Olen opel 2.0 16v 1997 moottorin nakutusta kuunnellut ja öljyt vaihtanut ja ajellu 95E.llä ja nyt kokeillin tankata 98.a ja nyt nakutus häipyi.
Öljyn vaihdosta on kylläkin jo 4.tkm jo kulunut ja ne on muuten vaihdettu huotokirjankin mukaan 15.tkm välein.
Mootttori on 140.tkm ajettu ja eikä syö öljyä.
Voiko polttoaine vaikuttaa noin?.
Näissähän nakutus on ominaisuus.
Hölmö kysymys
5
1413
Vastaukset
nakuttaa 95:lla mutta ei 98:lla, tankkaa ihmeessä 98:aa. Muuten tulee kallis koneremontti. Menee laakerit ja halkeaa männät, saattaa haljeta sylinterinkansikin (olen nähnyt).
Oletan tietysti, että sytytyksen ajoitus on tehtaan arvoissa.- tuskin.
Nakutus tulee useimmiten venttiileistä, kun käyttää halpoja öljyjä,
joiden ominaisuudet kuluvat nopeasti, tai liian paksua öljyä.
Se käymisen nakutus ei ole minun tietojeni mukaan sellaista jota nakutuksella ymmärretään.
Se käynti nakutus kuvattiin minulle sellaisena,
olisi kuin havuja polttelisi.
Ja sen ei pitäisi kuulua tyhjäkäynnillä,
vaan paremminkin kuin kiihdytetään vähän suuremmilla vaihteilla.
Toiseksi voi käydä, vaikka koneen sammuttaakin.
Ei kone koskaan vaadi korkeampioktaanista kuin siihen suositellaan,
noki tai kuluminen ei lisää oktaanitarvetta.- ...
Mitä sää ny oikeen sössötät? Nakutus tulee venttiileistä, havujen polttelua ym...säähän nyt jumalattoman tyhmä olet. Lapsikin tietää mitä nakutus on, ja se on juuri sellaista kun kyseisessä ooppelissa on. Joten jatkahan tosiaan sitä 98:n käyttöä niin ei tulee ropleemia.
- kenny
... kirjoitti:
Mitä sää ny oikeen sössötät? Nakutus tulee venttiileistä, havujen polttelua ym...säähän nyt jumalattoman tyhmä olet. Lapsikin tietää mitä nakutus on, ja se on juuri sellaista kun kyseisessä ooppelissa on. Joten jatkahan tosiaan sitä 98:n käyttöä niin ei tulee ropleemia.
Jos se nakutus tulee venttiileistä, niin silloin on hydr. nostimia rikki.
Ja tuo edellä kuvattu jälkikäynti on selkeä oire siitä. Tosin karstoittunut moottori tekee saman tempun. Ja jos kerran polttoaineen vaihon jälkeen oire katosi, niin eiköhän se syykin ole selvä. Lisäksi poltttonesteen kulutuskin saattaa hieman laskea.
Toi mun mazda oli ennemmin jollaki vanhalla paapalla, joka ei varmaan kierrättäny yli 3000 eikä ajanut yli 80km/h, ja siin ol paha jälkikäynti 95 oktaanisella, ja oktaanisuositus 92. Moottori on puristussuhteella 8.6 ja kansi on läpihuuhteleva. Lisäksi siinä oli liian kylmä moottoritermostaatti. Syt.tulppien ja termostaatin vaihdon, sekä muutaman kuukauden reippaan ajon jälkeen jälkikäynti katosi. Tollasii omakohtasia kokemuksia. - eri
kenny kirjoitti:
Jos se nakutus tulee venttiileistä, niin silloin on hydr. nostimia rikki.
Ja tuo edellä kuvattu jälkikäynti on selkeä oire siitä. Tosin karstoittunut moottori tekee saman tempun. Ja jos kerran polttoaineen vaihon jälkeen oire katosi, niin eiköhän se syykin ole selvä. Lisäksi poltttonesteen kulutuskin saattaa hieman laskea.
Toi mun mazda oli ennemmin jollaki vanhalla paapalla, joka ei varmaan kierrättäny yli 3000 eikä ajanut yli 80km/h, ja siin ol paha jälkikäynti 95 oktaanisella, ja oktaanisuositus 92. Moottori on puristussuhteella 8.6 ja kansi on läpihuuhteleva. Lisäksi siinä oli liian kylmä moottoritermostaatti. Syt.tulppien ja termostaatin vaihdon, sekä muutaman kuukauden reippaan ajon jälkeen jälkikäynti katosi. Tollasii omakohtasia kokemuksia.asiaa tässä nyt varmaan sotketaan. Nakutus ilmiö ja venttiilien nakutus ovat ihan eri asioita.
Ensimanittuun vaikuttaa tuo polttoaineen oktaaniluku ja jälkimmäiseen VOI vaikuttaa moottoriöljyn laatu, mikäli autossa on hydrauliset venttiilin välyksen taasaajat.
Nakutusilmiöstä näillä palstoilla on niin monta tyhjentävää selitystä nähty että en siitä enempää kirjoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4068892Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1743328- 181801
- 771156
- 761068
- 271055
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641011Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss79995- 55973
- 65930