluja, postiennakolla jos tilaat niin kulut ovat helposti pitkälti toista kymppiä.

Etukäteen maksaessa on sitten tietenkin se, että jos tavaraa ei alakaan kuulua ja on jo makseltu, on monesti vähän hankala tilanne. (Ihan kaikki nettifirmat eivät edes kovin kummoista kiirettä tunnu pitävän jos tavara on esim. loppu ja ei saada heti toimitettua jos kerran on maksu saatu, ennakko on joskus nopeampi. Huomaa kyllä kun eri paikoista paljon tilailee).

Sanotaan näin, että tutuista paikoista usein tilaa maksamalla etukäteen, mutta uudesta paikasta kun alkaa tehdä tilauksia niin ihan selvittääkseen toimitusajat ym., ainakin ensimmäisen kerran hoitaa homman postiennakolla. Laskuja en itse koskaan ota, mieluummin maksan aina kaiken kerralla ja tilaan sellaisia mitä ei tarvitse palautella ja sen tietää. Ellei sitten tule väärää tavaraa tai viallista.

• myyjänä

Olen jonkin verran myynyt vanhoja romuja pois nettikirppareilla ja huutonetissä. Postiennakkoahan mainostetaan sekä myyjälle, että ostajalle riskittömänä ja turvallisena vaihtoehtona, mutta ei se nyt ihan niinkään ole.

Ensinnäkin postiennakolla lähettäminen maksaa niin paljon, että kovin halpojen tavaroiden kohdalla sitä ei kannata käyttää.

Toinen juttu näin myyjän kannalta on sitten se, että netti myös pursuaa kiusantekijöitä, jotka tilailevat tavaraa postiennakolla ilman aikomustakaan hakea tuotetta postista. Myyjä joutuu näkemään postittamisen vaivan ja vielä maksamaan postiennakon kulut saadakseen tuotteensa takaisin postista. Pahimmassa tapauksessa nämä kiusantekijät ovat tilanneet tuotteet naapurin tai vanhan opettajan nimellä, jonka kanssa saat sitten ruveta juttua selvittämään...

Eli myyjänä en suostu postiennakkoon enkä suosittele sitä yksityiskaupassa kenellekään.

Minulta saa tuotteet tulla mieluiten noutamaan, voin myös kalliimmat tuotteet viedä jonnekin matkan varrelle tai jos ostaja välttämättä haluaa, niin voin postittaa kunhan saan hinnan ja postikulut etukäteen tililleni.

• Nimetön

Ei hyvä!
        -Myyjälle kuluja jos palautuu takaisin 2xpostimaksut
        -Kallis ostajalle (lisämaksut)
        -Tuotteesta ei voi olla sen varmempi, onhan joku joskus lähettänyt tiilikiven videoitten tai mitä lie ollut, sijasta. Eli et silti voi olla varma mitä saat, ellet pysty ennen maksamista tarkistamaan paketin sisältöä!

• uarne

Postiennakossa on asiakkaan kannalta se huono puoli, että joutuu maksamaan tavaran,ennenkuin
      on saanut sen käsiinsä. Sisältö voi olla puutteellista,särkynyttä tai väärä tuote.
      Jälkiselvittelyt ovat hitaita ja hankalia.

• Punikki aurinkoinen

vain myyjän kirjoittama "saa avata ja tarkastaa ennen maksua" niin kaikki on kunnossa.
        Ennakkoon maksaessa pätee tuo mainitsemasi hankaluus siitä että ei tiedä mitä saa vai saako ostamaansa ollenkaan, pikku huijareita on huutokaupoissa äärettömästi ja etenkin tuolla missä yp niitä "suojelee".

• real madrid

Jos joku tilaa netistä jotain, niin mikä oli se maksutapa jolla voi maksaa samalla tilatun asian postiin kun hakee sen minkä on tilannut.
      Toivottavasti ymmärsitte:)

• Tietämätön olen..

