Miten usein autoa on järkevää pestä/pesetyttää?
Olen ollut vuoden Focuksen onnelinen omistaja.Tänä aikana olen ajanut n.15 000km,josta n.80% kaupungissa(Turku). Auto on Focus'99 ja sille on tehty täydellinen ruostesuojaus v.2002. Ruostetta autossa ei ole. Auton olen huolellisesti vahannut 3 kertaa,viimeksi Marraskuun lopulla.
Olen yleensä pessyt autoni Hesepesussa (harja alusta)ja olen ollut tyytyväinen hinta-laatu suhteeseen. Mutta miten usein pitäisi pesussa vierailla, jotta kustannukset eivät karkaisi käsistä,mutta toisaalta auton suojaaminen ruosteelta ei kärsisi? Alustapesu kannaattaa käsittääkseni aina ottaa.
Autonpesu
13
12111
Vastaukset
- miten haluaa
Itse käyn pesemässä kerran viikkoon. Jos ei oo paskanen niin sitten siirrän seuraavaan viikonloppuun. Maksaa noin 8€ kun käyn ti-hallissa pesemässä. Eli noin 30€ kuussa, ei paha, lisäks joka kevät alustapesussa.
Jotkut pesee taas 2 kertaa vuodessa. - Korroosio-pöpö
Nyt kannattaa pistää Focus seisontaan, ettei ruostu.
Miksi kannattaa ostaa, uudehko auto ja alustasuojata se heti? Olisit ostanut sellaisen, joka on jo uutena hyvin suojattu ja 12v koritakuu!
P.S. Onko jo ovet vaihdettu? - Ford
Jos auto ruostesuojattu, tuskin kannattaa pestä usein. Pesuautomaatit käyttää kierrätettyä vettä, mikä sinänsä on hyvä ympäristön kannalta. Ongelma vain siinä kun sitten kovalla paineella suihkutetaan suolavettä joka koloon. Jos vielä valitaan alustapesu, niin vielä pahempi. Mutta tämä on vain oma mielipide. Itse pesetän/pesen käsinpesussa pari kertaa talvessa ja auto suojaamaton Ford Ka. Täällä joku valitteli Fordin laatua, mutta itse olen ainakin tyytyväinen merkiin. Myös tutut olleet tyytyväisiä Focuksiinsa.
kysymykset joka viikko. Ettekö seuraa palstaa edes sen vertaa, ettei samoja asioita kyseltäisi vähintään kerran viikossa?
- Masentaja*
sitroen kirjoitti:
kysymykset joka viikko. Ettekö seuraa palstaa edes sen vertaa, ettei samoja asioita kyseltäisi vähintään kerran viikossa?
Autopesussa suihkutetaan suolavettä? Älä ny hullu höpötä.
- Ford
Masentaja* kirjoitti:
Autopesussa suihkutetaan suolavettä? Älä ny hullu höpötä.
Pesuautomaateissa vesi suodatetaan ja puhdistetaan omassa järjestelmässä ja käytetään uudelleen, viimeisessä huuhteluvaihessa käytetään "tuoretta" vettä. Alustapesussa käytetään karkeasuodatettua vettä, ja se "tuorevesi" huuhtelu jää pois.
- ...
Ford kirjoitti:
Pesuautomaateissa vesi suodatetaan ja puhdistetaan omassa järjestelmässä ja käytetään uudelleen, viimeisessä huuhteluvaihessa käytetään "tuoretta" vettä. Alustapesussa käytetään karkeasuodatettua vettä, ja se "tuorevesi" huuhtelu jää pois.
Täälläpäin käytetään kyllä pesuautomaateissa puhdasta vettä jatkuvasti kaikissa pesuissa..
- Jormaakkeli
... kirjoitti:
Täälläpäin käytetään kyllä pesuautomaateissa puhdasta vettä jatkuvasti kaikissa pesuissa..
käytetään harvassa autopesussa. Jos vettä kierrätetään, siitä on tuoretta pesupaikasta riippuen n. 40%. Kierrätysvesi vedetään suodattimien läpi. Systeemissä ei ole mitään haitallista, ainoastaan joillain pesukaduilla saattaa ilmetä hajuhaittoja.
- terve järki
mites ois vaikka joka päivä.
- Kierrätettyä vettä
http://www.hs.fi/artikkeli/Pesuveden kierrätys huoltoasemilla/1135238643257
- kerran vuodes
Itse pesen kerran vuodessa...ja riittää hyvin..laitan hyvän vahan kesällä..autoni on 8v vanha eikä yhtään ruostetta maalipintakinkuin uusi PESU KULUTTAA VAAN SITÄ,,kerran yks auto fiksari sano mulle onpas hieno maali vielä :) sillä oli fiksattavana 07 bemari ajettu 34000km ja maali pinta oli ihan paska,,
- et silleen
ja kannattakin pitää hengissä hekevää keskustelua vuodelta 2006.
- vanhojakin
Kyllä vuosia vanhoihinkin keskustelunavauksiin kannattaa osallistua. Jos aihe on ajankohtainen sitä lueskellaan ja annetaan kommenttia riippumata milloin se on aloitettu. Muutenkin auton huoltoasiat on aina ajankohtaisia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4058879Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1723308- 171774
- 771146
- 761068
- 271055
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641011Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss79985- 55973
- 65930