Mitäs sitten kun kaikki on kokeiltu kuntoutumiskoteja, psykiatrista sairaalahoitoa ja avohoidon terapiatapaamisia myöten. Tällä hetkellä menee tasaisen hyvin (minulla oli opiskeluvalttikortti käyttämättä), mutta entäs taas sitten kun työttömyys ja syrjäytyminen uhkaavat eikä ilmainen työ ole välttämättä mahdollista fyysisten rajoitteiden takia?
Pelolla joutuu odottelemaan samaa turhautumista ja päivien tyhjyyttä, jota jo muutama vuosi tuli kokeiltua syrjäytyneenä. En voi ymmärtää ihmisiä, jotka vuodesta toiseen selviävät ilman työtä, opiskelua ja niiden tuomia ihmissuhteita.
Kun mikään ei auta
8
680
Vastaukset
- kovinkaan
moni ymmärtää vuodesta toiseen ilman työtä ja sosiaalisia kontakteja eläviä.
Sitten kun sattuu omalle kohdalle ja jatkuu vuodesta toiseen on pakko ruveta ymmärtämään.
Näin on käyny mulle ja tuhansille muille ja lisää tulee joukon jatkoksi joka päivä.
Muuten. Jos on fyysisiä rajoitteita ilmaisen työn tekemiselle niin miten palkka korjaisi tätä asiaa? Eikös ne rajoitteet silloin olis enemmänkin psyykkisiä?- Vaihtoehtoja
Tarkoitin sillä sitä, että mulla on vaikean astman takia lähes kaikki ammattialat rajoitteisia. Täällä päin ei oikein löydy noita paikkoja sellaisilta aloilta joihin voisi mennä. Vaihtoehdot ovat niin suppeita.
Toiseksi on todella raskasta tehdä sitä ilmaista työtä sen takia, ettei se elämä siinä edisty ja rahaa ei tule, joten ei ole välttämättä niin täysipainoista se elämä.
Ei viitsisi allergisoitumisen takia edes lähteä altistumaan mahdollisille allergeeneille. Itselläni on varastopölyallergia, siitepölyallergiaa ja pöly yleensäkin ilmassa aiheuttaa oireita ja nikkeliallergia. Mutta pakko on kuitenkin jotain tehdä oman hyvinvointinsa eteen. - Anonyymi00007
Vaihtoehtoja kirjoitti:
Tarkoitin sillä sitä, että mulla on vaikean astman takia lähes kaikki ammattialat rajoitteisia. Täällä päin ei oikein löydy noita paikkoja sellaisilta aloilta joihin voisi mennä. Vaihtoehdot ovat niin suppeita.
Toiseksi on todella raskasta tehdä sitä ilmaista työtä sen takia, ettei se elämä siinä edisty ja rahaa ei tule, joten ei ole välttämättä niin täysipainoista se elämä.
Ei viitsisi allergisoitumisen takia edes lähteä altistumaan mahdollisille allergeeneille. Itselläni on varastopölyallergia, siitepölyallergiaa ja pöly yleensäkin ilmassa aiheuttaa oireita ja nikkeliallergia. Mutta pakko on kuitenkin jotain tehdä oman hyvinvointinsa eteen.eikö vertaistuki kelpaa
- Anonyymi00005
Suomalaiset on paskaa kansaa. Eivät auta hädässä olevaa tai heikommassa olevaa henkilöä. Sen varsinkin huomaa silloin, kun itse osapuolena, että apua tarvitsisi
- Anonyymi00006
Ihmissuhteita pystyy saamaan/luomaan myös työn tai opiskelun ulkopuolella.
Näin on ja ehkä parempikin että työ ns kaverit ja opiskelukaverit erikseen. Tasapainonkin vuoksi. Kun miettii että näkisi työkaveita arkenakin? Voi ei sanon minä. Sama opiskelujutuissa..ehkä oli tosin huonoja kokemuksia. Tai oli jonkin verran.
- Anonyymi00008
Ideoita mitä pitäisi tehdä? Kalenteri puolillaan tekemisiä ja ajatus menee poikki aina kun joku akkalauma hyppää elämään.
- Anonyymi00009
(Maiskutus- maiskutus ja syvä nielaisu), alakulouinen katse kun tekee niin pahaa. Niin, piti syödä kepuruokaa ja nukkua. Ruoka auttaa uneen. Tietokone, auto taikka televisio tuottaa alkoholismia ja unettomuutta koska ne ovat naisten asioita. Mene siis naisten joukkoon ja ala alkoholistiksi. (Vilkuilla olan yli, ja pyörittää takaupuolta).
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2762530Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772433SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis201639- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis531518Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1341376
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821059Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli741049