Paljonkos se sitten maksaa lähettää postiennakolla paketti? Otetaan nyt esimerkiksi paketin kooksi normaali Nokian kännykkälaatikko.. Ja miten siinä sitten toimitaan, jos vastaanottaja lupautuu maksamaan postikulut? Eikö siinä tapauksessa joudu itse lähettäjänä maksamaan mitään vaan postikulut lisätään vastaanottajalle? Kiitos vastauksista

• saf--
        Tietämätön olen.. kirjoitti:

Paljonkos se sitten maksaa lähettää postiennakolla paketti? Otetaan nyt esimerkiksi paketin kooksi normaali Nokian kännykkälaatikko.. Ja miten siinä sitten toimitaan, jos vastaanottaja lupautuu maksamaan postikulut? Eikö siinä tapauksessa joudu itse lähettäjänä maksamaan mitään vaan postikulut lisätään vastaanottajalle? Kiitos vastauksista

Jos pakettia ei sitten hae postista kun saapumisilmoitus on tullut, voiko tällä olla jotain vakavia seurauksia, otetaan nyt esimerkiksi että kaveri tilas veljelleen PS2 -pelin synttärilahjaksi nettikaupasta, ja sen piti olla saatavilla heti, mutta muutaman päivän päästä tuli viesti että oli loppuunmyyty, ja seuraava erä saadaan viikon päästä, jolloin tilaus toimitetään välittömästi, no näin ei kuitenkaan käynyt, vain sai vielä odottaa toisenkin viikon, jolloin paketti vihdoin tuli.

Nyt sillä ei sitten tee enää mitään, en tosin tiedä miksi.

• osaan_postin

No eikös tässä ole juuri kyse postiennakosta?

• osaan_postin
        osaan_postin kirjoitti:

No eikös tässä ole juuri kyse postiennakosta?

"ei voi tietää
        Kirjoittanut: real madrid 26.2.2006 klo 10.52

Jos joku tilaa netistä jotain, niin mikä oli se maksutapa jolla voi maksaa samalla tilatun asian postiin kun hakee sen minkä on tilannut.
        Toivottavasti ymmärsitte:)"

siis meinaan että eikös tämä tapa juuri ole se postiennakko :)

• ???
        osaan_postin kirjoitti:

"ei voi tietää
        Kirjoittanut: real madrid 26.2.2006 klo 10.52

Toivottavasti ymmärsitte:)"

siis meinaan että eikös tämä tapa juuri ole se postiennakko :)

jos olen tilannut postiennakolla jotain ja tuote ei ole se mitä olen tilannut(yksityinen lähettänyt) voinko tehdä asialle mitään?

• Nimetön
        ??? kirjoitti:

jos olen tilannut postiennakolla jotain ja tuote ei ole se mitä olen tilannut(yksityinen lähettänyt) voinko tehdä asialle mitään?

Eihän sinun ole mikään pakko lunastaa tätä postiennakkoa. Jos pakettia ei postista kukaan lunasta, niin paketti lähetetään takaisin lähettäjälle hänen kustannuksellaan.

• ...
        Tietämätön olen.. kirjoitti:

Kännykän saa lähetettyä puolen kilon maksikirjeenä, jolloin postikulut ovat 6,70 euroa. Postiennakon lisämaksu on 3,65 euroa.

Jos vastaanottaja lupautuu maksamaan postikulut, sinä marssit postikonttoriin lähettämään kirjeen, maksat postikuluja 11,35 euroa, ja lisäät tuon 11,35 euroa postiennakkolapussa pyytämääsi tuotteen hintaan. Et pysty lähettämään tuotettasi maksamatta postikuluja.

(Sitten kun ostaja ei ole kolmeen viikkoon lunastanut lähettämääsi kännykkää, lähetetään tuote takaisin sinulle, etkä saa maksamaasi 11,35 euroa takaisin...)

• Kjsjsjwjwjjj
        ??? kirjoitti:

Lähettää takas ja valittee tarkemmin mitä tilaa, jokaisessa tilauksessa on riskinsä kuitenki, täytyy olla toope jos tilaa ja ei lunastakkaan sitä, molempien kannattaa olla luotettavia ja hyvä asenteisia, ei kauppa muuten toimi! Ite käytän vallan postiennakkoa.

• Postiennakolla lähettämässä

Nokian puhelin pitäisi lähettää alkuperäisessä paketissaan. Saako sieltä postista jotain paperia mihin tuon lootan käärii, eihän sitä voi tuollaisenaan lähettää? Vaiko pitääkö se vielä erikseen pakata isompaan pahvilaatikkoon.

Kertokaa jos tiedätte

• jarskiiii......

ei ikinä tilisirrollla
        mielummin postiennnakolla tai matka ennakolla.

tili siirto on perseestä..
        en harrasta sellaistapuuhaa
        ei ole vekko pankkia ollenkaaa..

