Floradix Kräuterblutsaft

helppa (rv 37+0)

otin oriolaan yhteyttä eilen käydyn rautakeskustelun tiimoilta, kun jossakin neuvolassa oli epäilty kräuterblutsaftin turvallisuutta sikiölle. kysyin myös tänään neuvolalääkäriltä hänen tietämystään kräuterblutsaftin soveltuvuudesta käytettäväksi raskauden aikana ja sanoi ottaneensa asiasta selvää, ja vaikka tuotteelle ei lääketieteellisiä tutkimuksia ole tehty (ei ole lääke vaan ravintolisä), ei kymmenien vuosien markkinoilla olon aikana ole tullut tapauksia, joissa sikiölle olisi vahinkoa tuotteesta aiheutunut. oriolan tuotepäällikkö Saija Laine-Ylijoen luvalla kopioin tähän häneltä saamani vastauksen, jotta kräuterblutsaftin käyttäjät voisivat tältä osin rauhallisin mielin jatkaa odotusta.

Hyvä ..... .......,

Kiitos palautteestanne koskien nettikeskustelua Kräuterblutsaft-valmisteesta.

Maahantuojana emme näe mitään syytä miksi valmistetta ei voisi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Keski-Euroopassa erittäin yleisesti käytetyllä valmisteella on ollut miljoonia raskaana olevia käyttäjiä yli 40 vuoden markkinoilla olonsa aikana eikä koskaan ole tullut viitteitä siitä, että valmisteen käytöllä olisi haitallisia vaikutuksia raskauden kulkuun.

Valmiste sisältää raudan lisäksi muun muassa hedelmätäysmehuja, hunajaa, vehnänalkioita, hiivauutetta, C-vitamiinia, B-vitamiineja ja pieniä määriä eri yrttien vesiuutteita.

Syy miksi jotkut neuvolat eivät suosittele Kräuterblutsaftia raskauden aikana on Lääkelaitoksen lausunto, että raskauden aikana tulisi yleisesti välttää rohdoksia sisältäviä valmisteita.

On kuitenkin huomattavaa, että joillekin käyttäjille Kräuterblutsaft on ainoa valmiste, joka pystyy hyvän imeytyvyytensä ja vatsaystävällisyytensä ansiosta nostamaan veren rauta-arvoja, tällöin sen käyttö on vähintäänkin perusteltua, onhan riittävä raudan saanti raskauden aikana ehdottoman välttämätöntä niin äidin terveydelle kuin sikiön normaalille kehitykselle!

Tiedossamme siis ei ole mitään esteitä valmisteen käytölle raskauden ja imetyksen aikana, joten valmistetta voi turvallisin mielin nauttia.

Ystävällisin terveisin,
Saija Laine-Ylijoki
ravitsemusasiantuntija, tuotepäällikkö
ORIOLA OY Reformi-Keskus
[email protected]
www.oriola.fi

3

3472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvä =)

Mä just sain viime viikolla neuvolasta "määräyksen" juoda tätä mehua. Kun mulla ei rauta tabletit imeydy!

Sisko joi tätä mehua kans raskauden aikana, ja sen vanhin poika on nyt 12v.

Mutta hyvä tietää! Kiitos! =)

• Minea

Raura-arvot sain hyvään nousuun tällä tuotteella eikä mitään vatsavaivoja olllut. Terve tyttö syntyi eli tosiaan ihan turvallisesti voi käyttää. Minunkin neuvola tätä suositteli, enpä uskoisi näin tapahtuneen jos ei olisi varmasti turvallista...

• Kiitos tiedosta =)

Itse käytin tätä kyseistä mehua ennen raskautta. Nyt on tehnyt mieli monta kertaa ostaa sitä, rautani on todella alhaalla ja neuvolasta tätä valmistetta ei suositella. Itse mietin jo miehenkin kanssa miksi sitä ei saisi käyttää, eihän siinä ole mitään haitallisia aineita kun katsoo tuote-selostusta! Älytöntä. Noh, nyt voin hyvällä omalla tunnolla osta a tuota. Joo, ja minäkin tiedän monta naista jotka ovat juoneet tätä kyseistä mehua, ja lapsi on syntynyt täysin terveenä. Kiitos tiedosta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1374
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1178
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      884
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      55
      758
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      731
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60