Ranskan presidentti sanoo, että Ranska valmistautuu käyttämään ydinaseita myös terroristeja vastaan, jos Ranska kokee omien intressiensä vaarantuvan. Näihin intresseihin katsotaan kuuluvan mm strategiset hankinnat, kuten öljy.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/01/19/AR2006011903311.html
Tuossa kiteytyy eräs, ehkä vakavin uusiutumattomien energialähteiden ongelma: niiden saatavuuden varmistamiseksi ollaan valmiita vaikka millaisiin sotiin.
Uusiutuvia energioita riittäisi kaikille, ilman tappeluita.
Uusiutumattomat aiheuttaa sotia
11
734
Vastaukset
- Jocu_
Luuletko, että jenkit ovat Irakissa hiekan takia. Ei heitä Kuwaitkaan pelkän seikkailun takia kiinnostanut.
Uutta on se, että energiasodassa nyt ranskakin ilmoittaa tarvittaessa käyttävänsä vaikka ydinaseita. Jenkeiltä on jo vastavia lausuntoja kuulunut.
On se hyvä tuo ydinenergia, joo. Sillä turvataan itsenäisyyttä ja strategisia etuja.
Olisimmepa vain tyytyneet uusiutuviin energioihin ja täydellisesti kieltäneet ydinvoimalat. Nyt olisi jo paljon uusiutuvia energioita ympäri maailmaa käytettävissä. Eikä tarttis energian vuoksi sotia.- huhhuhh
Vastaaja kirjoitti:
Uutta on se, että energiasodassa nyt ranskakin ilmoittaa tarvittaessa käyttävänsä vaikka ydinaseita. Jenkeiltä on jo vastavia lausuntoja kuulunut.
On se hyvä tuo ydinenergia, joo. Sillä turvataan itsenäisyyttä ja strategisia etuja.
Olisimmepa vain tyytyneet uusiutuviin energioihin ja täydellisesti kieltäneet ydinvoimalat. Nyt olisi jo paljon uusiutuvia energioita ympäri maailmaa käytettävissä. Eikä tarttis energian vuoksi sotia.....
- Trukari
Hieno idea ranskalaisilta. Puolustaa resursseja! Jihuuuuu! *huokaus*
Tiedätkö mikä on ydinase ja miksi se kehitettiin? - Trukari
Koska edellisestä viestistä joku höyrypää saattaa ottaa sen käsityksen, että häntä kehutaan, niin vihjataan nyt sitten toiseenkin suuntaan.
Jalkapallokin on aiheuttanut sodan. Uskonnot, joilla sinänsä on paljon jalkapalloa tai öljyä pienempi maallinen arvo, on aiheuttanut enemmän sotia kuin öljy ehtii aiheuttaa.
Uusiutuvista tullaan sotimaan myös ja rankasti. YK katsoo, että vesi tulee olemaan sotimisen arvoinen asia joillekin valtioille. Jos tuuli olisi tuottava energialähde, siitäkin sodittaisiin takuulla. Nytkin sähkön elspot-hinta on 200€/MWh. Uusiutuvia ei saa rakentaa, vaikka kuinka hyvin nyt tuottaisi, koska pitää jättää kuluttajia tuleville ydinvoimaloille, joista sitten aikanaan soditaan.
ei taida olla näin talvipakkasilla niin hirveetä hyötyä.
Ydinvoima sentään pyörii koko ajan säästä riippumatta...- huhhuhh
filosofia kirjoitti:
ei taida olla näin talvipakkasilla niin hirveetä hyötyä.
Ydinvoima sentään pyörii koko ajan säästä riippumatta..... ei "vastaaja" ymmärrä sanaakaan järkipuheita. Onhan se jo nähty.
filosofia kirjoitti:
ei taida olla näin talvipakkasilla niin hirveetä hyötyä.
Ydinvoima sentään pyörii koko ajan säästä riippumatta..." Usiutuvilla...
filosofia 21.1.2006 klo 14.57
ei taida olla näin talvipakkasilla niin hirveetä hyötyä."
On isokin hyöty. Monet sähkölämmittäjätkin pistävät nyt takkaan tulen.
"Ydinvoima sentään pyörii koko ajan säästä riippumatta..."
Aika usein nekin pysäytellään säiden takia. Mutta puu palaa jos on tuulensuojaa edes.- 0987
Vastaaja kirjoitti:
" Usiutuvilla...
filosofia 21.1.2006 klo 14.57
ei taida olla näin talvipakkasilla niin hirveetä hyötyä."
On isokin hyöty. Monet sähkölämmittäjätkin pistävät nyt takkaan tulen.
"Ydinvoima sentään pyörii koko ajan säästä riippumatta..."
Aika usein nekin pysäytellään säiden takia. Mutta puu palaa jos on tuulensuojaa edes.En oikein usko biopolttovoimaloidenkaan toimivan kovinkaan hyvin tulvan tapauksessa. Ei se riitä, että se puu palaa, vaan se energia täytyy myös voida ottaa talteen ja muuttaa tehtaiden, kauppojen ja kotien hödynnettävään muotoon. Kyllä ydinreaktionkin saa aikaan melkein kaikissa olosuhteissa vaikka räjäyttämällä ydinpommin...
- heh.heh
0987 kirjoitti:
En oikein usko biopolttovoimaloidenkaan toimivan kovinkaan hyvin tulvan tapauksessa. Ei se riitä, että se puu palaa, vaan se energia täytyy myös voida ottaa talteen ja muuttaa tehtaiden, kauppojen ja kotien hödynnettävään muotoon. Kyllä ydinreaktionkin saa aikaan melkein kaikissa olosuhteissa vaikka räjäyttämällä ydinpommin...
kohta mennä osin takaisin höyryvoimaan, mikä ei välttämättä olisi kaikkialla ollenkaan pahasta;)
Viittenä,
http://fi.wikipedia.org/wiki/Öljyhuippu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683