• yhihiy

..en halua että tietoni leviävät, tarkoitan postiennakollahan joutuu myös antamaan tilinumeronsa vastaanottavalleosapuolelle jotta tämä voi maksaa ostamansa tuotteen, ja jotta tilinumero toimii on oltava nimi. ja nimen avullahan ihmisestä jo selviää paljon. jos en halua edes nimeäni kertoa - miten se on mahdollista? onko pankin kanssa esim.normaali tilisiirrosta mahdollista sopia ettei nimiä kolmansille osapuolille levitetä, vaan pankkivirkailija hoitaa asian jotenkin? (pankista kysyessä en tähän vastausta saanut!)
      tyhmempi kysymys vielä että onko postiennakkoa mahd. tehdä niin että vastaanottaja ostaa tuotteen ulos sillä hinnalla mitä se maksaa. postilla tuskin on mitään "laitamme rahat tilillesi vastaanottajan puolesta ja tästä maksat sitten itsesi kipeäksi." miten hankalaa on todella pysytellä nimettömänä!

• kyuu

mitä pitää sanoa postissa kun hakee paketin ja mihkä kohtaan siinä lapussa pitää allekirjottaa???

• kyuukäärme

Ainakin on hyvä tapa sanoa päivää. Allekirjoitus tulee siihen kohtaan missä lukee allekirjoitus.

• JoonasVaa
        kyuukäärme kirjoitti:

Ainakin on hyvä tapa sanoa päivää. Allekirjoitus tulee siihen kohtaan missä lukee allekirjoitus.

Olen myynyt huuto.netissä yhden pelikonsolipaketin, ja olen lähettänyt sen postiennakolla 7.1 (nyt 20.1). Ostajasta ei pahemmin ole kuulunut lähetyksen jälkeen noutopyynnöistä huolimatta. Sovimme ostajan kanssa huutokaupan jälkeen, että laitan paketin postiennakolla. Kaikki näytti olevan ok. Jos nyt käy näin, että ostaja ei nouda pakettiansa ja paketti lähetetään takaisin, niin onko mitään tehtävissä? Minulta löytyy tietenkin ostajan kaikki yhteystiedot ja sähköposti keskustelumme. Ei nyt tekisi mieli maksaa mukisematta yli 30€ postikuluja siksi, että joku ei vain jaksakkaan hakea tuotetta.

Pikaisia vastauksia ja kiitos etukäteen!

• Rahat haltuun
        JoonasVaa kirjoitti:

Olen myynyt huuto.netissä yhden pelikonsolipaketin, ja olen lähettänyt sen postiennakolla 7.1 (nyt 20.1). Ostajasta ei pahemmin ole kuulunut lähetyksen jälkeen noutopyynnöistä huolimatta. Sovimme ostajan kanssa huutokaupan jälkeen, että laitan paketin postiennakolla. Kaikki näytti olevan ok. Jos nyt käy näin, että ostaja ei nouda pakettiansa ja paketti lähetetään takaisin, niin onko mitään tehtävissä? Minulta löytyy tietenkin ostajan kaikki yhteystiedot ja sähköposti keskustelumme. Ei nyt tekisi mieli maksaa mukisematta yli 30€ postikuluja siksi, että joku ei vain jaksakkaan hakea tuotetta.

Pikaisia vastauksia ja kiitos etukäteen!

Jos nimi on tiedossa, niin pesismailan kanssa vaan oven taakse koputtelemaan. Muista periä kadun korko 75% päivä.

• V2

Erehdyin lähettämään postiennakolla Vantaalle kun kysyi,varmistin vielä ennen vientiä postiin että haluaa tuotteen josta tehtiin kaupat mutta jätti hakematta.

Olen sitä mieltä että yksityisten väliltä postiennakkoa ei kannata käyttää SUOMESSA
      Se pitäisi käytännössä kieltää ihan postin puolelta niin ei tulisi kyseisiä ongelmia.

Suomessa on todella suuri määrä ns "toimipaikka-palautuksia" jossa paketti tulee takaisin

Itse olen ostanut Saksasta 9 vuoden aikana 54 kertaa siten että olen siirtänyt rahat vastaanottajan tilille ja hän on vasta sitten laittanut paketin matkaan,ei minkäänlaista ongelmaa.

Mutta postiennakolla vain siten että ostaja maksaa 2x postimaksut ensin sinun tilille.Tällä varmistat sen ettet joudu maksamaan hakematonta pakettia.

• POSTARILLATILANNUT

Elikkä tilasin siis postiennakolla netistä kannettavan itelleni.
        Nyt seurantakoodipaikassa lukee että on toimitettu postiin ja luulen,että huomenna tulisi saapumisilmoitus.
        Nyt kuitenkin mietityttää kun olen alle 18-vuotias ja menen huomenna kaverini kanssa hakemaan tuota pakettia kaupunkiin niin kysyykö ne huoltajan allekirjotusta tai jtn muuta tietoa kun on kuitenkin vähän yli 400 euroa maksava ???

Ja pikaisia vastauksia kiitos :)

• nopee vastaus.......
        POSTARILLATILANNUT kirjoitti:

Elikkä tilasin siis postiennakolla netistä kannettavan itelleni.
        Nyt seurantakoodipaikassa lukee että on toimitettu postiin ja luulen,että huomenna tulisi saapumisilmoitus.
        Nyt kuitenkin mietityttää kun olen alle 18-vuotias ja menen huomenna kaverini kanssa hakemaan tuota pakettia kaupunkiin niin kysyykö ne huoltajan allekirjotusta tai jtn muuta tietoa kun on kuitenkin vähän yli 400 euroa maksava ???

Ja pikaisia vastauksia kiitos :)

jos 400 € kannettavan ostit käytettynä ja tuntemattomalta kyllä suuren riskin otit,
        jos vaikka on pudotettu, tai avattu ja tehty jotain vikaa, yms,
        silloin on mennyt takuu vaikka muuten olisi

eiks jokainen saa kun on rahat paketin maksaa,
        mutta kyllä niitä kun huijaa lapsia on valitettavan paljon.

• vain näin

Kaytän vain postiennakkoa siten että saan 2xpostiennakko kulut etukäteen tilille ennen lähettämistä.En joudu maksamaan silloin kun tavara jää hakematta.
      Suomessa aika paljon jää lunastamatta noita postiennakkoja,kaveri on postilla töissä,tietää määrät suunnilllee.

Esim möin hitsauskonetta noin 500eur en lähetä nouto ,no ostaja halusi välttämättä postiennakolla,sanoin että maksa etukäteen 2x postiennakkokulut tilille kun näkyy niin laitan koneen tulemaan postiennakolla .Tai nouto ja rahat käteen.

Matkahuollon kauttakaan ei kannata lähettää tyyliin vastaanottaja maksaa koska silloinkin on riski että jos ei nouda maksat paljon.

Nämä minun kohdalla.

• jooojo

Ei kait lähettäjälle palautuneesta postiennakko kirjeestä tai paketista 2 x postikuluja makseta?
        Esim lähetät kirjeen jossa postiennakko 3,80E ja postikulu vaikkapa 5E.
        ja jos kirje palautuu myyjälle, niin ei kait siitä joudu toista 5E maksamaan kun sen lunastaa postista takas itselleen?

• Kiitos ei postiennak
        jooojo kirjoitti:

Ei kait lähettäjälle palautuneesta postiennakko kirjeestä tai paketista 2 x postikuluja makseta?
        ja jos kirje palautuu myyjälle, niin ei kait siitä joudu toista 5E maksamaan kun sen lunastaa postista takas itselleen?

Kun lähetät postiennakolla ja vastaanottaja ei nouda sitä. Ja haluat paketin takaisin itsellesi. Tappion otat vain sinä.

Esim 5kg paketti,myyt tavaran ja lähetät postennakolla.Maksat ensin postiin lähettäessä 12,30eur ja kun paketti tulee takaisin 8,5eur = 20,80eur

Itse en käytä koskaan postiennakkoa siten että minä maksan omista rahoista paketin,koska Suomessa on näitä hupi ostajia jotka eivät hae pakettia jonka ovat ostaneet.

Jos ostaja haluaa postiennakolla pyydän etukäteen maksun tilille joka kattaa täysin kulut jos pakettia ei noudeta.Näin en joudu itse maksamaan.

• karu totuus
        jooojo kirjoitti:

Kyllä joutuu. Lähettäjä maksaa myös palautusmatkasta postikulut.

• ggcjfh

Olen alaikäinen ja haluaisin tilata postiennakolla erään tavaran joka maksaa
      15e postit. Niin kun menen hakemaan paketin postista niin tarvitsenko huoltajan tai henkilötodistuksen.

• Fides

Henkkarit tarviit. Postissa saa käydä lapsetkin, mutta todella monet nettikaupat ei myy alaikäsille tai esim. hennesillä on ikäraja 16 v.

• Nopeesti vastauksii
        Fides kirjoitti:

Henkkarit tarviit. Postissa saa käydä lapsetkin, mutta todella monet nettikaupat ei myy alaikäsille tai esim. hennesillä on ikäraja 16 v.

No mites sitte jos ostat tuotteen postiennakolla yksityiseltä käyttäjältä niin tarviiko siihen olla 18v tai huoltajaa /huoltajan suostumusta!!!!!!!

• -J.

postiennakko on p*rseestä. Idiootit on toista mieltä jotka ei kaupanteosta mitään ymmärrä.

terveisin janne

• Apua!!!

Mulla olis kysymys!!
      Eli kun ostan netistä esim nettimarkkina.fi sivustolta jonkun yksityisen myyjän tavaraa postiennakolla niin,tarvinko postissa olla 18v tai huolta/huoltajan suostumus,kun yksityisellä myyjällä ei voi olla ikä rajaa niin kuin on monessa netti kaupassa 16v.

• louga

Mitä tietoja pitää antaa lähettäjelle ja tuleeko postilaatikkoon lappu jossa ilmoitetaan milloin paketti on noudettavissa. Kauanko paketin kestää saapua jos tulee esim. 400 km:n päästä ja paljonko tämä postiennakko maksu on? Kiitos vastauksista etukäteen :)

• etukäteen

Teen jonkinverran kauppaa huutonetissä ,torissa ym palstioilla.Käytännössä joka päivä jotain lähtee ja usein useitakin paketteja.Kaupan teen vain ja ainoastaan siten ,että kun ostaja on minun pankkitilille tuotteen maksanut sen saman tien lähetän.Ostajalle postiennakko ei ole yhtään turvallisempi tapa ostaa.Paketissa saattaa olla vaikka kiviä.Itse en ala tappelemaan noutamatta jätettyjen pakettien kanssa.Jos etukäteis maksu ei sovi ,jätän kaupan tekemättä.

• Lappulippu

Jos tilaan postiennakolla niin tuleeko suoraan mitään kirjetta vai vain sähköposti?
      Kiitos jos vastaatte.

• voieivoi

Näin ostajan näkökulmasta postiennakko on loistava.

Minä en todellakaan ala maksamaan kenenkään randomin tilille etukäteen 400 euroa ja odottelemaan, tuleekohan se käytetty järjestelmäkamera postiin vaiko lensivätkö rahani taivaan tuuliin.

Ostan kalliin tuotteen ainoastaan postiennakolla ja jos joku ei suostu sillä myymään, hankkikoot toisen ostajan tuotteilleen.

• jjjjjjjjj

"Ostajalle postiennakko ei ole yhtään turvallisempi tapa ostaa.Paketissa saattaa olla vaikka kiviä."

No kyllä se on turvallisempi.

Todennäköisyys siihen, että joku huijari jaksaa lähetellä kiviä postissa on kuitenkin huomattavan paljon pienempi kuin se, että joku tekee feikki-ilmoituksen ja katoaa taivaan tuuliin saatuaan rahat etukäteen tilille.

• jäätävä fakta
        jjjjjjjjj kirjoitti:

"Ostajalle postiennakko ei ole yhtään turvallisempi tapa ostaa.Paketissa saattaa olla vaikka kiviä."

No kyllä se on turvallisempi.

Todennäköisyys siihen, että joku huijari jaksaa lähetellä kiviä postissa on kuitenkin huomattavan paljon pienempi kuin se, että joku tekee feikki-ilmoituksen ja katoaa taivaan tuuliin saatuaan rahat etukäteen tilille.

Jos huijari haluaa rahat, se varmasti lähettää vaikka kiviä postiennakolla, jos toinen vaihtoehto on se että ostaja peruu koko kaupan. Kymppi postikuluihin ei ole mikään summa jos postiennakkopaketista saa sitten useamman satasen. Kyllä rahaa haluava huijari tekee mitä tahansa että huijaus onnistuu.

• Posten
        jäätävä fakta kirjoitti:

Jos huijari haluaa rahat, se varmasti lähettää vaikka kiviä postiennakolla, jos toinen vaihtoehto on se että ostaja peruu koko kaupan. Kymppi postikuluihin ei ole mikään summa jos postiennakkopaketista saa sitten useamman satasen. Kyllä rahaa haluava huijari tekee mitä tahansa että huijaus onnistuu.

Ja jos sitä pakettia ei avaa siinä tiskillä niin voipi olla jopa vaikeampi tehdä rikosilmoitusta kuin jos olisi maksanut etukäteen ja mitään ei olisi lähetetty.

Postiennakko ilman avaamisoikeutta tuo vain sen turvan että jotain on tulossa, avaamisoikeus sen että näkee että paketissa on jotain mutta esimerkiksi elektroniikan kanssa vasta kotona selviää että onko tavara kuten luvattu. Homma vaatii siis luottamusta jokatapauksessa. Kauppiaan näkökulmasta asiaa katsoessani postiennakkona sovittu kauppa ei ole vielä mikään kauppa vaan riskin ottamista ja tavaran lähettämistä lähemmäs ostajaa joka voi vielä arpoa tarvitseeko tavaraa sittenkään ja tehdäänkö kauppoja.

• Anonyymi
        Posten kirjoitti:

Ja jos sitä pakettia ei avaa siinä tiskillä niin voipi olla jopa vaikeampi tehdä rikosilmoitusta kuin jos olisi maksanut etukäteen ja mitään ei olisi lähetetty.

Postiennakko ilman avaamisoikeutta tuo vain sen turvan että jotain on tulossa, avaamisoikeus sen että näkee että paketissa on jotain mutta esimerkiksi elektroniikan kanssa vasta kotona selviää että onko tavara kuten luvattu. Homma vaatii siis luottamusta jokatapauksessa. Kauppiaan näkökulmasta asiaa katsoessani postiennakkona sovittu kauppa ei ole vielä mikään kauppa vaan riskin ottamista ja tavaran lähettämistä lähemmäs ostajaa joka voi vielä arpoa tarvitseeko tavaraa sittenkään ja tehdäänkö kauppoja.

Ei voi avata tiskillä ilman maksamista sillä se on kielletty luki paketissa ihan mitä tahansa!

• 5434567654322345654

En ymmärrä mikä siinä postiennakkolla lähettämisessä on niin vaikeaa?

Jos puhutaan kalliimmista tuotteista, hintaa useampi sata euroa, niin ei se ostajallekaan ole ihan ongelmatonta maksaa useampi sata euroa ennakkoon. Myös myyjäpuolella on huijareita eikä vain ostajissa!

Itse olen ratkaissut asian niin, että myyn kyllä postiennakolla. Mutta jotta kukaan ei onnistu tilaamaan vittuillessaan, niin vaadin esim. 100 euroa ennakkosuoritusta pankkilitille. Loput on sitten ennakkosummassa.

Näin molempien intressit on turvattu, sekä ostajan että myyjän.

Ostaja voi toki tehdä edelleen kiusaa ja tilata postiennakolla - ja jättää noutamatta. Mutta se maksaa hänelle sen 100 euroa se "kiusanteko" - mikä karsii kyllä tehokkaasti pois 99.999% tapauksista. Eikä mulle tule sentään tuplapostimaksuja kannettavaksi, vaikka lähetys palautuisikin. Turhaa vaivannäköä toki tulee, mutta eipä ole vielä kertaakaan se riski realisoituntu tässä järjestelyssä.

• Anonyymi

Höpöhöpö! Pakettia ei voi postissa avata ilman maksamista. Eli huijari voi lähettää vaikkapa kiviä ja aavistamaton ostaja ei voi ilman maksamista tietää mitä paketissa on.

• laskukausisodanjlkn

Ennalta huutaminen, mitä mieltä?
      Uutissuomalainen: Presidentinvaaleihin lähdetään samantasoisilla budjeteilla kuin vuonna 2012, -ainoastaan kokoomustaustainen kansanliikkeen ehdokas Sauli Niinistö ei kertonut budjettiaan.
      Törkyihminen mainostaa ja korostaa itseään, eikä röyhkeys vanhetessakaan häviä. Kyseiseltä herasmieheltä pitäisi viedä koko budjetti pois, kilpailun tasaamiseksi, eikö?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3276
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe